ISHO Business, Rezidential&Hotel (Faza1-ongoing, Faza2-in proiect)
#2463
Postat 17 martie 2020 - 12:03
#2464
Postat 17 martie 2020 - 12:05
Da nu era frumos să se miște un pic mai cu viața dezvoltatorul?
#2465
Postat 17 martie 2020 - 12:23
MariusQtr, la 17 martie 2020 - 12:01, a spus:
Ai dreptate. Inseamna ca am oarecare pretentii. (mai ales de la cei ce se dau drept dezvoltatori, ctitori, investitori, inventatori ai unor noi concepte urbane, urbanisti, binefacatori ai comunitatii, etc)
#2466
Postat 17 martie 2020 - 12:34
lionking, la 17 martie 2020 - 06:29, a spus:
Daca nu esti deja un politician, ar trebui sa te gandesti serios la o cariera in aceasta directie. Ti-am spus in mesajul precedent sa lasi "what about it". Google it daca nu stii despre ce e vorba.
Discutam de cateva mesaje incoace despre ingustarea bulevardului, adica trecerea in proprietate privata a unei benzi de drum public, si tu ma intrebi care e problema... Daca s-a intamplat/se va intampla asta, e un lucru gresit si oricine l-ar face (chiar si un investitor serios ca domnul Sandor) trebuie blamat. Punct!
Si iti inteleg "ideea" dar nu isi are locul in aceasta discutie. In principiu, tu spui ca ar trebui sa acceptam astfel de abuzuri ale dezvoltatorilor, deoarece aduc un plus investind. Daca ai fi pana la capat "capitalist" in gandire ai stii cum functioneaza o investitie. Ca sunt investitori buni si rai, e adevarat. But still, there is no free lunch! In general, meritul pentru ceea ce investitorii "ofera" comunitatii ar fi mai degraba al primariei care stie sa negocieze "ajutorul reciproc" pe care si-l ofera.
PS: ma opresc (trebuia sa o fac de mult). nu de alta dar iarasi ma cearta lumea pentru offtopic...
#2467
Postat 17 martie 2020 - 14:27
Acum dupa semafor vor fi 3 bemzi + 1 care coboara in parcare iar dupa acea coborare se revine la 4 benzi...Practic se pierd circa 100 m. Insa solutia mi se pare una corecta din punct de vedere urbanistic...
Am vazut asemenea solutii si in "tari cu apa calda", cineva sustinand mai sus ca n-ar exista acolo asa ceva...
Trebuie vazuta mai mereu jumatatea plina a paharului si nu cea goala...
Legat de strada ce trecea prin Ilsa, probabil ca aceasta a fost intabulata si atunci avem un caz fericit in care proprietarul terenului redeschide strada aproximativ pe acelasi traseu...
M-as bucura daca si cei de la Elba ar redeschide strada odata cu investitiile de acolo....
#2468
Postat 17 martie 2020 - 15:13
Shhhh, la 17 martie 2020 - 12:34, a spus:
Discutam de cateva mesaje incoace despre ingustarea bulevardului, adica trecerea in proprietate privata a unei benzi de drum public
astfel de abuzuri...
Te rog sa ne spui si noua cum ai ajuns tu la concluzia ca terenul respectiv e proprietate privata de acum.
Vorbesti despre abuzuri fix degeaba, iar altii se iau dupa tine. Vezi tu, asta e carcoteala si mie imi repugna. Nu pentru ca o faci tu acum, ca esti 'light', ci pentru ca mai am putin si ajung la supradoza.
mile, la 17 martie 2020 - 14:27, a spus:
Mile, esti sigur ca pe acea strada a fost trafic public?
In rest, sunt de acord cu ce zici. Unele voci spun ca strada de pe terenul Elba va fi deschisa circulatiei publice. Chiar mai mult, vor construi inca una, intre Pop de Basesti si Dragalina.
#2469
Postat 17 martie 2020 - 17:33
#2470
Postat 17 martie 2020 - 17:52
lionking, la 17 martie 2020 - 15:13, a spus:
Vorbesti despre abuzuri fix degeaba, iar altii se iau dupa tine. Vezi tu, asta e carcoteala si mie imi repugna. Nu pentru ca o faci tu acum, ca esti 'light', ci pentru ca mai am putin si ajung la supradoza.
hai sa facem comparatie la noi in oras. la IM s-a facut un pasaj pe terenul si pe banii investitorului care ajuta traficul din oras. [binenteles castiga pe de alta parte IM (primaria are diverse ghisee la ei in cladire pentru care plateste chirie considerabila, IM primeste autorizatii rapid, etc), nu a facut el de bunavoie aceste investitii pentru oras]. La ISHO investitorul isi fac intrare in parcare pe domeniul public. daca facea si podul pe banii lor mai ziceam, dar doar un proiect de pod contra unei intrari in parcare pe spatiul public nu pare echitabil dpmdv.
primaria stie sa faca afaceri in pierdere cand e cazul; vezi cazul parcarii din 700 unde a renuntat la partea ei desi terenul ultracentral a fost al ei si doar investitia a a fost a privatului.
#2471
Postat 17 martie 2020 - 18:02
mile, la 17 martie 2020 - 17:33, a spus:
Asa e, doar ca in afara de tren trafic public nu a fost niciodata pe strada respectiva.
#2472
Postat 17 martie 2020 - 18:03
Pe de altă parte parcă și acolo era o poveste încurcată cu terenul...
Comparația îl avantajează pe Sandor care e mai independent și mai..inocent în afaceri, spre deosebire de Dascalu ,un ins uns cu mult mai multe alifii, la care i se deschid uși inalte , care e bun prieten cu multă lume din servicii (vechi si noi), cu oameni cu barba fericiti , cu bani care vin din Est prin Sudul altor continente sau prin Cipru etc
Aceasta postare a fost editata de GeorgeA.: 17 martie 2020 - 18:10
#2473
Postat 17 martie 2020 - 18:07
1. Principiul in sine, de a accepta cedarea sau ocuparea abuziva a spatiului public pentru o constructie privata, constructie care de altfel putea fi usor facuta pe terenul privat. Acest principiu nu cred ca e acceptat in "tarile cu apa calda". Si aici nu discutam despre concesiuni de terenuri, acelea exista de cand lumea. Asta e precum garajele construite pe spatiul public. Alea sunt acceptabile?
2. Urbanism: daca chiar se ingusteaza (caci inca e posibil sa fie vorba doar de diferente in randare) oare cand se va largi tot Take Ionescu la 4 benzi, cum vei vedea acel blocaj de 100m? Ti se va parea in continuare o solutie corecta?
3. Lectii despre gandirea capitalista sau cum trebuie sa preaslavim investitorii doar pentru ca este.
Aceasta postare a fost editata de Shhhh: 17 martie 2020 - 18:28
#2474
Postat 17 martie 2020 - 18:19
ioio_viola, la 17 martie 2020 - 17:52, a spus:
Tocmai, ca de bunavoie a investit, doar ca nu a facut un act de caritate. E cat se poate de normal sa aiba interes, asa cum alesii nostri ar trebui sa ne reprezinte noua interesul. Asta nu-l transforma pe investitor intr-un personaj meschin. Problema noastra e creata de cei alesi.
Nu inteleg de ce asteptati de la un afacerist sa puna interesul publicului la egalitate cu al lui. De fapt, stiu, doar ca nu-mi place raspunsul.
Este evident ca inca suntem in gradinita capitalismului.
#2475
Postat 17 martie 2020 - 18:29
Capitalistii de care zici tu nu au neapărat tocmai... capitalul
Așa că suntem poate într-un capitalism care nu e un model teoretic (X acumulează capital sau X,y, z. se asociază si fac o investiție)
Niste inși care initial nu au nimic în câțiva ani au foarte mult ... Ca făt frumos!!
Diferența dintre modelul teoretic si cel real e dată de faptul că nu oricine primește banii (si crede-ma cel care îi dă comanda muzica) si aprobări.
Nu te-ai întrebat niciodată de ce niște cetateni din Africa de sud se apuca să investească masiv in Estul si Centrul Europei, in Grecia sau Cipru. Așa îi apucă o dorință...Pe urma nu te-ai întrebat de unde atata forța pe băncile unei foste tari neutre (Austria),care în anii 1990 era sora mult mai săracă a Germaniei.
Si cum de li se dă voie. De exemplu investițiile chineze nu sunt permise.
Sau poate în ...capitalism se împart zonele ca la mafioții care își împart baruri in oras. Si cam cum crezi ca se numesc... investiile de la Răsărit ?
Aceasta postare a fost editata de GeorgeA.: 17 martie 2020 - 18:45
#2476
Postat 17 martie 2020 - 18:35
Dorin55, la 17 martie 2020 - 12:03, a spus:
Dorin, stii cumva daca cumparatorii care au achitat integral au semnat contract de vanzare cumparare sau doar promisiune? Mi-e teama ca, in cazul doi, indiferent de suma achitata in avans, vor avea aceeasi problema.
#2477
Postat 17 martie 2020 - 18:54
Promisiune , depinde ce scrie în ea.
Buna întrebare.
#2478
Postat 17 martie 2020 - 19:05
#2479
Postat 17 martie 2020 - 19:10
#2480
Postat 17 martie 2020 - 19:26
La Iulius Mall se trecea pe sub macara și lumea era fericita pentru ca nu trebuie sa ocoleasca.
Pe Take Ionescu nu circula chiar așa mulți pietoni