STP Timișoara Forum: Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar

#2161 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 13 martie 2020 - 14:51

A apărut încă o amânare în ceea ce privește pronunțarea în dosarul contestațiilor pentru rame electrice: următoarea ședință programată e luni, 16 martie.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 13 martie 2020 - 14:53

0

#2162 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 13 martie 2020 - 18:14

Încep să iasă la iveală presiuni făcute asupra CFR Infrastructură pentru a nu avea contractul pentru loturile 1 și 3 de pe ruta Brașov - Sighișoara atribuit către RailWorks. Directorul adjunct Marius Chiper a depus o plângere penală la Parchet. Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

Semnarea celui mai mare contract al CFR din istorie, pentru modernizarea la standarde europene a loturilor 1 și 3 din tronsonul feroviar Brașov-Sighișoara, s-a făcut sub presiune. Chiar și cu câteva ore înainte de oficializarea desemnării constructorului, membri din conducerea CFR SA au fost supuși la amenințări și tentative de șantaj.

Joia trecută, după patru ani de dispute la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) și în instanțe de judecată, CFR SA și asocierea RailWorks (Alstom, Arcada, Aktor, Euroconstruct Trading 98) au semnat contractul de execuție pentru lucrările de modernizare a loturilor 1 și 3 din tronsonul de cale ferată Brașov – Sighișoara, respectiv Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, cu o lungime de 86 km. Valoarea lucrărilor este de 2,9 miliarde de lei, cea mai mare din istoria companiei de infrastructură.

Semnarea contractului a devenit posibilă după ce în urmă cu o lună Curtea de Apel București respinsese acțiunea deschisă în vara anului trecut de către asocierea Brasig, anume companiile austriece Swietelsky și Strabag, plus francezii de la Thales. Trebuie precizat faptul că Brasig avea o ofertă mai mare decât Railworks cu 40 milioane de euro.

Presiuni imense pentru ca acest contract al CFR să nu fie semnat
Acum, după semnarea contractului, ies la iveală presiunile imense făcute pentru ca acesta să nu fie atribuit asocierii RailWorks. Directorul general adjunct al CFR SA responsabil cu investițiile, Marius Chiper, a depus la Parchet o plângere penală pe numele unui redactor al cotidianului Puterea și societății care editează ziarul. În document se precizează că plângerea este făcută pentru comiterea faptelor prevăzute şi pedepsite de art. 206 Cod penal (ameninţarea) și art. 207 Cod penal (șantajul).contract al CFR

În preambulul plângerii, Marius Chiper amintește faptul că, fiind în joc o valoare estimată foarte mare, procedura de achiziție publică a generat un interes foarte mare al unor firme renumite de construcții și care, în perioada mai sus menționată, au introdus pe rolul instanțelor din România contestații succesive împotriva desemnării câștigătorilor licitației.

Atacuri nefondate chiar în ziua semnării celui mai mare contract al CFR
Ei bine, presiunile au continuat și după ce Curtea de Apel București a tranșat definitiv această speță. ”Față de această situație, în perioada în care CNCF CFR SA îndeplinea formalitățile necesare semnării contractului, în data de 05.03.2020, ora 8,30, înainte de semnarea acestui contract, în cotidianul Puterea, a fost publicat la rubrica <Dezvăluiri> articolul intitulat: <Lecții moderne de furat <<legal>> la CFR> (https://www.puterea....cfr-190883.html), articol prin care se susține, printre altele: <Prezentăm o schemă de plată ilegală, imorală la CFR SA pe contractele Sighișoara-Brașov. Oameni de decizie din managementul CFR sunt plătiți prin diverse platforme pentru servicii de consultanță/instruire tocmai de câștigătorii licitațiilor. Nici măcar nu se mai feresc. Documentele șocante și în exclusivitate sunt pregătite a se preda de oameni din CFR inclusiv autorităților de anchetă penală>. Prin articolul respectiv se sugerează că eu, în calitate de de factor de decizie în cadrul entității contractante, aș fi influențat și aș fi determinat atribuirea contractului în cauză către Asocierea câștigătoare (Asocierea RailWorks)”, se arată în plângere.

Acuzații grave în plângerea depusă la Parchet
Marius Chiper precizează că, prin publicarea acestui articol, care conține informații false, trunchiate și care creează aparența unor informații reale, publicația respectivă i-a adus atingere atât demnității cât și integrității morale având în vedere funcțiile deținute în cadrul entității contractante.

”Prin publicarea articolului de presă mai sus prezentat care conține informații false, trunchiate și care creează aparența unor informații reale, publicația de presă PUTEREA mi-a adus atingere atât demnității cât și integrității morale având în vedere funcțiile deținute în cadrul entității contractante (…) Cu privire la infracțiunea de amenințare, în ceea ce privește latura obiectivă, elementul material s-a realizat prin amenințarea implicită a unor alte dezvăluiri cu privire la persoana subsemnatului în ipoteza în care semnez contractul cu Asociația Railworks. Amenințarea a vizat faptul că fiind o persoană cu funcții publice, astfel de dezvăluiri oricât de absurde ar fi, îmi afectează cariera. Urmarea imediată a restrângerea libertății psihice a subsemnatului că urmare a stării de temere că, urmare a faptului că am ales să îmi îndeplinesc corespunzător atribuțiile legale, voi fi defăimat în continuare de către făptuitori. (…) Cu privire la infracțiunea de șantaj (…) făptuitorii au urmărit constrângerea subsemnatului să nu îmi îndeplinesc atribuțiile de serviciu în scop patrimonial, fiind plătiți pentru această activitate”, menționează Marius Chiper în plângerea penală. El precizează că, în dovedirea plângerii, înţelege să se folosească de proba cu martori, acte, expertize și orice altceva va mai fi nevoie.

Reclama concurenței, pe site-ul Puterea
Chiar dacă Marius Chiper nu amintește acest lucru, în toată această poveste mai apare un mare semn de contract al CFRîntrebare. Pe site-ul ziarului Puterea tronează la loc de cinste o reclamă a austriecilor de la Strabag.

Adică a unei firme din consorțiul care a contestat timp de aproape patru ani atribuirea contractului către RailWorks, deși oferta Brasig era cu aproximativ 40 milioane de euro mai mare.

Același site, alte acuzații de șantaj
Același site Puterea a mai fost implicat într-un scandal de șantaj la finele lunii noiembrie a anului trecut, când au avut loc percheziții DNA la Regionala București.

„Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de Combatere a Infracțiunilor Asimilate Infracțiunilor de Corupție efectuează cercetări într-o cauză penală ce vizează suspiciuni privind săvârşirea unor infracţiuni asimilate celor de corupţie, săvârşite pe parcursul anului 2019. În cursul zilei de 26 noiembrie 2019, ca urmare a obținerii autorizărilor legale de la instanța competentă, sunt efectuate percheziții domiciliare în 4 locații situate în municipiul București, dintre care o locație în sediul unei instituții publice, restul reprezentând sediile unor societăți comerciale și domiciliile unor persoane fizice”, a transmis DNA la vremea respectivă.

Între timp, în dosarul DNA au fost incluși și oficiali ai ziarului Puterea, care sunt acuzați tot de amenințare și șantaj.

Cele 2 fragmente din plângere și reclama de pe site-ul "Puterea":
Imagine atasata: Plangere-Penala-2.jpgImagine atasata: Plangere-Penala-1.jpgImagine atasata: Strabag-Puterea-1.jpg

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 13 martie 2020 - 18:15

0

#2163 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 14 martie 2020 - 19:12

Din cauza închiderii punctului de trecere a frontierei (PTF) Valea lui Mihai pe o durată de 30 de zile cu posibilitatea de prelungire, cele 3 perechi de trenuri internaționale regio care trec pe acolo (Debrecen - Satu Mare, Debrecen - Oradea Satu Mare - Viena, și retur) sunt suspendate pe o perioadă de 30 de zile, cu posibilitate de prelungire. Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

CFR Călători a anunțat sâmbătă după amiază că începând de duminică dimineață sunt șase trenuri internaționale anulate spre și dinspre Ungaria.

”Având în vedere deciziile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, începând de astăzi (14 martie 2020), se închid temporar, pe o perioadă determinată de 30 de zile, cu posibilitatea prelungirii, anumite puncte de trecere a frontierei cu circulație feroviară. Decizia afectează trenurile operate în comun de CFR Călători și MAV-Start care tranzitează frontiera de stat de la Valea lui Mihai”, se arată în comunicatul de presă dat publicității de operatorul feroviar de stat.

Care sunt cele șase trenuri internaționale anulate
Astfel, circulația următoarelor trenuri se suspendă începând de duminică: 6811 Oradea – Debrecen, 6823 Satu Mare – Debrecen, 687-2 Satu Mare – Wien Hbf, 6812 Debrecen – Oradea, 6822 Debrecen – Satu Mare, 686-1 Wien Hbf – Satu Mare.

Pasagerii care au bilete cumpărate la trenurile menționate pot solicita restituirea integrală a contravalorii legitimațiilor de călătorie, precizează CFR Călători. În cazul legitimațiilor de călătorie cumpărate pentru această perioadă la trenurile internaționale care trec prin alte stații de frontieră și se dorește renuntarea la călătorie, restituirea tarifelor legitimațiilor se face conform reglementărilor internaționale în vigoare, aduse la cunoștința pasagerilor la momentul cumpărării. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic Internațional / Informații de călătorie.

CFR Călători le solicită pasagerilor săi respectarea atât a setului de reguli emis de Ministerul Sănătăţii în vederea combaterii răspândirii infecției cu Covid-19 pe teritoriul României, pentru restrângerea efectelor, protecția, siguranța și securitatea lor, a celorlalți călători și personalului feroviar, cât și respectarea deciziilor luate de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență și organele competente.

De asemenea, de azi a fost suspendat și trenul internațional "Unirea" (1051/1052 în România și 821/822 în Moldova), pe ruta Chișinău - Socola și retur, până la data de 2 aprilie. Alt articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

Din cauza epidemiei de coronavirus, circulația trenului Chișinău-Iași se supendă până la data de 2 aprilie 2020, informează Moldpres.

Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” a informat vineri, 13 martie, că sistează temporar circulaţia trenului 821/1051-1052/822 Chişinău – Iaşi (Socola) cu plecarea din Chişinău şi Socola.

Decizia întreprinderii este motivată de „atestarea unui flux redus de călători”. Trenul Chişinău-Iaşi nu va circula începând cu 14 martie şi până pe 2 aprilie. În această săptămână, mai multe universităţi din Iaşi au anunţat că suspendă procesul de studii până la finele lunii martie, în legătură cu situaţia creată de răspândirea coronavirusului de tip nou COVID-19.

0

#2164 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 15 martie 2020 - 15:58

Din data de 17 martie (marți), se suspendă pe o perioadă nedeterminată trenurile 380/381 (București <-> Vadu Siretului) și 1384/1385 (Suceava <-> Vadu Siretului), în contextul închiderii granițelor de către Ucraina. De asemenea, trenurile de navetă pentru elevi sunt anulate în această săptămână. Comunicatul emis de CFR Călători:

Citeaza

Ca urmare a deciziilor Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență coroborate și cu deciziile administrațiilor feroviare din țările vecine, în vederea combaterii răspândirii infecției cu Covid-19, CFR Călători va lua măsuri care vor viza suspendarea temporară a circulației unor trenuri în trafic intern și internațional cu respectarea posibilității de mobilitate a persoanelor.

CFR Călători va suspenda temporar, în perioada 16-20 martie 2020, cu posibilitatea de prelungire, unele trenuri care aveau drept scop transportul elevilor de la domiciliu la centrele școlare, pe durata suspendării cursurilor de către Ministerul Educației și Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență. Mai jos gasiți lista cu aceste trenuri.

CFR Călători monitorizează atent gradul de ocupare a trenurilor în condițiile în care mai multe companii/societăți au anunțat program redus sau munca de la domiciliu pentru angajații lor. În aceste condiții este posibilă suspendarea unor trenuri de navetă. Orice modificare în graficul de circulație al trenurilor va fi anunțată public.

În toate situațiile, măsurile de suspendare temporară a unor trenuri vor fi luate astfel încât se se asigure în continuare mobilitatea pasagerilor și să se adapteze cât mai bine cerințelor de trafic pe intervalele orare cele mai solicitate ale unei zile. Măsurile luate în această perioadă de către companie au ca scop restrângerea răspândirii infecției cu Covid-19, protecția, siguranța și securitatea călătorilor și a personalului propriu.

De asemenea, întrucât Ucraina sistează începând cu data de 17.03.2020, circulația trenurilor internaționale de călători pe teritoriul său, CFR Călători limitează circulația trenurilor internaționale 380/381 București Nord – Suceava – Vadu Siretului și retur, până la/de la Suceava și suspendă circulația trenurilor 1384/1385 Suceava – Vadu Siretului și retur.

În funcție de evoluția situației, în concordanță cu măsurile luate și de celelalte administrații feroviare din țările vecine, graficul de circulație poate include suspendarea și altor trenuri internaționale.

Recomandăm pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei să se informeze despre posibilele modificări survenite în circulaţia trenurilor la personalul nostru din staţii sau:

• 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE - https://www.cfrcalat...tii-telefonice/
• 021.319.0358 – Biroul Relaţii cu Publicul din Gara de Nord București;
• în aplicația TRENUL MEU (http://www.cfr.ro/index.php/cauta-tren sau pe https://bilete.cfrca...ro/ro-RO/Trains), introduceţi numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
• pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web http://cfr.ro/index....23-camere-web-2 din gările București Nord, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.

RESTITUIRE contravaloare bilete, renunțare la călătorie

Pasagerii care au bilete/abonamente la trenurile cu circulație suspendată în trafic intern vor primi, la cerere, contravaloarea biletelor/călătoriilor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Detalii pe www.cfrcalatori.ro, la secţiunea Trafic intern/Renunțarea la călătorie.

În cazul legitimațiilor de călătorie cumpărate pentru această perioadă la trenurile internaționale aflate în circulație și se dorește renuntarea la călătorie, restituirea tarifelor legitimațiilor se efectuează conform reglementărilor internaționale în vigoare, aduse la cunoștința pasagerilor la momentul cumpărării. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic Internațional / Informații de călătorie.

CFR Călători solicită pasagerilor săi respectarea atât a setului de reguli de igienă și comportament emis de Ministerul Sănătăţii în vederea restrângerii răspândirii infecției cu Covid-19 și a efectelor acesteia pe teritoriul ţării noastre, cât și respectarea deciziilor luate de către Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență și organele competente.

De asemenea, pentru evitarea supra-aglomerării la anumite trenuri din această perioadă, restrângerea efectelor, protecția, siguranța și securitatea călătorilor/ partenerilor de călătorie și a personalului propriu, rugăm toți călătorii:

• să își planifice din timp călătoria;
• să îşi procure cu anticipație legitimaţiile de călătorie, de preferat online;
• să respecte Setul de reguli emis de Ministerul Sănătăţii și deciziile organelor abilitate;
• să mențină distanța de cel puțin 1 metru față de celelalte persoane din punctele de vânzare bilete;
• să efectueze plata cu cardul acolo unde este posibil în punctele de vânzare bilete.

Vă reamintim Setul de 10 reguli pentru a preveni răspândirea infecţiei cu Covid-19 emis de Ministerul Sănătăţii:

1. Spălați-vă mâinile de multe ori;
2. Evitați contactul cu persoane care sunt suspecte de infecții respiratorii acute;
3. Nu vă atingeți ochii, nasul şi gura cu mâinile;
4. Acoperiți-vă gura și nasul dacă strănutați sau tușiți;
5. Nu luați medicamente antivirale şi nici antibiotice decât în cazul în care vă prescrie medicul;
6. Curățați toate suprafețele cu dezinfectanți pe bază de clor sau alcool;
7. Utilizați masca de protecție doar în cazul in care suspectați că sunteți bolnav sau în cazul în care acordați asistență persoanelor bolnave;
8. Produsele ”MADE in CHINA” sau pachetele primite din China nu sunt periculoase;
9. Sunați la 112 dacă aveți febră, tușiți sau v-ați întors din China sau zonele în carantina din Europa de cel puțin 14 zile;
10. Animalele de companie nu transmit coronavirus.

Despre CFR Călători:
Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

ANEXĂ trenuri navetă elevi – suspendate

nr. tren relația
9384 Craiova-Caracal
9389 Craiova-Caracal
9403 Caracal-Piatra Olt
2207 Arad-Curtici
2210 Curtici-Arad
2232 Timișoara N – Remetea Mică
2233 Remetea Mică – Timișoara N
2606 Arad -Timişoara N
2703 Subcetate – Simeria
2724 Simeria-Subcetate
9612 Buziaş – Timişoara Nord
9665 Timişoara N.-Stamora
9666 Stamora -Timişoara N.
4109 Bistrița Nord-Dej Calatori
4134 Sighetu Marmației-Cluj Napoca
4143 Deda-Bistrita Nord
4142 Bistrița Nord-Deda
3642 Bratca-Huedin
3643 Huedin-Piatra Craiului
4061 Marghita-Jibou
4062 Jibou-Marghita
4065 Săcuieni Bihor-Jibou
4066 Jibou-Sacuieni Bihor
4073 Sărmășag-Jibou
4074 Jibou-Sarmasag
4305 Dej Călători-Cluj Napoca
4321 Satu Mare-Apa HM
4322 Apa HM-Satu Mare
4361 Sărmășag-Jibou
4407 Satu Mare-Halmeu
4408 Halmeu-Satu Mare
4483 Ilva Mică-Beclean pe Somes
4484 Dej Călători-Ilva Mica
4702 Beclean pe Someș-Ilva Mica
4703 Ilva Mică-Cluj Napoca
2420 Miercurea Sibiu-Sibiu
2423 Sibiu-Miercurea Sibiu
2482 Podu Olt-Lotru
2595 Sibiu-Copsa Mica
2594 Copsa Mica Sibiu
4583 Brasov-Sfantu Ghe.
4584 Sfantu Ghe.-Brasov
6504 Iasi-Ungheni
6503 Ungheni -Iasi

0

#2165 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 16 martie 2020 - 17:46

Alte trenuri internaționale anulate de mâine, e vorba de trenurile spre/dinspre Bulgaria și Republica Moldova, dar și trenurile spre/dinspre Ungaria care trec prin PTF Episcopia Bihor. Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

CFR Călători a anunțat luni după amiază o nouă listă de trenuri internaționale anulate din cauza epidemiei de coronavirus de tip nou.

trenuri internaționale anulate Podul Grădiștea

În vederea combaterii răspândirii infecției cu Covid-19, coroborat și cu deciziile administrațiilor feroviare din țările vecine, CFR Călători suspendă temporar circulația unor trenuri în trafic internațional.

Astfel, începând de marți, 17 martie 2020, de comun acord cu administrația feroviară din Bulgaria, CFR Călători suspendă circulația trenurilor internaționale în relația cu Bulgaria, astfel:

1095/1094 București Nord – Videle – Giurgiu Nord – Ruse și retur.
trenurile 1090/1091 vor circula numai pe relația Craiova – Golenți și retur (nu mai merg până la Vidin, în Bulgaria).

Trenuri internaționale anulate în relația cu Ungaria și Republica Moldova
În ceea ce priveșeste traficul feroviar de călători dintre România și Ungaria, începând de marți, 17 martie2020, se suspendă trenurile care asigură traficul local de frontieră cu acces prin Episcopia Bihor:

• 364 Oradea – Puspokladany
• 365 Puspokladany – Oradea
• 368 Salonta – Puspokladany
• 369 Puspokladany – Salonta
Între România și Republica Moldova, prin decizia comună cu Calea Ferată din Moldova, se suspendă temporar ciculația următoarelor trenuri prin punctul de frontieră Ungheni:

• 401 Chișinău – Iași – București (Trenul Prietenia)
• 402 București – Iași – Chișinău (Trenul Prietenia)
• 1061/1062/1063/1064 Iași – Ungheni și retur
Ultimele trenuri care vor circula spre și dinspre Republica Moldova sunt:

• 402 București Nord (plecare luni, 16.03.2020, ora 19.12) – Iași – Ungheni – Chișinău.
• 1061 Ungheni ( plecare marți, 17.03.2020, ora 7.16) – Iași

Cum vă luați înapoi banii dați pe bilete
Călătorii care au bilete cumpărate la trenurile menționate pot solicita restituirea integrală a contravalorii legitimațiilor de călătorie.

În cazul legitimațiilor de călătorie cumpărate pentru această perioadă la trenurile internaționale aflate în circulație, restituirea tarifelor legitimațiilor se face conform reglementărilor internaționale în vigoare, aduse la cunoștința pasagerilor la momentul cumpărării. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic Internațional/Informații de călătorie.

În funcție de evoluția situației, în concordanță cu măsurile luate și de celelalte administrații feroviare din țările vecine, graficul de circulație poate include suspendarea și altor trenuri internaționale.

0

#2166 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 16 martie 2020 - 19:44

C.A.B. a respins plângerile făcute de Alstom, Siemens și CRRC-Astra, ca fiind nefondate:

Citeaza

Tip solutie: Recurs (alte soluţii)
Solutia pe scurt: Respinge excepţia tardivităţii parţiale a unora dintre criticile formulate prin plângerea depusă de Alstom Ferroviaria S.p.A. Respinge excepţiile inadmisibilităţii şi lipsei de interes referitoare la plângerea formulată de Siemens Mobility SRL. Respinge plângerile, ca nefondate. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi 16.03.2020.
Document: Hotarâre 16.03.2020

0

#2167 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 17 martie 2020 - 10:35

Două trenuri internaționale de Budapesta (IR 72 de la București și IR 74 de la Brașov) au fost limitate la Arad, pentru că Ungaria a închis granițele. Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

Două trenuri spre Budapesta, cu plecare din București Nord și Brașov, nu mai ajung azi la destinație, ele urmând să se oprească la Arad.

”Ca urmare a deciziei unilaterale a Ungariei de a închide granițele, din data de 17.03.2020, nu mai este permis accesul străinilor pe teritoriul țării vecine. CFR Călători limitează la stația Arad trenurile 72 București- Budapesta și 74 Brașov-Budapesta, care trebuiau să iasă astăzi astăzi din tară prin Curtici”, se arată într-o postare pe pagina oficială de Facebook a CFR Călători.

Cele două trenuri spre Budapesta au plecat în această dimineață
Trenul IR 72 a plecat din București Nord la ora 5,10 dimineața și urmează să ajungă la Arad (590 km) după 10 ore și 19 minute, la 15,29. La rândul lui, IR 74 a plecat din Gara Brașov în această dimineață, la ora 5,25 și urmează să străbată distanța de 433 km în 9 ore și 57 de minute. Astfel, sosirea în Gara Arad este prevăzută în Mersul Trenurilor la ora 14,22.

Mai multe trenuri anulate spre Bulgaria, Ungaria și Republica Moldova
CFR Călători anunțase luni după amiază o nouă listă de trenuri internaționale anulate din cauza epidemiei de coronavirus de tip nou.

Astfel, începând de marți, 17 martie 2020, de comun acord cu administrația feroviară din Bulgaria, CFR Călători suspendă circulația trenurilor internaționale în relația cu Bulgaria, astfel:

1095/1094 București Nord – Videle – Giurgiu Nord – Ruse și retur.

trenurile 1090/1091 vor circula numai pe relația Craiova – Golenți și retur (nu mai merg până la Vidin, în Bulgaria).

În ceea ce priveșeste traficul feroviar de călători dintre România și Ungaria, începând de marți, 17 martie2020, se suspendă trenurile care asigură traficul local de frontieră cu acces prin Episcopia Bihor:

364 Oradea – Puspokladany

365 Puspokladany – Oradea

368 Salonta – Puspokladany

369 Puspokladany – Salonta

Între România și Republica Moldova, prin decizia comună cu Calea Ferată din Moldova, se suspendă temporar ciculația următoarelor trenuri prin punctul de frontieră Ungheni:

401 Chișinău – Iași – București (Trenul Prietenia)

402 București – Iași – Chișinău (Trenul Prietenia)

1061/1062/1063/1064 Iași – Ungheni și retur

0

#2168 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 17 martie 2020 - 16:00

Modificările suferite de ultimele trenuri internaționale, regăsite într-un articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

În vederea combaterii răspândirii infecției cu Covid-19 și ca urmare a deciziei Ungariei de a-și închide granițele pentru cetățenii de altă naționalitate decât cea maghiară, CFR Călători suspendă Trenul Dacia, București-Viena, și toate celelalte curse internaționale care fac legătura între România și Ungaria.

Prin frontiera de stat Curtici, circulă zilnic un număr de 10 trenuri (dus-întors). CFR Călători suspendă temporar circulația următoarelor trenuri:

72/ 73 București Nord – Budapesta și retur. În trafic inten, trenul circulă pe relația București Nord – Timișoara Nord și retur. Trenul 72 își va modifica ora de plecare din stația București Nord.
74/ 75 Brașov – Budapesta și retur. Trenul circulă până la Arad și retur
78/ 79 Timișoara Nord – Budapesta și retur se suspendă pe toata distanța
346 București Nord – Budapesta – Viena (Trenul Dacia) se suspendă pe toata distanța
347 Viena- Budapesta – București Nord (Trenul Dacia) circulă numai pe distanța Arad – București
472 București Nord – Budapesta circulă numai până la Arad
473 Budapesta – București se suspendă pe toata distanța

Se suspendă Trenul Dacia. Cum vă recuperați banii de bilete
Călătorii care au bilete cumpărate la trenurile menționate pot solicita restituirea integrală a contravalorii legitimațiilor de călătorie, precizează CFR Călători, într-un comunicat de presă dat publicității marți după amiază.

Operatorul feroviar de stat le recomandă pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei să se informeze despre posibilele modificări survenite în circulaţia trenurilor la personalul din staţii sau:

• 0219521 – INFO CFR (trafic intern).

• pe site-ul pe www.cfrcalatori.ro, la secțiunea Trafic internațional/Mers tren internațional.

• numerele de telefon de la gările sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalat...tii-telefonice/

• 021.319.0358 – Biroul Relaţii cu Publicul din Gara de Nord București;

• în aplicația TRENUL MEU (http://www.cfr.ro/index.php/cauta-tren sau pe https://bilete.cfrca...ro/ro-RO/Trains), introduceţi numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.

• pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web http://cfr.ro/index....23-camere-web-2 din gările București Nord, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.

CFR Călători le solicită pasagerilor săi respectarea atât a setului de reguli de igienă și comportament emis de Ministerul Sănătăţii în vederea restrângerii răspândirii infecției cu Covid-19 și a efectelor acesteia pe teritoriul ţării noastre, cât și respectarea deciziilor luate de către Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență și organele competente.

Edit: Se pare că m-a luat gura pe dinainte, au mai rămas câteva trenuri internaționale.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 19 martie 2020 - 09:33

0

#2169 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 18 martie 2020 - 10:28

Deși acum câteva zile au fost soluționate cele 3 dosare conexate, mai există un dosar format din 3 conexate la Tribunalul București care are judecata amânată până pe 12 mai. Licitația a fost suspendată. Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

Autoritatea de Reformă Feroviară a suspendat la finele săptămânii trecute licitația de achiziție a până la 80 de rame electrice regionale, pe motivul existenței în instanțele de judecată a numeroase acțiuni privitoare la achiziție. Acțiunile sunt departe a fi soluționate. Acum două zile Curtea de Apel s-a pronunțat în cazul a trei dosare conexate, însă pe rolul Tribunalului București există alte trei dosare, conexate într-unul singur, cu termen de judecată în 13 mai, adică la peste un an d ela pornirea licitației. Termenul inițial, 18 martie, a fost amânat ca urmare a epidemiei de COVID 19.

Visul românilor de a nu se mai îngrămădi în vagoane vechi sau recuperate de la operatorii de transport feroviar de persoane din Europa de Vest și de a călători cu rame noi este departe de a se împlini.

Ce motiv a invocat ARF pentru suspendare
Pe fondul numeroaselor dispute în Justiție, cu actorii principali companiile europene Siemens și Alstom și cea chineză CRRC, autoritatea contractantă a anulat la finele săptpmânii trecute licitația de achiziție a 40 de rame electrice regionale cu un maxim de 80 de rame achiziționate. Motivul? Numeroase acțiuni depuse de companiile menționate în Justiție.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că s-a încheiat evaluarea financiară și verificarea documentației suport DUAE (Documentație Unică de Achiziție Europeană) actualizate, depuse în cadrul licitației pentru achiziția primului lot de 40 de Rame Electrice Regionale RE-R, de către cei trei ofertanți: Asocierea CRRC-Astra Vagoane Arad, Siemens Mobility și Alstom Ferroviaria S.p.A.

Având în vedere contestațiile în curs de soluționare de către Tribunalul București și Curtea de Apel București, ce fac obiectul mai multor dosare reunite, comisia de evaluare a hotărât, raportându-se la prevederile legale în vigoare, suspendarea procedurii de atribuire până la comunicarea de către instanţele de judecată a hotărârilor definitive”, a anunțat autoritatea într-un comunicat de presă.

Alstom: CRRC e o companie puternic subvenționată de statul chinez
Compania desemnată câștigătoare în urma evaluării este cea chineză, a decis ARF. Autoritatea a fost insensibilă la argumentele Siemens și Alstom cum că trenul chinezilor nu e omologat în Europa și că de aceea nu va fi gata la timp, este cu alte caracteristici față de ceșe cerute în documentația sau că e făcut de o firmă puternic subvenționată de China comunistă.

Curtea de Apel respinge plângerile
Una dintre contestații, cea de la Curtea de Apel București, a fost soluționată la începutul acestei săptămâni. „Respinge excepţia tardivităţii parţiale a unora dintre criticile formulate prin plângerea depusă de Alstom Ferroviaria S.p.A. Respinge excepţiile inadmisibilităţii şi lipsei de interes referitoare la plângerea formulată de Siemens Mobility SRL. Respinge plângerile, ca nefondate”, sună decizia Curții de Apel București la acțiunea ce a avut ca petenți toate cele trei companii.

Însă o altă a cțiune își așteaptă soluționarea la Tribunalul București. În aceasta Alstom are calitatea de reclamant, iar celelalte două companii și ARF au calitatea de părăt. Pronunțarea urma să aibă loc miercuri, 18 martie, însă în data de 12 martie s-a anunțat amânarea judecății pentru 13 mai 2020, ca urmare a deciziei judecătorești numărul 46 a Tribunalului București. Decizia în cauză suspendă judecățile din perioada 12.03.2020 – 31.03.2020, pe considerente de siguranță sanitară a justițiabililor, în contexul epidemiei de COVID 19.

Este de așteptat ca, odată pronunțată o decizie definitivă în dosarul ce îl are reclamant pe Altstom, contractul ramelor să poată fi semnat, aceasta doar însă dacă producătorul francez va pierde disputa juridică.

O licitație ce împlinește un an
ARF a lansat pe 3 aprilie 2019 licitaţia pentru achiziţia trenurilor de călători. Licitaţia vizează iniţial 40 de trenuri electrice regionale RE-R, cu posibilitatea suplimentării cu încă 40 de rame electrice. Valoarea estimată se regăsește în intervalul: 1,7 – 4,55 miliarde lei, fără TVA, cu 15 ani de mentenanță. ARF a primit trei oferte, respectiv de la Alstom Ferroviaria SPA, CRRC Qingdao Sifang şi Siemens Mobility.

Noile rame vor circula cu viteză maximă de 160 km/h. Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM , iar cofinanțarea este asigurată de la bugetul de stat. ARF are calitatea de beneficiar direct în cadrul POIM, în condiţiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar.

0

#2170 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 19 martie 2020 - 11:49

Se pare că m-a cam luat valul, mai există trenuri internaționale la noi (cele care asigură trafic local de frontieră la Carei și Salonta), plus cele de pe la Episcopia Bihor.
De azi, se suspendă alte 3 perechi trenuri internaționale ce trec pe la PTF Episcopia Bihor. Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

În vederea combaterii răspândirii infecției cu Covid-19, și ca urmare a deciziei Ungariei de a-și închide granițele pentru cetățenii de altă naționalitate decât cea maghiară, CFR Călători a anunțat miercuri că sunt alte trenuri internaționale suspendate.

Este vorba de următoarele trenuri internaționale care fac legătura între România și Ungaria/Austria, prin frontiera de stat Episcopia Bihor:

406/407 Budapesta – Brașov și retur
143/144 Viena – Cluj Napoca și retur
367/366 Budapesta – Brașov și retur. Trenul va circula doar în trafic intern, pe relația Cluj – Napoca – Brașov și retur
De asemenea, pentru combaterea răspândirii infecției cu Covid-19, coroborat cu adaptarea capacității de transport la traficul de călători rezultat în urma deciziei companiilor/societăților de a promova munca de la domiciliu pentru angajații lor, CFR Călători a luat măsuri de suspendare temporară a unor trenuri în trafic intern pentru perioada 19 martie – 16 aprilie 2020, cu posibilitatea de prelungire, fără a afecta însă posibilitatea de mobilitate a pasagerilor.

În prezent, CFR Călători nu are secții închise la operare. A fost redus numai numărul de trenuri pe anumite rute, fără afectarea nevoilor de deplasare. În funcție de evoluția situației, măsurile de suspendare temporară a unor trenuri vor fi luate astfel încât se se asigure în continuare mobilitatea pasagerilor și să se adapteze cât mai bine cerințelor de trafic pe intervalele orare cele mai solicitate ale unei zile. Orice modificare în graficul de circulație al trenurilor va fi anunțată public. Precizăm că măsurile luate în această perioadă de companie au ca scop restrângerea răspândirii infecției cu Covid-19, protecția, siguranța și securitatea călătorilor și a personalului propriu.

Trenuri internaționale suspendate. Cum vă recuperați banii dați pe bilete
Călătorii care au bilete cumpărate la trenurile internaționale suspendate pot solicita restituirea integrală a contravalorii legitimațiilor de călătorie.

Pasagerii care au bilete/abonamente la trenurile cu circulație suspendată în trafic intern vor primi, la cerere, contravaloarea biletelor/călătoriilor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Detalii pe www.cfrcalatori.ro, la secţiunea Trafic intern/Renunțarea la călătorie.

CFR Călători solicită pasagerilor săi respectarea atât a setului de reguli de igienă și comportament emis de Ministerul Sănătăţii în vederea restrângerii răspândirii infecției cu Covid-19 și a efectelor acesteia pe teritoriul ţării noastre, cât și respectarea deciziilor luate de către Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență și organele competente.

Lista trenurilor suspendate în trafic intern
ANEXĂtrenuri suspendate în perioada 19 martie – 16 aprilie 2020

Nr. crt. Nr. Tren Relaţia
1 8081 Bucureşti Nord Fundulea
2 8080 Fundulea Bucureşti Nord
3 8085 Bucureşti Nord Fundulea
4 8084 Fundulea Bucureşti Nord
5 5021 Bucureşti Nord Ploieşti Sud
6 5026 Ploieşti Sud Bucureşti Nord
7 9105 Bucureşti Nord Târgovişte
8 9110 Târgovişte Bucureşti Nord
9 9101 Bucureşti Nord Târgovişte
10 9106 Târgovişte Bucureşti Nord
11 2437 Râmnicu Valcea Lotru
12 2438 Lotru Râmnicu Valcea
13 9363 Roşiori Nord Alexandria
14 9404 Piatra Olt Caracal
15 9366 Alexandria Roşiori Nord
16 2870 Târgu Jiu Rovinari
17 2871 Rovinari Târgu Jiu
18 2381 Simeria Săvârşin
19 2386 Săvârşin Simeria
20 3745 Arad Santana
21 3746 Santana Arad
22 4318 Apa HM. Satu Mare
23 5601 Iaşi Suceava Nord
24 5604 Suceava Nord Iaşi
25 6404 Iaşi Bârlad
26 6405 Bârlad Iaşi
27 5402 Bacău Mărăşeşti
28 5403 Mărăşeşti Bacău
29 5414 Bacău Adjud
30 5413 Adjud Bacău
31 5627 Suceava Putna
32 5620 Putna Suceava
33 5622 Putna Suceava
34 5735 Suceava Cacica
35 5734 Cacica Suceava
36 5738 Cacica Suceava
37 5739 Suceava Cacica
38 5703 Suceava Ilva Mică
39 5702 Ilva Mica Suceava
40 5444 Paşcani Bacău
41 5443 Bacău Paşcani
42 5473 Bacău Bicaz
43 5474 Bicaz Bacău
44 5467 Bacău Piatra Neamţ
45 5464 Piatra Neamţ Bacău
46 6451 Ciurea Iaşi
47 6452 Iaşi Ciurea
48 6453 Ciurea Iaşi
49 6454 Iaşi Ciurea
50 6455 Ciurea Iaşi
51 6456 Iaşi Ciurea
52 6457 Ciurea Iaşi
53 6458 Iaşi Ciurea
54 6459 Ciurea Iaşi
55 6460 Iaşi Ciurea
56 6461 Ciurea Iaşi
57 6462 Iaşi Ciurea
58 6463 Ciurea Iaşi
59 6464 Iaşi Ciurea
60 6465 Ciurea Iaşi
61 6466 Iaşi Ciurea
62 8592 Călăraşi Sud Ciulniţa
63 8591 Ciulniţa Călăraşi Sud
64 8594 Călăraşi Sud Ciulniţa
65 8593 Ciulniţa Călăraşi Sud
66 8385 Constanţa Mangalia
67 8387 Constanţa Mangalia
68 8391 Constanţa Mangalia
69 8390 Mangalia Constanţa
70 8394 Mangalia Constanţa
71 8384 Mangalia Constanţa
72 8153 Urziceni Slobozia Veche
73 8154 Slobozia Veche Urziceni
74 8585 Slobozia Veche Ciulniţa
75 8586 Ciulniţa Slobozia Veche
76 1505 Bucureşti Nord Buftea
77 1506 Buftea Bucureşti Nord
78 12539* Coşlariu Cluj Napoca

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 19 martie 2020 - 20:42

0

#2171 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 19 martie 2020 - 20:54

Mai multe trenuri din traficul intern vor fi suspendate până pe 16 aprilie (trenurile Regio de mâine, iar cele InterRegio de sâmbătă). Lista de trenuri dintr-un comunicat al CFR Călători (am zis să nu pun comunicatul, deoarece e similar cu cel de la anularea trenurilor spre Ucraina):
Imagine atasata: Screenshot_20200319-204953.png

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 19 martie 2020 - 20:55

1

#2172 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 22 martie 2020 - 21:59

Ca urmare a ordonanței militare nr. 2, se anulează mai multe "trenuri de noapte și garniturile conexe ale acestora" în perioada 23 martie - 17 aprilie. Lista acestora din comunicatul CFR Călători:
Imagine atasata: Screenshot_20200322-215433.png
_______________________
Mențiuni:
*Relația București – Arad – se menține prin trenul R 2603 (Timișoara – Arad) care preia vagoanele de la trenul IR 1695 (București – Timișoara)

**Trenul 9004 circulă doar în zilele de duminică.
0

#2173 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 23 martie 2020 - 18:19

Pe lângă cele 66 de secții neinteroperabile ce vor fi licitate miercuri - asta dacă nu cumva le strică "încoronatul" SARS-CoV-2 celor de la CFR Infrastructură planurile -, se mai adaugă încă 3 secții, două de călători și una de marfă. Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA scoate la licitație, în vederea închirierii, alte trei secții feroviare neinteroperabile – două de călători și una de marfă. Licitația va avea loc miercuri, după ce precedenta încercare a dat greș.

Cele două secții de pasageri, Ciumeghiu-Holod-Vașcău și Bistrița-Bistrița Bârgăului, au fost abandonate de operatorul privat Interregional Călători.

Prima secție, Ciumeghiu-Holod-Vașcău, are prețul de pornire la licitația organizată de Bursa Română de Mărfuri de 100.500 de lei pe an fără TVA. Garanția de participare este de 10.050 de lei, la care se adaugă o garanție bursieră de 5.000 de lei.

La finele lunii ianuarie, o petiție pentru reluarea circulației feroviare pe secția Ciumeghiu-Holod-Vașcău a fost lansată de deputatul PSD de Bihor Gheorghe Bogdan. Oamenii care foloseau trenul pe această rută sunt pe cale să-și piardă locurile de muncă, iar victime sunt și elevii care studiază la liceele din Beiuș și Ștei, fiindcă nu au mijloace de deplasare, spune parlamentarul, citat de Bihor Online.

Asta în condițiile în care nu există un drum paralel cu linia ferată. Documentul, semnat de peste 100 de persoane, în care oamenii își exprimă nemulțumirea că trenul nu mai circulă din 1 ianuarie 2020 a ajuns și la Regionala Cluj a CFR Călători, Instituția Prefectului Bihor și Consiliul Județean Bihor. Semnatarii își exprimă nemulțumirea față de decizia sistării circulației trenurilor de călători pe această rută, pe care acum câteva zeci de ani mergea acceleratul București-Vașcău.

Prețul de pornire a licitației pentru cea de-a doua secție, Bistrița-Bistrița Bârgăului, este de 16.000 de lei pe an fără TVA. Garanția de participare la licitație este de 1.600 de lei, plus o garanție bursieră de 800 de lei.

În fine, cea de-a treia secție, Palas-Năvodari, destinată transportului de mărfuri, a fost operată până de curând de Grup feroviar Român. Prețul de pornire a licitației este de 401.500 de lei fără TVA. Garanția de participare este de 4-.150 de lei, iar cea bursieră de 20.000 de lei.

Licitația pentru zeci de secții feroviare neinteroperabile are loc miercuri
La Bursa Română de Mărfuri este programată pentru miercuri, 25 martie, licitația ce are ca obiect ”închiriere secții de circulație neinteroperabile individual sau grupate în scopul realizării activităților de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile și asigurării serviciilor de transport public de călători și/sau marfă”. Este vorba de 66 de linii neinteroperabile – cinci secții pe raza Regionalei București, 11 la Craiova, 16 la Timișoara, nouă la Cluj, șapte la Brașov, nouă la Iași, cinci la Galați și patru la Constanța.

Acest pachet a mai fost scos la mezat pe 25 februarie, însă procedura a fost anulată. Acum, licitația se reia în aceleași condiții și la aceleași prețuri. Durata contractului de închiriere este de patru ani, iar doritorii trebuie să fie persoane juridice române și să aibă calitatea de operatori de transport feroviari licențiați.

0

#2174 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 25 martie 2020 - 08:03

A venit ordonanța militară nr.3, ca urmare CFR Călători mai suspendă de azi niște trenuri, doar că de data aceasta pe o perioadă nelimitată. Lista acestora din comunicatul CFR Călători:

Citeaza

74-1 Braşov Arad

75-2 Arad Braşov

12367 (366-1) Braşov Cluj Napoca

12366 (367-2) Cluj Napoca Braşov

1558 Buzău Bucureşti Nord

1559 Bucureşti Nord Buzău

1633 Bucureşti Nord Braşov

1657 Bucureşti Nord Bacău

1658 Bacău Bucureşti Nord

1662 Iaşi Mărăşeşti

1663 Bucureşti Nord Iaşi

1681 Bucureşti Nord Constanţa

1582 Constanţa Bucureşti Nord

1771 Bucureşti Nord Galaţi

1772 Galaţi Bucureşti Nord

1894 Craiova Bucureşti Nord

12538/12538-1 Braşov Bucureşti Nord

1825 Bucureşti Nord Târgu Jiu

1826 Târgu Jiu Bucureşti Nord

3006 Braşov Bucureşti Nord

8002 Constanţa Bucureşti Obor

8003 Bucureşti Obor Feteşti

3111 Arad Oradea

3114 Oradea Arad

2183 Margina Lugoj

2184 Lugoj Margina

2205 Arad Curtici

2208 Curtici Arad

2601 Timişoara Nord Arad

2605 Timişoara Nord Arad

2610 Arad Timişoara Nord

3728 Nădab Arad

9575 Caransebeş Timişoara Nord

9610 Buziaş Lugoj

9615/9615-2 Lugoj Timişoara Nord

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 25 martie 2020 - 08:04

0

#2175 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 26 martie 2020 - 15:00

Singura secție care a fost adjudecată este Palas - Năvodari, pentru GFR. Celelalte 68 vor fi licitate din nou pe 28 aprilie. Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

Licitația pentru secțiile neinteroperabile pe care Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vrea să le închirieze se reia din nou, după ce la termenul de miercuri a fost adjudecată doar una. Este vorba de 69 de linii ferate secundare, destinate transportului de călători, marfă sau mixt.

Licitația a fost reprogramată pentru data de 28 aprilie. ”La termenul limită de miercuri, a fost depusă o singură ofertă, din partea Grup Feroviar Român, pentru secția Palas-Năvodari. Astfel, secția a fost adjudecată. Pentru celelalte se reia procedura”, a declarat pentru Club Feroviar Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR SA.

Secția Palas-Năvodari, destinată transportului de mărfuri, a fost operată până acum tot de Grup Feroviar Român. Prețul de pornire a licitației (deci și prețul de adjudecare, din moment ce a fost un singur ofertant) a fost de 401.500 de lei fără TVA. Garanția de participare a fost de 4.150 de lei, iar cea bursieră de 20.000 de lei. Secția a fost introdusă pe lista celor scoase la licitație ”pe ultima sută de metri”, la începutul acestei săptămâni, alături de alte două – Ciumeghiu-Holod-Vașcău și Bistrița-Bistrița Bârgăului.

Secția de cale ferată Palas – Constanța, cu o lungime de 21,5 km, va fi astfel administrată și operată de Grup Feroviar Român pentru următorii patru ani de zile.

Licitația pentru secțiile neinteroperabile, reprogramată pentru 28 aprilie
Pentru celelalte 68 de secții neinteroperabile, licitația a fost reprogramată pentru data de 28 aprilie. Potrivit Bursei Române de Mărfuri, este vorba de o ”licitație deschisă, cu calificare și admitere din punct de vedere tehnic, urmată de strigare liberă, pentru închiriere”.

Obiectul licitației îl constituie ”Secții de circulație neinteroperabile individual sau grupate în scopul realizării activităților de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile și asigurării serviciilor de transport public de călători și/sau marfă”, potrivit BRM. Este vorba de 68 de linii neinteroperabile – cinci secții pe raza Regionalei București, 11 la Craiova, 16 la Timișoara, nouă la Cluj, șapte la Brașov, nouă la Iași, cinci la Galați și patru la Constanța.

Acest pachet a mai fost scos la mezat pe 25 februarie, însă procedura a fost anulată. Acum, licitația se reia în aceleași condiții și la aceleași prețuri. Durata contractului de închiriere este de patru ani, iar doritorii trebuie să fie persoane juridice române și să aibă calitatea de operatori de transport feroviari licențiați.

Tarife de închiriere pentru toate buzunarele
Tariful cerut de CFR SA, de la care va porni licitația, începe cu 2.000 de lei pe an fără TVA. Este vorba de linii precum Hațeg – Subcetate, Jimbolia – Lovrin, Șelimbăr – Cisnădie, Medgidia – Negru Vodă etc.

Cele mai scumpe linii sunt Ploiești Vest – Târgoviște Nord – Pietroșița (477.000 lei pe an, fără TVA), Simeria – Pestiș și Simeria – Hunedoara, la 419.500 lei, Argeșelu – Câmpulung – Golești la 358.500 lei pe an.

Linii închise și linii cu probleme
Unele linii dintre cele scoase la licitație pentru închiriere sunt închise. De exemplu, circulația pe secția de cale ferată 803 Medgidia-Negru Vodă a fost sistată în toamna anului 2012.

Acum, CFR SA a scos la licitație și linia Medgidia – Tulcea Oraș, care este operată de CFR Călători. O altă linie problemă este Dornești Putna, redeschisă în 2018 cu trenuri ale CFR Călători. Aceasta a mai fost închiriată la Ferotrans TFI in 2010 și la Fulger Transport Urban Rapid de Călători SRL in 2013. Ultima firmă nu a semnat contractul și a pierdut secția.

În fine, o altă linie ”sensibilă” scoasă la licitație este Oravița-Anina care era cât pe ce să fie închisă în toamna anului trecut. Pentru ea, CFR SA cere o chirie de 51.000 de lei pe an, fără TVA, iar garanția de participare la licitație este de 7.140 lei. Posibilitatea închiderii căii ferate a dus la finele anului trecut la proteste ale locuitorilor din Caraș – Severin. În prezent există un singur tren dus – întors între cele două localități, cu ore de plecare în mijlocul zilei, ceea ce sugerează că utilitatea trenului este mai degrabă turistică.

Acum, licitația pentru secțiile neinteroperabile se reia a doua oară.

1

#2176 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 martie 2020 - 15:25

"începe cu 2.000 de lei pe an fără TVA"

Sigur nu e mancat nici un 0 aici? Pai la banii astia, chiar si cu tva, fac eu cinste un an numa sa vina cineva cu trenurile :rad_masa: .
1

#2177 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 26 martie 2020 - 16:00

Nu e mâncat niciun 0: vezi că am atașat cu 2 pagini în urmă, după un articol tot de la "Club Feroviar" pe marginea acestui subiect, un document cu secțiile de închiriat, ai acolo tariful secției, garanția de participare și garanția bursieră. Spre exemplu, Medgidia - Negru Vodă se închiriază cu 2000 RON, 200 RON e garanția de participare și 80 RON cea bursieră.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 26 martie 2020 - 16:00

0

#2178 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 27 martie 2020 - 23:30

Pe toată durata lunii aprilie, trenurile Softrans nu vor circula. Articol de pe Economica:

Citeaza

Operatorul privat de transport feroviar Softrans Craiova a anunțat vineri, 27 martie, că anulează toate trenurile în luna aprilie, din cauza pandemiei de coronavirus.

"Urmare a măsurilor dispuse din cauza virusului COVID-19, vă informăm că toate trenurile Softrans vor fi anulate în perioada 01 - 30.04.2020", se arată într-un anunț al companiei.

Trenurile anulate sunt cele afișate mai jos:

2020 - B1.1 Craiova (05:45) - Bucuresti Nord (09:00 - 09:12) - Brasov (11:45)

2020 - B3.1 Craiova (16:02) - Bucuresti Nord (19:18 - 19:36) - Brasov (22:09)

2020 - B1.2 Brasov (14:55) - Bucuresti Nord (17:29 - 17:46 ) - Craiova (21:07)

2020 - B3.2 Brasov (06:55) - Bucuresti Nord (09:28 - 09:45 ) - Craiova (13:05)

C1.1 Craiova (06:45) - Bucuresti Nord ( 10:00 – 10:20) – Constanta (12:38)

C1.2 Constanta (16:10) - Bucuresti Nord (18:23 - 18:35) - Craiova (21:58)

Circulația trenurilor se va relua din 1 mai 2020, în lipsa unor noi dispoziții.

Călătorii care au rezervări active la trenurile anulate vor fi inștiințați pe e-mail iar plățile efectuate online vor fi returnate în cel mai scurt timp posibil, au mai spus reprezentanții Softrans.

0

#2179 Useril este offline   andrei_tm 

  • Membru Senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 819
  • Inregistrat: 05 noiembrie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 29 martie 2020 - 09:44

Trenuri in Vadu Crisului



Trenuri in Suncuius


3

#2180 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 29 martie 2020 - 11:47

Vă prezint un fragment de articol de la Club Feroviar, unde se prezintă situația trenurilor anulate, operate de ATC, Regio Călători și TFC (la CFR și Softrans nu mai are rost, am pus deja listele aici):

Citeaza

Trenuri anulate la Astra Transcarpatic
Cel mai nou anunț în acest sens a fost făcut de Astra Transcarpatic. Astfel, începând cu data de 28 martie 2020, Astra Transcarpatic suspendă temporar pană la noi dispoziții circulația trenurilor IR 15520 și IR 15523 pe relația București Nord-Titu și retur, trenurile IR 15531, IR 15532, IR 15533 și IR 15534 pe relația București Nord-Brașov și retur.

Societatea arădeană rămâne momentan în circulație doar cu IR 15591 București-Craiova-Timișoara-Arad și IR 15592 Arad-Timișoara-Craiova-București. Cel mai probabil, măsura se va prelungi până pe data de 1 Mai 2020.

Anulări de trenuri la Regio Călători
Și operatorul brașovean Regio Călători a anunțat mai multe anulări de trenuri. Astfel, începând de vineri, 27 martie, s-a anulat trenul 16513, în relația Iași – Trusești.trenuri anulate

Anterior, cu începere de joi, se anulaseră următoarele trenuri:

16219, 16221, 16223, 16225, în relația Ineu – Cermei;

16220, 16222, 16224, 16226, în relația Cermei – Ineu.

16101, în relația Timișoara Nord – Reșița Nord, se anulează pe relația Gataia – Reșița Nord.

De asemenea, trenul 16106, în relația Reșița Nord – Gătaia, se anulează începând cu data de 27.03.2020 și până la noi dispoziții. Trenul 16107, în relația Berzovia – Reșița Nord, se anulează începând cu data de 27.03.2020 și până la noi dispoziții.

Transferoviar Călători a recurs la anulări masive
trenuri anulateLa rândul lui, operatorul privat Transferoviar Călători a recurs la anularea circulației unor trenuri. Unele au fost anulate din cauza unor probleme tehnice, altele în contextul măsurilor în vederea combaterii răspândirii infecției cu Covid-19. Le vom prezenta numai pe acestea din urmă:

15002 Nehoiașu-București N, în perioada 25.03.2020-14.04.2020

15003 Ploiești Sud-Nehoiașu, în perioada 01.04.2020-14.04.2020

15004 Nehoiașu – București N, în datele de 29.03.2020, 05 și 12.04.2020

15051, 15053 și 15056 București N-Buzău-București N, în perioada 25.03.2020-14.04.2020

15033, 15035 și 15038 Cluj Napoca-Oradea-Cluj Napoca, în perioada 25.03.2020-14.04.2020

15036 Oradea-Cluj Napoca, în perioada 25.03.2020-14.04.2020., fără zilele de duminică

15112 Măneciu-Ploiești Sud, în perioada 21.03.2020-14.04.2020

15113 Ploiești Sud-Măneciu, în perioada 20.03.2020-14.04.2020

15135 București N-Ploiești Sud, în perioada 25.03.2020-14.04.2020

15148, 15149 și 15150 Ploiești Sud-București Nord-Ploiești Sud, în perioada 25.03.2020-14.04.2020

15158, 15159, 15164, 15165, 15166 și 15169 Fieni-Târgoviște-Fieni, în perioada 25.03.2020-14.04.2020

15160 și 15163 Târgoviște-București Nord-Tărgoviște, în perioada 25.03.2020-14.04.2020

15054 Buzău – Ploiești Sud, în perioada 01.04.2020-14.04.2020

15057 București Nord-Buzău, în perioada 29.03.2020-10.04.2020

15071 și 15072 București Nord-Galați-București Nord, în perioada 01.04.2020-14.04.2020 fără zilele de vineri

15330 Berești-Galați, în perioada 01.04.2020-14.04.2020 fără zilele de vineri

15340 Târgu Bujor-Galați, în datele de 05 și 12.04.2020

15341 Galați-Târgu Bujor, în perioada 01.04.2020-14.04.2020 fără zilele de vineri

15349 Buzău – Nehoiașu, în datele de 30.03.2020, 06 și 13.04.2020

0

Arata acest topic


  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi