STP Timișoara Forum: Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar

#2141 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 29 februarie 2020 - 17:17

Interesant este că nu putem repara Desiro vechi de 15 ani, în schimb reușim să menținem pe trasee automotoare ce ar trebui expuse alături de locomotivele cu aburi sau prin muzee, vechi de 80 de ani.
3

#2142 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 29 februarie 2020 - 18:00

Lol, nu cred ca "planned obsolescence" exista pe atunci. Vor carpii cumva sagetile, dar sunt cu totul diferite fata de malaxe. Si astfel macar mai invata statul inca o lectie a capitalismului... :).
0

#2143 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 29 februarie 2020 - 22:40

Oare invata acest stat ceva?...
0

#2144 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 02 martie 2020 - 23:09

Bun, 15 ani ca si perioada de exploatare, este usor exagerata. Adica chiar si mentii tintesc catre 25-30 de ani.
Problema este alta. Noi cand am cumparat acele Desiro, ele erau deja "vechi" ca si model. Nemtii comandau deja modelul nou, iar astfel noi am cumparat probabil ceea ce era pe stoc, putin mai ieftin. Insa Desiro circula in numar mare si prin alte tari cu apa calda, unde mentenantele se fac periodic si exact, astfel probabil epuizand stocul de piese care daca nu ma insel trebuie garantat pe 15 -20 de ani? :eusa_think: (la autoturisme chiar si 30 daca numa insel)
1

#2145 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 05 martie 2020 - 07:40

Pronunțarea în dosarul contestațiilor de la C.A.B. a fost amânată până luni, pe 9 martie.
0

#2146 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 05 martie 2020 - 16:57

A.R.F. a retrimis către A.N.A.P. documentația pentru achiziția celor 20+20 de rame electrice interregionale (RE-IR). Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

ARF a transmis pentru a doua oară către ANAP – Autoritatea de Achiziții Publice documentația de licitație pentru achiziția a 20 de rame electrice inter-regionale noi (RE-IR). Joi, Gigi Gavrilă s-a plâns de firmele care practică sportul contestațiilor.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP) la finele lunii trecute documentația de licitație revizuită, conform ultimelor recomandări formulate de către această instituție.

Acțiunea mai sus-menționată a fost efectuată împreună cu experții și consultanții Băncii Europene de Investiții (BEI), potrivit unui comunicat de presă al instituției. Ramele electrice inter-regionale noi (RE-IR) destinate transportului de călători inter-regional (de lung parcurs) vor avea următoarele caracteristici:

• serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea suplimentării cantității inițiale cu încă 20 de rame electrice (RE-IR) și a perioadei de mentenanță cu încă 15 ani;
• 300-350 locuri;

Valoarea totală estimată a contractului de achiziţii a RE-IR este în intervalul 1,31 miliarde lei și 3,71 miliarde lei, fără TVA. După validarea de către experții ANAP, documentația de licitație va deveni publică.

Prima dată documentația a fost trimis ANAP în luna noiembrie. La acel moment ARF a precizat că criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate–cost, din care componenta financiară este de 65%, iar componenta tehnic-calitate 35%. ARF are în derulare în prezent o altă licitație de achizție a 20 până la 40 de rame electrice regionale (RE-R), licitația care este în prezent cvasi-blocată ca urmare a contestațiilor depuse de participanți. În valoare de aproape un miliarde de euro, licitația este considerată a fi cea mai mare procedură de material rulant din Europa. ARF a primit oferte de la companiile Alstom (prin filiala acesteia din Italia), Siemens Germania și compania chineză CRRC, desemnată câștigătoare de ARF.

Practic, în timp ce adversarii Alstom s-au plâns că firma franceză și-a micșorat costurile de energia consumată cu o treime cu ocazia unei reevaluări a ofertelor făcută de ARF, aceștia și Siemens au obiectat că trenurile chinezilor nu sunt omologate în Europa, fapt pentru care CRRC nu va putea să respecte graficele de livrare. Deasemenea, au explicat cei de la Alstom, scăderile de consum energetic sunt datorate modificării modelului de circulație a trenurilor, impusă de ARF.

În fine, joi, cu ocazia unei mese rotunde cu oficiali pentru Competiție și Transporturi ai Comisiei Europene, președintele ARF, Gigi Gavrilă și-a vărsat nemulțumirile pentru blocajele din licitații cauzate, în opinia sa, de marile companii venite in România. Cum singura licitație de seamă derulată de ARF în prezent este cea de rame electrice regionale, trimiterile lui Gigi Gavrilă au fost făcute, cel mai probabil, la această licitație.

Gigi Gavrilă: sportul contestațiilor este gratuit
Un dintre problemele cu care România se confruntă în domeniul infrastructurii feroviare este cel al contestațiilor, blocajelor care aduc bani caselor de avocatură, s-a plâns șeful ARF, oficialilor pentru Concurență, Transporturi și Politici de piață ai Comisiei Europene

„Suntem singura țară unde o licitație care, în mod normal, are loc într-un an, un an și jumătate, la noi durează 2-3 ani. Acesta proceduri trebuie stopate și vorbesc din punctul de vedere a cuiva implicat (….) Sunt Case de avocatură care fac bani mulți blocând licitațiile…poate putem găsi un mecanism împreună să oprim astfel de practici”, spune Gavrilă. „Nu e posibil să facem tot efortul de a pregăti licitațiile (apoi acestea să fie blocate – n.red.). Nu voi pronunța nume de companii căci sunt multe și îmi e frică să nu uit vreuna și să o supăr”, a glumit Gavrilă.

El spune că recent Guvernul a luat măsuri ca toate aceste plângeri incorecte să fie limitate, dar din păcate s-a primit mesajul de la Comisia Europeană că modificările trebuie să fie făcute prin lege în Parlament, nu prin OUG, ceea ce durează foarte mult.

Unul dintre directorii Comisiei Europene l-a consolat pe Gavrilă că și în Italia, țara sa de baștină, lucrurile sunt la fel și i-a spus că trebuie introduse costuri pentru firmele care contestă licitațiile. „Chiar dacă au plătit, pierd sau nu pierd, își primesc banii înapoi”, a explicat însă șeful ARF.

0

#2147 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 05 martie 2020 - 20:57

CFR Infrastructură a reușit, după 4 ani, să semneze contractul pentru modernizarea loturilor 1 și 3 din secțiunea Brașov - Sighișoara: Brașov - Apața și Cața - Sighișoara. Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

La capătul a patru ani de dispute la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) și în instanțe de judecată, CFR SA a reușit, joi, să semneze contractul de modernizare a loturilor 1 și 3.

Compania CFR SA și asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor, Euroconstruct Trading 98) au semnat joi contractul de execuție pentru lucrările de modernizare a loturilor 1 și 3 din tronsonul de cale ferată Brașov – Sighișoara, respectiv Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, cu o lungime de 86 de kilometri. Valoarea lucrărilor este de 2,9 miliarde lei.

Semnarea contractului a devenit posibilă după ce în urmă cu o lună Curtea de Apel București a respins acțiunea deschisă în vara anului trecut de către asocierea Brasig, anume companiile austriece Swietelsky și Strabag.

Curtea de Apel București s-a pronunțat definitiv în ceea ce privește execuția lucrărilor de modernizare pe loturile 1 și 3 de pe calea ferată Brașov-Sighișoara. Astfel, Compania Națională de Căi Ferate CFR a declarat câștigătoare oferta Railworks, în dauna celor de la Brasig.

”Respinge contestaţia ca nefondată. Definitivă (…) Respinge excepţia lipsei de interes, ca neîntemeiată. Disjunge cererea privind anularea în parte a raportului procedurii şi actelor entităţii contractante care au stat la baza acestuia, cu referire la încadrarea ofertantului Aktor în cazul de excludere prevăzut de art. 180 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 99/2016, de restul contestaţiei. Pe cererea disjunsă, Repune cauza pe rol. Acordă termen şi pune în vedere intimatei- entitate contractantă să depună la dosar actele depuse odată cu răspunsul la solicitarea de clarificări nr. 12 de către intimata Asocierea RailWorks. Pe restul contestaţiei, Admite în parte contestaţia. Anulează comunicările privind rezultatul procedurii şi în parte raportul procedurii nr. 11/1/604/19.06.2019, în ce priveşte evaluarea ofertei Asocierea RailWorks raportat la îndeplinirea cerinţei privind neîncadrarea în prevederile art. 178 şi 180 (lit. g, h) din Legea nr. 99/2016. Obligă entitatea contractantă la reevaluarea ofertei Asocierea RailWorks raportat la îndeplinirea cerinţei privind neîncadrarea în prevederile art. 178 şi 180 (lit. g, h) din Legea nr. 99/2016, cu luarea în considerare a aspectelor reţinute prin hotărâre. Respinge în rest contestaţia”, spunea decizia Curții de Apel.

Brasig a avut o ofertă mai mare decât Railworks cu 40 milioane de euro

Această ofertă, mai ieftină, pentru loturile 1 și 3 (Brașov-Apața și Cața-Sighișoara, în lungime totală de 86 km) nu a fost însă acceptată deoarece – argumenta CFR SA inițial – Euroconstruct Trading 98 este în insolvență.

Însă, potrivit legii 99 din 2016 privind achizițiile sectoriale, când unul dintre participanți intră în insolvență, autoritatea contractantă trebuie să-i ceară acestuia explicații privind posibilitatea de îndeplinire a contractului. De menționat faptul că Euroconstruct Trading nu era nici măcar liderul asocierii, acesta fiind Alstom Transport România SA.

A urmat o adevărată sarabandă a proceselor, sentințele instanțelor fiind dintre cele mai diverse. Prin această amânare în Justiție a semnării contractului, CFR SA a pierdut 30% din finanțarea europeană alocată proiectului.

130 km, străbătuți pe calea ferată în aproape trei ore

Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/oră, pentru trenurile de călători și 120 km/oră pentru cele de marfă. Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii CF, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.

0

#2148 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 06 martie 2020 - 11:04

CFR Infrastructură a lansat licitația pentru un studiu de fezabilitate destinat execuției unui racord feroviar cu Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav. Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

Administratorul infrastructurii feroviare din România a făcut primul pas spre o cale ferată la Aeroportul Brașov Ghimbav.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost publicat anunțul de licitație privind ”Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţii:<Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav> SRCF Brașov”.

În urma derulării acestui contract, sunt așteptate de la contractant studiile de fezabilitate, realizate separat pentru fiecare stație în parte. Documentaţiile tehnico-economice vor conține Studiul de Fezabilitate final pentru "Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav", studiul de traseu pentru legătura la Magistrala 300 în zona Bod-Feldioara pentru sporirea accesibilității și pentru realizarea unei legături directe cu Terminalul intermodal Feldioara, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate, studiu privind electrificarea traseului Brașov – Bartolomeu (– Ghimbav) – stație Terminal AIBG – legătura cu Magistrala 300, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate.

1,2 milioane de lei pentru SF privind o cale ferată la Aeroportul Brașov
Valoarea totală estimată a contractului este de 1,2 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 250.000 de euro. Componenta financiară a ofertei va cântări în proporție de 40 %, iar restul componenta tehnică – “Demonstrarea capacității tehnice de implementare a contractului, precum și o planificare adecvată a resurselor umane și a activităților”.

Durata contractului va fi de un an de zile, iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri proprii ale CNCF CFR SA.

Pentru participarea la licitație, ofertantul trebuie să demonstreze că în ultimii trei ani a prestat servicii similare în valoare individuală/cumulată de minimum 1,2 milioane de lei fără TVA. Garanţia de participare este de 12.200 de lei, pentru o perioadă de cel puţin patru luni de la data limită de depunere a ofertelor.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 13 aprilie, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la 13 august 2020.

Aeroportul Brașov, o ambiție a autorităților locale
Construcția Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav a fost ambiția celor care s-au perindat pe la conducerea Consiliului Județean, în ciuda faptului că mulți specialiști în aviație au avertizat că nu se va susține din punct de vedere economic și al traficului. Și asta pentru că va fi situat la nici 200 km de cel mai mare aeroport al țării, Henri Coandă Otopeni.

În septembrie 2012 a fost stabilit câștigătorul licitației de construire a pistei aeroportului. Potrivit caietului de sarcini, Vectra Service SRL a avut cea mai bună ofertă, cu prețul cel mai mic, de 12,7 milioane de euro. Pista aeroportului a fost inaugurată oficial la data de 3 octombrie 2014. Între timp, Consiliul Județean a mai alocat 106 milioane de lei și a făcut un împrumut pentru alte 100 milioane de lei. Banii sunt necesari pentru terminalul de pasageri de 3.600 de mp, turnul de control, parcarea de 163 de locuri și alte lucrări necesare finalizării investiției. În total, Aeroportul Brașov va costa 57 milioane de euro, inclusiv pista.

Licitația pentru realizarea căilor de rulare a fost câștigată de austriecii de la Porr Construct SRL, care au cerut un preț de 31 milioane de lei. Porr Construct are mai multe proiecte în derulare și în domeniul feroviar, printre care dublarea căii ferate Mogoșoaia-Balotești. Potrivit proiectului, se vor realiza următoarele obiective: cale de rulare Alfa (cu o lungime de 200 de metri și o lățime de 23 de metri, plus acostamente); platforma de îmbarcare-debarcare (care va avea dimensiunea de 135 m/145 m și va permite staționarea a trei aeronave de categoria C cu anvergura aripilor de 36 metri); canalizare pluvială pentru obiectivele proiectate și pentru pista de decolare-aterizare existentă; montare tubulatură de balizaj pentru obiectivele proiectate (cale de rulare și platformă); iluminat platformă; elemente de protecție a construcțiilor din banda pistei. Acum, se vrea și o cale ferată la Aeroportul Brașov.

Link-ul licitației: http://www.e-licitat.../view/100090846
0

#2149 Useril este offline   andrei_tm 

  • Membru Senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 819
  • Inregistrat: 05 noiembrie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 08 martie 2020 - 12:44

Trenuri prin zapada in Mestecanis


1

#2150 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 09 martie 2020 - 14:30

În următoarea perioadă vor fi organizate mai multe licitații ce țin de CFR prin Bursa Română de Mărfuri. Printre ele, și licitația pentru închirierea celor 66 de secții neinteroperabile pe o durată de 4 ani, pe 25 martie, după ce prima oară (pe 25 februarie) a fost anulată. Cele mai multe secții sunt pe raza Regionalei Timișoara - 16 la număr. Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

La Bursa Română de Mărfuri au loc în următoarea perioadă mai multe licitații feroviare, organizate de CFR SA și CFR Călători. Acestea au scopuri dintre cele mai diverse – de la vânzarea de vagoane la fier vechi și până la închirierea a zeci de secții neinteroperabile, dintre care pe unele nu se mai circulă de ani buni.

Prima licitație deschisă urmată de strigarea liberă a prețului este programată pentru miercuri, 11 martie. Procedura, organizată de CFR Călători, Sucursala Regională de Transport Feroviar de Călători București (SRTFC București), are ca obiect vânzarea a două vagoane și opt trenuri etajate. În total, 34 de vagoane de călători.

Două zile mai târziu, este rândul CNCF CFR SA, Sucursala Regională CFR București să intre în ringul BRM. Gestionarul infrastructurii feroviare scoate la mezat ”ansambluri, subansambluri și materiale rezultate în urma casării mijloacelor fixe, respectiv traverse de beton precomprimat. În aceeași zi, CFR SA mai organizează o licitație la BRM, pentru ”valorificarea prin vânzare a mijloacelor fixe, autoturisme aprobate a fi scoase din funcțiune în vederea valorificării lor, de la nivelul Centralului Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, 32 loturi”.

Licitații feroviare pentru menghine și ciocane
Pe 20 martie, CFR SA, Regionala București scoate la licitație ”ansambluri, subansambluri și materiale rezultate în urma casării mijloacelor fixe, respectiv traverse de lemn”. O zi mai târziu, tot Regionala București a CFR SA încearcă să ”scape” de mai multe materiale, cum ar fi: chei bormașini, cabluri, rulmenți, șpaclu, ruletă, robineți, cuțite, clești, ciocane, lacăte, menghine, prelungitoare, releuri, discuri cuzineți, daltă, ustensile de tăiat mandrina, motor, nituri, nivela, presă sau prezon.

66 de secții neinteroperabile își caută din nou pretendenți
Însă cea mai importantă licitație feroviară de la Bursa Română de Mărfuri este programată pentru data de 25 martie și are ca obiect ”închiriere secții de circulație neinteroperabile individual sau grupate în scopul realizării activităților de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile și asigurării serviciilor de transport public de călători și/sau marfă”. Este vorba de 66 de linii neinteroperabile – cinci secții pe raza Regionalei București, 11 la Craiova, 16 la Timișoara, nouă la Cluj, șapte la Brașov, nouă la Iași, cinci la Galați și patru la Constanța.

Acest pachet a mai fost scos la mezat pe 25 februarie, însă procedura a fost anulată. Acum, licitația se reia în aceleași condiții și la aceleași prețuri. Durata contractului de închiriere este de patru ani, iar doritorii trebuie să fie persoane juridice române și să aibă calitatea de operatori de transport feroviari licențiați.

Tariful cerut de CFR SA, de la care va porni licitația, începe cu 2.000 de lei pe an fără TVA. Este vorba de linii precum Hațeg – Subcetate, Jimbolia – Lovrin, Șelimbăr – Cisnădie, Medgidia – Negru Vodă etc. Cele mai scumpe linii sunt Ploiești Vest – Târgoviște Nord – Pietroșița (477.000 lei pe an, fără TVA), Simeria – Pestiș și Simeria – Hunedoara, la 419.500 lei, Argeșelu – Câmpulung – Golești la 358.500 lei pe an. Garanția de participare este de 10% și la aceasta se adaugă o alta bursieră, mai mică.

Contractul de activitate al CFR SA, aprobat în 2016 și valabil pentru 2016 – 2020 spune că „în cazul închirierii, în condiţiile legii, a secţiilor feroviare neinteroperabile de circulaţie, pachetul minim social aferent acestor secţii, va fi preluat de operatorul de transport feroviar implicat, cu plata corespunzătoare a compensaţiei de la bugetul de stat, conform prevederilor legale în vigoare”.

Linii închise și linii ”sensibile”
Unele linii dintre cele scoase la licitație pentru închiriere sunt închise. De exemplu, circulația pe secția de cale ferată 803 Medgidia-Negru Vodă a fost sistată în toamna anului 2012. Până în 2006, pe această secție au circulat patru-cinci perechi de trenuri pe zi, compuse dintr-o locomotivă Diesel și trei-patru vagoane. Apoi, trenurile clasice au fost înlocuite de automotoare Malaxa tip 900 și uneori și tip 700. Cu locomotiva Diesel, viteza maximă pe anumite porțiuni era de 100 km/oră, iar cu automotorul de 80 km/oră. Timpul de parcurs era de o oră și 20 de minute. La începutul anilor 2000, CFR Călători a introdus, în compunerea trenurilor București – Constanța – Mangalia, două vagoane de Varna, care erau detașate, respectiv atașate la Medgidia, însă ruta nu a avut prea mulți mușterii, așa că a fost desființată. Acum, CFR SA a scos la licitație și linia Medgidia – Tulcea Oraș, care este operată de CFR Călători.

O altă linie problemă este Dornești Putna, redeschisă în 2018 cu trenuri ale CFR Călători. Aceasta a mai fost închiriată la Ferotrans TFI in 2010 și la Fulger Transport Urban Rapid de Călători SRL in 2013. Ultima firmă nu a semnat contractul și a pierdut secția.

În fine, o altă linie ”sensibilă” scoasă la licitație este Oravița-Anina care era cât pe ce să fie închisă în toamna anului trecut. Pentru ea, CFR SA cere o chirie de 51.000 de lei pe an, fără TVA, iar garanția de participare la licitație este de 7.140 lei. Posibilitatea închiderii căii ferate a dus la finele anului trecut la proteste ale locuitorilor din Caraș – Severin. În prezent există un singur tren dus – întors între cele două localități, cu ore de plecare în mijlocul zilei, ceea ce sugerează că utilitatea trenului este mai degrabă turistică.

Lista din articol cu secțiile închiriate:
Fisier atasat  IP nr.333 din 28.01.2020 pentru data de 25.02.2020 la procedura nr.1 din 2020.pdf (1.4MB)
Number of downloads: 113

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 09 martie 2020 - 15:06

0

#2151 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 09 martie 2020 - 17:59

Knorr-Bremse, producătorul de frâne pentru Desiro-uri, a dat o replică la afirmația conducerii CFR Călători, cum că nu s-ar mai produce frâne. Articol de vineri, de pe Club Feroviar:

Citeaza

Knorr – Bremse, unul dintre cei mai importanți fabricanți de sisteme de frânare a materialului rulant spune că are posibilitatea livrării de piese de schimb pentru ramele CFR Călători Siemens Desiro (Săgețile Albastre). Afirmația vine după ce conducerea CFR Călători a spus că firma germană ar fi scos din fabricație componente necesare la ramele Siemens Desiro.

Într-un comunicat remis vineri Club Feroviar, compania germană spune că a propus CFR Călători soluții de modernizare a unor sisteme care ar scuti compania de bătăi de cap suplimentare și ar lungi durata de viață a ramelor cu 20 de ani dar nu a primit niciun răspuns, în pofida faptului că aceste propuneri au fost făcute încă de acum opt ani. Redăm comunicatul firmei Knorr Bremse:

„Un furnizor de încredere: Knorr-Bremse furnizor al flotei de Săgeți Albastre

Knorr-Bremse asigură mentenanţa și modernizare continuă pentru toate vehiculele ferovi-are existente. Referitor la o declarație postată pe site-ul Club Feroviar în data de 26 Februarie 2020, informăm; Knorr-Bremse a furnizat de-a lungul anilor recenți în mod continuu şi constant necesarul de componente de frână și piesele de schimb pentru proiectul de reparații al CFR Călători Săgeţile Albastre.

Mai specific, începând cu 2016 până în 2020 Knorr-Bremse a furnizat piese de schimb şi reparaţii pentru Săgeƫile Albastre în valoare de aproximativ 1 milion Euro. De asemenea Knorr-Bremse asigură un stoc de piese de schimb necesar pentru efectuarea reparaţiilor viitoare.

Suplimentar, pentru managementul obsolenței s-a demarat un proiect comun cu fabricantul vehiculului, Knorr-Bremse având posibilitatea de a furniza în termen scurt o soluţie modernă, aprobată şi omologată de înlocuire a componentelor ce nu mai sunt disponibile astăzi ce vor rezolva problema obsolenţei pentru următorii 20 de ani. Această soluţie a fost deja implementată în Germania, Austria şi Ungaria şi asigură o soluţie de încredere la problemele ridicate de CFR Călători. CFR Călători a primit o ofertă încă din 2012 care a fost adusă la zi în 2019. În ciuda repetatelor reveniri, CFR Călători nu a oferit un răspuns concret.


Knorr-Bremse doreşte să colaboreze cu CFR Călători pentru a găsi o soluție acceptată de modernizare pentru flota de Săgețile Albastre pentru a asigura funcţionarea în continuare fără probleme. Ca măsură de precauţie , Knorr-Bremse, are pe stoc componentele necesare pentru modernizare, care pot fi comandate de reparatori în orice moment.

Knorr-Bremse S.R.L. în România face parte din grupul german Knorr-Bremse Group, liderul mondial în sisteme de frânare şi sisteme pentru vehicule de cale ferată şi comerciale. Sis-temele furnizate de Knorr-Bremse îşi aduc o contribuţie importantă în asigurarea unei siguranţe şi eficienţe energetice pe căile ferate şi şoselele din intreaga lume. Aproximativ 28.500 de angajaţi motivaţi şi competenţi în peste 100 de locaţii în mai mult de 30 de ţări sunt dedicaţi livrării de echipamente şi servicii care satisfac necesităţile clienţilor la nivel global. În 2018, cele două divizii ale Knorr-Bremse au generat o cifră de afaceri de 6.6 miliarde de Euro la nivel global. Ca inovator în aceste sectoare de activitate, compania implementeaza dezvoltări în mobilitate şi tehnologia transportului de peste 115 ani şi a implementat o reţea de soluţii în teren. Knorr-Bremse este unul dintre cele mai de succes grupuri industriale şi este parte a megatrendurilor globale: urbanizare, eco-eficienţă, digitalizare şi conducere autonomă. Directorul general Knorr-Bremse S.R.L. Adrian Puşcaşu asigură pentru CFR Călători asistenţa necesară pentru repararea trenurilor Săgeata Albastră.”

1

#2152 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 09 martie 2020 - 21:36

Iar s-a amânat contestația la ramele electrice, de data asta pe joi, 12 martie.
0

#2153 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 10 martie 2020 - 00:13

Vezi postareaSPECTR-2, la 09 martie 2020 - 14:30, a spus:

În următoarea perioadă vor fi organizate mai multe licitații ce țin de CFR prin Bursa Română de Mărfuri. Printre ele, și licitația pentru închirierea celor 66 de secții neinteroperabile pe o durată de 4 ani, pe 25 martie, după ce prima oară (pe 25 februarie) a fost anulată. Cele mai multe secții sunt pe raza Regionalei Timișoara - 16 la număr. Articol de pe Club Feroviar:

Lista din articol cu secțiile închiriate:
Atasament IP nr.333 din 28.01.2020 pentru data de 25.02.2020 la procedura nr.1 din 2020.pdf


SI care ar fi acelea 16? Si care este statusul lor actual?
0

#2154 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 10 martie 2020 - 07:33

Avem așa:
- Simeria - Peștiș: linie industrială, ce se prelungește către Combinatul Siderurgic ArcelorMittal Hunedoara, nu știu dacă mai există activitate de marfă pe acolo;
- Simeria - Hunedoara: nu circulă trenuri de călători. Ultimul operator: CFR Călători;
- Caransebeș - Bouțari: nu circulă trenuri de călători. Nu știu dacă ultimul operator a fost CFR sau Regio Călători;
- Hațeg - Subcetate: ciot din fosta Caransebeș - Subcetate, cred că mai e doar ceva activitate de aprovizionare pentru fabrica de bere "Hațegana"; cel puțin în 2018, când am trecut pe la Subcetate, linia era într-o stare destul de bună;
- Berzovia - Oravița: nu circulă trenuri de călători, ultimul operator: Regio Călători;
- Oravița - Anina: activă, operată de CFR Călători. Știți deja de faptul că se dorea schimbarea începând cu mersul actual în linie turistică;
- Oravița - Iam: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: Regio Călători;
- Jebel - Giera: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: Regio Călători (cred);
- Jebel - Liebling: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: Regio Călători (cred);
- Buziaș - Gătaia - Jamu Mare: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: Regio Călători;
- Timișoara Est - Remetea Mică - Radna (sau "linia de Lipova", cum îi ziceți voi): nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: CFR Călători;
- Timișoara Nord - Timișoara Vest: activă, operată de Regio Călători (parte a rutei Timișoara Nord - Cruceni);
- Livezeni - Lupeni: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: Regio Călători
- Nădab - Grăniceri: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: CFR Călători;
- Cărpiniș - Ionel: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: Regio Călători (cred);
- Jimbolia - Lovrin: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: Regio Călători (cred).
1

#2155 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 martie 2020 - 07:56

Vezi postareaSPECTR-2, la 10 martie 2020 - 07:33, a spus:

Caransebeș - Bouțari: nu circulă trenuri de călători. Nu știu dacă ultimul operator a fost CFR sau Regio Călători;

Daca nu gresesc a circulat TFC, aveau un tren Cluj-Napoca - Caransebes - Boutari (care mergea via Simeria - Ilia - Lugoj)
Dupa un timp l-au limitat la Caransebes, apoi au renuntat la sectie.

Vezi postareaSPECTR-2, la 10 martie 2020 - 07:33, a spus:

Hațeg - Subcetate: ciot din fosta Caransebeș - Subcetate, cred că mai e doar ceva activitate de aprovizionare pentru fabrica de bere "Hațegana"; cel puțin în 2018, când am trecut pe la Subcetate, linia era într-o stare destul de bună;

Viteza e destul de mica ~20km/h, deci nu as cataloga linia ca "buna".

Vezi postareaSPECTR-2, la 10 martie 2020 - 07:33, a spus:

Berzovia - Oravița: nu circulă trenuri de călători, ultimul operator: Regio Călători;

Mai bine de jumatate de linie are o restrictie de 30km/h, restrictie ce a fost pusa dupa deraierea unui marfar. Numarul de calatori era destul de mic si deaceia Regio Călători a renuntat la ea.

Aceasta postare a fost editata de Bobby: 10 martie 2020 - 07:57

1

#2156 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 10 martie 2020 - 09:30

Mulțumesc foarte frumos pentru precizări! :beer2: Într-adevăr, am căutat mai bine și se pare că linia Caransebeș-Bouțari a fost operată de TFC, cum spuneați și dumneavoastră.

În altă ordine de idei, CFR Călători a semnat de la începutul lunii mai multe contracte pentru reparații și modernizări . Să vedem care ar fi acestea. Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

De la începutul lunii compania CFR Călători a semnat mai multe contracte subsecvente pentru lucrări de modernizare și reparație de locomotive și vagoane.

Una dintre primele licitații anunțate pe situl de licitații publice este cea de servicii de reparaţie planificată tip RP (reparație planificată), rebandajare roti, înlocuire roţi monobloc uzate sau defecte, înlocuire osii ax uzate sau defecte, înlocuire discuri de frână uzate sau defecte, refacere protecţie anticorozivă şi vopsire integrală în sistem poliuretanic, reparaţii / recondiţionări / înlocuiri de subansamble / piese / materiale constatate pe fluxul de reparaţie ca necesar a fi efectuate, la vagoane de dormit seria 7131.

Acest tip de vagoane provine din seria 7030 import Germania, fabricat în anul 1965. Vagoanele au 11 compartimente cu 33 locuri în regim de clasa a 2-a si 22 locuri in regim de clasa 1-a .

Durata contractului subsecvent este de 24 de luni, iar ofertantul câștigător este Atelierele Grivița cu o sumă a contractului de 1,35 milioane lei.

Tot zilele trecute CFR Călători a atribuit și un contract subsecvente de modernizare a unor locomotive. Este vorba de lucrări de reparație cu ridicare de tip RR la locomotiv electrice de 5100 KW TSAM (locomotive modernizate la Softronic Craiova în perioada 2007-2011).

Contractul subsecvent a fost atribuit firmei Reloc, parte a Grampet Group, și va avea o durată de 24 de luni și o valoare de 256 mii lei.

Alt contract subsecvent atribuit de către operatorul național privește “Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, refacere protecție anticorozivă și vopsire integrală în sistem poliuretanic, la vagoane de călători seriile 1970, 2170”. Contractul, atribuit tot firmei Atelierele Grivița SA, are o durată de 18 luni și o valoare de 1,88 milioane lei.

Și în fine, a patra serie de contracte acordate privesc lucrări de reparație la termen tip RTG pentru patru loturi de vagoane.

Este vorba de înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, refacere protecție anticorozivă și vopsire integrală în sistem poliuretanic, la vagoane de călători seriile 1070, 1090, 1091;

• Lot 2 – Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, refacere protecție anticorozivă și vopsire integrală în sistem poliuretanic, la vagoane de călători seriile 2176, 2186, 8487, 8987, 2087, 2187;
• Lot 3 – Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, refacere protecție anticorozivă și vopsire integrală în sistem poliuretanic, la vagoane de călători seriile 2296, 8483, 8496, 8476, 8576, 8676;
• Lot 4 — Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, refacere protecție anticorozivă și vopsire integrală în sistem poliuretanic, la vagoane de călători seriile 3076, 2276, 8376
Unul dintre loturi a fost câștigat de Astra Vagoane Arad iar celelalte trei de către Atelierele Grivița.

În final, un ultim contract semnat în această lună privește reparația de către Reloc Craiova a mai multe locomotive diesel de tip LDE 621. Este vorba de lucrări a căror necesitate a fost constatată pe fluxul tehnologic iar valoarea lucrărilor este de aproape 900 mii lei.

Lucrările de modernizare a parcului de material rulant trebuie văzute în contextul în care CFR Călători continuă eforturile începute anul trecut de ridicare a numărului de vagoane la 1.000 de unități. Compania are de satisfăcut o cerere consistentă de servicii de transport pe anumite rute însă este lipsită de capacitățile necesare satisfacerii solicitărilor.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 10 martie 2020 - 09:32

0

#2157 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 10 martie 2020 - 18:22

Vezi postareaSPECTR-2, la 10 martie 2020 - 07:33, a spus:

Avem așa:
- Simeria - Peștiș: linie industrială, ce se prelungește către Combinatul Siderurgic ArcelorMittal Hunedoara, nu știu dacă mai există activitate de marfă pe acolo;
- Simeria - Hunedoara: nu circulă trenuri de călători. Ultimul operator: CFR Călători;
- Caransebeș - Bouțari: nu circulă trenuri de călători. Nu știu dacă ultimul operator a fost CFR sau Regio Călători;
- Hațeg - Subcetate: ciot din fosta Caransebeș - Subcetate, cred că mai e doar ceva activitate de aprovizionare pentru fabrica de bere "Hațegana"; cel puțin în 2018, când am trecut pe la Subcetate, linia era într-o stare destul de bună;
- Berzovia - Oravița: nu circulă trenuri de călători, ultimul operator: Regio Călători;
- Oravița - Anina: activă, operată de CFR Călători. Știți deja de faptul că se dorea schimbarea începând cu mersul actual în linie turistică;
- Oravița - Iam: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: Regio Călători;
- Jebel - Giera: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: Regio Călători (cred);
- Jebel - Liebling: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: Regio Călători (cred);
- Buziaș - Gătaia - Jamu Mare: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: Regio Călători;
- Timișoara Est - Remetea Mică - Radna (sau "linia de Lipova", cum îi ziceți voi): nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: CFR Călători;
- Timișoara Nord - Timișoara Vest: activă, operată de Regio Călători (parte a rutei Timișoara Nord - Cruceni);
- Livezeni - Lupeni: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: Regio Călători
- Nădab - Grăniceri: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: CFR Călători;
- Cărpiniș - Ionel: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: Regio Călători (cred);
- Jimbolia - Lovrin: nu circulă trenuri de călători; ultimul operator: Regio Călători (cred).


Ok, si pana la urma ce se va intampla cu aceste linii?
0

#2158 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 10 martie 2020 - 19:09

Vor fi închiriate pe o durată de 4 ani câștigătorului fiecărei secții în parte; mai precis, ofertantului cu cel mai mare preț pentru contractul de închiriere a secției licitate. Practic, CFR Infrastructură semnează un contract de închiriere prin care câștigătorul poate să-și exploateze secțiile câștigate sub anumite condiții în următorii 4 ani.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 10 martie 2020 - 19:11

0

#2159 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 11 martie 2020 - 20:26

CFR Infrastructură a semnat astăzi două contracte pentru studii de fezabilitate destinate reabilitării secțiilor Pașcani - Dărmănești și Roman - Iași. Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

Gestionarul infrastructurii feroviare naționale va plăti 25 de milioane de lei pentru două studii de fezabilitate pe rutele menționate. CFR SA a semnat în data de 11 martie 2020 contracte pentru studii de fezabilitate în vederea reabilitării liniilor Roman – Iași – Frontieră și Pașcani – Dărmănești.

Contractele au fost atribuite asocierii de firme TPF Inginerie SRL și ISPCF SA București, acestea având cel mai bun punctaj în urma unei proceduri ce a luat în calcul atât prețul solicitat, cât și calitatea ofertei.

Valoarea contractelor este de 16,49 milioane lei (Roman – Iași – Frontieră) și, respectiv, 8,4 milioane lei (Pașcani – Dărmănești).Principalele cerințe tehnice minime care trebuie luate în considerare pentru a stabili variantele / alternativele de rută sunt:

• Toate stațiile incluse în proiect vor fi centralizate electronic;
• Viteza maximă de 120 km / h pentru trenurile de marfă și respectiv 160 km / h pentru trenurile de pasageri;
• Obținerea accesului persoanelor cu mobilitate redusă în stații și platforme;
• Modificarea sistemului actual de treceri de nivel cu cale ferată.
• Aplicarea și respectarea normelor naționale și internaționale, precum și a legislației în vigoare privind construcția căilor de acces, intervenție și evacuare pentru persoane și mărfuri în caz de incendiu;

Ce lucrări vor fi executate
Lucrările specifice vor privi:
• suprastructura și infrastructura liniei feroviare;
• lucrări de terasamente și consolidări;
• Clădiri civile;
• poduri, poduri, pasaje, pasarele, tuneluri;
sistem de protecție împotriva zăpezii și zgomotului;
• treceri la nivel;
• Încălzitoare de macazuri;
• instalații feroviare pentru semnalizare în stații, în linia curentă, la treceri la nivel;
• instalații de telecomunicații feroviare și computere, informații operaționale ale publicului călător, instalații de supraveghere video.
Termenul de derulare a contractului va fi de 13 luni. Câștigătorii contractului vor realiza, pe lângă studiul de fezabilitate, intabularea coridorului de expropriere, scoaterea terenurilor din circuitul agricol, întocmirea documentației de licitație pentru realizarea efctivă, documentația topocadastrală, studii de trafic, arheologice, de mediu, geotehnice. etc.

Nemulțumiri în Moldova din cauza lipsei proiectelor serioase
Dacă moldovenii sunt nemulțumiți din cauza lipsei autostrăzilor în această regiune, nici starea căii ferate nu îi face mai fericiți.

Dezvoltarea rețelei feroviare din zona Moldovei este cerută insistent de către reprezentanți ai unor ONG din zonă, după modelul împământenit „Moldova vrea Autostradă”. Modernizarea căii ferate a făcut tot in ultima perioadă și obiectul interpelărilor adresate de către unii parlamentari ministrului Transporturilor.

„Din păcate, de aproape 30 de ani, în România nu se relizează investiții în infrastructura de transport feroviar, motiv pentru care traficul s-a mutat, în mod natural, pe cale rutieră. De exemplu, dacă între Suceava și București ar fi existat o cale ferată de mare viteză care ar fi permis circulația trenurilor cu viteze de peste 160 de kilometri la oră, atunci distanța dintre Cetatea de scaun a Moldovei și Capitala țării s-ar fi putut parcurge chiar în mai puțin de 3 ore, avantajele fiind superioare (prin costuri, siguranță și timp) transportului rutier și celui aerian”, spunea recent deputatul sucevean Ioan Bălan într-o interpelare adresată ministrului Transporturilor.

Suceava – București, o cale ferată rentabilă
Deputatul a susținut că în Master Planul General Transporturi (MPGT) se specifică că pe ruta Suceava – București există un număr consistent de pasageri, ”de câteva mii zilnic”, care ar călători cu trenul și ar justifica pe deplin investiția. ”Ministerul nu a întreprins demersuri concrete pentru a obține finanțare din fonduri europene nerambursabile pentru a moderniza această cale de rulare”, a afirmat Ioan Bălan.

El a reamintit că reprezentanți ai majorității parlamentare ar fi declarat că va fi dată o Hotărâre de Guvern pentru demararea licitației pentru proiectul tehnic și execuție în vederea demarării lucrărilor de modernizare a rutei CF Suceava – București, în vederea creșterii vitezei de deplasare la peste 160 kilometri la oră.

Proiectele, anunțate în 2019 de către Marius Chiper
Licitarea studiilor de fezabilitate a fost anunțată anul trecut de către Marius Chiper, director de investiții al CFR SA la acel moment, cu ocazia unei conferințe dedicate investițiilor în România. El a spus că prin modernizarea sectoarelor va fi „închis” Coridorul IX de transport feroviar.

0

#2160 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 12 martie 2020 - 17:47

A fost omologat planul de redresare a CFR Marfă, propus laolaltă cu compania CTIR, o companie Impetum Group. Articol de pe Economica:

Citeaza

Planul de redresare prin concordat preventiv al CFR Marfă a fost omologat astăzi de către judecătorul sindic, după aprobarea de către creditorii care dețin peste 75% din totalul creanțelor, conform prevederilor legale, informeaza compania CITR prin intermediul unui comunicat trasmis catre Economica.net.

Potrivit informării transmise, compania CFR Marfă a trecut deja în mod accelerat primele etape premergătoare restructurării datorită experienței firmei CITR, o companie Impetum Group. Cei 20 de ani de experiență ai administratorului concordatar au facilitat depunerea în mai puțin de 30 de zile a planului de redresare, efectuarea negocierilor cu creditorii și omologarea planului.

Planul de redresare prevede eficientizarea companiei, astfel încât să genereze profit operațional din cel de-al doilea an al derulării procedurii de concordat preventiv și obținerea de venituri prin valorificarea și darea în plată a unor active, cu scopul capitalizării sale și al achitării creanțelor. Planul de redresare aprobat se bazează pe analiza activității curente a societății, respectiv a raportului dintre activele aflate în patrimoniul CFR Marfă S.A., inclusiv din perspectiva gradului de utilizare a acestora, și datoriile înscrise în evidențele contabile.

„Accesarea concordatului preventiv a luat în considerare încă de la început și contextul iminentei decizii a Comisiei Europene cu privire la recuperarea ajutorului de stat acordat CFR Marfă de către Statul Român, chiar dacă nu era cunoscut cuantumul sumei datorate. Omologarea concordatului preventiv creează contextul favorabil redresării CFR Marfă și deblochează relațiile sale cu partenerii de business. Înțelegem provocările operatorului feroviar și suntem pregătiți să folosim experiența noastră și toate instrumentele juridice în beneficiul restructurării CFR Marfă.”, a declarat Aurel Podariu, Senior Partner CITR.

Analiza realizată prin planul de concordat arată că activul societății este mult superior pasivului, chiar în condițiile în care societatea trebuie să acopere integral ajutorul de stat. Astfel, datoriile totale ale companiei, luând în calcul chiar și decizia Comisiei, sunt mult sub activul companiei care este de 5,1 miliarde de lei, așa cum arată evidențele contabile și evaluările avute în vedere la depunerea planului concordatar. În plus, conform comunicărilor oficiale ale Comisiei Europene, se pot depune inclusiv cereri de acceptare a recuperării prin mijloace alternative, cum ar fi recuperarea în natură sau compensarea creanțelor ajutor de stat cu creditele existente deținute de beneficiarul ajutorului de stat.

Următorul pas în procedură este implementarea planului de redresare omologat de către judecătorul sindic.

0

Arata acest topic


  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi