STP Timișoara Forum: București - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (83 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

București

#1461 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 28 ianuarie 2020 - 19:48

Întâmplarea face ca azi să fi venit și raportul final al AGIFER în acest caz:
https://mobilitate.e...agifer-berceni/

Citeaza

AGIFER a publicat raportul final al accidentului în care un tren de metrou CAF pornit în tracțiune în timpul manevrelor din depoul Berceni, ruland necontrolat prin spațiile depoului. La data de 26.01.2019, ora 09:54, în cadrul manevrei efectuate de la DSB la DsB (depoul subteran Berceni) cu convoiul format din TEM nr.1322-2322 (aflat în stare de funcțiune) și locomotiva de remorcare a acestuia LDH nr.92 53 0 86-0100-7, în timpul deplasării prin împingere, de la stația Dimitrie Leonida către DsB s-a produs creșterea necomandată a vitezei convoiului, ce a avut ca urmare lovirea violentă a parapetului opritorului fix al liniei nr.8, de către S.TEM nr.1322, urmată de deraierea acestuia și accidentarea unui mecanic de locomotivă-REM. În urma producerii acestui incident mecanicul aflat în S.TEM nr.1322 a fost accidentat, iar materialul rulant a fost avariat, valoare estimativă a pagubelor neputând fi evaluate de către METROREX până la întocmirea prezentului raport.

Cauza directă a incidentului o constituie creșterea necomandată a vitezei vehiculului TEM nr.1322-2322, generată de aplicarea unui efort electric de tracțiune pe electromotoarele trenului, fapt care a avut ca efect imposibilitatea adaptării vitezei convoiului la spațiul rezervat manevrei. Factorul care a contribuit la producerea incidentului a fost prelucrarea inadecvată în logica software a următoarelor informații:

− utilizarea ca referință doar a sensului impus de cabina activă R2 a TEM. Logica softwareului prin care referința cabinei active a fost prioritară sensului citit de la senzorii boghiurilor a condus la interpretarea în mod fals a sensului real de deplasarea al TEM.
− funcționarea eronată a dispozitivului om mort în regim de remorcare, prin lipsa emiterii unei avertizări sonore anterioare producerii frânării de urgență, mod care nu corespunde schemei logice de funcționare prezentată în Manualul Mecanicului la capitolul 4.4.6 Operarea Dispozitivului de Supraveghere a Mecanicului;
− menținerea activă a frânei electrodinamice în condiţiile în care a frâna de serviciu a fost izolată din panou TCMS. Odată cu izolarea de pe TCMS de către operatorul uman a frânei de serviciu (compusă din frâna pneumatică și electrodinamică), nu s-a realizat și izolarea frânării electrodinamice.

Cauza primară o constituie absența din Manualul Mecanicului a unor reglementări adecvate, referitoare la modul în care se face operarea în regimul de remorcare cu o garnitură cuplată de tip BM3-CAF cu locomotivă de manevră.

Raportul AGIFER, din articol:
Fisier atasat  D_294_RI_METROREX_Berceni_26_01_2020.pdf (2.82MB)
Number of downloads: 1
1

#1462 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 30 ianuarie 2020 - 19:30

Un articol de pe Digi24, privind noile autobuze Mercedes Citaro Hybrid. Prototipul va ajunge pe 1 martie, iar celelalte autobuze vor ajunge din mai încolo, câte 20 pe lună, până în noiembrie:

Citeaza

Prototipul autobuzelor hibrid care vor circula în Bucureşti va fi livrat pe 1 martie, acesta fiind dotat cu scaune tapiţate şi climatizare automată, cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile şi funcţii speciale destinate persoanelor cu dizabilităţi, potrivit Agerpres.


Într-o postare pe Facebook, primarul general, Gabriela Firea, a prezentat şi primele imagini cu autobuzul hibrid.

"Achiziţia noilor autobuze hibrid - Mercedes-Benz Citaro Hybrid - este un pas important în diminuarea poluării generate de traficul urban. Prototipul va reprezenta mărţişorul pentru Bucureşti, acesta fiind livrat pe data de 1 martie. Din luna mai, Primăria Municipiului Bucureşti va recepţiona câte 20 de bucăţi pe lună, până în luna noiembrie inclusiv, totalizând un număr de 130 de bucăţi", a precizat sursa citată.

Valoarea totală a contactului este de aproximativ 50 de milioane de Euro cu TVA inclus, iar garanţia este de 8 ani.



"Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapiţate şi climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcţii speciale destinate persoanelor cu dizabilităţi, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informaţiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum şi furnizarea unor date importante despre starea de funcţionare a autobuzului către Societatea de Transport Bucureşti. O atenţie specială a fost acordată şi postului de conducere al şoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generaţie care îi cresc siguranţa şi confortul, respectiv îi reduc sursele de stres sau oboseală", a menţionat primarul general.

Sistemul hibrid compact a fost adăugat versiunii de bază a autobuzelor Mercedes Benz Citaro Euro 6
Conform aceleiaşi surse, sistemul hibrid compact, adăugat versiunii de bază Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezintă "o soluţie sustenabilă, economică şi fiabilă", necesitând o mentenanţă similară autobuzelor convenţionale.

"Tehnologia hibridă ce echipează aceste autobuze face ca motorul electric, dispus între motorul termic şi transmisia automată, să funcţioneze atât ca agregat de antrenare a roţilor, cât şi ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mişcare a autovehiculului. Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenţionale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult - la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din staţiile S.T.B. cât şi de traficul urban aglomerat. Această calitate conduce la o reducere semnificativă a noxelor emise, cât şi a consumului de carburant", a mai arătat Firea.

Primarul general menţionează că, în scopul măririi aportului adus de tehnologia hibridă, a fost adăugat un sistem de virare tip "Intelligent eco steering", care, spre deosebire de un sistem de virare clasic, foloseşte energie doar în momentele în care conducătorul autobuzului schimbă poziţia volanului. De asemenea a fost adăugată o punte motoare construită din materiale uşoare, silenţioasă, cu zgomot de rulare redus, ce foloseşte pentru lubrifiere un mix de ulei mineral şi sintetic pentru o mentenanţă cât mai redusă.

Și cele 2 poze din articol. Cu amendamentul că acesta nu poate fi prototipul pentru București: aici s-au cerut cu 3 uși, iar acesta e cu 2 uși și pare mai scurt (bănuiesc că e varianta Citaro K). Dacă, totuși, la București va fi livrat ceva asemănător cu acesta, părerea mea e că nu arată rău deloc, eventual niște mici ajustări la schema de culoare ar fi binevenite, că verdele acela mi se pare cam țipător:

Fisiere atasate


1

#1463 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 01 februarie 2020 - 15:58

Cei de la Sindicatul Transportatorilor din București au făcut acum o lună un videoclip în secția 4 de la URAC - unde se modernizează și se construiesc tramvaie -, în care se prezintă procesul de modernizare al tramvaielor V3A-93 în V3A-93-CA (cunoscut și sub denumirea de V3A-2010-CA). De asemenea, putem observa și stadiul viitorului tramvai BLF-CA #417. La 4 ani de la ultimul tramvai BLF-CA construit (#416 a ieșit în 2016), iată că se continuă acest proiect - cu ceva modificări, dar se continuă.
Apropo, în această săptămână a ieșit în probe al 16-lea tramvai V3A-2010-CA, #056, după aproape un an de la ultimul ieșit (#027, a intrat în circulație pe 14 februarie 2019).

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 01 februarie 2020 - 16:07

1

#1464 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 05 februarie 2020 - 12:13

În curând, prețul biletului (pe urban, cel puțin, de regionale și expres nu se menționează nimic) ar putea ajunge la 2,5 RON. De asemenea, se încearcă obținerea unei finanțări de la Fondul de Mediu, pentru transformarea a 200 de autobuze Citaro Euro 3 în troleibuze (100) și autobuze CNG (100). Un articol de pe Agerpres (e foarte lung, așadar vă las doar link-ul):
https://www.agerpres...i-tarif--443387
0

#1465 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 06 februarie 2020 - 14:48

Atât la tramvaie, cât și la troleibuze, cauza a fost amânată până pe 20 februarie.
0

#1466 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 06 februarie 2020 - 16:24

Troleibuze Citaro avem la Szeged. Deci precedente exista, de ce nu ar reusii si in Bucuresti. Presupun ca Astra ar fi cei care le-ar echipa.
1

#1467 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 06 februarie 2020 - 18:33

Și la Gdynia (Polonia) circulă 2 troleibuze Citaro.
Cum spuneai și tu, mă aștept să facă Astra Bus această conversie (evident, dacă obține STB finanțarea și doar în urma unei licitații). Dacă ar mai exista specialiști, și URAC ar putea să facă această transformare, să nu uităm că au fost transformate aici 22 de autobuze Saurer, aduse SH la începutul anilor '90, în troleibuze în 1995 și au circulat până la venirea Ikarus-urilor și a Citelis-urilor. Însă, cum banii nu vin de la primărie, cred că va fi externalizat acest serviciu. Mi se pare un proiect bun, li se oferă o nouă viață acestor autobuze. Să sperăm că nu rămâne doar la nivel de declarații, cum a rămas și reluarea circulației liniei 5 de anul trecut.
0

#1468 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 20 februarie 2020 - 18:21

Petiția Asociației "MetrouUșor" pentru înființarea Muzeului Transportului Bucureștean a ajuns la peste 1200 de semnături. Asociația nu a stat degeaba și a promovat această campanie pe Facebook și pe Instagram. Să vedem și un articol de ieri despre această minunată inițiativă:
https://www.ziuacarg...an-166400.html/

Citeaza

Cu peste 1.200 de semnături strânse, Asociația „Metrou Ușor” a formulat o petiție pentru înființarea unui Muzeu al Transportului Bucureștean, așa cum se întâmplă în multe capitale europene.

Inițiativa, demarată în toamna lui 2019, are în vedere transformarea unei părți a depoului istoric de tramvaie Victoria (aflat în preajma Pieței Victoriei, mai exact în spatele Guvernului) într-un muzeu dedicat vehiculelor ce au deservit Capitala dar nu numai, aici putând să ajungă tramvaie, troleibuze, autobuze precum și alte vehicule care au scris istorie în transporturi și din celelalte zone ale țării.

Pașii spre muzeu
La mijlocul lunii februarie, se numără peste 1.100 de semnatari ai petiției pentru înființarea muzeului, strânși în aproximativ jumătate de an. Inițiativa se aliniază Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) București-Ilfov 2016-2030, strategie finanțată prin Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), care prevede conversia actualului depou Victoria într-un complex tehnico-cultural, în care Muzeul Transportului Bucureștean să fie elementul de atracție principal. Includerea în PMUD validează posibilitatea accesării unor fonduri nerambursabile pentru realizarea acestui obiectiv.

Autoritățile au alte planuri…
Locul unde urmează să se înființeze muzeul este actualul depou de tramvaie Victoria. Acesta a fost construit în 1871 și a purtat inițial denumirea: depoul Bonaparte. Din declarațiile făcute în spațiul public de către autorități se pare că aceștia văd lucrurile un pic (mai mult) altfel. Deși acest depou reprezintă nucleul transportului public bucureștean, municipalitatea nu recunoaște potențialul turistic, cultural, educațional și de agrement al acestuia, dorind să îl desființeze. Planul Asociației „Metrou Ușor” este acela de a restaura și extinde halele monument istoric aflate în depoul Victoria, construite la finele secolului al XIX-lea, prin atragerea fondurilor nerambursabile și utilizarea spațiului pentru a expune vehiculele istorice.

Actualul muzeu STB
Deși tradiția europeană este alta, Capitala României nu beneficiază de un muzeu unde să poată fi expuse și admirate vehiculele de patrimoniu. Din această cauză (dar nu numai), foarte multe dintre tramvaiele, troleibuzele și autobuzele cu importanță istorică sau, cel puțin, cu mare relevanță pentru un asemenea muzeu iau drumul casării, al fierului vechi. În prezent, există un muzeu STB, organizat într-o cameră aflată la marginea orașului, unde sunt expuse câteva machete, bilete vechi, documente și alte artefacte donate de către pasionați. Din nefericire, nici măcar acesta nu este deschis publicului, iar puținele tramvaie istorice restaurate până în prezent și deținute de STB sunt ascunse în depoul Dudești. Câteva dintre acestea ies la paradă o singură dată pe an, fără să-și atingă cu adevărat scopul istoric, educațional și turistic scontat, în contrapartidă cu exemplele de succes din Timișoara și Iași.

Societatea de Transport bucureșteană are în proprietate vehicule de o valoare istorică semnificativă și cu un mare potențial turistic. Din păcate, însă, majoritatea sunt abandonate, retrase în depouri sau folosite drept vehicule utilitare. Printre acestea se numără garniturile Rathgeber M4.65 și M5.65 sosite din München, cele cunoscute de bucureșteni ca și „tramvaiele nemțești”, autobuzul și troleibuzul Rocar Autodromo 812 precum și apogeul tehnologic al Uzinei Rocar din București, troleibuzul unicat Rocar de Simon 412EA, autobuzul Saviem SC10U din Paris sau tramvaiul românesc V2A. Însă, în lipsa unui spațiu muzeal, aceste vehicule de patrimoniu vor sfârși casate, precum toate celelalte de până acum. Este nevoie de implicarea tuturor pentru a pune capăt casării și desființării istoriei transportului urban din București.

Puteți ajuta la înființarea acestui muzeu prin semnarea petiției aici. Aceasta poate fi găsita cu ușurință și pe Google sau pagina de Facebook „Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean”.

În timp ce la noi încă se tărăgănează lucrurile, continentul european face turism de calitate și câștigă venituri substanțiale de pe urma muzeelor de transport public și a tururilor cu tramvaie de epocă. Exemple de muzee de invidiat se găsesc la Viena, Praga, Amsterdam, München, Bruxelles, Liège sau Paris, iar Cracovia accesează fonduri europene nerambursabile pentru a restaura și converti vechile clădiri ale depoului istoric de tramvaie (situat în centru) într-un vast complex muzeal.

foto: Victor Silaghi, Dragoș Cîșu, Cristian Marin și Gabriel Dumitriu

Fotografiile din articol:
- foto: Victor Silaghi
• Tramvai utilitar Rathgeber
Fisier atasat  poza-deschidere-Tramvai-utilitar-Rathgeber-în-Bucuresti-autor-Victor-Silaghi-fara-wm-1536x1041.jpg (223.85K)
Number of downloads: 13
• Muzeul Tramvaielor – Timisoara. Fost depou
Fisier atasat  Exterior-fost-depou-Muzeul-Tramvaielor-din-Timisoara-autor-Victor-Silaghi-1536x1024.jpg (240.57K)
Number of downloads: 14
- foto: Dragoș Cîșu
Fisier atasat  muzeul-transportului-bucurestean-metrou-usor-dragos-cisu-1536x1085.png (2.59MB)
Number of downloads: 15
- foto: Cristian Marin
• Saviem SC10U (ex-Paris), lângă Politehnică:
Fisier atasat  Saviem-SC10U-provenit-din-Paris-autor-Cristian-Marin-1536x1152.jpg (558.76K)
Number of downloads: 17
- foto: Gabriel Dumitriu
• troleibuzul Rocar 412EA #7459, propus spre casare
Fisier atasat  Troleibuz-Rocar-EA412-propus-spre-casare-autor-Gabriel-Dumitriu.jpg (431.24K)
Number of downloads: 13

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 20 februarie 2020 - 18:21

2

#1469 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 21 februarie 2020 - 07:46

În altă ordine de idei:
- la tramvaie, cauza a fost amânată până pe 2 aprilie...
- la troleibuze, cauza a fost amânată până pe 25 februarie.
0

#1470 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 25 februarie 2020 - 14:52

ACHIZIȚIA A 36 DE AUTOBUZE SECOND-HAND DE CAPACITATE MEDIE, DE CĂTRE S.T.V. (Serviciul de Transport Voluntari)
Link SICAP: https://e-licitatie..../view/100089210
Date generale:
- lungime: 11-12m, minim 2 uși.
- normă de poluare: Euro 3 minim
- an de fabricație: 2005 minim
- buget alocat: 2,52 milioane RON
- finanțare: fonduri bugetare
- ponderea punctajului:
• 90% preț
• 10% consum carburant
- termene limită:
• depuneri oferte: 11 martie
• evaluare tehnică și evaluare financiară: 12 mai
Caiet de sarcini atașat:
Fisier atasat  CAIET DE SARCINI 36 DE AUTOBUZE.docx (73.23K)
Number of downloads: 0

ACHIZIȚIA A 6 AUTOBUZE SECOND-HAND DE CAPACITATE MEDIE, DE CĂTRE ECOTRANS S.T.C.M (Chitila - Mogoșoaia)
Link SICAP: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100089468
Date generale:
- lungime: 9,5-10,5m, 2 uși
- normă de poluare: Euro 5 minim
- an fabricație: 2015 minim
- kilometraj maxim: 80 000km
- buget alocat: 1,4 milioane RON
- finanțare: fonduri bugetare
- ponderea punctajului:
• 65% preț
• 30% media numărului de km parcurși de autobuzele ofertate
• 5% existența unui service autorizat de producător în București-Ilfov.
- termene limită:
• depuneri oferte: 20 martie
• evaluare tehnică și evaluare financiară: 14 aprilie.
Caiet de sarcini atașat:
Fisier atasat  CS autobuze SH final (9.50 - 10.50 m).Ecotrans.docx (189.91K)
Number of downloads: 0

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 04 martie 2020 - 18:03

0

#1471 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 26 februarie 2020 - 17:28

Recursul Solaris a fost respins. :Facepalm_emote_gif:

Citeaza

Solutia pe scurt: Respinge excepţia nulităţii recursului. Respinge, ca inadmisibile, cererea de sesizare a CJUE si a ÎCCJ. Respinge recursul, ca nefondat. Definitivă. Pronunţată azi, 25 februarie 2020, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.

0

#1472 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 28 februarie 2020 - 13:08

Firea declară că primul troleibuz de la Bozankaya va ajunge în noiembrie. Articol de pe Economica:

Citeaza

Achiziţia celor 100 de troleibuze noi a intrat în linie dreaptă, a declarat vineri primarul Capitalei, Gabriela Firea. Ea a adăugat că primult troleibuz va fi livrat în luna noiembrie a acestui an.

Pe data de 25 februarie, Curtea de Apel Bucuresti a respins definitiv contestaţia companiilor Solaris Bus&Coach SA şi Skoda Electric SA la licitaţia prin care Primăria Capitalei a atribuit contractul privind achiziţia celor 100 de troleibuze Asocierii Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. (lider) – Sileo Gmbh (asociat).

Contractul fusese atribuit în luna octombrie a anului trecut, însă semnarea acestuia a fost blocată de această contestaţie, spun reprezentanţii Primăriei Capitalei.

Primarul General, Gabriela Firea: ”Prin achiziţia celor 100 de troleibuze realizăm un alt pas important în modernizarea parcului auto al Societăţii de Transport Bucureşti. Astfel, numărul noilor mijloace de transport în comun contractate până acum de actuala conducere a Primăriei Capitalei ajunge la un total de 630, însumând 100 de troleibuze pentru care voi semna contractul în cel mai scurt timp, cele 400 de autobuze Otokar achiziţionate anul trecut şi care se află în trafic şi cele 130 de autobuze hibrid Mercedes - Benz, a căror livrare va începe curând şi se va efectua etapizat. Primul autobuz hibrid va ajunge in Capitala in cel mai scurt timp, pentru omologare”.

Troleibuze cu climatizare automată şi tehnologie wireless
Gabriela Firea a mai adăugat faptul că noile troleibuze au o capacitate de minim 96 de pasageri, o lungime de 12 metri, şi, în cazul întreruperii furnizării curentului electric, autonomie în exploatare de minim 20 de km, asigurată prin intermediul grupului generator propriu al troleibuzului.

Troleibuzele vor fi dotate cu climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcţii speciale destinate persoanelor cu dizabilităţi.

De asemenea, vor fi dotate cu tehnologie wireless pentru călători şi prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informaţiilor despre călătorie în timp real, precum şi furnizarea unor date importante despre starea de funcţionare a troleibuzelor către Societatea de Transport Bucureşti.

Licitaţia a fost câştigată de singurul ofertant înscris în acest proces, care a fost declarat câştigător ca urmare a îndeplinirii cerinţelor solicitate în caietul de sarcini, Asocierea Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. (lider) – Sileo Gmbh (asociat).

Potrivit contractului, livrarea se va face începand cu luna noiembrie 2020 şi se va întinde pe o perioadă de 16 luni, dupa cum urmează: primul troleibuz va fi livrat în luna noiembrie 2020 pentru omologare, iar ulterior, restul troleibuzelor vor fi livrate până în februarie 2022.

Garanţia funcţionării de care dispun troleibuzele Asocierii Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S.– Sileo Gmbh este de 4 ani şi 240.000 km. De asemenea, troleibuzele dispun şi de garanţie extinsă pentru 4 ani şi 240.000 km, în intervalul de exploatare corespunzător de la anul 5 pana la anul 8 inclusiv.

Valoarea contractului este de aproximativ 43 de milioane euro fără TVA, iar finanţarea provine de la Administraţia Fondului pentru Mediu, în cadrul ”Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane”. Cererea a fost depusă în octombrie 2018, iar contractul de finanţare a fost semnat în decembrie 2018.

ECONOMICA.NET a relatat încă de joi despre decizia Curţii de Apel Bucureşti, în urma căreia poate fi semnat contractul de troleibuze cu producătorul din Turcia, singurul care a depus ofertă la licitaţia Primăriei Capitalei.

0

#1473 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 28 februarie 2020 - 16:02

Între timp, iată și niște vești bune: azi a ajuns primul autobuz hibrid la București! :clap2: A fost cazat la depoul de troleibuze Bujoreni. Vă prezint trei fotografii cu acesta. Sursa: Facebook Oltenașu Marian (cont accesibil doar dacă aveți și voi cont de Facebook, eu le-am găsit via MetrouUșor).
Late edit: cei de la Economica au dat un link direct al postării. Mai există și o a treia poză, tot de pe Facebook:

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 28 februarie 2020 - 16:57

3

#1474 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 28 februarie 2020 - 16:03

După mai bine de 10 ani, al 1001-le-a Citaro a ajuns în București. Livrat zilele acestea, noul autobuz este garat de astăzi în depoul Bujoreni. Două poze de pe Facebook.
Fisier atasat  1C385168-359D-4A61-888E-46B55B1ED8AC.jpeg (83.28K)
Number of downloads: 8
Fisier atasat  22B36EEC-2451-493A-8E71-6EAD8532C4EE.jpeg (85.7K)
Number of downloads: 8
0

#1475 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 28 februarie 2020 - 19:36

Prezentarea făcută de Firea pe Facebook:

Citeaza

Premieră națională! Bucureștiul este primul oraș din România care va avea autobuze hibrid.
Vă prezint primul autobuz hibrid Mercedes care a ajuns astăzi la București, din cele 130 achiziționate de Primăria Capitalei!

E și un video în postare, e interesant de urmărit dacă doriți să vedeți interiorul acestui autobuz. De remarcat că, după mult timp, avem din nou vehicule cu scaune tapițate.
A, și o corecție a afirmației primăriței: Bujoreni nu e autobază, ci depou.
Un late-edit: vă prezint și un filmuleț făcut de Sindicatul Transportatorilor din București:

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 28 februarie 2020 - 20:26

1

#1476 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 28 februarie 2020 - 22:54

Așa cum am menționat în ultimele mesaje, ziua de astăzi marchează sosirea în curtea STB a primului autobuz Mercedes-Benz Citaro C2 Hybrid. Primul din cele 130 de noi autobuze ce vor sosi începând cu luna Aprilie, acesta aduce câteva elemente noi, pe care vă las să le regăsiți în pozele ce urmează. Fiind vorba de un Citaro, configurația nu variază spre deosebire de cea a modelelor deja existente în parcul STB, aceasta semănând foarte mult cu cea a autobuzelor Mercedes-Benz Citaro C1 Facelift. Mai jos vă las câteva poze cu noul autobuz, acestea au fost realizate de către Victor Silaghi, astăzi în Depoul Bujoreni. Sper să vă pot încânta cât mai curând și eu cu poze, din păcate, anumite probleme nu prea îmi permit să mai postez atât de des în ultimul timp, sper ca din vară, însă, situația să se schimbe.

Mercedes-Benz Citaro C2 Hybrid :newhere:

Fisier atasat  48AA93E0-4A94-4B17-8233-3F7122ABA582.jpeg (211.78K)
Number of downloads: 12Fisier atasat  9B4F4502-9119-48C4-9628-D2A101521D7E.jpeg (259.69K)
Number of downloads: 13Fisier atasat  E9422ECA-863D-4830-BC85-16683160F389.jpeg (238.09K)
Number of downloads: 14Fisier atasat  B419C9ED-9270-488B-BB54-047A528FC5C7.jpeg (248.63K)
Number of downloads: 15Fisier atasat  B5DB97D7-06A3-445B-8703-88F7662B4A16.jpeg (234.49K)
Number of downloads: 12Fisier atasat  DC30B2AB-FDD1-4640-B03E-4EF700679401.jpeg (220.06K)
Number of downloads: 11Fisier atasat  C9344E18-4241-438F-9C78-07A03E397598.jpeg (233.32K)
Number of downloads: 12Fisier atasat  CE655F14-7A74-43F7-90A7-8018E38F7CB3.jpeg (271.89K)
Number of downloads: 14Fisier atasat  3DA622F1-E7F6-4664-BA70-92B7E4FF57A2.jpeg (169.38K)
Number of downloads: 8Fisier atasat  FDC42AE3-6697-4403-8705-DF7278ACBCF4.jpeg (188.48K)
Number of downloads: 5Fisier atasat  0396BBA4-585E-4D82-845D-7B38F074E084.jpeg (163.21K)
Number of downloads: 6Fisier atasat  AD94817B-8FA4-415C-942C-279797CE9CAB.jpeg (280.02K)
Number of downloads: 9Fisier atasat  93D5AA6E-CD69-490D-A855-5779692292F3.jpeg (294.02K)
Number of downloads: 9Fisier atasat  EA6BA3EF-AEA3-4DE2-889D-2DAFEAEACE12.jpeg (272.65K)
Number of downloads: 8Fisier atasat  9E1AABD2-2C93-4427-A177-90DF8CD56B3E.jpeg (292.79K)
Number of downloads: 11Fisier atasat  1C443A64-BA9F-451C-8311-32F3EDD79825.jpeg (262.08K)
Number of downloads: 10Fisier atasat  4E99BD9F-889D-4E33-B169-AB9102E2BCC9.jpeg (256.77K)
Number of downloads: 7Fisier atasat  CC12B474-E3C0-4D72-B3D2-6BA76F4D5072.jpeg (228.01K)
Number of downloads: 8Fisier atasat  43ECEC51-622E-41FF-8289-88966EC7CD0F.jpeg (195.73K)
Number of downloads: 9Fisier atasat  F706558D-0A88-446F-A3DB-0CDE216F66ED.jpeg (249.62K)
Number of downloads: 9Fisier atasat  1ECDDCD8-6070-4A81-9F8B-6FA3571F7029.jpeg (168.73K)
Number of downloads: 11Fisier atasat  8FB7B100-C99D-4A18-B149-B34EFEAE18CB.jpeg (297.54K)
Number of downloads: 15Fisier atasat  34109C4F-A2F7-444B-A10C-B42A181FE6CD.jpeg (247.59K)
Number of downloads: 13Fisier atasat  CDE2CD93-3CF0-46F8-8504-B22CF37F1B18.jpeg (269.41K)
Number of downloads: 9Fisier atasat  A91655F3-B472-4C4D-910D-1800830FEB75.jpeg (229.53K)
Number of downloads: 7

Aceasta postare a fost editata de GPS: 29 februarie 2020 - 09:54

2

#1477 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 29 februarie 2020 - 20:35

Corpul de Control al premierului a făcut un raport în urma unui control la Metrorex, vizând contractele de achiziție a unor lucrări la magistrala 5. Să vedem ce conține acesta. Articol de pe Digi24:

Citeaza

Contractul de proiectare şi execuţie a structurii de rezistenţă aferentă Magistralei 5 Drumul Taberei - Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei - Universitate, secţiunea Râul Doamnei - Haşdeu (Opera), încheiat la finalizarea procedurii de atribuire, a fost modificat pe parcursul derulării sale prin şase acte adiţionale şi şase instrucţiuni, astfel încât valoarea acestuia a crescut cu 14,21%, de la 918,94 milioane de lei, la 1,05 miliarde de lei, iar termenul de execuţie a fost prelungit cu aproape şapte ani, de la 14 aprilie 2013, la 14 martie 2020. Este concluzia la care a ajuns Corpul de control al prim-ministrului, într-un raport citat de Agerpres.


Acţiunea de control la Metrorex SA a vizat perioada 01.01.2011 - 31.08.2018 şi a avut ca scop atribuirea şi derularea unor contracte de achiziţie a unor lucrări la „Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei - Pantelimon. Tronsonul 1. Drumul Taberei - Universitate. LOT L1.1. - Secţiunea Râul Doamnei - Haşdeu (Opera)”.

Raportul de control a fost finalizat la data de 20 decembrie 2019 şi a fost transmis către prim-ministru (spre informare), Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (spre informare), Societatea Metrorex SA, Departamentul pentru lupta antifraudă (spre informare şi valorificare) şi Curtea de Conturi a României (spre informare şi valorificare).

Nereguli constatate de Corpul de control al premierului
Potrivit raportului elaborat de Corpul de control al primului-ministru (CCPM) în urma controlului derulat la Metrorex, care a vizat perioada 1 ianuarie 2011 - 31 august 2018, prin încheierea, în anul 2013, a unui act adiţional, s-a convenit efectuarea unor lucrări suplimentare în valoare de 51,08 milioane de lei, fără TVA, din care valoarea lucrărilor suplimentare de deviere a reţelelor edilitare a fost de 46,26 milioane de lei.

„Pentru justificarea necesităţii execuţiei unor lucrări suplimentare faţă de cele contractate au fost invocate de către executant, consultant şi beneficiar circumstanţe imprevizibile. În această privinţă Autoritatea de Management POST a stabilit că lucrările suplimentare, în valoare de 37.637.879,40 lei, au fost achiziţionate de Metrorex SA în absenţa unor astfel de circumstanţe imprevizibile, fiind încălcate prevederile art. 252 lit. j) din OUG nr. 34/2006, forma în vigoare în perioada derulării procedurii de atribuire, fapt ce a determinat aplicarea unei corecţii financiare de 100% şi decontarea lucrărilor suplimentare în cuantumul menţionat anterior din fonduri alocate de la bugetul de stat. Valoarea iniţială a lucrărilor de deviere a reţelelor edilitare a fost, în oferta de bază, de 38.327.835,40 lei, ajungând, prin modificări succesive, la valoarea de 128.107.074,56 lei. Propunerea tehnică în baza căreia s-a încheiat contractul nu a fost fundamentată de ofertant pe realitatea existentă în amplasamentul obiectivului de investiţie. În această privinţă, din documentele puse la dispoziţia CCPM, nu a reieşit faptul că autoritatea contractantă a analizat cauzele care au condus la situaţia de a fi majorat preţul contractului cu valoarea unor lucrări suplimentare de deviere a reţelelor edilitare şi nici că aceasta a procedat la identificarea unor eventuale persoane responsabile, avându-se în considerare dispoziţiile art. 24 din Legea nr. 10/1995, republicată, cu modificările ulterioare'', se arată în document.

Creșterea prețului contractului
În plus, invocând circumstanţele imprevizibile, generate de intrarea în vigoare, la data de 3 aprilie 2011, a prevederilor Ordinului nr. 2689/2010 privind aprobarea Normativului privind proiectarea geotehnică a structurilor de susţinere NP 124:2010, s-a procedat la încheierea a două acte adiţionale, prin care a fost suplimentat preţul contractului cu o valoare, fără TVA, de aproape 75 milioane de lei. Din această creştere de preţ a contractului, valoarea de 30,14 milioane de lei a fost aferentă unor lucrări suplimentare a căror necesitate nu a rezultat din punerea în aplicare a noilor norme şi, implicit, nu a fost consecinţa apariţiei unor circumstanţe imprevizibile datorate intrării în vigoare a NP 124:2010.

„Autoritatea contractantă nu a identificat cauzele efective care au condus la majorarea preţului contractului cu valoarea de 30.139.500,17 lei, aferentă unor lucrări de execuţie a pereţilor mulaţi şi, implicit, nu a procedat la identificarea unor eventuale persoane responsabile, avându-se în vedere dispoziţiile art. 24 din Legea nr. 10/1995, republicată, cu modificările ulterioare. Pe de altă parte, în contextul modificărilor efectuate de contract, în cursul decontării contravalorii lucrărilor de execuţie a pereţilor mulaţi, a fost achitată executantului o sumă cu 4.972.054,56 lei mai mare decât cea cuvenită”, se precizează în raport.

Deconturi în avans
Rezultatele controlului relevă şi faptul că Metrorex a acordat executantului din alocări de la bugetul de stat, în cursul anului 2011, avansuri în patru tranşe, în sumă totală de 63 de milioane de lei. S-a constatat faptul că nu au fost respectate prevederile art. 6 alin. (2) din HG 264/2003, forma în vigoare în perioada respectivă, potrivit cărora, în cazul în care avansul din fonduri publice urma a fi virat în tranşe, acordarea unei noi tranşe putea fi făcută doar în condiţiile în care avansul acordat anterior ar fi fost justificat integral sau recuperat din sumele datorate.

„În condiţiile în care suma de 62.930.332,87 lei din valoarea totală a avansului acordat de Metrorex nu a fost folosită conform destinaţiei prevăzute, autoritatea contractantă nu a calculat şi nu a perceput dobânzi şi penalităţi de întârziere aferente perioadei în care resursele financiare au fost imobilizate, nerespectând obligaţia prevăzută la art. 7 alin. (2) din HG 264/2003, forma în vigoare în perioada respectivă”, subliniază CCPM.

Litigii în justiție
De asemenea, din analiza documentelor puse la dispoziţia CCPM, a reieşit faptul că au existat mai multe litigii aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti, în care executantul a formulat pretenţii, reprezentând contravaloarea unor lucrări suplimentare, penalităţi de întârziere sau daune interese, iar instanţele au obligat compania la plata sumelor suplimentare şi a celor reprezentând daune interese către executant, în cuantum de 188,34 milioane de lei, precum şi la plata sumelor în valoare de 29,02 milioane de lei reprezentând debite restante şi de 1,08 milioane de lei penalităţi de întârziere.

„Din informaţiile şi documentele puse la dispoziţia CCPM nu a reieşit dacă, în cadrul Metrorex SA, au fost analizate motivele pe care s-au întemeiat soluţiile instanţelor de judecată, în cazul stabilirii de penalităţi de întârziere sau daune interese, în scopul identificării eventualelor persoane responsabile de întârzierea plăţilor sau de întârzierea în executare a contractului, pe care s-au întemeiat pretenţiile executantului”, atrage atenţia raportul CCPM.

Oferte neconforme
Alte constatări ale actului de control au evidenţiat că, în ceea ce priveşte derularea procedurii de atribuire a contractului de proiectare şi execuţie a structurii de rezistenţa aferentă Magistralei 5 Drumul Taberei - Pantelimon, tronsonul 1 Drumul Taberei - Universitate, secţiunea Râul Doamnei - Haşdeu (Opera), în oferta declarată câştigătoare nu au fost detaliate elementele componente ale valorii cheltuielilor de monitorizare a modului de comportare a lucrărilor executate şi a preîntâmpinării unor posibile efecte negative asupra construcţiilor existente, precum şi cele ale valorii cheltuielilor cu lucrările aferente organizării de şantier, cu toate că autoritatea contractantă a solicitat în mod expres aceste informaţii.

„În acest context au fost încălcate prevederile art. 36 alin. (2) lit. a) şi ale art. 79 alin. (1) din HG nr. 925/2006, în vigoare în perioada derulării procedurii de atribuire, potrivit cărora o astfel de ofertă este considerată neconformă. O consecinţă directă a acceptării ofertei în această formă a fost decontarea, pe parcursul derulării contractului, exclusiv 'pe baza verificării vizuale a corespondenţei dintre planurile din documentaţii cu situaţia reală din teren', a sumei totale de 4.006.595,66 lei (în care este inclusă TVA), aferentă valorii cumulate a lucrărilor pentru obiectul 'Organizare de şantier', fără existenţa unor referinţe cantitative şi valorice, pe baza cărora să se certifice stadiul şi realitatea lucrărilor”, susţine documentul citat.

Acesta mai relevă că entitatea a cărei ofertă a fost declarată câştigătoare nu a respectat obligaţia prevăzută în documentaţia de atribuire, de a depune anumite formulare pentru toate categoriile de lucrări şi, totodată, informaţiile conţinute în formularele depuse, odată cu oferta, au fost discordante. Prin unele clarificări transmise de ofertant, urmare a solicitării Metrorex SA, a fost modificat conţinutul propunerii financiare prin prezentarea unor date diferite de cele cuprinse în formularele aferente ofertei iniţiale, fără ca aceste modificări să fie datorate unor erori aritmetice sau vicii de formă, aşa cum sunt acestea definite în cuprinsul art. 80 din HG nr. 925/2006, forma în vigoare în perioada derulării procedurii de atribuire.

„În condiţiile în care nu au fost respectate, în mod corespunzător, cerinţele caietului de sarcini, iar prin răspunsurile prezentate de ofertant a fost modificat conţinutul propunerii financiare, oferta a fost admisă, deşi trebuia considerată neconformă, potrivit prevederilor art. 36 alin. (2) lit. a) din HG nr. 925/2006, cât şi ale dispoziţiilor art. 79 alin. (3) din acelaşi act normativ, forma în vigoare în perioada derulării procedurii de atribuire”, arată sursa citată.

Corpul de control al prim-ministrului a mai constatat că obligaţia prevăzută în caietul de sarcini, de a înscrie în formularele corespunzătoare ofertei o valoare a resurselor materiale nenominalizate cu o pondere maximă de 20% din valoarea totală a respectivei resurse nu a fost respectată în situaţia unui formular aferent structurii de rezistenţă, precum şi în cazul unui formular aferent lucrărilor de epuismente, iar această situaţie s-a menţinut şi după transmiterea clarificărilor de către ofertant.

„Astfel, cu toate că oferta nu a respectat cerinţele caietului de sarcini, iar clarificările aduse de ofertant nu au fost concludente, comisia de evaluare a calificat oferta ca fiind conformă, cu nerespectarea prevederilor cuprinse la art. 36 alin. (2) lit. a) şi ale art. 79 alin. (1) din HG nr. 925/2006, formele în vigoare în perioada respectivă”, atrage atenţia CCPM.

2

#1478 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 02 martie 2020 - 21:58

Se pare că se concretizează desființarea depoului Victoria, cu mutarea activității la Titan. STB a publicat un anunț în acest sens:
http://stbsa.ro/alte_anunturi.php#

Citeaza

Societatea de Transport Bucuresti STB SA anunta intentia de declansare a procedurii de asociere cu persoane fizice sau juridice , in vederea exploatarii cu maxima eficienta a imobilului situat in Strada Mexic, nr.19, sector 1, in suprafata de 34.784 mp, a relocarii activitatii Depoului Victoria pe amplasamentul Depoului Titan si a obtinerii de venituri suplimentare necesare asigurarii unui serviciu de transport public de calatori de calitate.

E jale în ultima perioadă cu unitățile de exploatare ale STB-ului. În ianuarie, a dispărut Autobaza Pipera, în vederea construcției acelui spital metropolitan anunțat în presă cu surle și trâmbițe. Floreasca îi calcă pe urme, se vrea acolo o parcare, deci va trebui relocată și aceasta. Mai nou, există zvonuri cum că Autobaza Ferentari ar fi fost revendicată și câștigată în instanță, dar nu am găsit nimic în acest sens încă. Între timp, însă, au reactivat Autobaza Giurgiului, cu planuri de a mai face una în Giulești. În plus, anul trecut, în aprilie, au făcut o secție de autobuze (Nițu Vasile), ce aparține de autobaza Obregia în cadrul depoului de troleibuze Berceni. În vară, PMB a trecut Depoul Victoria în proprietatea STB, să facă ce vrea cu el. Acum eu sper ca inițiativa celor de la MetrouUșor cu muzeul să nu rămână fără glas și să reușească. Nici la troleibuze nu avem o situație prea plăcută: Depoul Bujoreni va găzdui cele 130 de hibride (nu mă întrebați pe ce criterii s-a luat decizia, dacă erau autobuze electrice ar fi fost o chestie), așadar o mare parte din troleibuze va trebui să fie mutată. Mai multe troleibuze imobilizate complet au fost mutate la Autobaza Alexandria, în parcul rece, inclusiv troleibuzul Rocar 812E Autodromo #7460, care ar trebui să fie reparat, din moment ce s-a făcut o licitație pentru achiziția de leviere de frână pentru el. Sigur vor mai urma și niște transferuri de troleibuze pe la alte depouri, ca să facă loc noilor autobuze.
0

#1479 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 02 martie 2020 - 23:25

Nu va mai fi reparat. Problema este că acel troleibuz românesc este unul dintre cele mai moderne troleibuze din dotarea STB, cu mult peste Ikarusuri, iar la vremea lui era un troleibuz excepțional. Și când ma gândesc că un an mai târziu aceeași uzină producea un model care acum are deja 30 de ani, Rocar 212E.
0

#1480 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 03 martie 2020 - 07:46

A fost relansată licitația pentru cele 100 de autobuze electrice. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 23 aprilie, cel al evaluărilor e 16 iulie. Link SICAP: http://e-licitatie.r.../view/100090471

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 04 martie 2020 - 13:20

0

Arata acest topic


  • (83 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi