✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR]
#961
Postat 24 ianuarie 2020 - 11:20
#962
Postat 24 ianuarie 2020 - 12:20
La noi nu vor putea circula nici pe liniile de tramvai si nici pe liniile de tren ale CFR-Infrastructura...Avem nevoie de studii si legi speciale ca si in cazul autobuzelor pe linii de tramvai!...

#963
Postat 24 ianuarie 2020 - 18:57
#964
Postat 24 ianuarie 2020 - 19:17

#966
Postat 25 ianuarie 2020 - 20:46
Pe de alta parte si Oradea a scazut foarte mult. S-au dus oradenii la Cluj?...
#967
Postat 25 ianuarie 2020 - 21:09
Oradea a scăzut ca urmare a retragerii Blue Air de pe acest aeroport în martie. Au mai rămas doar 2 zboruri TAROM de București (ATR-42-uri), sunt ultimele 2 zboruri regulate pentru pasageri de pe acest aeroport. Am putea să avem o creștere în acest an, întrucât TAROM va înlocui în câteva luni, din ce s-a declarat prin presă, toate ATR-42-urile și ATR-72-500 cu 9 aeronave ATR-72-600 închiriate pe 10 ani.
Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 25 ianuarie 2020 - 21:10
#968
Postat 25 ianuarie 2020 - 21:34
Tuzla este un aeroport utilitare pe care este prezent Aeroclubul României, mai multe scoli de aviație și se opereaza zboruri pentru platoformele petroliere din Mare Neagră. De aici numărul mare de pasageri.
In ceea ce privește anul 2020 sunt de preconizate creșteri mai mari de trafic pe:
OTP - 8 curse noi și mai multe creșteri de frecvență.
IAS - 6 curse noi, +1 avion bazat de Wizz Air (Barcelona, Bari, Berlin, Londra-Southend, Torino și Verona)
BCM - 6 curse noi, + 1 avion bazat de Blue Air (Atena, Birmingham, Copenhaga, Larnaca, Oslo, Stuttgart). Aici Blue Air încearcă să mai rupă ceva din pasagerii Wizz de la IAS. Părerea mea e că nu va reuși si multe rute vor dispărea destul de repede. Îmi este greu să cred că BCM poate susține rute precum: Atena, Copenhaga, Larnaca sau Oslo. Cu atât mai mult cu cât unele sunt deja deservite de la IAS.
TSR - datorită introducerii curselor noi de anul trecut din August și măririi câtorva frecvențe (Paris, Bari, Stuttgart, Bruxelles, Dortmund, Memmingen) poate calcula cu maxim 150.000 de pasageri în plus față de anul trecut. Există însă o șansă ca anul acesta să fie ultimul în care traficul pe TSR să fie mai mare decât pe IAS. Depinde ce noutăți aduce TM2021.
SCV - Viena ca destinație nouă si introducerea a 6 zb/săpt. suplimentare către București (Tarom)
TGM - Wizz Air a introdus anul trecut in octombrie zbor zilnic la Budapesta. (Ruta este sprijintă de statul maghiar)
Scăderi:
SBZ - mai multe destinații ale Wizz Air au fost anulate.
OMR - scădere datorată anulării curselor anul trecut.
SUJ - scăderea frecvenței către Londra de la 5 la 2
În rest, creșterile de pe celelate aeroporturi vor fi doar cele naturale. Cel puțin până în acest moment nu au fost anunțate mari noutăți.
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 25 ianuarie 2020 - 21:53
#969
Postat 30 ianuarie 2020 - 13:52

Citeaza
Potrivit unui anunț făcut de primarul Nicolae Robu, STPT suplimentează din 3 februarie linia E4, care leagă centrul orașului de Aeroportul Timișoara. Edilul-șef spune că nu va mai fi doar un autobuz pe circuit spre aeroport, ci societatea de transport public scoate două. Mai mult, pe liniile 1 și 2 vor circula câte cinci tramvaie pe zi.
https://www.tion.ro/...misoara-906839/
Aceasta postare a fost editata de DanielT: 30 ianuarie 2020 - 13:53
#971
Postat 05 februarie 2020 - 17:00
1) la o prima cautare pe google un tren de metrou poate sa transporte lejer 1100 de persoane.
2) pentru a avea un serviciu decent ar trebui ca frecventele sa fie macar la 20 de minute
3) din 1) si 2) rezulta ca un asemenea sistem ar avea o capacitate de 3300 PAX/ora
4) la un program de 15 ore pe zi capacitatea zilnica ar fi de aproximativ 3300 * 15 = 49500 PAX/zi
5) capacitatea pe an ar fi de 49500 * 365 = 18 067 500
Momentan TSR genereaza circa 1.5 milioane PAX pe an. Presupunand ca traficul pe TSR ar creste spre 3 milioane PAX/an pana ar fi gata investitia la calea ferata tot am avea un sistem care poate transporta de 6 ori mai mult trafic decat genereaza aeroportul. In realitate daca 50% din oamenii ajunsi pe TSR vor folosi trenul sa mearga in oras este bine, caci foarte multa lume inca vor lua taxi / masina spre aeroport din motive de comoditate, sau poate nu merg in Timisoara etc.
In alte cuvinte am avea un tren aprope gol spre aeroport.
Solutia eu o vad intr-un sistem de transport cu autobuze care:
1) Sa fie foarte intuitiv care linie se duce la aeroport (as pune un sticker mare cu un avion pe autobuz)
2) As crea 3 linii de autobuz care pleaca din cartiere -> merg la Bastion unde se cadenteaza -> Aeroport. Astfel am putea avea de exemplu Sagului - Aeroport, Aradului - Aeroport, Soarelui - Aeroport, fiecare cu o frecventa la aproximativ 30 de minute, care sa se cadenteze la Bastion la o frecventa de 10 minute.
3) Liniile pot sa se numeasca intuitiv A1, A2, A3 ... fiindca merg la Aeroport
Pe aceasi logica sistemul cu autobuse cadentate poate avea o capacitate de 100 PAX/autobuz articulat* 6 frecvente/ora * 15 ore pe zi * 365 zile pe an =
3 285 000 PAX/an, numar care e mult mai aproape de nevoile actuale.
Am impresia ca ne uitam dupa solutii scumpe si complexe cand ne puteam asigura nevoile de transport la Aeroport mult mai simplu si ieftin.
#972
Postat 05 februarie 2020 - 18:50
Vine pilotu' la volanul autobuzului, ia calatorii si ii duce pana la scara avionului, dupa care urca in cabina si decoleaza.

#973
Postat 05 februarie 2020 - 22:41
#974
Postat 06 februarie 2020 - 02:12
Insa aceste autobuze destinate aeroporturilor in strainatate sunt cumva mai speciale, destinate acestui gen de transport. Si am in vedere in special spatiile destinate bagajelor, a bagajelor voluminoase gen trolere si altele la fel de mari. Exista in aceste autobuze un soi de rastele destinate bagajelor. Aproximativ 60% din spatiul autobuzelor este ocupat de scaune si cam 40% este ocupat cu rastele de bagaje, in afara de culoarele de pe mijlocum autobuzelor sau a spatiilor din dreptul usilor...
Cel putin asa se prezinta autobuzele din Barcelona destinate curselor spre/dinspre aeroport/ul...ElPrat.
Autobuzele noastre trec aproape (total) neobservate de timisoreni iar de straini nici nu se pune problema...
#975
Postat 06 februarie 2020 - 10:24
si poate cu ocazia asta schimba si culorile care iti "plac" atat de mult

#977
Postat 07 februarie 2020 - 19:07
#978
Postat 07 februarie 2020 - 19:07
Pe de alta parte "comunistii" aveau vreo 3 autobuze pentru desrvirea aeroportului, inscriptionate cu textul "Aeroportul International Timisoara" si stateau parcate peste drum de Conti, in fata agentiei TAROM...
Se pot vedea acele autobuze in vederi vechi pozate in locatia respectiva...
Deci, eram mai avansati acum 30-40 de ani decat acum...

Am si mers de doua ori cu acele autobuze...
LE Aband in vedere ca am postat in acelasi minut cu Florin, fac precizarea ca postarea mea se refera la poza autobuzului de la Barcelona...
#979
Postat 07 februarie 2020 - 21:13
#980
Postat 07 februarie 2020 - 21:45
Doua ale lor plus patru ale noastre, ar imbunatati situatia...probabil.