STP Timișoara Forum: Bozankaya GT6 - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (58 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bozankaya GT6 Evaluare topic: ****- 3 Voturi

#241 Useril este offline   DanielT 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 06 aprilie 17

Postat 01 octombrie 2019 - 11:11

E acelasi articol de pe Calea bogdanestilor dar sunt tratate laolalta, s-a semnat si al 2-lea contract pt tramvaie, o sa fie 15 in loc de 14, dar al 3-lea contract nu o sa mai fie ca s-a terminat cash-ul :D

Citeaza

Avem finantare chiar pentru 15 tramvaie noi de la Bozankaya

Cat priveste finantarea a inca 7 tramvaie noi, aceasta se ridica la peste 20 de milioane de euro, iar garniturile vor circula pe liniile 2 si 6, linii modernizate. Banii vin in continuarea contractului cu turcii de la Bozankaya.

„Am semnat contractul pentru etapa I tot aici, avem de fapt 3 proiecte depuse, cu continut identic, fiecare prevazand achizitia a cate 7 tramvaie noi, cu toate functionalitatile pe care un tramvai modern, de top mondial, le are in zilele noastre. Sunt tramvaie articulate, cu podea coborata. Lungimea unui tramvai este intre 25 si 30 m, latimea caroseriei este intre 2,3 si 2,4 m. Numarul minim de pasageri pe care trebuie sa-l transporte este de 170. Vitezele maxime atinse sunt de 70km/h, cand tramvaiul este incarcat 70%. Autonomia de mers trebuie sa fie minimum 30 km. Noi am organizat licitatia si am avut grija ca in caietul de sarcini sa fie cerinte care sa respecte cerintele din cererea de finantare.
Aacum este ferm stabilit ca avem finantare pentru 14 tramvaie. Dupa ce am semnat primul contract vorbeam despre 7, dar noi am spus mereu ca ne dorim sa achizitionam 21 de tramvaie. Avem posibilitatea sa cumparam pana la 40 de tramvaie. Noi mai avem o cerere de finantare in aceiasi termeni, numai ca nu mai sunt bani. Noi am epuizat deja toate fondurile care au fost la dispozitia nopastra, in masura in care noi facem dovada ca putem elabora proiecte eligibile. Mizam pe faptul ca vom beneficia de redistribuiri de fonduri„, explica primarul Nicolae Robu.


https://www.opiniati...lioa/01/10/2019

Aceasta postare a fost editata de DanielT: 01 octombrie 2019 - 11:19

1

#242 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 29 ianuarie 2020 - 21:08

Mi-am făcut puțin timp să cercetez această achiziție. Mă puteți ajuta cu ceva, vă rog? Lămuriți-mă și pe mine câte tramvaie și pe ce fonduri se iau, că mă pierd.
Din ultimul articol și din ce se mai vehiculează prin presă, se iau pe fonduri europene 21 de tramvaie, nu? 3 proiecte a câte 7 tramvaie aprobate de ADR Vest.
Totuși, pe SICAP apare o comandă fermă a 16 tramvaie. Aici să zicem că nu ar fi probleme, având posibilitatea de a semna multiple contracte prin acord-cadru, deci ar putea fi 21 (16+5). Problema vine la fonduri. Pe SICAP sunt declarate ca fiind bugetare, atât în anunțul de participare (unde se poate face o erată, la nevoie, în acest caz nu există erate referitoare la acest aspect), dar și în cel de atribuire (care e varianta finală, unde se face încheierea licitației și afișarea datelor oficiale și finale). Or Robu și ADR Vest declară că sunt europene. Iar datele de pe SICAP, fiind oficiale, trebuie respectate. Tot acordul-cadru trebuie finanțat prin fonduri bugetare. Dacă Robu le ia acum pe fonduri europene, unde s-au dus cei 155,79 milioane RON plătiți din fonduri bugetare (din banii voștri, să ne înțelegem) pe care Primăria Timișoara i-a declarat în anunțul de atribuire de pe SICAP? Ceva nu se leagă în toată achiziția asta. Aș fi spus că au greșit jurnaliștii la partea cu europenele, dar și ADR Vest a dat comunicat oficial.
1

#243 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 29 ianuarie 2020 - 23:05

Citeaza

pe SICAP apare o comandă fermă a 16 tramvaie


Eu stiam caci contractul suna de felul: minim 16 - maxim 40...

LE: Mai e si articolul de mai sus de postare Imagine postata care specifca ca avem bani pentru 14 buc (sau 15 Imagine postata). si se merge in principiu pe ideea ca vor exista redistribuiri pentru al treilea lot. Daca nu vor exista.... se va 'inventa' o sursa de venit pentru minimul achizitiei....
0

#244 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 30 ianuarie 2020 - 05:12

Da, acela e titlul achiziției. Și se pare că iau 21, au aprobat și al treilea proiect:
https://voceatimisul...e-tramvaie-noi/

Citeaza

Unul dintre proiectele cu finanțare europeană aflate pe lista de rezervă transmisă de Primăria Timișoara (PMT) Agenției pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest, a fost aprobat. Astfel, timișorenilor le vor fi puse la dispoziție nu 14 tramvaie noi, aferente celor două contracte semnate deja de PMT cu ADR Vest, și 21 de vehicule.
Primăria Timișoarei anunță că ADR Vest a aprobat Memorandumul pentru subcontractarea tuturor proiectelor aflate în rezervă pentru Axa 3, Axa 4, Axa 10, Axa 13 – Programul Operațional Regional, urmând ca în perioada imediat următoare să se solicite clarificări în etapa de evaluare, selectare şi contractare.

Lista de rezervă cuprinde proiecte a căror costuri se cifrează la aproximativ 140 de milioane de lei:

modernizare terase circulabile existente, montare termosistem pe fațade şi extindere Şcoala Gen. nr.30 din Timişoara, corp A, B şi C cu două corpuri D şi E în regim D+P+2, cu o valoare de 19.908.592,96 lei, cu TVA;
Construcţie şi dotare Liceu Waldorf Timişoara, cu o valoare de 11.265.506,79 lei cu TVA;
Construire sală sport la Şcoala Generală nr.25 din Timişoara, cu o valoare de 7.190.888,01 lei cu TVA;
Extindere iluminat public în Parcul Botanic. Valoare: 3.820.894,22 lei;
Înnoirea flotei de tramvaie – etapa a III-a, valoare totală 96.378.403,45 lei.
Astfel, după primele două contracte semnate în cursul anului trecut, prin care turcii de la Bozankaya A.S. și-au luant angajamentul că vor livrea Timișoarei 14 tramvaie, acum vor fi ”nevoiți” să crească numărul acestra la cel puțin 21 de bucăți, Primăria anunțând încă de acum doi ani că are în plan achiziția a până la 40 de astfel de vehicule electrificate.

Conform primului contract semnat între Primăria Timișoara și producătorul turc de tramvaie, primul vehicul ar trebui să ajungă în capitala Banatului la începutul anului viitor, însă reprezentanții companiei Bozankaya A.S. au afirmat că vor face tot posibilul pentru livrarea primei garnituri până la finele anului în curs.

Însă...

Citeaza

avem bani pentru 14 (sau 15 :wacko:)

...aici vine beleaua. Robu a plătit fonduri bugetare pentru aceste tramvaie. Suma totală? 155,79 milioane RON. Ca dovadă, iată anunțul de atribuire de pe SICAP, deci nu sunt povești ce v-am zis anterior:
http://sicap-prod.e-...iew-c/100082307
...or acum ne trezim că sunt europene.
Fondurile europene trebuiau declarate pe SICAP de la bun început, dacă Robu intenționa acest lucru, sau introduse printr-o erată. Or fondurile declarate sunt bugetare, iar erate în acest sens nu sunt (cea manuală e tot de prelungire a termenelor limită):
Imagine atasata: Screenshot_20200130-050237~2.png
Imagine atasata: Screenshot_20200130-050547.png
...așadar vin și întreb: pe ce principii Robu și ADR Vest alocă fonduri europene, când sunt declarate clar fonduri bugetare? A, voiau o cofinanțare? Tot trebuiau declarate fondurile europene.
Așadar unde s-a dus acea sumă din buzunarele voastre, când Robu plătește, de fapt, cu bani europeni?
V-am spus, ceva nu se leagă.
2

#245 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 30 ianuarie 2020 - 18:55

Vezi postareaSPECTR-2, la 30 ianuarie 2020 - 05:12, a spus:

V-am spus, ceva nu se leagă.


Da, asta am observat mai demult... Cred ca aici ar trebui sa intervina presa, sa clarifice lucrurile... ei pot sa mearga pana in birourile primariei/ADR. Noi, ne-avand nici-un statut (ca alte forumuri ce sunt un fel de asociatii/ong-uri) nu putem trimite nici-un mail oficial undeva...

LE: am trimis mess la 2 pagini de presa locala, sa vedem ce pot afla....
2

#246 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 30 ianuarie 2020 - 19:27

Citeaza

E posibil, s-a mai intamplat asta, s-a facut achizitie pe fonduri bugetare, iar mai apoi acestea au fost compensate cu fonduri europene, in momentul in care s-au primit efectiv finantarile


Un prim raspuns parere primita. In acest sens atunci nu poti spune ca investitia este din (sau pe (conform redactarii unor jurnalisti)) fonduri europene, ci doar ca va fi compensata din ele...
1

#247 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 30 ianuarie 2020 - 19:36

Am înțeles. Mulțumesc foarte mult pentru timpul acordat și pentru lămuriri! :beer2:
1

#248 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 30 ianuarie 2020 - 19:39

Vad ca te multumesti din putin Imagine postata... Eu tot as vrea sa vad o parere de la un specialist in acest sens, care sa clarifice tot. Ceva interviu Robu / ADR / specialist in fonduri europene si/sau licitatii SICAP...
1

#249 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 30 ianuarie 2020 - 20:20

Ai dreptate, e mai bine să avem și niște păreri autorizate și lămuriri din partea autorităților. :)
0

#250 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 30 ianuarie 2020 - 22:13

Tocmai a aparut un articol in TION in care se spune ca 21 de tramvaie au primit aprobare de finantare europeana...
2

#251 Useril este offline   Infra 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 27 februarie 16

Postat 04 aprilie 2020 - 13:07

Ce se mai aude de aceste tramvaie? Când vor sosi în Timișoara?
0

#252 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 04 aprilie 2020 - 13:51

Contractul a fost semnat pe data de 26 iulie 2019, iar prima garnitură ar trebui să ajungă, conform contractului, în 18 luni (nu știu dacă e inclusă și perioada de 2 luni pentru omologare), deci ar trebui - în condiții normale - să ajungă prin ianuarie 2021. Nu trebuie să uităm, însă, de pandemie, care - cel mai probabil - va genera întârzieri.
1

#253 Useril este offline   DanielT 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 06 aprilie 17

Postat 09 aprilie 2020 - 14:52

Sa vedem daca mai vin in termenul agreat

Citeaza

30 de milioane de euro in plus pentru tramvaiele noi, la Timisoara. Vom avea 21 de garnituri

TIMISOARA. Dupa ce anul trecut a inceput fabricarea primului tramvai nou, pe baterii, care va ajunge la Timisoara cel mai probabil la inceputului lui 2021, recent, autoritatile locale au primit bani in plus de la Uniunea Europeana, pentru achizitionarea mai multor astfel de garnituri.

Este vorba despre o suplimentare a sumei initiale cu 30 de milioane de euro, bani care acopera o parte din cheltuielile pentru al doilea lot de garnituri si asigura fondurile necesare si pentru cel de-al treilea lot din proiectul de „Innoire a flotei de tramvaie”.

Cu alte cuvinte, banii vor fi suficienti pentru ca toate cele 21 de tramvaie cuprinse in contractul cadru pe care Primaria Timisoara il are cu turcii de la Bozankaya Otomotiv sa intre in productie.


https://www.opiniati...turi/09/04/2020

Aceasta postare a fost editata de DanielT: 09 aprilie 2020 - 14:52

3

#254 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 09 aprilie 2020 - 15:11

Citeaza

Avem pentru 21 de tramvaie fonduri europene. Este vorba de acele tramvaie mari, contractul cadru permitandu-ne sa luam pana la 42 de tramvaie.

What??? :msg-72:
Ok, deci eu mă dau bătut, e clar că lucrurile au luat-o razna complet. Pe SICAP apare așa la descrierea achiziției:

Citeaza

În baza contractului se vor achiziționa 16 buc. tramvaie noi articulate cu podea coborâtă acționate prin invertoare și motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la rețea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (montată în tramvai), cu post de conducere la un singur capăt și uși de acces pe partea dreaptă față de direcția de mers înainte. Vagoanele de tramvai sunt destinate transportului public de călători în Municipiul Timișoara, încadrându-se în condițiile tehnice și funcționale date (infrastructură, circulație generală), respectiv adaptându-se cerințelor obligatorii din caietul de sarcini. Intrucat vârsta medie a parcului de tramvaie utilizat în prezent de STPT este de 41,5 ani, tramvaiele fiind produse între anii 1962-1973, începând cu anul 2010, acestea îndeplinesc condiţiile legale de casare, fiind dificil de operat şi necesită mentenanță preventivă costisitoare, pentru îmbunătăţirea operării flotei şi reducerea costurilor de mentenanță este necesară înlocuirea strategică a vehiculelor, conform unor standarde înalte de accesibilitate şi deplasare. Ca atare autoritatea contractanta in baza prezentului contract in perioada de derulare a acestuia (4 ani) poate achizitiona suplimentar 24 buc. tramvaie noi articulate cu aceleasi caracteristici tehnice cu cele ofertate sau superioare celor ofertate in cazul in care furnizorul de tramvaie a lansat in aceasta perioada (4 ani) produse de ultima generatie superioare celor ofertate, la acelasi pret unitar cu cele ofertate.Cantitatile achizitionate suplimentar se vor realiza direct prin aplicarea clauzelor contractuale conform prevederilor art. 221 alin (1) litera a) din Legea 98//2016 cu toate completarile si modificarile ulterioare.

Întâi e faza cu fondurile (sunt mai multe tramvaie luate față de cât permite primul contract și mai mulți bani plătiți decât sunt declarați în anunțul de atribuire, plus contradicția sursei de finanțare, bugetare declarate în SICAP și fonduri europene în declarațiile oficialilor), iar acum asta. Dacă nu sunt cumva bătut serios în cap, 16+24=40, nu 42. Cred că ar trebui să-i solicite cineva lui Robu - a se citi presa - clarificări cu privire la toată achiziția asta, cu datele din SICAP în mână, că nu se potrivesc anumite date declarate în sistem cu cele din declarații.

Pe de altă parte, partea cu tramvaie în plus nu e ceva nou, și Boc a cumpărat pentru Cluj de la Astra 22 de tramvaie, iar din ultimele declarații din presă reiese că vor veni 24...
0

#255 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 05 mai 2020 - 13:25

Se pare că vin mai repede tramvaiele, mai exact începând cu luna octombrie. Până vineri vor ajunge la AFER documentația și proiectul tehnic, pentru demararea procedurii de omologare. Articol de pe OT:

Citeaza

Primul tramvai electric de produs de turcii de la Bozankaya Otomotiv ajunge la Timisoara cu mult inainte de termenul prevazut in contract. Este anuntul sefului Directiei de Dezvoltare din primarie, care spune ca in toamna vom avea deja prima garnitura.

„In luna octombrie o sa vina primul tramvai, iar peste obligatiile contractuale, in 2021 vor fi furnizate toate celelalte. Se vor face eforturile pentru a fi livrate inainte de termen. Pana vineri, documentatia, care este deja aprobata, respectiv proiectul tehnic cu detalii care a fost aprobat luni, va ajunga la Autoritatea Feroviara Romana in vederea demararii procedurii de omologare”, a precizat Culita Chis, directorul Directiei Generale de Drumuri, Poduri, Parcaje si Retele de Utilitati din cadrul Primariei Timisoara.

In plus, 30 de milioane de euro au fost aprobati ca finantare suplimentara a proiectului de innoire a parcului de tramvaie, astfel ca, in total, 21 de garnituri de capacitate mare si cu o autonomie de peste 60 de kilometri vor circula, in final, pe liniile din Timisoara.

„Eu ma bucur ca toate cele 3 contracte au fost finantate din bani europeni si vor avea un impact foarte mare. Acest tip de finantare se incadreaza in zona de mobilitate, care isi doreste sa creasca mobilitatea transportului in comun si contribuie la reducrerea poluarii in oras. Ma bucur si de faptul ca licitatia este facuta si nu mai trebuie sa asteptam, dupa semnarea contractului. Anul acesta vom avea si primul tramvai, urmand ca anul viitor sa avem si mai multe”, a spus Sorin Maxim, directorul Agentiei de Dezvoltare Regionala Vest.

In acelasi timp, acesta a anuntat ca, in parteneriat cu o universitate din Londra, a fost lansat un studiu online care sa masoare perceptia calatorilor asupra modului in care se desfasoara transportul in comun in Timisoara, dar si despre lucrurile pe care si le doresc a fi imbunatatite.

Va reamintim, noile tramvaie ce vor ajunge la Timisoara vor fi articulate, cu podea coborata, actionate prin invertoare si motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la retea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (montata in tramvai), cu post de conducere la un singur capat si usi de acces pe partea dreapta fata de directia de mers. Proiectul prin care s-a castigat finantarea europeana a fost impartit in 3 etape, fiecare dintre ele cuprinzand cate 7 garnituri. Astfel, odata cu semnarea ultimului contract, ce a avut loc in 5 mai, la Timisoara vor ajunge 21 de tramvaie noi, produse de turcii de la Bozankaia Otomotiv.

Valoarea totala a fiecarei garnituri se ridica la 9.736.875 lei, fara TVA.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 05 mai 2020 - 13:26

6

#256 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 27 mai 2020 - 08:59

Am primit ceva print-screen-uri din niste pdf/ppt:

Imagine atasata: Untitleedw66fws6ed.png Imagine atasata: Untits1551fs1fs1sled.png Imagine atasata: Untitlefx1bf1xbx61d.png Imagine atasata: Untitlezds1sz69d16sd.png

13

#257 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 26 iunie 2020 - 14:24

A trecut de faza de proiectare, deja sunt la faza de asamblare:

A intrat in productie primul tramvai din lotul celor electrice noi pentru Timisoara, in fabrica din Turcia. Cand il vom vedea in teste, pe liniile din oras


Imagine postata

6

#258 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 14 septembrie 2020 - 22:04

Am primit ceva randari privind modelul de la Iasi, dar din cate am inteles designul va fi acelasi la ambele orase, diferind numai ecartamentul, schema cromatica si bateriile. Imaginile nu sunt noi, cica ar fi fost publicate in presa locala din Iasi acum o luna. Tramvaiele pentru Iasi inca nu ar fi intrat in productie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: tramvaie-Bozankaya-1.jpg
  • Imagine atasata: tramvaie-Bozankaya-3.jpg
  • Imagine atasata: tramvaie-Bozankaya-4.jpg
  • Imagine atasata: tramvaie-Bozankaya-7.jpg
  • Imagine atasata: tramvaie-Bozankaya-11.jpg
  • Imagine atasata: tramvaie-Bozankaya-13.jpg
  • Imagine atasata: tramvaie-Bozankaya-15.jpg
  • Imagine atasata: tramvaie-Bozankaya-21.jpg
  • Imagine atasata: tramvaie-Bozankaya-23.jpg

5

#259 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 27 septembrie 2020 - 18:13

https://clubferoviar...liUPABQk0b62hPM

Totul despre Bozankaya, compania germano-turcă ce va livra tramvaie la Iași și Timișoara și troleibuze la București

Toată lumea se întreabă cine sunt turcii care au câștigat licitația pentru tramvaie de la Timișoara și Iași și cea pentru troleibuze de la București, pentru că până de curând numele Bozankaya le era cvasi-necunoscut românilor. Ei bine, de fapt sunt nemți, pentru că Bozankaya a fost fondată în 1989 în Germania, ca o companie de cercetare și dezvoltare.
14 ani mai târziu, compania s-a extins în Turcia, unde a devenit rapid un puternic brand intern germano-turc, grație investițiilor sale în cercetare și dezvoltare. Compania și-a început activitatea în Turcia cu doar 20 de angajați, pentru ca numărul lor să ajungă acum la aproximativ 1.000, inclusiv aproape 100 de ingineri în centrul său de cercetare și dezvoltare. Bozankaya deţine trei fabrici în Ankara și una în Germania.
Compania deține drepturile de proprietate intelectuală asupra vehiculelor și tehnologiei produse în centrele sale, unde urmează să fie produse primele autobuze complet electrice pe bază de baterii și troleibuze, dar și garnituri de metrou și tramvaie.

Troleibuze cu autonomie 100%

Bozankaya, care produce toate vehiculele sale cu principiile obținute din Germania, se numără printre primii 10 producători de autobuze electrice și troleibuze din lume, iar portofoliul său include autobuze electrice și troleibuze de 10, 12, 18, 25 de metri, tramvai cu podea joasă 100% și trenuri de metrou. Toate vehiculele proiectate și fabricate intern sunt comercializate pe diverse piețe, iar veniturile din activitățile de cercetare-dezvoltare depășesc 200 milioane de euro. În plus, Bozankaya proiectează și produce propriul sistem de gestionare a bateriei (software și hardware) și toate dispozitivele de încărcare.
Compania, care proiectează și produce unele dintre primele autobuze și troleibuze 100% electrice cu baterii, va începe anul viitor să livreze troleibuze cu acumulatori și tramvaie și în România. În ultimii ani, compania a câștigat toate cele opt licitații de autobuze electrice și troleibuze care au fost organizate în Turcia și a livrat toate vehiculele la termen, conform angajamentelor contractuale.

Tramvai cu podea coborâtă 100%

În 2016 a fost livrat primul dintre cele 31 de tramvaie din contractul câștigat la Kayseri, care a devenit prima municipalitate metropolitană cu flotă de tramvaie cu podea coborâtă 100%, proiectată și fabricată local. Până la momentul actual, parcul de tramvaie din Kayseri a parcurs mai mult de cinci milioane de kilometri.
Aceste tramvaie de 33 m lungime, cu podea coborâtă și bi-direcționale, au cea mai mare capacitate dintre vehiculele din Turcia, din clasa sa, putând transporta peste 300 de pasageri. În plus, acesta este modelul de tramvai cu cea mai competitivă proprietate a costurilor totale (TCO – total cost ownership), cu tehnologie de înaltă calitate solicitată în Turcia.
În acest an, pentru orașul Antalya, destinația turistică preferată (inclusiv de români) a Turciei, a fost semnat un contract de livrare a 15 tramvaie cu podea coborâtă 100% și pe bază de baterii. Noile tramvaie din Antalya vor avea podea coborâtă pe toată lungimea vehiculului, o lățime de 2,65 m și o lungime de 32 m. Tramvaiele vor avea fiecare cinci module și trei boghiuri. În plus, Bozankaya, care a depus cea mai bună ofertă pentru licitația Gebze Metro, pentru 28 de vagoane, așteaptă o decizie oficială de atribuire a contractului.

Livrări de vehicule în Europa Occidentală

Dar livrările Bozankaya nu se limitează nicidecum la Turcia, ci au fost încheiate contracte și în țări din Europa Occidentală.
Vehiculele electrice produse de compania germano-turcă se comercializează şi funcționează cu succes în Luxemburg și în orașe germane precum Bonn, Bremen, Sylt, Salzgitter, Lübeck, Nordhausen, Neuss, Mainz, Fulda, Salza și lista ar putea continua.

Trei licitaţii câştigate în România

În ultimii ani, compania a devenit cunoscută şi în România, prin licitaţiile de tramvaie cu podea coborâtă 100% câştigate la Timișoara (16 + 24 de vehicule), în Iași (16 vehicule), dar şi în București pentru troleibuze electrice cu podea coborâtă 100% (100 de vehicule).
Tramvaiele cu podea coborâtă 100% de la Timișoara pot circula autonom, pe bază de baterii, fără catenară, pe o distanță de cel puțin 63 km, oferind mai multă flexibilitate în caz de reparații sau alte întreruperi accidentale ale rețelei electrice. Acest lucru permite, de asemenea, orașului Timișoara să extindă liniile de tramvai fără a fi nevoie să construiască linii catenare suplimentare. Această opțiune este atractivă pentru centrele istorice ale oricărui oraș, pentru ca vizibilitatea imobilelor de epocă să nu mai fie obturată de cabluri electrice, tehnologie care poate fi utilizată și pentru sistemul de troleibuz.
În ceea ce privește Iașiul, tramvaiele vor avea 30 m lungime și oferă spațiu pentru 230 de pasageri. Cele mai bune şi moderne soluții pentru confortul de conducere și siguranța pasagerilor vor fi aplicate noilor tramvaie ieșene.
După aceste două proiecte adjudecate în provincie, a fost semnat și contractul de troleibuze din București. Bozankaya va produce și furniza 100 de vehicule moderne de 12 metri, alimentate de la o linie electrică aeriană, dar echipate şi cu sistem de baterii, pentru locuri unde această linie lipseşte. Troleibuzele Bozankaya vor spori confortul călătoriei în interiorul orașului pentru locuitorii Capitalei, dar și pentru turiști și cei aflați în trecere.

Exemple de bune practici din Turcia

Troleibuzele produse de Bozankaya își iau energia de la o linie electrică aeriană (linie de contact susținută de catenară) amplasată de-a lungul traseului și, acolo unde aceasta lipsește, funcționează cu energia din sistemul de baterii.
Municipiul Malatya din Turcia a comandat acelaşi tip de troleibuze în anul 2015. Acest proiect, care a inclus atât infrastructura, cât și troleibuzele, a fost implementat în două etape. Într-o primă etapă, au fost construiți 38,6 km de catenară și linie de contact, 53 de stații pentru călători și nouă stații de tracțiune, iar în 2015 au fost livrate primele troleibuze. Apoi, în mai 2017, au fost livrate alte 10 troleibuze cu baterii. Troleibuzele din Malatya au operat deja pe o distanță de 7,5 milioane de kilometri, oferind valoare adăugată conceptelor ce ţin de fiabilitate, disponibilitate şi întreținere. În plus, Bozankaya are și alte proiecte de livrare de troleibuze în diferite orașe.
Deoarece caroseria sa este concepută special pentru autobuze și troleibuze electrice, acesta are o capacitate și un confort sporit pentru pasageri. Design-ul special oferă, de asemenea, o siguranță ridicată, care nu le permite pasagerilor și șoferilor accesul la echipamente și bateriile de înaltă tensiune. Vehiculul este, de asemenea, ideal pentru zonele deluroase, deoarece poate urca pante cu declivitate de până la 18%.

Rame pentru metroul din Bangkok

Bozankaya nu furnizează doar vehicule pentru transportul de suprafață. În 2016, a fost semnat contractul pentru furnizarea a 88 de vagoane de metrou către Bangkok, prin intermediul unui consorţiu cu Siemens Mobility. Primul tren de metrou a fost livrat la doar 25 de luni de la semnarea contractului. Merită menționat faptul că acesta este primul export de material rulant al Turciei și cel mai mare export din Turcia în Thailanda.
Tot împreună cu Siemens Mobility, Bozankaya a participat și la un alt proiect, care presupune livrarea a 105 vagoane de metrou. În prezent, Bozankaya continuă să lucreze pentru noi proiecte de transport subteran în Bangkok.

Investiție de 62 milioane de euro în cel mai modern centru de producție

Pentru fabricarea troleibuzelor, e-autobuzelor, tramvaielor și ramelor de metrou, Bozankaya a investit peste 62 milioane de euro în construcția celui mai mare şi modern centru de producție din Turcia și una dintre cele mai mari vopsitorii din lume, dotată cu 12 cabine de câte 30 m lungime.
Compania este, de asemenea, cel mai important furnizor de sub-componente de autobuze MAN şi a semnat în 2016 un contract cu Bombardier pentru fabricarea trenurilor de mare viteză. În prezent, Bozankaya negociază să coopereze cu cei mai importanți producători OEM, cum ar fi Alstom. (P)

Aceasta postare a fost editata de raducu: 27 septembrie 2020 - 19:16

2

#260 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 28 septembrie 2020 - 07:35

E publicitate plătită, se vede acel mic "P" la final. Deci, practic, e ceea ce zice compania în articol. Observ că se precizează:

Citeaza

Compania, care proiectează și produce unele dintre primele autobuze și troleibuze 100% electrice cu baterii, va începe anul viitor să livreze troleibuze cu acumulatori și tramvaie și în România. În ultimii ani, compania a câștigat toate cele opt licitații de autobuze electrice și troleibuze care au fost organizate în Turcia și a livrat toate vehiculele la termen, conform angajamentelor contractuale.

...deci slabe șanse să vă vină tramvaiele în octombrie, cum spunea Chiș.
Bozankaya NU produce troleibuze de 10m și 12m, la București s-a mers pe niște tertipuri (au adus certificat de autobuz electric) și incompetenții din PMB le-au acordat contractul.
0

Arata acest topic


  • (58 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi