
✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR]
#942
Postat 13 ianuarie 2020 - 12:04
Pacat ca nu fac fatada de sticla sa arate mai modern.
Aceasta postare a fost editata de Andu: 13 ianuarie 2020 - 12:05
#943
Postat 14 ianuarie 2020 - 11:33
#945
Postat 20 ianuarie 2020 - 15:49
Citeaza
Cu trenul pana la Aeroportul Timisoara. Planul pentru o cale ferata ce trece aproape de capatul pistei de aterizare decolare
In acest proiect, pe langa Aeroport, mai sunt implicate Consiliul Judetean Timis si Primaria Ghiroda. Aceasta, intrucat priveste o linie de cale ferata ce trece prin Giarmata Vii si prin vecinatatea Aeroportului. Mai precis, ajunge chiar in apropiere de capatul pistei de aterizare-decolare, in zona de presemnalizare luminoasa.
„Este un proiect pe care vrem noi sa il realizam si deja se discuta la nivel de concept, intre Consiliul Judetean Primaria Ghiroda si Aeroport, avem schite de gara feroviara, care este relativ facil de realizat pe linia secundara de cale ferata Timisoara – Lipova, la aproximativ 2 kilometri de aerogara. S-a si discutat concret care ar trebui sa fie terenurile care vor fi expropriate si cu o investitie relativ mica intr-o gara, asiguram conectivitatea si feroviar intre Aeroport si orasul Timisoara„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro, directorul Aeroportului Timisoara, Daniel Idolu.
#946
Postat 20 ianuarie 2020 - 17:35
Exista un PATZ la nivelul CJT care localizeaza aerogara pentru legatura feroviara inclusiv traseul pe reteaua actuala de linii electrificate a CFR, apoi pe linia deviata de la Remetea spre depozitul vechi cu o bucla si traversare la distanta dar prin fata aeroportuluisi apoi legatura cu linia actuala spre Lipova pentru a inchide traseul, un nod intermodal de fapt.
Idolu si Dobra s-au trezit si ei, oricum nu conving pe nimeni ca au capacitatea sa faca un proiect serios, discutiile pentru un peron si ceva table la app 2km distanta de aeroport si nu spune nimic de punctul de intoarcere, mai degraba vor sa salveze ruta spre Lipova cu ceva incasari in statia improvizata la aeroport pentru ca ruta acolo duce.
#947
Postat 20 ianuarie 2020 - 21:38
De ce oare?
Fiindcă există și la București așa ceva, pentru Aeroportul Otopeni: un peron (P.O. Aeroport h.) la vreo 2km de aeroport, pe ruta București-Galați (M700), realizat în 2009. Inițial, au fost introduse trenuri speciale, tip Siemens Desiro "Săgeata albastră", cu cap de linie acolo și cu loc de întoarcere la Balotești, dar apoi au fost scoase și a început să oprească orice tren care mergea spre/dinspre Urziceni. Trebuie să cutreieri parcarea, să călătorești într-o dubă care nu e deloc așa bună cum e un C&I (chiar din flota STPT, aceste dube sunt foarte silențioase) și să înduri condițiile bine cunoscute din trenurile patriei.
Vă las un video din 2016, marca "Inspectorul Pro", să vedeți și voi cum poate decurge o călătorie până la Gara de Nord (a noastră); stați liniștiți, situația nu prea s-a schimbat nici până azi:
De ce să nu se facă un racord până la aeroport, cu stație în subteran/la suprafață chiar în perimetrul aeroportului și, implicit, o legătură rapidă cu orașul? E mai civilizat decât un peron pe o secție regulată CFR, și cu transfer făcut cu dube.
Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 20 ianuarie 2020 - 21:44
#948
Postat 20 ianuarie 2020 - 22:17
De ce ar trebui sa mearga trenul pana la Remetea ca sa vina inapoi la aeroport pe linia industriala/militara sau ce o fi?
Varianta corecta este desprinderea de linia Lipova de dupa pasajul centurii, deviere dreapta spre aeroport si dupa circa 1600-1700 m se ajunge la aeroport. Gara de la aeroport sa fie cu linie dubla infundata si peron comun intre linii. Linie dubla in perimetrul garii si pentru gararea vreunei garnituri in caz de nevoie sau in alte imprejurari...
Si este pentru prima data cand aud de desprinderea din linia Lipova chiar daca asta e din gura lui Idolu care este un bun vorbitor si atat...Iar cand pomeneste de gara aeroportului ca una modesta sau cum zice el in materialul de mai sus, ma si gandesc la un "coteț" si ala asezat aiurea fata de aerogara astfel incat calatorii sa fie nevoiti sa treaca peste nu stiu cate zebre sau printre masini in loc de un tunel aerian care sa te duca direct in aerogara iar gara sa fie ca o hala in care sa intre trenurile printr-un capat al halei...
LE Acum am recitit articolul de doua ori si vad ca Idolu propune o porcarie si anume o "gara" chiar pe actuala linie Lipova in dreptul aeroportului fara nici o deviere/extensie a liniei...Deci o mare, mare porcarie...Cat de odihnita le este mintea unora?...
#949
Postat 21 ianuarie 2020 - 10:35
Au sosea nu mai trebuie exproprieri.
Ca sa fie ca la altii, trebuie sa faca o linie pina in aeroport.Las la o parte ca este linie pina in aeroport din Remetea Mare.Ar prelungi linia de la fosta baza militara pina la terminal, apoi daca vor ar face un racord direct ca sa evite Reemetea Mare.
La fel ca la Otopeni, au linie din Balotesti dar fac alta.
#950
Postat 21 ianuarie 2020 - 12:13
In zona din fata a aeroportului este prevazut un tunel de cale ferata care va face la capat racordarea cu magistrala de cale ferata pe ruta Lipova in ambele sensuri.
Buclele de racordare pe ruta Lipova si cele 2 de pe ruta Lugoj( Remetea) pot fi intelese in situatia in care trenurile nationale se intersecteaza pe aceleasi linii cu trenurile urbane care sunt propuse a fi introduse pentru a facilita conexiunile in toate variantele posibile.
Prima bucla de la Remetea dinspre Lugoj pe directia Arad va deservi zona intermodalului si centura feroviara, cea dea 2-a bucla in directia Timisoara(Remetea) va asigura legatura cu Aeroportul si posibil intr-o prima etapa de implementare sa asigure si legatura cu rutele Lipova si Arad.
Statia feroviara propusa la Aeroport este un intermodal, pe CFR se va putea ajunge de orinde din tara direct in Aeroport, dar plusul cel mai mare pentru Timisoara este tocmai posibilitatea introducerii trenului uraban sau metropolitan pe ruta Aeroport
PATZ Aeroport
Aceasta postare a fost editata de corco: 21 ianuarie 2020 - 12:25
#951
Postat 21 ianuarie 2020 - 13:47
#952
Postat 21 ianuarie 2020 - 15:09
Inca nici Timisoara nu este legata de aeroport pe CF dar se fac planuri sa fie legate si orasele marețe din zona de deservire a aeroportului. Planuri peste planuri dar realizari zero...Suntem grozavi in planuri...
Pe de alta parte CFR-ul ar trebui sa fie in mod direct cointeresat de aceasta linie/legatura chiar si cu fonduri insa se pare ca CFR-ul ar pune chiar piedici, ar fi un Gică-contra la orice proiect mareț sau mai putin mareț legat de activitatea sa...
#953
Postat 22 ianuarie 2020 - 09:10
cazul fericit - o sa avem ca si la Bucuresti o halta in camp si niste microbuze
#954
Postat 22 ianuarie 2020 - 22:17
Cu trenul sa mergi unde ? in gara de Nord sau de Est ... ?
Solutia cu trenul este viabila daca se asigura conexiuni cu alte orase (Arad , Lugoj ,... ) iar cu Timsioara sa existe o solutie de tip S-Bahn cu multe statii (gen Iulius town , piata 700 , ... )
#955
Postat 22 ianuarie 2020 - 22:29



Si o schita a garii de la aeroport....

Si in viitor un circuit de "metrou usor" cu legatura la aeroport...cu plecare alternativa de la aeroport, odata prin nordul orasului cu intoarcerea prin sudul orasului si odata prin sud cu intoarcere prin nord, si astfel fiecare pleaca dupa cum are interes...

#957
Postat 23 ianuarie 2020 - 08:15
Statia finala de pe platforma din Buziasului ar deservi si locuitorii din zona de Est si Sud a Timisoarei, una foarte aglomerata si cu putine solutii alternative de transport.
De la km 14 as folosi linia actuala cu statie la Ghiroda si una noua in zona triajului Remetea de unde sa se intre pe linia acea industriala care duce aproape de aeroport in partea de Est.
De acolo o linie noua cu statia propusa si intoarcerea prin Giarmata Vii, linia si statia lui @mile.
E drept varianta asta este o solutie mai complicata dar ar deservi mai multe statii si cele doua comune mari de pe traseu.
Trenul urban sau metropolitan ar trebui sa fie cel mai tare subiect de campanie pentru primarie in opinia mea, in primul rand trebuie sustinut politic, rezultatele economice inclusiv reducerea poluarii ar fi beneficii pentru toata lumea.
#958
Postat 23 ianuarie 2020 - 09:05
Si daca la toate intrarile catre oras cum ar fi Calea Buziasului, Calea Urseni, Girocului, s-ar face o parcare sa poti sa vii din comuna sa-ti lasi masina acolo si sa pleci cu trenul la CBC de aici imediat in centru, UBC, mall etc sau un transport in comun cu frecventa mai mare la orele de varf, ar reduce considerabil aglomeratia implicit poluarea.
Si da, asta ar tb sa fie o tema de campanie puternica, pana acum din singurii doi candidati anuntati nu stiu sa o abordeze vreunul.
Aceasta postare a fost editata de DanielT: 23 ianuarie 2020 - 09:11
#959
Postat 23 ianuarie 2020 - 11:12