Infrastructura tramvaielor
#801
Postat 06 octombrie 2018 - 17:12
#802
Postat 06 octombrie 2018 - 18:08
#804
Postat 06 octombrie 2018 - 21:42
#805
Postat 06 octombrie 2018 - 21:46
LE: AICI poti vedea o poza facuta cu zoom la o alta rupere. Cat de usor ca vatman o poti vedea daca treci (si cu 15km/h) peste ea ?(poate maxim sa o auzi)
#806
Postat 07 octombrie 2018 - 12:58
#808
Postat 30 septembrie 2019 - 12:27
LE Interesant este ca elbistii "au lasat" primaria sa le intre in curte si sa le faca curatenie la crengi, arbusti si butuci si apoi nu mai lasa tramvaiele...

#809
Postat 30 septembrie 2019 - 12:31

https://www.facebook...63539440924228/
#810
Postat 30 septembrie 2019 - 15:21

Cum vad eu lucrurile, Robu condiționează puz-ul ca sa cedeze terenul ala pe care sa faca drum de legătură între pod și Strada Garii, Elba avea pus la păstrare actele de proprietate pe bucla, aici prespun ca cei din urma au juriști mai buni ca aia din primărie deci nu cred ca e bluf. Si de aici începe circul și șantajul. Va lăsăm cu tramvaiul dacă ne dati puz-ul fără condiții, sau cumpărați voi terenul pt drumul de legătură, evident nu se pune problema de nicio donație. De-aceea tot repetă nea managerul ala faza cu apărarea proprietății acționarilor și că aia au rate pt credite de nevoi personale sa investească în terenul ala.
Pe cealaltă parte, primăria merge pe ideea că are utilități de interes public pe terenul ala și ar avea dreptul sa le folosească.
Acum rămâne de văzut dacă reușesc sa faca un troc în situația asta sau va decide instanța peste ani si ani.
Cine are de pierdut? Evident tot populimea, timișoreanul de rând.
O dată ca nu mai e tramvai către gară și a 2-a oară ca nu se mai face drumul ăla de legatura care nu ar fi fost rău deloc. Cred că și Lidl-ul va suspenda investiția până la terminarea procesului, dacă nu o dau la pace.
Norocul lui Robu e ca pana se termina procesul nu o sa mai fie primar

#811
Postat 30 septembrie 2019 - 16:48
In aceste conditii trag concluzia ca ce bune erau niste tramvaie bidirectionale care nu aveau nevoie de bucla...
Povestea buclei incepe undeva dupa anul 1970 cand vechea bucla aflata in partea dreapta mergand spre gara a fost mutata in stanga catre Elba in perioada in care statul era stapan peste toti si toate si cand deciziile chiar majore se luau din pix prin birouri...
Acum este greu de reparat anumite situatii ciudate aparute si datorita legilor interpretabile dar si datorita incompetentei multor judecatori/notari...
Probabil ca lucrurile se vor transa in mod definitiv in instanta insa nu putem banui in favoarea cui in acest moment...
Pana atunci cred ca tramvaiele vor circula (cel putin o buna perioada de timp) prin bucla de la gara cu acordul celor de la Elba...
#812
Postat 30 septembrie 2019 - 22:05
mile, la 30 septembrie 2019 - 12:27, a spus:
Cand eu v-am spus de asta, (cu doua pagini in urma) nu m-ati crezut, cu toate ca sursa mea era foarte de incredere si am mentionat-o in postare.

Ciudat ca tipul de la ELBA spunea ca strada aceea din curtea lor pe care candva circula troleibuzul, e tot proprietatea lor, deci cred ca nici pe aia nu o vedem inapoi degraba.
Conform Radfleet, cica 1 si 8 circula tot in Dambovita, pa cand 9 ar merge la gara...

#813
Postat 30 septembrie 2019 - 23:43

Strada se stia ca a fost cumparata la intabularea terenului fabricii. Informatia a aparut prin presa acum multi ani.
Am trecut in seara asta pe pod dinspre 16 decembrie. Este foarte placuta trecerea fara gituirea din trecut.

Care ar fi solutia? Bucla aceea oricum imi pare ca este plasata oricum aiurea, tramvaiul merge in directia gresita si se intoarce... Intersecteaza strada de 2 ori si semaforul incurca circulatia. Ma rog, o sa apara alt semafor la str. "Elba".
Nu ar putea fi facuta bucla in intersectie, ceva de genul:

Scurtatura spre Pasajul Jiul este in general blocata de taxiuri si nu poate fi folosita pentru a evita semaforul. In fata garii nu este folosita pentru preluarea de pasageri, mai sint citeva masini care lasa pasageri. Nu ar fi o tragedie pierderea acelor 2 benzi de circulatie.
#814
Postat 01 octombrie 2019 - 06:48
Ma gandesc ca daca acea cladire despre care foarte bine spune colegul nostru dl Mile ca sta ca un par in ochi de 30 de ani e a CFR si in continuare portiunea spre spalatoria auto si pasarela e tot a CFR e posibil ca in cartea funciara sa fie si fasia dintre ele intabulata ca fiind a CFR.. si atunci e complicat sa reduci intr-o zona cu trafic intens din benzile de circulatie pentru bucla de tramvai. Si again bine zice colegul Mile..si cealalta cladire de peste drum..oribilitatea din spatele chioscului RATT ar fi pusa la pamant ar fi loc acolo sa se faca o bucla de intoarcere..pentru tramvaie.
Daca "inteligentii" slugarnici si lingai din cd loga ar fi gandit putin cand au facut caietul de licitatie pentru "modernizarea" Armonia ar fi prevazut posibilitatea sa poata fi cuplate doua vagoane intre ele..ceea ce din cate stiu eu momentan nu e tehnic posibil...
Ca si solutie de compromis pana se solutioneaza litigiul s-ar putea pune 2 vagoane vechi de tramvai legate in "suveica" precum erau in anii 2003 in piata Traian si in restul orasului cand s-au reabilitat liniile cale de catre fosta administratie care "nu a facut nimic"? ar fi un fel de tramvai bidirectional care ar putea merge pana in statia Gara de Nord si sa si revina fara bucla...
Oricum treaba cade cumplit de prost avand in vedere ca si incepe anul universitar..fluxul de pasageri creste...si..sefii se cearta pe ambitii personale. Daca e sa vorbim legal daca terenul e in proprietatea Elba...doar instanta poate decide..si asta vorba voastra poate dura ani. Probabil ca acest conflict e amplificat maxim de ambitiile si firea vindicativa a domnului Robu care s-a simtit pe "cai mari" si crede in mod ceausisto-bolsevic ca poate impune privatului ce vrea el pentru ca asa vrea EL. A aflat ca nu prea e asa...tot la fel cum ne promitea parcare in spatele magazinului Bega si a aflat cu feciorelnica mirare si stupoare ca terenul apartine Bega Group..si nu are cum face ceva pe proprietate privata... La cat de ultracompetenti si ultra pregatiti sunt juristii primariei nici nu ma mir ca pierd procese pe banda rulanta...
Strict ca si fapt punctual..urmarind inregistrarea cu circul mioritic peste gard postata ieri pe net...daca sti ca ai o problema legala cu acel teren, sti ca vrei sa dai drumul la circulatie...chemi tu primarie reprezentantii firmei ELBA sambata dupa masa la ora 18 la discutii la primarie...ii lasi sa stea pe la usi ca ultimii idioti pentru ca esti "foarte ocupat" ca si primar..dar nici nu dai un telefon sa le spui "vezi fraierilor ca nu pot veni" sau sa trimiti pe cineva in locul tau...si apoi te astepti la ingaduinta si intelegere din partea lor...e un "foarte bun" inceput de negocieri in care functionarii puturosi corupti si nesimtiti ai statului trateaza investitorul privat cu sictir. Spre ghinionul lor capitalul privat are forta financiara sa isi angajeze reprezentanta juridica foare bine calificata si pregatita...si placerea orgasmica de a da drumul la circulatie EL Insusi s-a fasait...tocmai in campanie electorala...
De ce credeti voi ca si ANAF prefera sa amendeze si sa controleze buticurile din piata si nu indrazneste sa se aproprie de multinationalele care sunt convins folosesc n spe mii de artificii legale la limita codului fiscal ? Pentru ca ei nu tremura in fata a doi inspectori cu o legitimatie angajati pe pile spaga si amante..Primul lucru discuta cu o echipa de cel putin 3 avocati si 3 consultanti fiscali super pregatiti cu convorbirea inregistrata si stenografiata...care le demonstreaza la pas ca habar nu au de legea pe care vor sa o aplice...Acolo nu merge cu isterii precum face si domnul Robu...va confiscam tot..va inchidem..va dam in judecata...Ti se spune punctual cu subiect si predicat ce legi incalci si ce au dreptul legal sa iti ofere ca si informatii.
PS Unde era splendida si mareata politie comunitara care vegheaza biciclistii in centru? Nu au venit sa isi ajute sponsorul oficial "sa faca dreptate"? O imagine oribil de jalnica de tata in piata care tipa isterica peste gard ca ultimul tigan....Daca stia ca are argument legal sa isi cheme servitorii sa aplice legea. Daca stie ca nu e in legalitate sa taca sa se suie in Mercedes si sa dea de munca departamentului juridic sa rezolve problema legal. Plus ca asa cum ati mentionat si voi dragi colegi avea tot timpul din lume un an de zile sa reglementeze legal si precis acest aspect....
Stiu ca au statut de piese de muzeu dar o solutie rapida ar fi sa reactiveze "gemenele" tramvaiul istoric care saracutul e bidirectional si ne-ar ajuta si acum la aproape 100 de ani sa rezolvam incompetenta alesilor.. Ar fi frumos si ca imagine turistica..si din nou ne-ar "salva" lucrul cu adevarat bine facut acum un secol...cum a slujit linia 5 ar mai merge cateva luni pana se calmeaza isteriile si se negociaza cu adevarat ceva...
Aceasta postare a fost editata de BogdanTm: 01 octombrie 2019 - 06:56
#815
Postat 01 octombrie 2019 - 08:32
Florin.B RATT, la 30 septembrie 2019 - 22:05, a spus:
Pai si eu am spus acelasi lucru in urma cu cateva luni (fara nici o sursa suplimentara de informatii) din momentul in care robu tot o dadea cu tramvaiul pana la Solventul...Era clar ca existau ceva probleme legate de bucla...
M-am mirat sambata-duminica cand am vazut pozele lui Doppler cu bucla curatata de buruieni ca totusi tramvaiul va circula prin bucla...
Iata ca luni nu circula prin bucla! Vom vedea pana cand...
Iar povestea buclei am spus-o de cateva ori de-a lungul timpului, poveste traita si stiuta de mine cumva din inside...
Pomenea ceva jurista de la Elba dar a fost intrerupta, pomenea ceva de genul ca in schimbul buclei Elba ar fi primit ceva candva...Ce stiu eu este ca primise acele parcari de pe malul Begai incepand de la fostul hotel (Bega parca-i spunea) si pana dincolo de pod la Fabrica de țigări...Asta se intampla dupa 1990, prin '92-93-94, deci dupa probabila intabulare a terenului cand au devenit proprietari si pe terenul buclei...Acea parcare a disparut odata cu modernizarea malurilor de acum 4-5 ani...
Bucla a ramas in functiune in continuare pentru ca Elba oricum nu avea ce face cu terenul buclei...
Acum dupa demolarea totala a fabricii si profitandu-se de suspendarea liniilor de tramvai de la gara de circa un an si jumatate, cei de la Elba au hotarat ce este momentul sa spuna STOP tramvaielor la bucla de la gara...pe terenul lor.
#816
Postat 01 octombrie 2019 - 08:55
Doppler, la 30 septembrie 2019 - 23:43, a spus:

Strada se stia ca a fost cumparata la intabularea terenului fabricii. Informatia a aparut prin presa acum multi ani.
Am trecut in seara asta pe pod dinspre 16 decembrie. Este foarte placuta trecerea fara gituirea din trecut.

Care ar fi solutia? Bucla aceea oricum imi pare ca este plasata oricum aiurea, tramvaiul merge in directia gresita si se intoarce... Intersecteaza strada de 2 ori si semaforul incurca circulatia. Ma rog, o sa apara alt semafor la str. "Elba".
Nu ar putea fi facuta bucla in intersectie, ceva de genul:

Exact asa arata bucla pana in '72-73 precum ai desenat in poza.
Nici aceasta revenire nu ar fi foarte buna...
Personal mi-ar place ca Elba sa se opuna definitiv la intoarcerea tramvaiului pe terenul lor. In acest caz ar trebui luate niste decizii radicale la gasirea de solutii de intoarcere a tramvaielor la gara...
O varianta ar fi Solventu dar in acest caz ar merge tramvaiele (aproape) goale pana la acea bucla peste 2 km dus-intors...
A doua varianta ar bucla la Baritiu unde intorc acum si firobuzele, daca ar fi loc printr-o sistematizare...
A trei-a varianta ar fi o bucla subterana prin fata garii cu coborarea tramvaiului treptata dupa trecerea podului, un proiect SF pentru noi...
Ar mai fi variante cu tramvaiul pe Republicii...
...sau intoacerea cladirii garii prin demolare si reconstructia ei perpendicular pe liniile de tren ceea ce este imposibil in Romania...O decizie similara a fost luata in Chemnitz (fosta DDR) si a iesit un lucru minunat din punctul meu de vedere...
Deci avem probleme serioase pentru viitor la Gara de Nord dupa terminarea podului ce duce catre aceasta gara...
#817
Postat 01 octombrie 2019 - 09:13
Nu stiu ce se mai aude de pasajul Solventu dar e pentru alt thread.

Aceasta postare a fost editata de Andu: 01 octombrie 2019 - 09:14
#818
Postat 01 octombrie 2019 - 10:20
#819
Postat 01 octombrie 2019 - 10:40
Având în vedere spațiul redus pentru șine, între șosea și clădirile de pe terenul CFR, s-ar putea folosi liniile existente până la parcarea autogării, pentru a intra în parcare (în loc de a vira la stânga spre actuala buclă de întoarcere), unde s-ar putea extinde liniile de tramvai până într-un punct încăpător și sigur pentru întoarcerea garniturilor. Ar fi loc pentru pentru crearea unei bucle pentru a întoarce garnituri mai mici (gen Armonia).
Aștept hate și haz!

Trimis de pe al meu POCOPHONE F1 folosind Tapatalk
#820
Postat 01 octombrie 2019 - 11:02
rockrider, la 01 octombrie 2019 - 10:20, a spus:
Sunt curios daca desfiintarea liniilor 3 si 5 a fost precedata de avize de la Statul Major al Armatei sau de hotarari de guvern? Mai mult ca sigur ca NU!...
Situatia din Calea Sagului nu este similara cu cea de aici. Acolo pasajul reprezinta un posibil obiectiv militar de aparat si in acest context avem o situatie deosebita...
In cazul de la gara avem problema de dreptul de proprietate, unii asupra terenului iar ceilalti asupra liniei (șine, stălpi, fir electric)...Aceste doua forme de proprietate sunt incalecate/suprapuse...
Practic terenul pe care se afla bucla a fost retrocedat "urmasilor" fostului proprietar precum au fost retrocedate cladiri nationalizate in '48 in care statul comunist a introdus spitale, scoli (deci institutii) sau chiriasi. Dupa retrocedare acestia mai puteau continua activitatea cativa ani dupa care erau obligati sa paraseasca imobilul sau sa plateasca o chirie catre cel care a redobandit proprietatea daca se intelegeau la cuantumul chiriei...
Avem exemple in acest sens precum vechiul spital dr oncologie de pe Mihai Viteazul, o aripa a Spitalului de copii (ambele cladiri ajunse pe mana rromilor dupa retrocedare), Liceul de Arte unde primaria platea chirie insemnata (parca 30 000 euro pe luna) dupa retrocedare, si altele....
Nu comentez calitatea legii retrocedarilor (din punctul meu de vedere a fost una proasta si pagubitoare pentru societate) ci doar va aduc in atentie anumite aspecte sinonime cu situatia de la Elba, respectiv bucla sau strada Bolintineanu...