A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac 581km
#2701
Postat 28 august 2019 - 11:58
Ar fi bine sa cautam si ce a zis el, cu citate reale netaiate sau scoase din context.
#2702
Postat 28 august 2019 - 12:12
#2703
Postat 28 august 2019 - 13:48

Autostrada in sine e circulabila. Contructorul a lucrat mizerabil, dar cu toate astea se putea receptiona cu anexa la contract. Cucu si-a umflat muschii pe banii nostrii, care-i decontam peste cativa ani cand pe el il doare la ....
#2704
Postat 28 august 2019 - 15:44
https://www.construi...de-mana-a-doua/
https://www.facebook.com/buildingromania/posts/1678836665586958
E putin ironic faptul ca pozele din comunicat au fost publicate prima data (cel mai probabil) pe forumul celor de la API (Asociatia Pro Infrastructura), dar acestia s-au facut ca nu vad problemele constructorului, doar pe ale celor din minister si CNAIR; de altfel daca indrazneai sa scrii ceva de asta pe forumul lor erai imediat pus la zid de unii-altii.
Contractul presupune o perioada de X ani dintre care Y de proiectare si executie si Z de garantie (nu stiu cum ii zice in termeni tehnici). Odata cu rezilierea acestuia, se duce perioada de garantie, deci aici au dreptate. Dar trebuie tinut cont ca banii depusi ca garantie de constructor vor ramane la statul roman pentru a remedia eventualele probleme, iar COMSA va primi un certificat negativ si 3 ani nu mai participa la licitatii; sa ii arda putin la buzunar daca credeau ca pot sa faca magarii de astea.
Comunicatele celor de la API trebuie filtrate foarte bine deoareece cativa membri activi ai ong-ului (cred ca 2-3 sunt chiar fondatori) au fost sau sunt implicati in politica: consilieri/secretari de stat in guvernul din 2016, actuali membri USR sau PLUS, dintre care unul e chiar seful de campanie al USR. In ultimul timp au atacat la foc continuu guvernul, in special MT si CNAIR, dar despre constructor de exemplu nu au zis absolut nimic, chiar si cu imaginile si relatarile scrise de la fata locului.
Observ cu ingrijorare o tendinta generala atat in tara cat si in alte zone din Europa de a ataca si discredita institutiile statului odata cu radicalizarea populatiei. Nu or fi ele perfecte, dar avem nevoie de ele, asta fiind o tehnica de a slabi un stat. Ar trebui sa strangem randurile, sa ne implicam si sa imbunatatim ce e de imbunatatit, nu doar sa distrugem pt ca practic ne auto-distrugem.
Citeam mai demult o teorie despre 4 cicluri in cursul dezvoltarii unei generatii, dintre care unul era tocmai neincrederea in institutiile statului; daca o gasesc voi posta pe forum la categoria potrivita.
PS: Florin, e o problema cu forumul. Am scris mesajul acesta initial mai lung si dezvoltat, iar cand am dat "Foloseste editor complet" ca sa il previzualizez, a disparut. Nu l-am mai putut recupera. L-am refacut, dar mai pe scurt si fara acelasi chef. Plus ca pusesem aliniate frumos aranjate, iar acum toate propozitiile sunt unite, fara spatii sau randuri noi.
PS2: Se pare ca am reusit cu spatiile lasand doua randuri libere.
Aceasta postare a fost editata de RB93: 28 august 2019 - 15:50
#2705
Postat 29 august 2019 - 11:37
Pe un lot de autostrada nu e normal sa descoperi probleme în ziua recepției. Problemele se vad din timp, sunt urmărite de consultanți și funcționarii din companie.
Asa cum nu e normal sa ceri schimbarea contractului în ultima zi.
Schimbarea e necesara la CNAIR și MT și sunt convins ca nu ar slabi statul.
Cel mai important este ca Lotul 3 se putea deschide odată cu Lotul 4 și problemele remediate ulterior. Asta e principala critica și din partea API. Și au dreptate, pt ca intre timp pe DN se circula greu și au loc accidente
#2706
Postat 29 august 2019 - 14:41
Daca dadeau drumul tot ei erau de vina..
Aceasta postare a fost editata de ABMircea: 29 august 2019 - 14:49
#2707
Postat 29 august 2019 - 16:15

#2708
Postat 10 septembrie 2019 - 11:48

Citeaza
„In formula actuala, dupa reziliere, noi trebuie sa terminam lucrarile. In regie proprie sau cu terti. CNAIR poate interveni pentru a remedia problemele mici, depistate la inspectia vizuala in santier, cum ar fi: montaj garduri si parapete, decolmatari si realizarea de marcaje. Trebuie insa facuta o expertiza independenta, pentru depistarea eventualelor probleme mari, ascunse. Si dupa aceasta expertiza ne putem apuca de treaba. Se lucreaza la organizarea unei licitatii pentru selectarea unei firme care sa faca expertiza. Cand va fi gata expertiza? Depinde si de cat va dura licitatia„, a declarat pentru ziare.com purtatorul de cuvant al CNAIR, Alin Serbanescu.
https://www.opiniati...e-mi/10/09/2019
#2709
Postat 10 septembrie 2019 - 16:03
Dar nu inteleg dece nu remediaza problemele usoare si sa dea drumul la trafic, in regim de drum national, cu limitare de viteza la 100 (ar fi o paine de mancat pt politie, dar asta e) si daca e necesar cu limita de tonaj. Reparatiile se poat face si sub trafic, alternativ pe fiecare sens.
#2710
Postat 11 septembrie 2019 - 13:24
Constructorul spaniol al lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, o primă victorie în instanță după rezilierea contractului. Deschiderea lotului, incertă
De Bogdan Marta la 9. septembrie 2019 12:3320
Comentarii
Constructorul spaniol al lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, o primă victorie în instanță după rezilierea contractului. Deschiderea lotului, incertă© foto: Pro Infrastructura
Constructorul spaniol al lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva a înregistrat o primă victorie în instanță, la Tribunalul București, unde a cerut blocarea executării garanției de către CNAIR. În aceste condiții, deschiderea celor 22 de kilometri de autostradă la finele lunii septembrie devine incertă.
Potrivit economica.net, Tribunalul București a suspendat, vineri, dreptul CNAIR de a executa garanția oferită de constructorul spaniol al lotului 3.
„Admite cererea de chemare în judecată. Suspendă dreptul pârâtei de a cere plata în temeiul Scrisorii de garanţie de bună execuţie nr. K048074/k048184/830, până la soluţionarea cererii de arbitrare înregistrate sub nr. 114/5.09.2019 pe rolul Curţii de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României”, se arată în decizia instanței.
Spaniolii au dat în judecată statul român imediat după ce contractul de construcție a lotului 3 a fost reziliat de CNAIR. Decizia poate fi atacată la Curtea de Apel București, însă, în aceste condiții, remedierea în regie proprie a neconformităților constatate de experții CNAIR și deschiderea celor aproape 22 de kilometri de autostradă la finele lunii septembrie devin incerte.
Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, iar diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României.
#2711
Postat 11 septembrie 2019 - 17:29

#2712
Postat 13 septembrie 2019 - 12:01
https://www.opiniati...ende/11/09/2019
Mai pe scurt CNAIR le-au ,,traso,, spaniolilor si justitiei.
Cine va pierde pana la urma ? Probabil tot noi soferii !!!
Aceasta postare a fost editata de raducu: 13 septembrie 2019 - 12:02
#2713
Postat 13 septembrie 2019 - 14:09

#2714
Postat 13 septembrie 2019 - 15:44
Nu cred.
Daca nu se rezilia contractul.... constructorul trebuia sa remedieze toate problemele aparute in garantie.....
Acuma o sa asteptam mult si bine pana se judeca prin diferite instante.
De platit tot noi vom plati
#2715
Postat 13 septembrie 2019 - 17:09
Zoltan Cs, la 13 septembrie 2019 - 15:44, a spus:
Mai sti? Au mai fost cazuri cand s-au surpat portiuni din autostrazi proaspat inaugurate... Acum sincer, nu cred ca aia de la CNAIR doar ca sa faca in ciuda soferilor s-au gandit sa refaca/repare unele elemente ale acestei autostrazi, mai ales ca si asa au frigiderul plin de carne. Parerea mea, dar poate nu judec eu coerent...
#2716
Postat 13 septembrie 2019 - 17:29
Apropo... nu am auzit sa se fi apucat Cnair de orice reparații ... poate acuma caută sa găsească ceva...
Sent from my iPhone using Tapatalk
#2717
Postat 13 septembrie 2019 - 17:36
#2718
Postat 14 septembrie 2019 - 19:31
Daca este adevarat drumul asta este un pericol, se poate darama la fel ca viaductul acele din Italia. Sper sa nu fie asa !
Vedeti mai jos
https://www.economic...PokvOfdYlEGlINc
Aceasta postare a fost editata de raducu: 14 septembrie 2019 - 19:34
#2719
Postat 14 septembrie 2019 - 20:58

Eu cred in continuare ca astia ar fi deschis in secunda doi autostrada ca sa se laude cu realizarea asta, daca situatia nu ar fi intr-adevar prea serioasa ca sa-si asume riscurile.
#2720
Postat 15 septembrie 2019 - 15:40
Lucrările sunt supervizate și certificate in continuu de un consultant angajat de cnair. Fără certificările respective nu era plătită nici o factura de către cnair. Consultantul pe tot parcursul construcției nu a făcut nimic? In ziua recepției s-a trezit cnair ca autostrada acuși se prăbușește? Dacă dădea constructorul 10 ani garanție, atunci nu se prăbușea ?
N-am zis ca lucrarea e făcută perfect, dar sunt convins ca se poate circula pe ea, și ca problemele se pot repara sub trafic. Restul sunt povesti de adormit copii.
Iar cine are dreptate??...Justiția își va spune cuvântul
LE: de ecoductul construit care nu este plătit nu zice nimic articolul? Oare de ce?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Aceasta postare a fost editata de Zoltan Cs: 16 septembrie 2019 - 07:33