Orasul santier
#461
Postat 27 august 2019 - 20:01
Daca neamtu' sta la coada, pe bicicleta sau motocicleta fiind, e unu' mai slab de inger sau de inima.
#463
Postat 28 august 2019 - 06:51
DanielT, la 26 august 2019 - 12:36, a spus:
Ce bataie de joc


Pai cand au facut fusereala de reabilitare in forta nu s-au gandit t...itii ca daca pui trafic greu aka mtc firobuze si autobuze iti surpa drumul la cat de "bine" e facut in forta..si sa vedeti voi cat se va extinde problema asta in urmatorii ani. Peste tot unde au luat din trotuar taind cu extaz maxim copacii ca sa "mai castigam o banda" baza drumului nu a fost consolidata inainte sa puna stratul de beton si apoi asfaltul de uzura...plus ca nu au reabilitat infrastructura de tevi a Aquatim si restul tevilor...asta e cand pui SDM si STPT sa schimbe becuri pe strada, Horticultura sa adune gunoaie in loc sa intretina parcurile..si totul e facut "in forta". Din pacate Universul are o veste proasta pe care o simtim toti...forta nu e cu El Insusi...a reusit sa re-re -re asfalteze Calea Sagului de 3 ori intr-un an..tot pentru decontari. Sunt tare curios si noua banda facuta pe A.I Cuza spre piata Marasti si ce extinde acum la punctele cardinale cat va rezista in timp la traficul existent...dar oricum nu se mai pune ca altii isi vor bate capul cu "mostenirea grea" de la fosta administratie..vom ajunge ca in Bucuresti sa cada masinile prin asfalt in timp ce ne uitam la fantanile urlatoare cu leduri...
#464
Postat 28 august 2019 - 12:27
dAImon, la 27 august 2019 - 20:01, a spus:
Daca neamtu' sta la coada, pe bicicleta sau motocicleta fiind, e unu' mai slab de inger sau de inima.
Se numeste respect si civilizatie in trafic.

#465
Postat 07 septembrie 2019 - 23:20
https://m.facebook.c...36019317135329/
#466
Postat 08 septembrie 2019 - 09:40
#467
Postat 08 septembrie 2019 - 09:43
Aud foarte multi care spun "da, dar se face", in cazul asta nu cred ca e ok sa spui asta.
S-au largit foarte mult unele strazi, au disparut spatiile verzi dintre benzi, acolo unde erau, langa trotuare au disparut si ele sau sunt mult mai mici.
Avem o mare de asfalt. Sunt sofer dar si pieton, nu e deloc placut sa mergi vara pe acolo.
Pe un trotuar ingust vor si pietoni si biciclisti, dar masinilor le-au facut o banda in plus.
Bataie de joc, parerea mea.
#468
Postat 08 septembrie 2019 - 12:03
- a prins traficul de inceput de scoala in care lumea statea la coada la semafoare de la 1-2 km in Lipovei si Aradului si nu din cauza ca nu era o idee buna
- a avut semaforizare in aceeasi perioada de trafic intens si lumea era suparata pe semaforizare (deci a disparut)
- statia STPT nu e gata
Lumea a comentat atunci destul de mult impotriva modificarii, era "un dezastru".
Care e experienta voastra? Ati mai intalnit probleme? A fost sau nu o modificare binevenita?
#469
Postat 08 septembrie 2019 - 13:01
- vedem maine dimineata live cat de "eficienta" e extinderea..am strabatut des intersectia si in perioada de vacanta si in dimineti si seri cu trafic intens..personal nu e nici o imbunatatire...tot atat se sta in coloana probabil si datorita soferilor care nu se incadreaza corect pe benzile corespunzatoare...cel putin in firobuze de ff multe ori coloana era de la pizzeria poli dinainte de pasaj pana dupa interserctie...intr-o dimineata la ora 8 cand aveam treaba la ANAF am facut experimentul sa ajung pe jos in acelasi timp cu firobuzul care tot astepta in coloane...economie de 2.5 lei...si putina miscare si aer mai curat...
- a "disparut" in sensul ca a fost oprita..banii au "disparut" si ei in buzunarele potrivite ca si la Iuliu Maniu...sistemul "inteligent" tot prost e..per total sa zicem rentabil financiar pentru cine a trebuit...
- statia STPT e o bataie de joc enorma, stai in ploaie, vant, zapada fara un minim acoperis peste cap..si fara panou de afisare pentru ca nu se poate trage cablu de alimentare si "istetii" cu asfaltarea nu au prevazut alimentare electrica...
Vom vedea in urmatorii ani cat de bine va rezista banda "extinsa" la traficul greu..ma tem ca vor fi probleme dar vedem...in rest...s-a facut dupa metoda "macar se face ceva". S-a inaugurat s-a pozat s-a facut selfie pe facebook..vine campania electorala...de asta schimbam borduri si reasfaltam asfaltarea de 4 ori pe an...desigur munca "in forta" fiind facuta exact cand vin oamenii din concediu si incep munca si scolile..probabil vara era prea cald si prea putini alegatori sa observe efortul...altfel e cand toti injuram stand in trafic la ora de varf (ca si la calea sagului ) ....
#470
Postat 08 septembrie 2019 - 14:52
Sent from my iPhone using Tapatalk
#471
Postat 09 septembrie 2019 - 12:02
TM90CBA, la 08 septembrie 2019 - 09:43, a spus:
Aud foarte multi care spun "da, dar se face", in cazul asta nu cred ca e ok sa spui asta.
S-au largit foarte mult unele strazi, au disparut spatiile verzi dintre benzi, acolo unde erau, langa trotuare au disparut si ele sau sunt mult mai mici.
Avem o mare de asfalt. Sunt sofer dar si pieton, nu e deloc placut sa mergi vara pe acolo.
Pe un trotuar ingust vor si pietoni si biciclisti, dar masinilor le-au facut o banda in plus.
Bataie de joc, parerea mea.
Mie imi place la maxim, "spatiile verzi" dintre benzi erau pamant si iarba uscata pt ca daca nu irigi ceva nu se mentine, daca stai la casa si ai gazon stii despre ce vorbesc. Vb LUI, erau o sursa de praf si mizerie, asa ca mai bine fara.
Eternul argument cu mersul vara, vara nu te plimbi in miezul zilei printre betoane si nicidecum printre benzi, sunt locuri pt asa ceva numite parcuri. Daca ai fost in sudul Italiei, Spaniei, unde e f cald o sa vezi ca nu gasesti copaci prea multi, tocmai pt a iesi in evidenta arhitectura.
Trotuarele nu prea s-au ingustat, s-a ingustat mai ales spatiul dintre trotuar si drum, insa intr-adevar in unele locuri s-a ingustat si trotuarul ca nu era alta solutie dar nu am vazut niciodata atatia oameni pe trotuar de exectiv nu au loc. In parcuri is alei inguste dar aia e alta discutie
In concluzie, chiar imi place, parca e alt oras, cu spatii, strazi largi, me like it:)
#472
Postat 09 septembrie 2019 - 12:22
#473
Postat 09 septembrie 2019 - 12:47
ABMircea, la 08 septembrie 2019 - 12:03, a spus:
- a prins traficul de inceput de scoala in care lumea statea la coada la semafoare de la 1-2 km in Lipovei si Aradului si nu din cauza ca nu era o idee buna
- a avut semaforizare in aceeasi perioada de trafic intens si lumea era suparata pe semaforizare (deci a disparut)
- statia STPT nu e gata
Lumea a comentat atunci destul de mult impotriva modificarii, era "un dezastru".
Care e experienta voastra? Ati mai intalnit probleme? A fost sau nu o modificare binevenita?
Traficul îmi pare mai lejer. Pateam des înainte sa fie coada de la intersecția Torontalului cu Circumvaltiunii când mergeam spre Mărăști. Se circula mai bine pe unde s-a intervenit. Mai ales pe Aradului cu Miresei, nu mai e coada ce era înainte.
#474
Postat 09 septembrie 2019 - 12:50
nabucodonosor19, la 09 septembrie 2019 - 12:02, a spus:
Eternul argument cu mersul vara, vara nu te plimbi in miezul zilei printre betoane si nicidecum printre benzi, sunt locuri pt asa ceva numite parcuri. Daca ai fost in sudul Italiei, Spaniei, unde e f cald o sa vezi ca nu gasesti copaci prea multi, tocmai pt a iesi in evidenta arhitectura.
Trotuarele nu prea s-au ingustat, s-a ingustat mai ales spatiul dintre trotuar si drum, insa intr-adevar in unele locuri s-a ingustat si trotuarul ca nu era alta solutie dar nu am vazut niciodata atatia oameni pe trotuar de exectiv nu au loc. In parcuri is alei inguste dar aia e alta discutie
In concluzie, chiar imi place, parca e alt oras, cu spatii, strazi largi, me like it:)
In mare parte am impresia ca eu am scris randurile din citat...

#475
Postat 10 septembrie 2019 - 22:30
Poate nu e topicul corespunzator pentru post-ul meu dar vreau sa inteleg si eu un lucru.
Momentan sunt in vacanta in Spania intr-un satuc turistic. Am avut o escala in Barcelona de cateva ore si m-am plimbat putin prin oras.
Am observat ca atat in acest mic sat turistic cat si in Barcelona, toate aleile pietonale sunt pavate ori cu placi mari de marmura/granit ori cu dale dreptunghiulare de dimensiuni mici cu suprafata poroasa. De asemenea, la trecerile de pietoni bordurile nu sunt inalte ci sunt la nivelul asfaltului pt ca cei cu dizabilitati sau biciclisti sa poata traversa. Astfel de alei am vazut si in alte tari ( Franta, Austria, Ungaria, etc) dar nu si la noi in TM sau chiar in RO ( poate cu exceptia anumitor zone din Bucuresti, Cluj sau chiar Tm in jurul Iulius Town).
Intrebarea mea este de ce municipalitatile de la noi nu fac asa cva? Care sunt motivele? As putea ghici ca din cauza costurilor dar totusi, mi se pare ca aceste lucruri schimba radical fata unei strazi sau chiar oras.
Sorry daca e off topic.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#476
Postat 10 septembrie 2019 - 23:24
La noi degeaba se pun dale pe unele trotuare, in cele mai multe cazuri se toarna beton si apoi se pune nisip si dale. Nu se are in vedere scopul unui trotuar din dale.
#477
Postat 11 septembrie 2019 - 10:43


Pozele sunt de pe pagina primariei lor si cica 15 km si-au facut asa.
Trecerile de pietoni "pierdute" s-au facut si la noi in Timiosoara, peste tot unde s-au schimbat borduri.
E clar ca in orase mari nu ai cum sa faci asa ceva... Ti-ar lua zeci de ani (poate sute, la ritmul nostru) si mormane de bani. Cat despre marmura sau granit, sa fim seriosi! Noi mai avem inca strazi neasfaltate, fara canalizare, etc.
#478
Postat 11 septembrie 2019 - 10:55
in Vest doamnele alea au limuzine

e vorba si de bugete - am vazut si eu in Elvetia, bordurile sunt din roca, piatra, granit etc nu beton. dar au cu ce ...
#479
Postat 13 septembrie 2019 - 01:16
Lucrare in bataie de joc, bara aia de inpamantare e in aer, nu pare a fi legata de stalp. Risc de electrocutare acolo avand in vedere ca, cablul e strivit cu capacul ala de pe stalp.

Aceasta postare a fost editata de Bobby: 13 septembrie 2019 - 01:18
#480
Postat 13 septembrie 2019 - 11:53