Aceasta postare a fost editata de Vali: 12 iulie 2019 - 22:25
Bozankaya GT6
#222
Postat 11 iulie 2019 - 20:54
Vali, la 11 iulie 2019 - 13:07, a spus:



Nu Vali. Stiu ca asta e principala tema sau intrebare ce o au cei ce citesc ziarele online sau aici pe forum, dar eu zic ca nu pentru a circula pe baterii atunci cand se opreste alimentarea (oricum foarte rar) s-a cerut asa ceva. (sper) Era o idee mai veche si anume aceea de a se circula acolo unde nu ai linie de contact, distanta fiind prea mare, asta aducand automat necesitatea de a construi o statie de redresare suplimentara. Ca exemplu, se vehicula ideea unei linii pana la Mosnita, deservita de un tramvai alimentat din baterii. Nu se mai dau banii pe stalpi, linie de contact, statie de redresare (asa cum a fost nevoie de doua in Ghiroda si una in Dumbravita), etc, ci se dau pe un tramvai ce sa poata merge autonom pana acolo si inapoi.
Parerea mea.
Acum ramane doar sa vedem cat de reala e autonomia, in conditii de clima pornita vara sau incalzire iarna (stiindu-se ca automat pe frig scade autonomia bateriilor cu vreo 10-15% (zic unii posesori de masini electrice))
#223
Postat 12 iulie 2019 - 15:06
Citeaza
„Primele livrări sunt așteptate la 18 luni de la semnarea contractului, care are o durată de 48 de luni.
http://www.tion.ro/p...in-2021/2285518
#224
Postat 12 iulie 2019 - 16:32
ale noastre sper ca nu vor avea usi pe ambele parti - pret mai mare si scaune mai putine
ce frumos ar fi sa avem si noi gazon intre linii, nu betoane sau pietris ...
Aceasta postare a fost editata de Elphax: 12 iulie 2019 - 16:32
#225
Postat 12 iulie 2019 - 18:31
#226
Postat 12 iulie 2019 - 18:36
Personal mi-ar fi placut sa avem tramvaie bidirectionale si usi pe ambele parti mai ales pentru eventualele linii noi spre iesirile din oras, gen Mosnita sau Sanmihaiu Roman, trasee care nici n-ar necesita linii duble in urmatorii 30 de ani, si nici n-ar avea nevoie de bucle de intoarcere si nici de retea electrica in cazul cu acumulatoarele...
In cazul Varsoviei (link dat mai sus parca) se poate vedea ca vor cumpara tramvaie simple, unii directionale sau bidirectionale, scurte sau lungi, exact dupa nevoi, un total de 213 bucati...
#230
Postat 26 iulie 2019 - 21:15
Numai niste idioti pot comanda o asemenea schema de culori simplista si "stearsa"....
De 100 de ori este mai interesanta schema de culori desenata de Florin chiar daca a folosit valuri...
#231
Postat 26 iulie 2019 - 21:24
Elphax, la 26 iulie 2019 - 15:56, a spus:
Nu cobesc, dar cand vad acea macheta cu cocoasa, imi aduc aminte de prima Armonie prezentata cu surle si trambite, care era lasata la mijloc...



Oricum, cum ma gandeam au modificat modelul de baza (32.5m) scurtand sectiunea din mijloc, acuma sa vedem cand vine cat de bine se va comporta cu acea modificare si cat de buna va fi aceasta facuta, sa nu iasa in final o carpeala.
#232
Postat 26 iulie 2019 - 21:36
http://youtu.be/3xFJ9qp2qKQ
#233
Postat 26 iulie 2019 - 21:51
Citeaza
UPDATE. Primul tramvai al Timișoarei va fi o noutate absolută în lume, spun turcii
Turcii de la Bozankaya vor putea produce mult mai ușor tramvaiele Timișoarei, după ce îl vor scoate pe primul din fabricație. Prima garnitură va fi o noutate absolută în lume, susține președintele societății turcești, pentru că va avea o autonomie de 63 de kilometri.
O garnitură va avea o garanție de șase ani, perioadă în care toate lucrările de mentenanță și întreținere sunt asigurate de către turci.
Bozankaya, firmă cu o cifră de afaceri de 2 milioane de euro/zi, a livrat prima garnitură pe șine în anul 2001, în Houston, apoi în Phoenix, în SUA, printr-o colaborare cu Siemens. În momentul de față, fabrica turcească poate produce un metrou și jumătate pe zi.
„18 luni pentru livrarea primului tramvai este foarte puțin. La primul tramvai încercăm totul. Dacă putem face asta în 15 luni, în 12 luni în niciun caz, vom încerca. Când aducem primul tramvai la Timișoara, avem nevoie de una sau două luni pentru teste. Aveți foarte multe macazuri și asta este o mare problemă. Ai nevoie de un tramvai cu patru motoare și patru cutii de viteză. Va fi o problemă la întreținere, vă spun asta. Trebuie să testăm acest tramvai, poate timp de o lună, iar apoi, în două luni, putem trimite între 4 și 6 tramvaie. Primul tramvai este problema. Acest tramvai va fi o noutate absolută în lume. În multe orașe sunt tramvaie care pot circula pe baterii, poate 5 km, poate 3 km. Folosim același sistem și la autobuzele noastre electrice. Acestea pot circula până la 300 km cu o singură încărcare pe zi. Acesta va fi și sistemul pe care îl vom folosi la tramvaie. De aceea, ele vor putea merge 63 km fără a avea nevoie de rețele catenare”, a explicat Murat Bozankaya.
Primarul Nicolae Robu dezvăluie că noile mijloace de transport pe șine ale Timișoarei vor avea 200 de locuri, cu 30 mai multe decât erau prevăzute în caietul de sarcini.
„Avem un contract-cadru care prevede achiziția a între 16 și 40 de tramvaie. Noi vom achiziționa certamente 21 și, dacă vor fi resurse financiare, vom merge mai departe, până la 40. Un tramvai costă în jur de 9 milioane de lei, prețul maximal de la licitație a fost de 11 milioane, drept urmare s-au făcut economii importante. În plus, și parametrii sunt peste cei minimali impuși la licitație. Spre exemplu, în loc de 170 locuri, câte s-au cerut, tramvaiele vor avea 200. De asemenea, autonomia de mers în lipsa curentului pe rețea s-a cerut 10 km, este de 63 km. Din păcate, la ora actuală, nu avem ce face, nu putem să schimbăm lucrurile peste noapte. Avem ceea ce nu există nici într-un oraș, 30 de tramvaie noi, cum sunt Armonia, dar pe lângă ele mai avem tot atâtea tramvaie foarte vechi, care merg prost și nu oferă confort. Dar nu avem cum să schimbăm peste noapte”, a explicat edilul-șef.
Robu susține că va insista ca primul tramvai să fie livrat în mai puțin de 18 luni, atâtea cât sunt prevăzute în contract, dar nu se știe dacă specialiștii turci vor reuși acest lucru.„Trebuie făcută omologarea. Omologarea se face foarte greu. Este foarte exigentă toată procedura, pentru că se transportă 200 de oameni. E o mare răspundere. Nu m-am gândit dacă o să le dăm nume. O să vedem. Și acestea vor fi făcute special pentru noi… O să mă gândesc la asta”, a conchis Robu.
#234
Postat 27 iulie 2019 - 12:20

Deci long sory short, tot un fel de cobai vom fii. Sper doar ca turcii au ceva experienta de la Siemens...
#235
Postat 27 iulie 2019 - 21:28
Deci? ...
Ce conteaza e cum lucreaza.
#236
Postat 28 iulie 2019 - 14:07
#237
Postat 28 iulie 2019 - 15:03
#238
Postat 28 iulie 2019 - 16:36
Din pacate, la fel vor arata si tramvaiele turcesti, daca vatmanii nu le vor conduce cu precautie.
#239
Postat 28 iulie 2019 - 18:34
Daca si turcii au les solutii proaste pentru produsul lor, va fi la fel, oricat de curate am pastra acele tramvaie sau daca ar circula prin tunele izolate de traficul auto. Interesant ar fi de urmarit cu ce furnizori de subansamble lucreaza firma din Turcia ca sa ne facem o idee despre ce am putea capata.
#240
Postat 28 iulie 2019 - 20:59