veloTM by Viacor Engineering
#781
Postat 03 mai 2019 - 00:28
#782
Postat 03 mai 2019 - 21:21
In rest, e clar ca anul acesta sistemul merge mai prost ca anul trecut... Piese de schimb nu se mai fabrica si nu avem de unde achizitiona, o parte fiind custom made.(nu vorbesc de biciclete)
#784
Postat 03 mai 2019 - 23:01
Florin.B RATT, la 03 mai 2019 - 21:21, a spus:
Pe partea de software nu vad ce probleme ar putea aparea, odata ce statiile ruleaza un program pe windows 7. Pe partea de hardware, in interiorul statiei sunt mai multe PC-uri ordinare racite de o clima de garsoniera, un ecran "tactil" (adica un monitor cu o rama ce-ti urmareste pozitia degetului) si portiile in sine, cu cititoare de card, leduri si alte componente metalice. N-os fi eu expert, dar nu vad care-i dificultatea, programul poate fi facut copy-paste de n-ori, pc-uri, monitoare si cititoare de card inca se mai fabrica...si cu siguranta se vor mai fabrica inca ceva timp, iar elementele metalice, la o adica se pot 'carpi' la strung si flex...


#785
Postat 03 mai 2019 - 23:42

Pentru fiecare 4 porti exista un controler ZKTeco, ce trimite date catre un server printr-o interfata LAN. Toate semnalele IR transmise de biciclete ajung la un multiplexor (pot fi si 40 de asemenea receptoare intr-o statie) dotat cu un microcip Atmel (are si memorie incorporata). Acest Atmel ruleaza un soft dedicat, despre care nu stim nimic. Controlerele ZKTeco sunt un model vechi ce deja nu se mai produc. Multiplexoarele sunt realizate (cum spuneam in postarea anterioara) custom, pentru firma din Brasov si nu mai avem de unde le obtine in prezent. Fiecare "banal PC" de care spuneai, ruleaza un soft scris de CS Vision, despre care nu stim mai nimic. Statiile noi sunt oarecum diferite de cele vechi, fiind operate de doua PC-uri, fata de unul singur in cele vechi. Fiecare statie e personalizata, neputandu-se clona un PC si monta in alta statie.
P.S. Cand o statie afiseaza mesajul de offline, de fapt are probleme la a comunica cu baza de date, cu serverul, nu de conexiune la retea, asa cum crede toata lumea. Comunicatia se face intr-un VPN asigurat de RDS si securizat de DTS (Directia de Telecomunicatii Speciale)

Asa arata un controler (o statie are intre 6 si 11 astfel de controlere)

Asa arata o parte a controlerului (poza a fost facuta pentru a prezenta coroziunea cablajului imprimat), el avand 40 de mufe ca cele ce se vad in poza.

Unul din cele mai simple module, prezent la fiecare poarta a statiei. Contine un LED dublu verde/rosu, un receptor IR, un emitator IR si 3 tranzistoare SMD, pe langa mufa de conectare. Fiecare astfel de modul se conecteaza la multiplexor cu un cablu panglica cu 6 fire.
Ma opresc aici cu amanuntele, dar asta e doar o mica parte din sistem si stiu ca vazand din mers o statie deschisa, pare simpla, dar daca esti curios iti putem arata si ce e intr-un tronson.
#786
Postat 03 mai 2019 - 23:57



Deci, sistemul isi are zilele numarate, ca ma gandesc ca nu exista nici-o cale sa reproduci piesele custom sau ce nu se mai fabrica. Eventual vorbit la primarie si regandit un alt sistem care sa fie compatibil cu scheletul si configuratia statiei. Sau incercat sa se ia legatura cu firma de la Brasov.
#787
Postat 04 mai 2019 - 00:16

Pana si banalele ecrane tactile sunt aproape imposibil de gasit, fiind de 26" (total atipic).
#788
Postat 04 mai 2019 - 00:37
PS: Apropo de acei IT-sti, nu zic ca nu ar face treaba, dar totusi nu prea imi fac mari sperante ca ar realiza marea cu sarea, mai ales ca nu se stie pe ce criterii au fost alesi, n-am auzt de colegi actuali de pe forum, care au idei sau au facut ceva aplicatii sa fie intre ei..., sau

#789
Postat 04 mai 2019 - 10:42
Eu am propus recent modificarea radicala a sistemului pe baza modelului de la trotinete, dar proiectul (fiind pe bani europeni) nu poate fi modificat inainte de a trece 5 ani de la darea in exploatare.
Sistemul a fost studiat de specialistii unor firme prestigioase din Timisoara si chiar de catre specialisti ai Facultatii de Electrotehnica. Toti au spus ca sigur ca se poate rezolva, dar modificand partea hardware si software, asta insa neputandu-se face pana nu trec cei 5 ani.
In alta ordine de idei, zilele trecute au fost multe probleme din cauza apei infiltrate in statii, mai multe decuplandu-se din acest motiv. Ca sa nu credeti ca alimentarea e una banala, va pun fotografia unui tablou electric din statie, unde se vede clar ca sunt mai multe sigurante diferentiale ce tocmai asta trebuie sa faca in cazul infiltrarii apei.

#790
Postat 04 mai 2019 - 14:00

#792
Postat 07 mai 2019 - 10:17

Desigur, PC-urile nu au mufa RS232 pe placa de baza, asa ca intre multiplexor si PC mai e intercalat un convertor USB to RS232.
In cazul statiilor de pe Bega, s-a ales o alta solutie, adica exista al doilea PC, acesta avand mufa seriala (RS232) si fiind legat in retea cu primul PC si controlerele ZKT, asta daca credea cineva ca statiile noi sunt la fel cu cele vechi.
Deci avem aici cam aceasi poveste ca si cea a OBC-urilor noi care trebuie sa functioneze cu vechiul Radfleet.

#793
Postat 07 mai 2019 - 19:03
SAU erau niste mega-naivi si incepatori, ceea ce nu-i cu mult mai bine.
#794
Postat 30 mai 2019 - 11:09
#795
Postat 30 mai 2019 - 19:44
#796
Postat 03 iunie 2019 - 19:18
In zona merg si statiile 1 si 3, adica la pod Piata Sarmisegetuza si in Parcul Mocioni (politie).
Asa cum tot sustineam si s-a dovedit ca am avut dreptate, toate au avut probleme software, pe cele hardware reusind in mare sa le rezolvam.
#798
Postat 04 iunie 2019 - 19:09
Azi a fost reactivata statia 9 (Pod Modos). Este full functionala, se poate depune si ridica. Statia a stat cateva luni inactiva din cauza celor ce i-au furat cablul subteran de alimentare cu 220V.
#799
Postat 19 iunie 2019 - 10:58
#800
Postat 19 iunie 2019 - 11:40