STP Timișoara Forum: Transport Naval - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (57 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Transport Naval - parte a proiectului de transport intermodal.

#801 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 29 septembrie 2018 - 11:18

Pai V1 poate sa oprească la stații cu număr impar și V2 la statii cu număr par.
0

#802 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 29 septembrie 2018 - 12:22

Si V3 sa opreasca in ... 3 statii.
La un capat, in centru si la celalalt capat...Un fel de SuperExpres...:D...



LE Abia sstept sa vad frecventa cu care se va circula/naviga, respectiv sa vad orele de plecare de la capete...
Ma gandesc ca o frecventa de 30 minute ar fi echitabila si pentru regie, si pentru calatori avand in vedere ca serviciul este subventionat considerabil...
Iar orele/minutele de plecare de la capete ar trebui sa fie "rotunde", usor de retinut, respectiv la "fix" si la "fix"+30', si nu la +25 sau +35, etc.,...
Ma gandesc ca 3 vaporase ar face fata la o frecventa de 30 minute...Mai si conteaza daca se vor opri in fiecare statie, respectiv daca vor fi calatori care sa urce sau sa coboare in fiecare statie ceea ce ar lungi semitura ca timp...
Va readuc aminte ca lungimea traseului este de 7,2 - 7,3 km iar viteza maxima de navigare este de 11 - 12 km/h...sub poduri viteza mai redusa...
0

#803 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 29 septembrie 2018 - 12:50

Vezi postareamile, la 29 septembrie 2018 - 05:14, a spus:

Pai tocmai pentru faptul ca Rinul este de 10 ori mai mare ca Bega ( dupa propria-ti parere pe care n-o combat)...
Daca cobori la o statie imaginara de "vaporeto" de pe Rin si trebuie sa traversezi podul (de zece ori mai mare/lung??!! decat unul de pe Bega) pentru ca ai treaba pe malul celalalt, mai bine iei tramvaiul pentru o statie pentru traversarea podului decat s-o faci pietonal....

Si apoi vorbeam de austrieci (si nu de nemti) care-s mai tari in detalii decat nemtii!!!...:D ...

Si tot apoi tu de unde sti ca n-ar fi fost organizat un transport in comun pe Bega in cazul unei administratii austriece actuale avand in vedere ca in acea perioada (cu peste 100 ani in urma) am avut multe premiere europene si unele mondiale in oras???...
___________________________________________________________________


Faceam comparatie directa intre Köln/Rin si Budapesta/Dunare. Raurile au cam aceeasi latime, insa una are transport, celalat nu.
Iar legat de acuma 100 de ani... Well, asta era sau ar fi fost acuma 100 de ani.

P.S. Ca si curiozitate am masurat in Maps. Bega la Michelangelo are 24m. Rinul la Deutzer Brücke are 356m (deci mai mult de 10 ori). Iar Dunarea in Budapesta la Lánc Híd are 358m.
0

#804 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 29 septembrie 2018 - 14:11

Pai tocmai am zis ca nu combat parerea ta legata de marimea/latimea Rinului, respectiv ca ar fi de zece ori mai mare. Stiu si eu din clasele V-VIII ca Rinul (si Dunarea) sunt cele mai mari fluvii din Europa si ca atare nu le putem compara cu Bega noastra...Si atunci nici podurile de pe ele...Daca un pod de pe Bega il traversezi in circa un minut, un pod de pe Rin (sau Dunare) poate avea lungimea unei statii de tramvai din Timisoara...In acest sens am si scris cele din postarea mea citata de tine...

Cred ca la Budapesta ar fi ceva transport in comun pe Dunare...Am auzit ceva in acest sens dar n-am fost foarte atent la detalii...
0

#805 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 29 septembrie 2018 - 17:32

Da, Budapesta are. Se poate circula cu tichetul de 24 de ore si pe aceste linii. Sunt usor de identificat aceste vase, avand pe lateral un panou foarte asemanator cu ce avem noi in statii.

Imagine atasata: 20180821_180522.jpg Imagine atasata: 2.jpg

Poza e de luna trecuta, facuta in dreptul insulei Marghit unde exista si statie/ponton.
4

#806 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 29 septembrie 2018 - 18:41

Cate statii au (am auzit ca vreo 3)?...

Sunt ceva filmulete pe YT cu acostarea lor la debarcadere?...Mi-e mai greu cu maghiara...


Oricum nu putem compara peisajele vazute de pe Dunare la Budapesta cu "peisajele" noastre de pe Bega si nici dimensiunile ambarcatiunilor...
0

#807 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 29 septembrie 2018 - 20:33

Da, debarcaderul e mult mai mare si pasarela pana la ponton mai lunga. Ce se vede in poze e doar jumatate de... Dunare :) , poza fiind facuta de pe insula Marghit.
Nu stiu cate statii ar fi, nici gazda nestiind exact (cica unele erau inchise)
0

#808 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 30 septembrie 2018 - 12:29

Poate ne ajuta cseh_17 (Kriszti) si gaseste ceva filmulete pe YT legat de debarcadere, respectiv momentul acostarii la debarcader...Ma intereseaza in mod deosebit timpul necesar operatiunii cat si modalitatea in care se face...Ca la Venetia sau altfel...
0

#809 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 30 septembrie 2018 - 16:40

Personal am vazut vapoarele, insa nu am fost cu ele. Cautand clipuri, m-am uitat la cateva. In mare: sunt 3 linii, 7 vaoapre, nu sunt la fel, si au peste 25 de ani.

Aici mai mult in general:


Iar aici este prezentat un vapor:

3

#810 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 30 septembrie 2018 - 23:32

Am cautat si eu astazi ceva filmulete dar n-am gasit nimic interesant pentru curiozitatile mele...

Insa am gasit alte informatii interesante...Fiecare sursa are variantele ei in functie de anumite situatii existente in anumite perioade...

Da, exista 3 linii insa Linia D13 s-a contopit cu Linia D12 ramanand doar D12...
Dar a aparut si linia D14 care este de fapt un bac pe un canal infundat secundar...


Linia D11
Are circa 11 km lungime si 11 statii...In amonte face maxim 1 1/2 h. Traseul acestei linii este deviat in capatul nordic fata de linia D12 mergand pe un canal secundar infundat.
Prima plecare de la capatul sudic (str Haller) este la 7:20 iar ultima la 17:55. Dupa ora 9:08 nu opereaza pana la 15:54...
Prima plecare de la capatul nordic (str Arpad) este la 6:24 iar ultima la 16:28. Dupa ora 8:52 nu opereaza pana la 16:01...
Linia nu opereaza in weekenduri, sarbatori legale sau intre 27 dec si 30 dec...
Este mai degraba o linie pentru muncitori/angajati navetisti...

Linia D12
Are circa 12 km lungime si tot 11 statii. Traseul acestei linii este deviat fata de linia D11 in capatul nordic mergand pe canalul principal...
Aceasta linie opereaza si in zilele de weekend insa doar din 1 martie pana in 31 octombrie cu prelungire daca conditiile meteo permit


Linia D14
Este un bac care traverseaza un canal secundar din 30 in 30 minute facand legatura intre Soroksar Molnar-Sziget si Csepel Kiralyerdo...



Mai sunt doua linii private care opereaza curse in amonte pana la Szentendre pe o lungime de circa 20,5 km, una dintre ele mai face doua opriri pe traseu iar celalalt privat mai face o oprire...In amonte cursa dureaza circa doua ore iar in aval o ora si jumate...Tarifele sunt diferite intre ele...La unul un drum face 3000 iar dus intors face 4500 forinti iar la celalalt privat un drum face 2300 iar dus intors face 3470 forinti...Acesta din urma, cel ieftin, este si mai rapid. In amonte face 1 ora jumate iar in aval face o ora...
Ambele pleaca din apropierea podul Elisabeta...

Iata si sursa din care "am copiat" informatiile...


Abia astept sa vad ce va fi la noi, respectiv graficele de navigatie...
1

#811 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2372
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 02 octombrie 2018 - 16:28

Joi porneste transportul public cu vaporasele pe Bega! Tot ce trebuie sa stii despre cursele regulate cu vaporetto

Se întâmplă minunea! Joi dimineață pornește mult-așteptatul transport public cu vaporașe pe Bega. Vor circula doar trei vaporașe, iar cei care au gratuități la transportul în comun se vor plimba gratuit cu vaporetto de Timișoara. Toți ceilalți vor cumpăra bilete de 1 leu de la personalul de bord. Cei care se antrenează sau fac sport pe Bega nu o vor putea face decât după ora 18.

Joi este ziua în care trei dintre cele șapte vaporașe cumpărate de Primăria Timișoara cu aproape 2 milioane de euro vor naviga în sfârșit pe Bega, în regim de transport public. Anunțul a fost făcut de primarul Nicolae Robu, care spune că prima cursă va porni la ora 7.43, din stația Mihai Viteazu.

Primarul Timișoarei susține că STPT are deja graficele, dar acestea nu au fost afișate nici măcar pe site-ul societății, darămite în stații. Cele trei vaporașe vor circula între orele 7.30-18, în fiecare zi, de luni până vineri.

„Joi vom da drumul transportului public cu vaporetto. Prima cursă va pleca la ora 7.43 din stația Mihai Viteazu, (n.r. de la Uzina de Apă). STPT are un grafic, îl va afișa pe site și în stații. Vor circula trei vaporașe, în intervalul 7.30-18. Sâmbătă și duminica se va circula în regim de agrement cu un singur vaporaș. Probabil că din primăvară, din nou, cererea va crește. În această perioadă vom pune un singur vaporaș la dispoziție. Dacă cererea va fi mai mare vom face suplimentare de rigoare”, a anunțat primarul Timișoarei.

Biletul costă 1 leu

Potrivit lui Robu, biletele de 1 leu se vor putea cumpăra de la bord, iar cei care vor naviga cu vaporașele pe Bega vor trebui să spună marinarilor la ce stație coboară. Vor beneficia de gratuități toți cei care au gratuit și acum cu mijloacele de transport în comun, dar nu se știe cum vor fi verificați aceștia, pentru că în vaporașe nu au fost puse validatoare, de exemplu.

„Vor avea gratuități toți cei care au gratuități pe celelalte mijloace de transport în comun ale STPT. Restul vor avea de plătit 1 leu pe călătorie. Biletele se vor vinde la bord. Rugămintea este ca atunci când vor fi întrebați la ce stație coboară să răspundă, pentru că se notează fiecare unde urcă și unde coboară”, a explicat Nicolae Robu.

Regulamentul de navigație încă nu a fost adoptat, dar primarul a decis să nu mai aștepte după el. El a recunoscut în cele din urmă că se putea naviga încă din 1 august, de când STPT are autorizație pentru transportul public de pasageri și/sau de mărfuri pe căi navigabile interioare. În orice caz, vaporașele nu vor putea funcționa foarte mult timp în regim de transport public, pentru că pe timp de iarnă vor fi retrase în depou.

„În perioada de iarnă evident că nu se poate circula, vaporașele vor fi retrase în aceleași condiții ca și până acum. Am decis să navigăm în condițiile pe care le avem acum, nu mai așteptăm. Nu ne trebuie nimic conform legii actuale în plus față de ceea ce avem. Avem toate condițiile de navigare. Mi-e greu să spun până când vor circula, depinde cum va fi vremea”, a precizat primarul.

Edilul-șef spune că nu avea sens să fie scoase în circulație toate cele șapte ambarcațiuni cumpărate de primărie, pentru că fluxul de călători nu este atât de mare acum.

„Nu înseamnă că circulă fix aceleași, nimeni nu a spus într-un angajament că vor circula toate deodată. În anumite etape ale anului circulă unele, în altele circulă altele. Suntem în etapa de tatonare, dacă cererea va fi de șapte, vor circula șapte, nu avem un angajament în sensul acesta. Sunt cumpărate din fondurile primăriei pentru a fi folosite în diferite scopuri. Acei indicatori au fost conveniți de precedenta administrație, știu că va fi greu să fie atinși, dar e o obligație a administrației publice a Timișoarei, nu a unei persoane sau a alteia. Chiar dacă semnătura pe acei indicatori i-a aparținut primarului precedent, trebuie să o respect instituțional”, a mai spus Robu.

Sportul pe Bega, în ceață

Cei care navighează pe Bega sau fac sport pe canalul care împarte Timișoara în două încă nu știu ce au voie să facă de joi încolo. Vă reamintim, navigația pe Bega a fost reluată în regim de agrement încă din 3 august, de la Ziua Timișoarei. Cu o zi înainte, Oficiul de Căpitănie Timișoara, prin căpitanul de port Alexandru Bărboi, transmitea un aviz către navigatori.

La punctul 11 scrie negru pe alb: „Desfășurarea de activități de agrement comercial cu ambarcațiuni de agrement precum și navigația cu ambarcațiuni sportive nu este permisă pe canalul Bega”. Mai mult, la final, același aviz, care intră în vigoare din data în care a fost publicat, anulează orice alte dispoziții contrare. Faptul că pe Bega există în continuare canotori și ambarcațiuni de agrement comercial nu înseamnă, astfel, că aceste dispoziții nu există, ci pur și simplu că ele nu sunt puse în aplicare, documentul nelăsând loc de interpretări.

Ce se întâmplă acum cu celelalte ambarcațiuni care circulă pe Bega? Nu se știe clar, însă primarul Nicolae Robu ne informează că, potrivit Regiei Autonome „Administrația Canalului Bega”, cei care fac sport pe Bega trebuie să respecte orarul de circulație al vaporașelor.

„Eu am vorbit cu domnul director al Regiei Autonome de Administrare a Căii Navigabile Canalul Bega (n.r. Gheorghe Tătar) și dânsul m-a asigurat că cei ce fac sport vor putea să facă în continuare nestingherit. Ei trebuie să respecte orarul de circulație al vaporașelor în regim de transport în comun. Eu i-am spus că mi-aș dori să continue pe Bega și celelalte activități de agrement, am văzut că alții se simțeau bine și cu hidrobicicletele, și cu corabia. Nu pot concepe să se întâmple altfel ca sporturile care au tradiție în Timișoara să poată continua. Cred că este loc, poate nu atâta cât a fost până acum, după părerea mea este loc și pentru acele ambarcațiuni de agrement fără motor. Mi se spune că ar fi interdicții, având în vedere categoria de cale navigabilă din care face parte canalul Bega. Există condiții să se practice în paralel și sportul, nu sunt valurile așa de mari să se răstoarne aceste ambarcațiuni”, a explicat Robu.

Edilul-șef spune că momentan suntem la început cu transportul public pe canal și încă nu au fost puse la punct toate detaliile. Ce să înțelegem însă din explicațiile lui? Sportivii se vor putea antrena pe Bega sau vor putea face sport pe canal doar dacă respectă orarul de circulație stabilit pentru vaporașe.

Vom reveni cu graficele de îndată ce STPT pune la punct orarul final!

UPDATE. S-a trezit STPT: Orarul vaporașelor în fiecare stație!

Reprezentanții Societății de Transport Public Timișoara au reușit să finalizeze graficele pentru transportul public pe Bega, dar abia după ce primarul Nicolae Robu a anunțat marea veste. Oficialii STPT spun că Timișoara este singurul oraș din România cu activitate în domeniul transportului public în comun pe apă, transportul de persoane pe canal fiind reluat după o pauză de 50 de ani.

„Orașul nostru se înscrie în circuitul orașelor europene cu tradiție care pun la dispoziția publicului călător posibilitatea de a se deplasa în regim de transport în comun pe apă. Începând cu data de 4 octombrie, Societatea de Transport Public Timișoara va scoate la apă cele șapte vaporașe, pentru a efectua curse de transport public pe canalul Bega. Cursa inaugurală va avea loc în 4 octombrie, de la ora 7.43, cu plecare din stația Catedrala Mitropolitană, traseul urmând să fie efectuat până la Uzina de apă și retur”, anunță oficialii STPT.

Prima cursă pleacă însă la ora 7.11 de la Solventul, stația Ardealul, iar în aval, de la Uzina de Apă, pornește la ora 7.30 din stația Mihai Viteazu.

Potrivit societății, vaporașele vor circula în regim de transport în comun cinci zile pe săptămână, de luni până vineri, sfârșitul de săptămână fiind destinat curselor de agrement, care vor fi efectuate cu un vaporaș. Contravaloarea unei curse va fi de un leu, iar biletele vor fi cumpărate de la un angajat al STPT, fiecare vaporaș fiind dotat cu casă de marcat. Programul curselor va fi afișat în stațiile de pe malul Begăi și pe site-ul societății.

De menționat este și faptul că, în ceea ce privește navigația altor ambarcațiuni pe Bega, se va putea merge atât cu caiace, cât și cu bărci cu vâsle, dar și cu ambarcațiuni cu velă, cu condiția ca acestea din urmă să aibă însă motor.

Hidrobicicletele care se puteau închiria de la Podul Mihai Viteazu vor fi interzise. Potrivit surselor noastre, cei care se antrenează sau fac sport pe canal nu au un orar impus sau nu trebuie să aștepte să se oprească transportul public. Atunci când vor avea loc competiții însă, vaporașele vor fi trase la mal.

Stații și orele la care ajung vaporașele în stații:

De la Uzina de Apă în aval spre stația Ardealul:

Stația Mihai Viteazu: 7.30, 8.25 (circulă până la Catedrala Mitropolitană), 11.47, 12.36, 13.23, 14.10 și 14.59, 15.46, 16.33 (circulă până la Catedrala Mitropolitană).

Stația Dacia: 7.37, 8.32 (circulă până la Catedrala Mitropolitană), 11.54, 12.43, 13.30, 14.17, 15.06 și 15.53, 16.40 (circulă până la Catedrala Mitropolitană).
Stația Corneliu Coposu: 7.44, 8.39 (circulă până la Catedrala Mitropolitană), 12.01 și 12.50, 13.37, 14.24, 15.13, 16 și 16.47 (circulă până la Catedrala Mitropolitană).

Stația Vasile Pârvan: 7.52, 8.47 (circulă până la Catedrala Mitropolitană), 12.09 și 12.58, 13.45, 14.32, 15.21, 16.08 și 16.55 (circulă până la Catedrala Mitropolitană).

Stația Catedrala Mitropolitană: 8, 12.17, 13.06 și 13.53, 14.40, 15.29 și 16.16.

Stația Sfânta Maria: 8.05, 12.22, 13.11 și 13.58, 14.45, 15.34, 16.21.

Stația Ștefan cel Mare: 8.13, 12.30, 13.19, 14.06 și 14.53, 15.42, 16.29.

Stația Constantin Brâncoveanu: 8.22, 12.39, 13.28, 14.15, 15.02 și 15.51, 16.38.

De la stația Ardealul în amonte până la Uzina de Apă:

Stația Ardealul: 7.11, 8.34 (circulă până la Catedrala Mitropolitană), 11.19, 12.06 și 12.53, 13.42, 14.29, 15.16, 16.05 și 16.52 (circulă până la Catedrala Mitropolitană).

Stația Constantin Brâncoveanu: 7.18, 8.41 (circulă până la Catedrala Mitropolitană), 11.26, 12.13, 13 și 13.49, 14.36, 15.23, 16.12 și 16.59 (circulă până la Catedrala Mitropolitană).
Stația Ștefan cel Mare: 7.28, 8.51 (circulă până la Catedrala Mitropolitană), 11.36, 12.23, 13.10 și 13.59, 14.46, 15.33, 16.22, 17.09.
Stația Sfânta Maria: 7.38, 9.01 (circulă până la Catedrala Mitropolitană), 11.46, 12.33, 13.20, 14.09 și 14.56, 15.43, 16.32, 17.19 (circulă până la Catedrala Mitropolitană).

Stația Catedrala Mitropolitană: 7.43, 11.02 și 11.51, 12.38, 13.25, 14.14, 15.01 și 15.48, 16.37.
Stația Vasile Pârvan: 7.52, 11.11, 12 și 12.47, 13.34, 14.23, 15.10 și 15.57, 16.46.

Stația Corneliu Coposu: 8.01, 11.20, 12.09 și 12.56, 13.43, 14.32, 15.19, 16.06 și 16.55.

Stația Dacia: 8.09, 11.28, 12.17, 13.04 și 13.51, 14.40, 15.27, 16.14, 17.03.

sursa: www.tion.ro

Informatia este interesanta, mai ales ca aflam si orele de trecere a vaporaselor. Totusi cateva intrebari as avea :
- biletul costa un leu pentru cei fara gratuitati. Cum se justifica incasarea acelui leu? Bon de mana stampilat? Chitanta pentru suma de 1 leu?
- cum se va controla nivelul incasarilor in conditiile in care sunt persoane cu gratuitati dar vaporetto nu au montate validatoare? Asa poate echipajul sa declare cat are el chef din incasari..si iar ramane STPT cu cheltuiala si zero venituri
- In conditiile in care orice incasare de catre un operator economic este conditionata de eliberarea unui bon fiscal, vor exista case de marcat portabile? Sau pasagerii care nu au chef sa plateasca in lipsa unui document justificativ vor beneficia si ei "gratis" de transport precum ne preciza ANAF in cazul in care nu primim bon pentru marfa cumparata putem sa plecam cu marfa fara sa platim nimic?
- Mi se pare total aiurea ideea sa anunti la ce statie vrei sa cobori..in conditiile in care este TRANSPORT PUBLIC, asadar mtc ul opreste in toate statiile...teoretic. CE se intampla daca pe parcursul drumului intervine ceva si doresc sa cobor la alta statie decat cea anuntata anterior personalului de bord?
- Insasi ideea de a cere numele statiei de coborare in cazul vaporetto mi se pare o aberatie pentru ca numele statiilor si a podurilor sunt o varza totala asa cum bine a explicat de atatea ori colegul Mile aici pe forum. (ma indoiesc ca daca ar fi intrebati si cei din personalul navigant ar putea enumera toate statiile si locatia acestora din memorie)
- In conditiile in care avem camere video de supraveghere in vaporetto, avem camere video in statiile de la debarcader...si se poate monta la usa de imbarcare un sistem de numarare a calatorilor precum cel din firobuze nu vad sensul sa se tina evidenta "pe caiet" empiric precem pe vremea diligentelor si postalioanelor....

- Mi se pare scurt programul de functionare in special in week end..dar asta e probabil si datorita zilei cu lumina mai scurta spre iarna. In plus asa cum e tramvaiul turistic ar putea fi si un vaporetto care sa faca macar duminica dimineata o plimbare lunga pana la ecluza de la Sanmihai si inapoi...la ora fixa. Ar fi frumos si sa se imbine cu cei care pedaleaza pe pista de biciclete pana acolo dar ar plati in plus sa vina "pe apa" cu bicicleta alaturi decat sa pedaleze printre balarii si pe camp atata drum inapoi... plus s-ar putea integra in oferta turistica a celor care viziteaza orasul.

- Din ce spunea domnul Robu vor fi folosite vaporase in functie de necesitati, nu neaparat toate sapte. OK, asta e logic. DAR, ma intreb vor fi tinute toate 7 la apa in acel golf de la Solventul si cu paza noaptea? Sau toata ziua buna ziua ne vom plimba cu macaraua si platforma sa tot punem si sa scoatem din apa mtc urile dupa necesitatile de transport?

Ar mai fi si alte nelamuriri..dar intr-o prima faza m-ar bucura daca macar aceste aspecte ar fi clarificate cumva....
2

#812 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 octombrie 2018 - 17:56

Si biletele:

Imagine atasata: 20181002_143755.jpg

Un mic rateu de la tipografie in partea de jos, la acele valuri colorate, dar s-au tiparit doar 3000. Probabil urmatoarea tura nu va fi asa in graba si vor iesi mai bine.
Biletele vor fi vandute de catre o incasatoare, la bordul navelor.
3

#813 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2372
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 02 octombrie 2018 - 17:59

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 02 octombrie 2018 - 17:56, a spus:

Si biletele:

Atasament 20181002_143755.jpg

Un mic rateu de la tipografie in partea de jos, la acele valuri colorate, dar s-au tiparit doar 3000. Probabil urmatoarea tura nu va fi asa in graba si vor iesi mai bine.
Biletele vor fi vandute de catre o incasatoare, la bordul navelor.

Vad ca au cod qr...se pot achita si prin aplicatia pay24? Chiar...ar fi nice in statiile de imbarcare un afis cu cod qr sa se poata cumpara din aplicatie...

PS: alti bani tocati cu tiparirea lor in conditiile in care se puteau pune validatoare cu care verificai si gratuitatile...daca totusi se da acel HCL si subventionam si acel leu dupa cum promitea domnul primar..la chestia asta iar se contrazice singur. Dadea din picioare ca toti oamenii moderni folosesc sisteme de plata cu smartphone inclusiv turistii..si ne apucam sa tiparim hartie..

Aceasta postare a fost editata de BogdanTm: 02 octombrie 2018 - 18:06

0

#814 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 02 octombrie 2018 - 19:12

Varza, varza si iar varza!...

Sunt naucit de ceea ce vad...Chiar ca a fost deosebit de greu (dupa spusele lui Bitea) sa se nascoceasca un astfel de grafic...Totul este calculat la minut si la secunda de parca am fi in Japonia cu renumitele lor trenuri...Suntem buni la teorie insa cu practica vom vedea ce va fi...

Sa le iau pe rand....

Desteptul care a botezat statiile este clar ca nu este timisorean, nascut sau adoptat...Personal mi-a fost greu sa urmaresc graficul dupa statii...Trebuia sa-mi pun mintea la munca ca sa identific unele statii de pe traseu...Statia Dacia?!...Pai nu era mai simplu sa fie numita Piata Badea Cartan???...Statia Ardealul?!...Pai nu era mai simplu sa fie numita statia Podul Modos?...Statia Constantin Brancoveanu?!...Cel mai neavenit nume de statie din toate cele noua!...Statia Corneliu Coposu?! Neavenita in locatia stabilita! Era mult mai simplu si cunoscut ca Baile Neptun!....Statia Vasile Parvan?!...Simplu si corect era sa fie statia Michelangelo!...
Pe langa faptul ca unii necunoscuti in trecut si-au batut joc de numele podurilor din oras schimbandu-le intre ele dupa propriul moft, vin acum altii care dau numele statiilor pentru hidrobuze dupa propria logica fara nici o legatura cu realitatea...Oare de unde vin si uni si altii de indraznesc sa-si bata joc de niste denumiri consacrate in timp?...


Citeaza

Un mic rateu de la tipografie in partea de jos, la acele valuri colorate, dar s-au tiparit doar 3000. Probabil urmatoarea tura nu va fi asa in graba si vor iesi mai bine.



Pai care graba?...Doi ani nu sunt deajuns ca sa se pregateasca niste bilete pe hartie?...


Apoi de ce a doua cursa din zi de la Uzina Electrica, care pleaca la distanta de 55 minute dupa prima, merge doar pana la Catedrala?...

De ce a doua cursa din zi de la Modos, care pleaca la o ora si 23 minute dupa prima cursa, merge doar pana la Catedrala?...
De la Catedrala luam tramvaiul mai departe?...Deci facem o transbordare?...Care o fi ex[licatia logica a acestei masuri ciudate?


Insa cea mai ciudata dintre cele mai ciudate masuri este faptul ca in weekend nu opereaza hidrobuzele...Adica exact cand lumea are mai mult timp liber, cand lumea nu are motive de graba, exact atunci acestea nu circula!...

Personal chiar mi-am propus ca in weekenduri (sambata si/sau duminica) sa le utilizez fie pentru piata/cumparaturi in Badea Cartan si retur fie pentru un drum catre Parcul Copiilor si apoi pe jos catre Flora dupa care cu hidrobuzul acasa in Freidorf...
Iata ca mi-am luat o teapa MARE!....


Apoi neinstalarea aparatelor de ticketing in hidrobuze este un minus mare!!! Personal as fi mers cu portofel electronic, usor de folosit de calatori si eficient pentru statistica regiei...

Ma indoiesc ca taxatoarea va da bilet tuturor calatorilor mai ales ca exista si calatori darnici (poate doar in primele zile) si apoi ca numaratoarea celor cu gratuitati va fi una corecta in ambele sensuri...



PS Ar fi trebuit ca cei care au nasit numele statiilor sa se uite putin cum stau aceste lucruri la Budapesta!...Simplu si eficient, astfel ca orice prost sa le identifice usor....
5

#815 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2372
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 02 octombrie 2018 - 19:24

Foarte argumentat si multumesc pentru completari domnul Mile. Eu intreb acum o treaba: daca cineva vine si afirma ca are gratuit,CUM este dovedit sau verificat asta?? Validatoare nu exista din cate ni s-a spus..poate fi un tanar pensionar de 40 de ani cu pensie speciala, sau un revolutionar, membru ONG, restul scutirilor care exista in HCL actual..cum se dovedeste asta??
Alta belea: la donarea de sange se ofera adeverinta pentru abonament general redus 50 % pe mtc uri. Inseamna ca daca am donat sange platesc 50 de bani excursia cu vaporetto?

Sincer oameni buni daca era bunavointa dupa 2 ani de amanari era suficient sa faca un apel El Insusi la voluntari cum am fi noi cei care activam pe forum..ne strangeam 20-30-40 de oameni intr-o sambata sau duminica frumoasa de vara si cronometram si noi si regia cat dureaza acostarea in fiecare statie, cad dureaza drumul si cat dureaza sa imbarci/debarci niste zeci de oameni din vaporetto.. Daca s-au tocat atatia bani pe studii de fezabilizate si pre fezabilitate noi am fi facut asta gratis si voluntar...daca se dorea.


PS! Acum mi-am dat seama de inca un aspect..aceste vaporetto nu au formal un nume de linie dedicata..nu exita linia navala 1, 2, 3 sau cum sa le zic..dupa distanta si ruta parcursa. Asadar bifam o noua premiera...linii de transport public urban..fara numar. Probabl de aceea nici nu se pun validatoare..ele nefiind definite formal legal si informatic intr-un fel. DAR atunci de ce gratuitatile de pe linile de transport terestre sa le zicem sunt valabile si pe aceste linii "fantoma"? Din cate stiu si am citit orice ruta noua de transport in orice oras are alocat un numar chiar daca e transport peri urban..cu atat mai mult aici cand vaporetto fac rute diferite la ore diferite...

Cand eu ca si cetatean platesc 93 de lei abonament general urban scrie clar ca am drept de calatorie pe toate mtc-urile din oras. Nu se doreste definirea numerica a linilor de vaporetto tocmai ca sa mai stranga cate un leu de la cei care deja au platit in avans dreptul de a folosi o luna mtc urile? Noaptea mintii...
Iata cate probleme gasim o mana de oameni in cateva ore de timp liber...iar "specialistii" primariei isi incaseaza doar salariul nesimtit de bugetari...

Aceasta postare a fost editata de BogdanTm: 02 octombrie 2018 - 19:39

1

#816 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 02 octombrie 2018 - 21:14

Pai cica linia/traseul se numeste V1. Insa acest lucru nu (cred ca) va fi afisat pe hidrobuze. Poate doar in statii....
1

#817 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 02 octombrie 2018 - 21:42

Vezi postareamile, la 02 octombrie 2018 - 21:14, a spus:

...nu (cred ca) va fi afisat...


Parca o sa vad o foaie A4 lipita cu banda adeziva in fata.

Orarul - rateu total, daca faceau 2 curse cu plecare din capete la 6:30, oprire in fiecare statie (deci durata traseu o ora) si ajuns in capatul opus la 7:30 / 7:40 mai erau speranta sa fie folosite ca alternativa la mersul la servici / scoala, dar asa, parca vad ca vor circula goale.

Iar in legatura cu verificarea cardurilor, aveau pe vremuri controlorii ceva statie mobila, daca acestea mai exista s-ar putea folosi, ca altfel sa stea taxatoarea pana unul sau mai multi studenti/ pensionari se cauta de actele doveditoare, mai ajungem maine la destinatie...

Oricum din anul acesta nu a mai ramas mult pana sa fie retrase, poate peste iarna sa se puna lucrurile la punct (asta daca nu sunt alte obligatii)
0

#818 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 octombrie 2018 - 22:43

Vezi postareaBogdanTm, la 02 octombrie 2018 - 17:59, a spus:

Vad ca au cod qr...se pot achita si prin aplicatia pay24?

Nici vorba! Codul duce pe pagina vaporetto.

@Mile. Biletele au sosit azi de la tipografie, (in week end le-am desenat) nu stau de vreo doi ani prin magazii. :)

Atentie! Orarele sunt valabile doar pentru data de 4 si 5, cand sunt evenimente pe Bega. Dupa aceea o sa postam altele.
0

#819 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 02 octombrie 2018 - 23:00

Timp de doi ani de cand au venit vaporasele, se puteau pregati 100 de variante de bilete insa stilul nostru este sa facem totul in ultimul moment...nimic pregatit din timp...

Legat de grafice, ne puteai spune ca sunt facute pentru doua zile...Nu ma mai agitam atat...:D...
Raman cu speranta ca vom avea grafice mai bune...
0

#820 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 03 octombrie 2018 - 17:23

Scrie pe site, in link, ca sunt pentru 4 si 5, dar pana si astea pe doua zile au suferit un update azi, deci poti verifica varianta de azi. (pe server de azi dimineata)
Cat despre bilete, daca le faceam "din timp", ingalbenea hartia deja, de cand am terminat cu chioscurile de pe Bega si pana azi cand avem nevoie de ele :rad_masa:
0

Arata acest topic


  • (57 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi