Transport Naval - parte a proiectului de transport intermodal.
#723
Postat 25 iulie 2018 - 17:12
Citeaza
Ai dreptate insa acest lucru este o consecinta a gandirii superficiale a celor care conduc destinul acestui oras...Am scris si eu despre aceste neajunsuri insa sub alta forma...
Era absolut necesara constructia unui "garaj" pentru vaporase si acest lucru putea fi inclus in cadrul proiectului de reabilitare a malurilor si a achizitionarii vaporaselor...
Acest "garaj" (adapost) pentru vaporase trebuia construit undeva langa Bega, in vecinatatea ei, prin executia unui canal lateral de Bega, canal acoperit cu o hala, hala prevazuta cu un pod rulant si astfel vaporasele puteau stationa fie pe apa (in timpul noptii sau in cazul unor stationari chiar mai lungi ca rezerve), fie ridicate cu podul rulant si puse pe suporti/uscat (pe timpul iernii sau pentru mentenanta).
Astfel in acea hala se putea face intretinerea lor, lucrari ample de reparatii, erau ferite de intemperiile naturii, erau ferite de hoti, respectiv erau usor de pazit fiind adapostite...
Si atunci sub nici o forma n-ar fi nevoie de platforme inchiriate, de macarale inchiriate, nu s-ar fi dat traficul peste cap, n-ar fi fost afectate cinci linii de tramvai, etc.,...
Si mai avem o chestiune care cred eu ca se putea rezolva tot in cadrul proiectului de finantare europeana, o statie de alimentare cu combustibil pentru vaporase la malul apei, statie care la un moment dat ar putea alimenta si alte ambarcatiuni care sper eu ca vor aparea odata si odata pe Bega...Aceasta statie putea fi construita intr-o locatie unde sa poate deservi atat ambarcatiunile cat si autoturismele...Adica doua intr-una!...
Iata, o alta idee care ar trebui studiata si anume daca tot urmeaza a se construi un depou nou pentru tramvaie, ce-ar fi ca acesta sa se construiasca in apropiere de Bega si astfel am putea avea atat depoul de tramvaie cat si "garajul" de vaporase in aceeasi locatie (hale mai mult sau mai putin comune, evident cu pereti despartitori) astfe ca acelasi personal de intretinere (si poate navigant) ar putea deservi atat tramvaiele cat si vaporasele, poate si autobuzele si firobuzele....De ce NU?...
PS La ora 16 mai erau trei vaporase in curtea STPT, deci 4 erau duse pe Bega si probabil asa va ramane pe moment...
#725
Postat 25 iulie 2018 - 20:57
Ideea colegului Mile e foarte buna, dar ma gandesc ca si in eventualitatea finantarii construirii unui depou sau amenajarii celui existent din Dambovita, primul lucru luat in calcul va fi costul terenului.. Asadar mai degraba se va finanta schimbarea liniilor si amenajarea spatiului existent pe un teren care deja e al STPT decat sa se achizitioneze inca un teren suplimentar aproape de apa care sa permita si accesul vaporaselor..
Stiu ca s-a glumit mult pe tema asta, dar poate chiar ar fi fost o idee achizitia unor ambarcatiuni amfibii pe perna de aer...sau au unor hidrobuze precum cele existente in Budapesta de pilda.. daca fac fata unui fluviu cu un debit mare si curenti puternici s-ar fi descurcat si pe un rau...si era foarte facila intrarea si iesirea lor din apa....




#726
Postat 25 iulie 2018 - 21:31
mile, la 25 iulie 2018 - 17:12, a spus:
Aici se potriveste ce se comenta mai demult prin presa: "Da` ce-i aici, Dunarea?". Ganditiva numai in momentul de fata, avem 7km lungime X 18-28 m latime (cu 2 exceptii), pe care avem(daca ar iesii toate deodata): cateva zeci de pontoane/terase (primaria chiar vorbea sa mai aduca) + 7 hidrobuze + 20-30 hidrobiciclete + 20-30 canotori + 10 iahturi particulare + 3 vapoare de mentenanta ale Apelor Romane + iaht politie. La tot acest sir mai adaugam si cate un pescar din 100 in 100 m si asa avem combinatia perfecta. (si apropo de pescar, chiar in 4 august este un concurs in zona Flora)

Ora 21:30, 7 din 7 la apa. Deci platforma si macaraua au fost inchiriate 14-15 ore (am cautat pe tot internetul sa vad cam cat inseamna asta in bani, dar nici una din firme nu are afisat tariful, insa dupa calcule si comparati cu alte firme cred ca se ridica cam pe la 1000-2000 de euro pe ora)
#727
Postat 26 iulie 2018 - 02:33

#728
Postat 26 iulie 2018 - 05:09

Intre curtea STPT si golf (unde au fost lasate la apa ieri) este o distanta de vreo 500 m, poate un pic mai mult, iar pana in zona centrala pornind de la golf pe apa sunt, zic eu, peste 2 km...Distanta de pe uscat este parcursa de doua ori pe an, primavara la punere pe apa si toamna-iarna la ridicarea de pe apa...
Insa de fiecare data cand erau pe apa faceau "plimbari" prin rotatie si nu neaparat cu public....
Oricum, solutia corecta consta in construirea unui adapost cu canal in interior si pod rulant...
Asadar ai aruncat niste vorbe inutil in eter....

Insa nemultumirea mea cea mare este ca vaporasele au ajuns cumva pe mana lui bojin fara a merita acest lucru dar pe care si le dorea mult dupa cum a spus cu fiecare ocazie, omul care vorbeste mult si nu face mare lucru...
#729
Postat 26 iulie 2018 - 21:19
mile, la 25 iulie 2018 - 17:12, a spus:
Astfel in acea hala se putea face intretinerea lor, lucrari ample de reparatii, erau ferite de intemperiile naturii, erau ferite de hoti, respectiv erau usor de pazit fiind adapostite...
Iata, o alta idee care ar trebui studiata si anume daca tot urmeaza a se construi un depou nou pentru tramvaie, ce-ar fi ca acesta sa se construiasca in apropiere de Bega si astfel am putea avea atat depoul de tramvaie cat si "garajul" de vaporase in aceeasi locatie (hale mai mult sau mai putin comune, evident cu pereti despartitori) astfe ca acelasi personal de intretinere (si poate navigant) ar putea deservi atat tramvaiele cat si vaporasele, poate si autobuzele si firobuzele....De ce NU?...
Iata si niste locatii...
Dincolo de Podul Modos si Statia de epurare a Aquatim, pe malul drept, exista ceva sediu al Apelor Romane...Nu stiu exact ce parcela au dar s-ar putea incerca construirea unui astfel de adapost acolo...Ar fi necesara o hala de circa 100 m lungime si 30 m latime, prevazuta cu canal si pod rulant si acces auto de gabarit depasit in cazul in care vreo ambarcatiune trebuie dusa undeva departe cu diverse ocazii...
Ar mai fi teren si pe malul stang...
Dar o locatie comuna, tramvaie si vaporase ar putea fi realizata pe o suprafata de pe platforma Solventu...Am avea acces la Bega iar tramvaiele ar pleca in 5 directii din depou dupa construirea pasajului si a podului de la Solventu, respectiv spre Calea Bogdanestilor, spre strada Garii, spre Dambovita unde s-ar ramifica in alte 3 directii, spre Iosefin (linia 2), spre Sagului (linia 7 si linia 9) si spre Freidorf (linia 3)...
Evident ca aici marea problema este pretul terenului dar poate un schimb de terenuri intre STPT si cei de la Solventu ar rezolva si aceasta problema...



#731
Postat 04 august 2018 - 00:40
#732
Postat 04 august 2018 - 02:03

Trec zilnic peste Bega, o saptamana la ora 14, alta saptamana la ora 15:30 si la alte ora in mod ocazional...
Am vazut caiacisti si canoisti din an in paste...
Acest sport este unul extrem de greu si fara venituri si din acest motiv nu exista amatori...se lasa de vaslit de cum se apuca...
Din punctul meu de vedere s-ar putea ca acesta sa fie (re)inceputul navigatiei pe Bega, mai ales ca exista si directive UE in acest sens...
In orice caz daca Timisoara era inca in imperiul austroungar, in mod cert Bega era plina de ambarcatiuni de tot felul ca in orice tara mai la vest de RO...
#733
Postat 04 august 2018 - 10:42
Sent from my iPhone using Tapatalk
#734
Postat 04 august 2018 - 13:14
S-a mai vorbit la un moment dat si de construirea undeva in apropierea orasului a unui canal artificial paralel cu Bega, cu alimentare din Bega, pentru antrenamente si concursuri de canotaj insa si aceasta idee mi se pare greu realizabila din moment ce alte lucruri mult mai necesare pentru oras nu se realizeaza din varii motive, motivul principal fiind insuficienta lipsa de vointa...
Insa mai este o varianta pe care am propusa si eu in urma cu niste ani si care este pomenita acum si de bojin (care se ocupa doar cu vorbe) si anume o minima amenajare a canalului dincolo de Uzina Electrica pentru antrenamente de canotaj....
Iata declaratia lui bojin in acest sens din tion ...
Dezvăluirea a fost făcută de directorul Administrației Bazinale a Apelor Banat (ABAB), Titu Bojin. Acesta susține că ambarcațiunile sportive și cele de agrement ar putea fi mutate în amonte de Timișoara, spre Remetea Mare, fiindcă ar fi prea periculos ca acestea să circule lângă vaporașele care fac transport în comun.
„Bega este un râu care nu are dimensiunile pentru a realiza șenale de navigație paralele, cum e Dunărea. Va trebui, prin autoritatea de navigație și prin noi, Apele Române, să găsim soluții (…).
Va fi puțin delicat să discutăm de altfel de ambarcațiuni într-un regim foarte deschis. O să vedem în ce măsură se poate face asta. Teoretic, pot circula în același timp toate cele șapte vaporașe, dar va fi greu să fie șapte vaporașe în același moment. Cel puțin deocamdată, pentru că nu putem merge decât până la Sânmihai”, a declarat Bojin.
Apoi mai "prezinta" bojin un aviz (?!) dat de Capitanul Portului Timisoara din care rezulta conform punctului 11 anumite interdictii...printr-o exprimare ambigua a autorului avizului...
Afirmațiile lui Bojin sunt confirmate de un aviz emis pe data de 2 august de căpitanul de port Alexandru Bărboi, aviz care are 12 puncte și unde, la punctul 11 se precizează următoarele: „desfășurarea de activități de agrement comercial cu ambarcațiuni de agrement, precum și navigația cu ambarcațiuni sportive nu este permisă pe canalul Bega”.
Avizul către navigatori anulează oricare alte dispoziții în vigoare.
#735
Postat 04 august 2018 - 20:54
Timp de circa doua ore si jumatate cat m-am invartit prin zona, in statia de imbarcare asteptau circa 100 persoane. Nu apucam sa intru nici la al doilea vaporas ci doar la al treilea ceea ce era prea mult sa stau pe loc atata timp...M-am mai plimbat incolo-incoace in speranta ca nu vor mai veni alte persoane dar n-a fost sa fie...
Iata si cateva poze de pe uscat... in ordinea fotografierii...
















#736
Postat 05 august 2018 - 21:26
Cu bilet de hartie achizitionat din timp de la chioscuri, cu telefonul, direct la marinari, etc.?...
Deci s-a pus aceasta chestiune in discutie la STPT?....Sau hotareste El Insusi in ultimul moment?...
Personal as opta pentru plata cu portofelul electronic sau si cu telefonul daca aceasta modalitate este covenabila calatorilor...Iar pentru plata cu protofel electronic ar trebui montate in vaporase si aparatele de ticketing, doua bucati la cele doua usi (stanga - dreapta) si pentru o mai rapida validare daca sunt mai multi calatori la imbarcare, si pentru cazuri in care vreunul cedeaza tehnic...
Apoi n-ar fi rau sa fie dotate vaporasele si cu OBC-uri (sau cum le zice) pentru a putea fi urmarite pe aplicatiile de pe telefoane precum sunt urmarite celelalte mtc-uri de pe uscat...Ar fi placut sa sti unde se afla vaporasul asteptat de tine in statie...Sau poate si afisaje in statii precum avem pe uscat ...
De sistemul de anuntare a statiilor nici nu pomenesc ca ar fi ceva SF....

Apoi sunt curios daca "marinarii" au facut repetitii si pentru opriri pe partea stanga pentru ca avem pe sensul Pod Modos - Uzina Electrica 6 statii pe dreapta si 3 statii pe stanga...
Pe sensul invers (Uzina Electrica - Pod Modos) avem 3 statii pe dreapta si 6 pe partea stanga...
Ori pana acum nu am vazut nici o manevra de-a "marinarilor" de acostare pe partea stanga...Pare ca ar fi o chestiune identica/simetrica insa fara anumite antrenamente/repetitii cred ca pot aparea probleme, respectiv timp mai lung pentru acostare...
Am spus inca in urma cu vreo 2 ani de zile ca debarcaderele din statii sunt prea scurte pentru acostari facile si rapide. Observ ca ele au ramas nemodificate, ca atare acostarea va dura mai mult decat acceptabil ceea ce duce la timpi mari pentru o cursa intre cele doua capete ale traseului...
Deci, ma intreb daca s-au luat in discutie aceste aspecte la nivelul sectiei navale de la STPT? ...Sau pornim la drum si dupa aia vedem ce avem de carpit?...
Poate aflam niste amanunte din interior de la Florin...
#737
Postat 05 august 2018 - 23:06
#738
Postat 05 august 2018 - 23:31
Im seara asta cind mergeam pe spl. Titulescu spre podul Traian (cel de linga Piata Maria, nu Traian

#739
Postat 06 august 2018 - 09:10
#740
Postat 06 august 2018 - 09:16
Ma intreb daca macar s-au achizitionat acesti turnicheti si stau in vreun depozit?...
Apoi cum se va face plata la turnicheti, prin prezentarea/scanarea cardului in momentul trecerii prin turnicheti, prin introducerea si compostarea unui bilet de hartie cumparat din timp (caci ma gandesc ca nu va fi deschis cate un chiosc de bilete in fiecare statie conform proiectului tampit cand in tot orasul avem vreo noua-zece chioscuri de bilete-abonamente pentru toate celelalte linii de mtc-uri)...
Turnichetii ar trebui sa aibe acoperis pentru protejare de intemperii...Avem turnicheti exteriori si la Zoo insa nu i-am vazut niciodata functionand...Turnichetìi exteriori sunt expusi si vandalizarilor...
Mie varianta cu turnichetii mi se pare cea mai costisitoare, cel mai dificil de intretinut si cand este vandalizat un turnichet peste noapte (scos din functiune), cum intra a doua zi calatorii din statia respectiva?...
Iata, doar din aceste cateva motive la prima strigare ar fi mai bine ca validarea sa se faca in interior exact ca la celelalte mtc-uri...Iar avand in vedere ca pe un vaporas vor fi 3 membri (minim 2) ai echipajului si o singura usa de acces, nu poate scapa nimeni fara validare...