Gygyman6, la 09 iunie 2018 - 10:43, a spus:
Am cateva intrebari pentru cei care sunt mai documentati decat mine. In urma cu cativa ani la zilele feroviare, a fost prezentat un vagon cu cabina, pentru trenuri push-pull. S-a mai ales ceva de acel vagon? stiu ca era second-hand, si nu putea functiona pe nici un tren de la noi deoarece locomotivele noastre nu sunt capabile sa mearga in astfel de tandemuri.
Mai multe detali despre acest vagon aici:
http://transira.ro/b...hp?f=110&t=1521
Practic este un vagon cu post de conducere pentru a comanda locomotiva de la celalalt capat al trenului - se elimina manevra de intoarcere a acesteia in statiile cap de linie. Nu am ideie care sunt in parcul CFR.
Sunt aduse din Germania de la DB, insa ca sa le putem folosi ne trebuie garnitura intreaga si locomotiva compatibila. Vagoanele din garnitura pe langa cupla de remorcare, tuburile de 5 / 10 bari si cablul de 1500V pentru incazire/climatizare tren mai au cel putin inca o cupla pentru comanda (BUS tren) care merge pana la locomotiva.
La noi sunt folosite ca orice vagon normal cu neajunsul ca trebuie tot timpul "plasat" la capetele garniturilor.
La noi singura locomotiva ce poate fi condusa "remote" e LDE 2100 GM operatiune ce este posibila doar cand sunt 2 legate iar intre exista cuplat si cablul special de comanda, astfel un mecanic practic conduce dintr-un post 2 locomotive.
Gygyman6, la 09 iunie 2018 - 10:43, a spus:
Si inca ceva. Tot acum cativa ani, am urcat pe cineva in tren, iar persoana avea loc la vagon de dormit. In drum spre compartiment, am vazut ca locul in care statea controlorul, era ticsit de pachete. Stiu ca se mai duc pachete cu trenul, inca, dar nu am mai vazut vagoane pentru asa ceva, nici macar combine. Cum e pana la urma, e pe sub maneca treaba sau asa e oficial, se duce cu ce este?
Vagonele posta/bagaj au disparut de cel putin 20 ani. Nu ma pronunt legat de ce ai vazut tu...
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 11 iunie 2018 - 22:11