Sensul giratoriu din Piata Marasti (reabilitare finalizata) extindere la 3 benzi - turbogiratie
#61
Postat 05 iunie 2018 - 18:04
#62
Postat 05 iunie 2018 - 22:10
Infra, la 05 iunie 2018 - 16:28, a spus:
Asta am sugerat si eu RATT-ului si primariei anul trecut (vezi aici), vom vedea daca au tinut cont...
#63
Postat 05 iunie 2018 - 23:13
nabucodonosor19, la 05 iunie 2018 - 16:14, a spus:
Rog moderatorii/administratorii să dea block utilizatorului nabucodonosor19. Nu e la prima abatere. Face comentarii absolut stupide și necivilizate. Orice opinie se poate argumenta frumos, elegant, fără răutăți, logic, moral. Nu trebuie să jignim pe nimeni. Frustrarea se poate afirma și în alt fel. Locul comentariilor de acest fel nu e pe acest forum.
#64
Postat 05 iunie 2018 - 23:14
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 05 iunie 2018 - 23:51
#65
Postat 05 iunie 2018 - 23:52
Tesla, la 05 iunie 2018 - 23:13, a spus:
Utilizatorii Andu si nabucodonosor19 vor primi avertisment pentru postari provocatoare si continutul le va fi urmarit, ca la recidiva sa se ia masuri. (nu putem banna "cu una, cu doua" useri care au avut contributii dar "posteaza in zile mai proaste" sa zic asa...)
__________
Astfel aduc aminte ca, totusi este un forum de discutii, si utilizatorii pot sa isi exprime orice opinie cu privire la subiectul discutat, iar daca exista si contra opinii sa nu se creeze un conflict, si sa nu incercati sa schimbati opinia altuia ca veti reusii doar sa "puneti paie pe foc", iar daca utilizatorul continua cu "ezitariile" sa contactati echipa de moderare/ administrare.
#66
Postat 06 iunie 2018 - 01:31
nabucodonosor19, la 05 iunie 2018 - 12:39, a spus:
Sa fac mai multe benzi f bine, 3 pe sens peste tot pana la agonomie ar trebui, doar ca nu e loc...
Ma depaseste de ce ai primit atatea josvoturi. Ai perfecta dreptate. Dupa josvoturile luate de tine si deasemenea cele luate de mine la comentariul cand am zis ca 5 benzi sunt mai bine decat 4 benzi acoperite de copaci prafuiti care dau aspect de sat arata exact la ceea ce ma refer - ca Romanu' nu stie ce inseamna progres si dezvoltare.
Si inainte sa se refaca Popa Sapca toti Timisorenii s-au vaitat si au murmurat dupa cei 4-5 copaci urati care vor fi taitati, si dupa cum noi nu avem nevoie de alte 2 benzi.
Acum le convine cand vad rezultatul final, si isi dau seama ca mai arata civilizat si traficul e fluidizat.
La fel daca mergi pe Tion sau OpiniaTimisoarei, orice schimbare cat de mica de orice fel e vazuta negativ si primita cu injuraturi.
Problema e ca Romanu e nascut in...Romania. Si habar n-are ce inseamna civilizatie si ce inseamna un oras.
Romanu vrea si trafic fluidizat + dezvoltare a orasului dar in acelasi timp vrea si sa nu cumva sa tai un copac sau sa muti o pista de biciclete un pic mai la stanga.
Parisul nu e Paris findca au fost blanzi cu el, Parisul e Paris findca la un moment dat a avut un primar "nebun" care a daramat tot si refacut tot orasul, de la cladiri la sosele la parcuri.
Te vaiti toata ziua din cauza traficului, dar nu iti convine nici cand se adauga inca o banda wtf.
Pe Popa Sapca nici nu existau piste de biciclete si acum cand s-au creat se vaita ca sunt prea mici.
#67
Postat 06 iunie 2018 - 06:46
Nemultumirea cetatenilor e in mare parte legata de modul arbitrar si discretionar prin care adevarul e doar la EL. Acei cativa copaci nu au fost doar 4-5 te asigur, am copilarit 20 de ani in acea zona si mergeam de 4-5 ori pe zi pe strada popa sapca. Erau umbrosi, tineau racoare..si atunci inca nu erau verile caniculare cu 40 de grade de acum..plus ca nu cresc inapoi in 1-2 ani..ci in 30-40 de ani. Uita-te la pozele colegului Doppler cata umbra avea strada inainte si ce mare de betoane e acum. Si cand stai in masina in coloana pe acea strada vei sta cu clima pornita pentru ca betonul reflecta nu absoarbe caldura..in aroma de gaze de esapament mers la relanti.
Nu cred ca problema e nasterea in Romania. Daca e sa vorbim de civilizatie, tarile vestice civilizate au cu totul alta abordare legata de folosirea masinii
personale intr-un oras mare. Berlin, Paris, Madrid..ca sa nu mai zic de tarile nordice si Olanda deja impun interzicerea masinilor in capitala in zona centrala
si pana in 2020 interzicerea masinilor personale cu motor diesel..Olanda permite accesul in zona centrala cu autoturism..cu taxe pe masura. Vrei sa mergi cu
masina personala pana in buza cafenelei..platesti 20 de euro ora de parcare in zona centrala. Si in secunda 2 iti ridica masina parcata "smerchereste"..cu cateva
sute de euro amenda sa o mai vezi inapoi.
La noi in ultimele 2 mandate s-a incurajat maxim masina personala..s-au desfiintat treceri pietonale, s-au largit benzi si s-au taiat copaci..spui ca biciclistii
ofteaza ca pistele sunt sub standard. Dar tie ti se pare normal sa faca pe malul Begai pista serpuita, cu pante inabordabile daca nu esti specialist in mountain biking,
si cu parapeti inalti de beton? Piste dedicate asa inguste ca nici un biciclist nu poate trece prin acel loc pe sub pasaj darmite 2? Pe milioane de euro si proiecte
facute cu picioarele. Sunt curios daca tu ca si conducator auto ai fi incantat daca v-ar largi Calea Aradului la 3 benzi pe fiecare sens facute asa de ingust incat
sa iei oglinda colegului de pe cealalta banda, si sa trebuiasca sa stapanesti poligonul la perfectie ca sa nu iti zgarii masina cand iei viraj si mai ai doua
masini in stanga si dreapta. ...
Da Parisul si alte metropole si-au modernizat bulevardele de acum multe zeci de ani...dar au facut si benzi "dedicate" mtc urilor unde din nou in secunda 2 iei
amenda mare daca esti "smecher" si fentezi cu jeep ul coloana...
Am vazut mai multe pareri pe acest forum care sustineau inclusiv desfiintarea tramvaiului pentru a "castiga" banda in plus pentru auto...practica aplicata deja
in Bucuresti unde cine e "smecher" merge pe linia tramvaiului..ati vazut crize de nervi cand primaria Bucuresti a "indraznit" sa puna stalpisori si garduri sa descurajeze
manevra..inclusiv filmare cu duba jandarmeriei care era "in misiune" pe linia de tramvai.
Ipotetic vorbind, am o intrebare: sa zicem ca EL va continua cu aceste idei crete...desfiintam tot..diminuam trotuarele, radem parcurile, facem 10 benzi pe sens,
scoatem si afurisitul de tramvai. Si cand aglomeratia va fi si mai mare datorita cresterii exponentiale a numarului de masini (si sistemului inteligent de semaforizare)
ce veti mai face? Votam lege sa daramam blocurile si casele ca sa fie si mai mult loc pentru si mai multe masini? Doar un gand...
Am zis si repet..cei care se vaita si urla cel mai tare din cauza traficului sunt tocmai cei care nu pot face 1 m fara masinuta personala ..si carora momentan
El Insusi le face pe voie..dar nu le rezolva problema...
Normal ca cetatenii care merg la pas ofteaza dupa vegetatia din Piata Libertatii..cand mergi la pas de pe strada Ungureanu pana in piata operei cu soarele in cap
te "bucura" maxim piatra rosie cioplita...fara verdeata. Dar na, poate invatam si noi de la automobilisti si ne luam in carca aparate individuale de climatizare
si masti de oxigen..si marsaluim mai fericiti.
Legat de ultima afirmatie "niste imbecili"..prefer sa consider ca a fost o reactie nervoasa de moment. Ne respectam ca oameni si nu e sanatos pentru comunitate
sa o luam pe drumul lui EL Insusi..cine nu e de acord cu mine e..in regnul animal...
#68
Postat 06 iunie 2018 - 07:41
Tesla, la 05 iunie 2018 - 23:13, a spus:
Daca citeai cu atentie vedeai ca eu doar am reactionat la niste provocari, un destept mi-a numit parerile abjectii iar altul a spus ca nu are rost sa-mi explice ca nu merit:) In fine daca aia sunt ok si eu nu, ma duc sa ma culc...
dan.s, la 05 iunie 2018 - 23:52, a spus:
__________
Astfel aduc aminte ca, totusi este un forum de discutii, si utilizatorii pot sa isi exprime orice opinie cu privire la subiectul discutat, iar daca exista si contra opinii sa nu se creeze un conflict, si sa nu incercati sa schimbati opinia altuia ca veti reusii doar sa "puneti paie pe foc", iar daca utilizatorul continua cu "ezitariile" sa contactati echipa de moderare/ administrare.
Multumesc Dan S, nu e nevoie, ma retrag de pe forum cu mare placere, daca asa s-a ajuns ca atunci cand ai pareri diferite sa fii facut prost intr-un mod diplomat, apai nu are rost sa-mi pierd vremea pe aici:)
In final reiterez ca ma doare in "14" de transportul in comun, nu m-ati vazut cred prin sectiune trolebuze tramvaie etc, am urmarit cu placere "decat" sectiunile" infrastructura si investitii. Asta ca sa fie bajetii hastag linistiti:) O fi anti-european, anti "rezist, anti ce vreti voi si nu e suficient de cool asta este.
Acestea fiind spuse va urez succesuri nebanuite...
#69
Postat 06 iunie 2018 - 08:53
Nu se pune problema de a sterge cuiva contul (moderatorii nici nu pot face asta), doar de a ramane intr-un cadru civilizat.
Personal sunt pro largire sau adaugare benzi pe unde se poate, dar fara a taia si distruge parcuri sau pomi. Cu toate astea vad clar importanta transportului in comun si rolul bine definit ce il are acesta, adica nu poti sa spui ca esti pentru "progres si dezvoltare" (ca sa il citez pe ker), dar ca nu mai vrei transport in comun, astea doua nemergand una fara alta.
#70
Postat 06 iunie 2018 - 09:10
nabucodonosor19, la 06 iunie 2018 - 07:41, a spus:
Chiar daca mergi cu masina personala sau pe jos sau stai numai in casa, tot ar trebui sa-ti pese de transportul in comun. Nu trebuie sa purtam ochelari de cal. Gandeste-te, un transport in comun bine pus la punct va duce la folosirea lui de tot mai multi oameni si astfel tu vei putea merge cu masina pe strazi libere pe care vei fi numai tu, sau daca mergi pe jos sau stai in casa nu o sa ai galagie, fum, claxoane.
#71
Postat 06 iunie 2018 - 10:01
BogdanTm, la 06 iunie 2018 - 06:46, a spus:
Nemultumirea cetatenilor e in mare parte legata de modul arbitrar si discretionar prin care adevarul e doar la EL. Acei cativa copaci nu au fost doar 4-5 te asigur, am copilarit 20 de ani in acea zona si mergeam de 4-5 ori pe zi pe strada popa sapca. Erau umbrosi, tineau racoare..si atunci inca nu erau verile caniculare cu 40 de grade de acum..plus ca nu cresc inapoi in 1-2 ani..ci in 30-40 de ani. Uita-te la pozele colegului Doppler cata umbra avea strada inainte si ce mare de betoane e acum. Si cand stai in masina in coloana pe acea strada vei sta cu clima pornita pentru ca betonul reflecta nu absoarbe caldura..in aroma de gaze de esapament mers la relanti.
Nu cred ca problema e nasterea in Romania. Daca e sa vorbim de civilizatie, tarile vestice civilizate au cu totul alta abordare legata de folosirea masinii
personale intr-un oras mare. Berlin, Paris, Madrid..ca sa nu mai zic de tarile nordice si Olanda deja impun interzicerea masinilor in capitala in zona centrala
si pana in 2020 interzicerea masinilor personale cu motor diesel..Olanda permite accesul in zona centrala cu autoturism..cu taxe pe masura. Vrei sa mergi cu
masina personala pana in buza cafenelei..platesti 20 de euro ora de parcare in zona centrala. Si in secunda 2 iti ridica masina parcata "smerchereste"..cu cateva
sute de euro amenda sa o mai vezi inapoi.
La noi in ultimele 2 mandate s-a incurajat maxim masina personala..s-au desfiintat treceri pietonale, s-au largit benzi si s-au taiat copaci..spui ca biciclistii
ofteaza ca pistele sunt sub standard. Dar tie ti se pare normal sa faca pe malul Begai pista serpuita, cu pante inabordabile daca nu esti specialist in mountain biking,
si cu parapeti inalti de beton? Piste dedicate asa inguste ca nici un biciclist nu poate trece prin acel loc pe sub pasaj darmite 2? Pe milioane de euro si proiecte
facute cu picioarele. Sunt curios daca tu ca si conducator auto ai fi incantat daca v-ar largi Calea Aradului la 3 benzi pe fiecare sens facute asa de ingust incat
sa iei oglinda colegului de pe cealalta banda, si sa trebuiasca sa stapanesti poligonul la perfectie ca sa nu iti zgarii masina cand iei viraj si mai ai doua
masini in stanga si dreapta. ...
Da Parisul si alte metropole si-au modernizat bulevardele de acum multe zeci de ani...dar au facut si benzi "dedicate" mtc urilor unde din nou in secunda 2 iei
amenda mare daca esti "smecher" si fentezi cu jeep ul coloana...
Am vazut mai multe pareri pe acest forum care sustineau inclusiv desfiintarea tramvaiului pentru a "castiga" banda in plus pentru auto...practica aplicata deja
in Bucuresti unde cine e "smecher" merge pe linia tramvaiului..ati vazut crize de nervi cand primaria Bucuresti a "indraznit" sa puna stalpisori si garduri sa descurajeze
manevra..inclusiv filmare cu duba jandarmeriei care era "in misiune" pe linia de tramvai.
Ipotetic vorbind, am o intrebare: sa zicem ca EL va continua cu aceste idei crete...desfiintam tot..diminuam trotuarele, radem parcurile, facem 10 benzi pe sens,
scoatem si afurisitul de tramvai. Si cand aglomeratia va fi si mai mare datorita cresterii exponentiale a numarului de masini (si sistemului inteligent de semaforizare)
ce veti mai face? Votam lege sa daramam blocurile si casele ca sa fie si mai mult loc pentru si mai multe masini? Doar un gand...
Am zis si repet..cei care se vaita si urla cel mai tare din cauza traficului sunt tocmai cei care nu pot face 1 m fara masinuta personala ..si carora momentan
El Insusi le face pe voie..dar nu le rezolva problema...
Normal ca cetatenii care merg la pas ofteaza dupa vegetatia din Piata Libertatii..cand mergi la pas de pe strada Ungureanu pana in piata operei cu soarele in cap
te "bucura" maxim piatra rosie cioplita...fara verdeata. Dar na, poate invatam si noi de la automobilisti si ne luam in carca aparate individuale de climatizare
si masti de oxigen..si marsaluim mai fericiti.
Legat de ultima afirmatie "niste imbecili"..prefer sa consider ca a fost o reactie nervoasa de moment. Ne respectam ca oameni si nu e sanatos pentru comunitate
sa o luam pe drumul lui EL Insusi..cine nu e de acord cu mine e..in regnul animal...
Am zis ca sunt de acord cu un singur lucru facut de Robu (creerea altor benzi) si gata tu ai dedus ca sunt vreun fan.
Acum vreo 2 saptamani am trecut prin centru pe langa el, era cu vreo 5 "domni" la costum banuiesc ca erau si de la securitate, si imi venea sa ma duc sa ii dau in cap pentru tot ce a facut pana acum, mai bine zis ce nu a facut, in special lipsa reabilitarii cladirilor din centrul istoric, lucru care pe mine ma intereseaza cel mai mult considerand ca in 2021 vom fi sub lupa Europei si acolo vor merge toti, si nu a facut nimic pana acum. Asa de mare fan Robu sunt.
Alt lucru care l-ai dedus e ca eu sustin adaugarea noilor benzi pentru ca merg cu masina. Nici nu am carnet.
Nu trebuie sa conduc eu ca sa fiu constient de traficul infernal din oras. Chiar ma depaseste la traficul din Timisoara cum poate cineva sa se opuna creerea de noi benzi de masini.
Eu circul ori cu mijloc de transport ori pe jos - lucru care il prefer. Merg foarte des prin centrul istoric pe jos. Pentru tine e important sa nu te bata soarele cand mergi pe jos prin centru, foarte bine. Pentru mine conteaza MULT mai mult aspectul orasului decat un pic de caldura. Piata libertatii cum era inainte arata JALNIC. Nu doar findca nu era pietonata si reabilitata dar findca in loc de cei ~20 (?) de copacei mici frumosi aranjati cum sunt acum aveam o padure de copaci alandala care nu avea nici un aspect. Imagineaza-ti ca piata unirii ar fii umpluta de copaci de nu ai mai vedea muzeul de arta, domul, si nici o alta cladire decat daca ai fi in fata ei. Eu personal prefer sa imi fie cald vara dar sa stau intr-un oras frumos, aranjat.
Copacii isi au locul lor unde trebuie. Nu sa acopere pietele de nu sti daca esti in oras sau in padure.
Asta: http://www.eyeinthes...misoara_019.jpg nu arata a piata. Compara aia cu
de exemplu place de la concorde din Paris: https://i.ytimg.com/...xresdefault.jpg Imagineaza-ti copaci in fata la toate cladirile alea frumoase. Ce rost au cladiri si arhitectura frumoasa daca le acoperi cu copaci?
Iar pe Popa Sapca (iarasi doar opinia mea) eu prefer copaci cum sunt acum, adica destui ca sa arate civilizat si ordonat, si nu o padure aiurea cum era inainte. Mai ales ca e un bulevard cat se poate de central. Macar centrul Timisoarei sa arate a oras si nu a sat unde vezi strazi mici de doua benzi, pline de copaci fara nici un aspect.
Timisoara nu e Bucuresti. Ducem lipsa de strazi si bulevarde largi, spatioase care te fac sa simti ca esti la oras si nu la Bucovat
Eu am stat in Paris cam un an si cand am venit inapoi mi-a luat cam o saptamana sa ma obisnuiesc dupa reactia care am avut-o cand am ajuns si anume ca am ajuns intr-un sat. Strazi inguste, copaci prafuiti fara nici un aspect la tot pasul, si multe locuri unde sunt cladiri cat de cat frumoase sunt acoperite de alti copaci - lucru care in Vest nu vezi.
Poate tu vrei umbra. Eu vreau sa simt ca stau la oras in loc de sat.
Doar opinia mea.
Aceasta postare a fost editata de ker: 06 iunie 2018 - 11:46
#72
Postat 06 iunie 2018 - 10:58
poti sa crezi 10 benzi, nu cu asta rezolvi problema.
1. In primul rand trebuie create inele de legatura ca tot traficul sa nu mai treaca prin centru.
2. trebuie facute cat mai multe sensuri unice si pe marile bulevarde
3. trebuie facute parcari si apoi arsi la buzunar cei care parcheaza astfel incat sa incurce traficul (trebuie sa ne obisnuim ca parcarea masinii in centru costa!!)
4. imbunatatita infrastructura transportului in comun: vehicule noi si MARI (nu microbusuri ca la tara); benzi speciale pentru ele, access in ele ca la metrou sa ne asiguram ca toata lumea care le utilizeaza plateste
5. create piste de biciclete continue si calumea, nu doar sa bifam km de piste inguste si fara legatura
6. incurajarea mersului pe 2 roti: biciclete, scutere, motocilcete, etc...
cam asta trebuie sa fie viziunea orasului.
Binenteles trotuarele late pentru plimbare si copacii sunt foarte necesare pentru sanatatea noastra.
#73
Postat 06 iunie 2018 - 11:12
Poze de azi:
#74
Postat 06 iunie 2018 - 11:35
ioio_viola, la 06 iunie 2018 - 10:58, a spus:
poti sa crezi 10 benzi, nu cu asta rezolvi problema.
1. In primul rand trebuie create inele de legatura ca tot traficul sa nu mai treaca prin centru.
2. trebuie facute cat mai multe sensuri unice si pe marile bulevarde
3. trebuie facute parcari si apoi arsi la buzunar cei care parcheaza astfel incat sa incurce traficul (trebuie sa ne obisnuim ca parcarea masinii in centru costa!!)
4. imbunatatita infrastructura transportului in comun: vehicule noi si MARI (nu microbusuri ca la tara); benzi speciale pentru ele, access in ele ca la metrou sa ne asiguram ca toata lumea care le utilizeaza plateste
5. create piste de biciclete continue si calumea, nu doar sa bifam km de piste inguste si fara legatura
6. incurajarea mersului pe 2 roti: biciclete, scutere, motocilcete, etc...
cam asta trebuie sa fie viziunea orasului.
Binenteles trotuarele late pentru plimbare si copacii sunt foarte necesare pentru sanatatea noastra.
Atat timp cat nu exista rute alternative vom circula la fel, deci acele inele de circulatie sa poti sa traversezi orasul in timpul cel mai scurt si nu pe distanta cea mai scurta fara a aglomera centrul.
Problema cea mai mare legat de traficul din oras este ca nu s-a reusit scoaterea traficului de transit din zona cetatii.
Inelul I este priuncipala ruta de transport care poate prelua traficul de transit din centru si in consecinta lipsa acestuia aglomereaza intersectia de la Marasti,Cardinale, Bastion etc
Benzile suplimentare pentru virajul dreapta fara a intra in giratie creste capacitatea de transport a strazilor care incercuiesc cetatea, nu este rau ca se face, dar sa nu se recurga la micsorarea trotuarelor si eliminarea pistelor de biciclete.
Solutia este sa se scoata locurile de parcare de pe banda 1 sau cele amenajate de ex pe Oituz dar cum sa faci asta cand nu exista alternative, cel putin o parcare mare in zona cetatii ar putea permite desfintarea lor.
Per total este ok ca se mareste capacitatea de transport in jurul cetatii dar un management catastrofal la nivel de system,lipseste o planificare in ansamblu inclusiv a parcarilor noi din zona centrala. Pacat pentru ca exista initiativa si dorinta de imbunatatire dar nu se sincronizeaza lucrarile.
Altfel ar fi loc si pentru largiri si pentru trotuare, spatiu verde si piste de bicilete, candva in viitor vom ajunge acolo, sper.
Aceasta postare a fost editata de corco: 06 iunie 2018 - 11:38
#75
Postat 06 iunie 2018 - 11:41
dan.s, la 06 iunie 2018 - 11:12, a spus:
Poze de azi:
cel mai apropiat exemplu e Viena. Am stat odata cam 10 zile acolo la cineva si ei parcheaza la marginea orasului chair daca stau in zona semicentrala. Omul isi lasa masina cu zilele acolo si folosea mijlocul de transport in comun.
#76
Postat 06 iunie 2018 - 13:20
Florin.B RATT, la 06 iunie 2018 - 08:53, a spus:
Si cum se pot face aceste largiri cand langa fiecare bordura actuala avem pomi, mai tineri sau mai batrani?...

@ker
De ani de zile sustin si eu ca Timisoara seamana mai mult cu o localitate rurala (dezvoltata) decat una urbana, cu o localitate provinciala fara a aspira de a deveni un oras puternic urbanizat, de a deveni o adevarata capitala, fie si a Banatului cum aiurea este numita caci oficial termenul de Banat in impartirea teritoriala administrativa a tarii nu exista...Banatul vehiculat pe hatile meteo n-are granite oficiale, n-are limite...
Citeaza
Iata o poza (in reluare) despre cum ar trebui sa arate cladirea Operei in opinia unor timisoreni...

PS De ani de zile sustin si desfiintarea pomilor din fata Castelului Huniade...S-a facut doar o toaletare a acestor pomi in urma cu cativa ani, binevenita si ea...Si atunci au fost plansete si vaicareli...
Nu este normal ca o cladire (initiala) din secolul XIV sa o acoperi cu vegetatie si sa n-o vezi de la Opera sau de pe balconul acesteia...in centrul centrului...
#77
Postat 06 iunie 2018 - 15:21
BogdanTm, la 06 iunie 2018 - 06:46, a spus:
Și nu s-au plantat alții? E clar că 10 ani nu va fi mare umbra pe acea strada și pe altele pe care s-au tăiat copacii și s-au plantat alții? De asta ne scandalizăm? De parcă nu există conceptul de înlocuire a vegetației. Asta este! O data la 20-30, 40-50, 100 de ani (în funcție de tipul de vegetație) trebuie „schimbați copacii”. Punct. Nicio strada, niciun parc din Timișoara nu oferea umbră atunci când copacii au fost plantați. Același scandal a fost acum câteva luni pentru Str. Loga. Acolo ce s-a întâmplat? S-a înlocuit vegetația și da, nu vom avea umbră nici pe acea strada în următorii ani. Scuze dar nu există argument.
Exact acest tip de opinii mi se par doar dăunătoare. Aceste vizuni apocaliptice.
Singurul exemplu concret de diminuare a spațiului verde dedicat, pe care mi-l amintesc, s-a întâmplat acum 10-12 ani când întradevăr s-a tăiat o bucată de aprox. 30 de metri lățime din parcul de la stadion pentru a se mări parcarea de lângă McDonalds. Toată partea din spate a părcării era parc înainte. Atunci întradevăr s-a făcut o măgărie și o ilegalitate. Atunci însă nu s-a protestat. Și nici presa nu a scris nimic.
P.S: În privința pistelor de biciclete sunt de acord că ele sunt făcute de cele mai multe ori în bătaie de joc. Am senzația că trebuie să dea bine într-un dosar.
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 06 iunie 2018 - 15:32
#78
Postat 06 iunie 2018 - 17:36
mile, la 06 iunie 2018 - 13:20, a spus:
E, eu credeam ca s-a inteles ca nu mi-ar placea sa "intre" in Parcul Botanic, ca zicea cineva ca e loc destul acolo. Cu toate astea, cred ca o solutie buna ar fi renuntarea la gard si "trasarea" pistei de biciclete chiar prin parc. Nu cred ca ar deranja pe nimeni. (desigur, fara a taia nimic, pista putand sa ocoleasca copacii, daca pe malul Begai serpuieste aiurea, neocolind nimic)
#79
Postat 07 iunie 2018 - 02:59
Plus ca o chestie care cei mai multi oameni nu isi dau seama e ca strainii vad orasul altfel decat il vedem noi care locuim aici si am ajuns sa cunoastem aspectul fiecarei cladire in detaliu, si sa il avem in minte.
De exemplu pana si in poza cu opera acoperita de copaci noi ca Timisoreni cand ne uitam la ea avem automat in cap ce e in spatele copacilor, si o vedere in ansamblu care intr-un fel include cladirea Operei (desi chiar si asa e urat)
Dar pentru un strain care vine in centru pentru prima data vede exact doar cat ii arata ochiul. Nu deduce nimic. Vede vag o cladire si restul copaci. Nu vede nici o arhitectura. La fel cu castelul Huniade si tot.
Eu cel putin tot timpul ma uit la oras din prisma ce vad cei care il viziteaza, nu de alta dar findca imi place sa ma mandresc cu orasul meu. Si cum turistii nu pot deduce ce nu vad, copacii chiar strica o gramada de locuri din oras.
Castelul Huniade cum zici tu e unul din locuri. Alt loc care l-am mai mentionat desi am primit o gramada de josvoturi e bulevardul Revolutiei, care are atatea cladiri frumoase: cele vis -a-vis de Continental, facultatea de medicina, prefectura, si altele. Si tot bulevardul e literalmente acoperit de copaci. Ar arata de 1000 de ori mai frumos, mai bine, mai aerisit, mai a oras daca nu ar fi copaci, sau cel putin sa fie aranjati civilizat si la locul lor, nu peste tot.
Dar meh...mai bine ne trezim la realitate ca la nimeni din oras nu ii pasa de asa ceva, si si daca ar fi vreun primar care sa macar mentioneze ceva de genul ar fi primit cu injuraturi si huiduieli ca "ne taie copacu'! ".
Aceasta postare a fost editata de ker: 07 iunie 2018 - 12:03
#80
Postat 07 iunie 2018 - 08:23
Ce nu am inteles eu exact, este daca pe toate intrarile in sens se face a 3-a banda, sau doar de pe Alexandru Ioan Cuza? Daca se face a 3-a banda, atunci are logica si in capul meu latirea asta la 3 benzi, ca inital nu avea, un sens cu 3 benzi si intrari cu 2.
Aceasta postare a fost editata de DanielT: 07 iunie 2018 - 08:27