Am fost astazi intr-o plimbare pe linia 41 si am reusit sa finalizez o prezentare inceputa in februarie, dar pe care nu am putut sa o pun datorita lipsei de poze.
V3A-93M-FAUR
În anul 1995 începe modrrnizarea a 52 de vagoane V3A din dotarea RATB în cadrul uzinelor FAUR. Acest vagon are caracteristici diferite față de vagoanele V3A-93, atât tehnic cât și estetic. Deși pare un model de serie produs pentru RATB după un model stas, acest model este singurul model de tip V3A care se găsește în doua orașe din țara: București și Ploiești. In anii 90 RATP (Regia Autonoma de Transport Ploiești) hotărăște sa modernizeze 10 vagoane de tip V3A la uzinele FAUR, astfel ia naștere vagonul (55)051 (primul), acesta fiind vopsit in schema cromatica roz (datorită căreia mai târziu vagoanele vor primi porecla de "Pantere Roz"). Cei de la Ploiești însă nu au acceptat vagonul, astfel acesta a fost trimis înapoi uzinelor FAUR, de unde acesta a ajuns la RATB, unde a primit numărul de parc 217. Ulterior uzinele au trimis către RATP un alt vagon in schema de vopsire Galbena (specifica Ploiestiului). Din păcate proiectul de modernizare nu a mai continuat, astfel vagonul numerotat inițial 55051, și ulterior 051 a rămas singurul vagon din Ploiești, acesta existând și astăzi in oraș.
In timp ce la Ploiești a ajuns un vagon, la București au ajuns, așa cum am spus, un număr de 52 de vagoane vopsite in schema cromatica roz, cu excepția penultimului care a venit alb. Ultimul a venit roz dar a fost vopsit la scurt timp. De-a lungul anilor vagoanele au suferit mai multe reparații in cadrul URAC in care printre altele au primit alte măști (cele care au fost doatate cu măști).
Mai jos lista cu vagoane și anul in care au ieșit din uzina FAUR.
01 - 304 - 1995
02 - 051 - 1995
03 - 109 - 1995
04 - 147 - 1995
05 - 190 - 1995
06 - 321 - 1995
07 - 322 - 1995
08 - 332 - 1995
09 - 336 - 1995
10 - 345 - 1995
11 - 270 - 1995
12 - 234 - 1996
13 - 269 - 1996
14 - 208 - 1996
15 - 243 - 1996
16 - 241 - 1996
17 - 262 - 1996
18 - 199 - 1996
19 - 244 - 1996
20 - 228 - 1996
21 - 240 - 1996
22 - 248 - 1996
23 - 229 - 1996
24 - 238 - 1996
25 - 213 - 1996
26 - 233 - 1997
27 - 119 - 1997
28 - 173 - 1997
29 - 105 - 1997
30 - 106 - 1997
31 - 005 - 1998
32 - 024 - 1998
33 - 114 - 1998
34 - 130 - 1998
35 - 217 - 1998
36 - 219 - 1998
37 - 223 - 1998
38 - 251 - 1998
39 - 252 - 1998
40 - 268 - 1998
41 - 139 - 1999
42 - 176 - 2000
43 - 282 - 2000
44 - 275 - 2000
45 - 299 - 2001
46 - 284 - 2001
47 - 198 - 2001
48 - 295 - 2001
49 - 285 - 2002
50 - 197 - 2002
51 - 231 - 2003
52 - 329 - 2004
Câteva date:
Boghiuri: 2 motoare (1,4) și 2 purtătoare (2,3).
Afisaj: Film (înlocuit treptat), matricial, led (vagoanele 231 și 329).
Pantograf: Clasic și Schunk (montate ulterior pe vagoanele ce circula pe linia 41).
Frână cu federe (30): 051, 105, 106, 109, 119, 147, 173, 190, 199, 208, 213, 228, 229, 233, 234, 238, 240, 241, 243, 244, 248, 262, 269, 270, 304, 321, 322, 332, 336, 345.
Frână cu pompe Hanning&Kahl (22): 005, 024, 114, 130, 139, 176, 197, 198, 217, 219, 223, 231, 251 (RK), 252, 268, 275, 282, 284, 285, 295, 299, 329.
Vagoanele apartin urmatoarelor depouri:
Depoul Alexandria -
005, 024, 051, 109, 114, 130, 139, 147, 176, 197, 198, 199, 208, 217, 219, 223, 229, 231, 233, 241, 243, 244, 248, 251, 252, 268, 269, 275, 282, 284, 285, 295, 299, 304, 322, 329, 332, 336, 345.
Depoul Colentina -
105.
Depoul Titan -
106, 119, 190, 213, 234, 240, 270, 321.
Depoul Giurgiu -
173, 228, 238, 262.
Exterior:
329 - Ultimul vagon modernizat de FAUR. - linia
11
217 - Vagon destinat initial orasului Ploiesti - linia
32
304 - Primul vagon modernizat de FAUR. - linia
32
252 - linia
32
005 - linia
32
231 - linia
32
345 - linia
32
299 - linia
32
051 - linia
32
130 - linia
41
285 - linia
41 - Ultima "Pantera"
Interior:
DSC_0437.JPG (219.67K)
Number of downloads: 4
DSC_0438.JPG (225.21K)
Number of downloads: 4
DSC_0435.JPG (136.81K)
Number of downloads: 4
DSC_0436.JPG (148.26K)
Number of downloads: 3
DSC_0439.JPG (108.55K)
Number of downloads: 2
Aceasta postare a fost editata de GPS: 30 aprilie 2018 - 20:54