Oradea
#181
Postat 31 martie 2018 - 18:10
#182
Postat 31 martie 2018 - 21:05
Bineînțeles ca și eu mi-aș fi dorit sa fie cumpărate garnituri noi, însă știi foarte bine ca pe fostul exercițiu financiar al fondurilor europene, nu a fost eligibila achiziția de tramvaie.
Acestea fiind spuse, orice om întreg la cap, ar fi luat o decizie similară cu cea luată de Robu sau pur și simplu ar fi așteptat încă niște ani pana achiziția lor devine eligibila. La mijloc este vorba și de limitările bugetului disponibil...
Lucrurile sunt atât de simple și de logice, din punctul meu de vedere bineinteles, încât mă minunez de mizeriile debitate de unii pe ziarele online sau Fb...
Concluzie, ca sa nu poluam topicul aiurea, dpdv estetic as alege oricând Armoniile din Timișoara în detrimentul Tatrelor din Oradea!
Sent from my iPhone using Tapatalk
#183
Postat 01 aprilie 2018 - 12:18
CataM, la 31 martie 2018 - 21:05, a spus:
Ironia acestei fraze este mai mare decat iti poti imagina.
Acele Tatre sunt tramvaie produse in est, si reabilitate in vest, si ca si varsta sunt cam tot pe acolo, unde sunt si tramvaiele noastre, cu singura diferenta ca Tatrele au fost modernizate mai demult.
Pe cealalta parte avem travaiele noastre, care sunt tramvaie din vest, modernizate in est. Cred ca diferentele sunt clar vizibile.
Asta demonstreaza din nou, cat putem. Nemtii fac treaba si daca le dai materie prima de calitate redusa, pe cand ai nostrii nici cu materie prima de calitate nu pot produce ceva calitativ.

Iar sa iti raspund cu aceeasi moneda, presupunand ca nici cu Tatrele din Oradea nu ai fost, este la fel de ipocrit sa spui ca ai alege Armoniile (cu care la fel nu ai fost), ca si cum il acuzai pe colegul de mai sus.

#184
Postat 01 aprilie 2018 - 13:03
Dar deja mă calcă pe nervi sa vad pe forumul ăsta dublul standard dus la extrem. Ce e în curtea noastă e nasol, orice fac ceilalți este raiul pe pământ. Am mai scris mai demult, dacă până în urmă cu câțiva ani, în Timișoara se suferea de frustrări în fața Bucureștiului, în ultimii ani vad ca s-a coborât ștacheta, acum mierea curge în Cluj și Oradea. Asta pentru ca, cred eu, multă lume nici nu iese din oraș, iar dacă stai sa te uiți doar pe net, daaa, clar cele două orașe beneficiaza de o reclamă covârșitor pozitivă. Nimic mai departe de realitate.
Am avantajul de a călători destul de mult prin țară și voi reveni cu poze, pentru ca vad ca altfel nu reușesc sa transmit mesajul dorit.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#186
Postat 02 aprilie 2018 - 14:24
CataM, la 31 martie 2018 - 21:05, a spus:
CataM, la 01 aprilie 2018 - 13:03, a spus:
Imi pare rau, dar mi se pare la fel de ipocrit, sa te pronunti asupra unui product, strict din punct de vedere estetic, si totodata sa il faci pe celalt ipocrit, care a circulat cu ambele variante, si face o comparatie cat-de-cat bazata pe date concrete.
Asta desigur stiind, ca Armoniile sunt din punct de vedere calitativ, VARZA! Si cine neaga asta, este pur-si-simplu ipocrit la randul lui. Am aratat atat eu cat si alti colegi finisaje ieftine, materiale de proasta calitate, nepasare si bataie de joc. Asta desigur pe langa tramvaiele rupte, blocate, stricate, etc.
Si vorbim de tramvaie care ne-au fost "vandute" ca si drept noi. Pe cand Tatrele au circulat vreo 10 ani prin DE, si circula de aproape jumatate de an in RO, si inca nu s-au rupt, sau ramas blocate sau mai eu stiu ce minuni.
Ah, si inca ceva! Estetica tine de gust, si cum gusturile NU se discuta... despre ce disctuam noi defapt?
#187
Postat 03 aprilie 2018 - 09:54
#189
Postat 03 aprilie 2018 - 11:29
nabucodonosor19, la 03 aprilie 2018 - 09:54, a spus:
unul nou costa de la 1.2 mil, iar armoniile reabilitate costa 500k fara tva. unul nou e mai lung ca si o armonie, deci pretul e cam acelasi.
#190
Postat 03 aprilie 2018 - 11:34
De calitate nu pot sa vorbesc pentru ca in Oradea nu am fost si in Bucuresti am prins doar de alea vechi, dar nici Armoniile nu mi se par foarte slabe, le-as incadra undeva in zona mediu. Au unele bube, dar reparabile; totusi, la banii astia.
Sa vedem cum vor fi tramvaiele noi, acolo pretentiile ar trebui sa fie foarte mari.
#192
Postat 03 aprilie 2018 - 12:38
In al doilea rand, comparam preturile, dar hai sa comparam si ce s-a facut efectiv. Cat de ampla a fost reabilitarea, cate s-au adaugat noi atat ca piese cat si ca optiuni (gen incalzire in scaune in Armonii), cat e manopera si alte detalii care imi scapa. Eu nu stiu astea, dar poate cineva le poate prezenta detaliat. Plus ca nu poti sa compari euro, pretul pieselor si mana de lucru din 2002 cu cea din 2014-2018 fara ajustari. Cred eu ca doar daca punem toate astea pe foaie putem face o comparatie mai apropiata de realitate.
#193
Postat 03 aprilie 2018 - 18:20
#194
Postat 03 aprilie 2018 - 22:56
Wegmann, la 03 aprilie 2018 - 11:44, a spus:
Ca sa dim mai exacti, modernizarile s-au petrecut intre 1993 si 1997. Modernizarea a constat in: podea nealunecoasa, scaune tapitate, afisaje electronice interior-exterior, usi cu deschidere catre exterior, pentru un acces mai bun,. Pe langa asta au fost dotate cu chopper, si s-a restilizat complet cabina catmanului. Costul unui tramvai a fost: 720.000DM, adica aprox. 360.000€.
Si acuma serios, de asta ai nevoie in tramvai? Incalzire in scaun? Daca Armoniile erau low-floor, taceam din gura, si aceasta comparatie, ar fi fost complet inutila. Insa asa... 35.000€ pe tramvaie 100% testate si functionale, construite la calitate nemteasca, sau Armonii cu 650.000€ care se rup si se defecteaza de buna voie... Decizii decizii. Din pretul unei Armonii, luam 20 de Tatre. Cu pretul a 3 Armonii, aveam un parc aproape nou, pana in 5-6 ani am fi cumparat tramvaie noi.
Asa ni se vor scoate ochii cu aceste Armonii mult si bine, si vom mai pupa noi tramvaie noi... cand o zbura robu... pardon, procu.
Ironia e, ca primul oras din RO cu tramvaie noi, si primul oras cu 2 seturi de tramvaie noi, a cumparat aceste tramvaie... Orasul cu fosta fabrica de tramvaie, a dat o caruta de bani, pe munca romaneasca...
#195
Postat 04 aprilie 2018 - 13:16
Armoniile au fost 560 000euro cu tva, acuma am cautat. Comform declaratiilor totul s-a schimbat mai putin sasiul. Inlocuirea lui si transformarea tramvaiului in unul low floor ma gandesc ca este destul de scump, poate chiar cat celelalte modernizari. Oricum, eu consider ca scopul acestor reabilitari este ca parcul de tramvaie existent sa mai poata fi folosit si astfel sa nu fim nevoiti sa luam 40 de tramvaie noi( sau cat este numarul de tramvaie care circula in oras in acest moment).
#196
Postat 04 aprilie 2018 - 13:35
Tatrele, au fost modernizate intre 1993-1997 cu pretul de 720.000DM bucata. Ele au fost cumparate de OTL Oradea la pretul de 35.000€ bucata, in 2017
Armoniile au costat 560.000€ bucata in 2015.
Daca luam in considerare inflatia si tot, nemtii au platit in 1993, cand am semnat contractul aprox. 250.500€/tramvai.
Deci, 20 de ani mai tarziu, pentru niste fibra de plastic, niste routere si incalzire in scaune, am platit dublu. Repet, la calitate romaneasca!
Insa iti dau perfecta dreptate. Daca Robu facea miscarea asta, toti ii sareau in cap. Si asta pentru ca romanul, gandeste cu ochii, si nu cu capul. Ce conteaza daca avem tramvaie prost facute si care se defecteaza des, daca sunt inpachetate frumos, si arata bine? Util vs. frumos. Aici am avut intodeauna o problema.
#197
Postat 04 aprilie 2018 - 20:22
cseh_17, la 03 aprilie 2018 - 22:56, a spus:
cseh_17, la 04 aprilie 2018 - 13:35, a spus:
Hai sa fim seriosi. Observ si cred ca de pe aici stii cel mai bine si in detaliu ce s-a facut la tramvaiele care sunt acum in Oradea si la cele care circula in Timisoara.
Chiar nu poti sa zici ca s-a pus doar niste fibra de plastic, routere si incalzire in scaune.
Corecteaza-ma te rog daca gresesc, dar din cate stiu s-a ras si schimbat absolut tot de la sasiu in sus. Presupun ca au umblat si la motor si alte componente care mie imi sunt straine. Nu mai zic de instalatie de aer conditionat (care astazi minune, mergea deja pe un TV 2) si altele. In plus, am impresia (poate gresita) ca manopera a fost mai usoara in cazul Tatrelor decat in cazul tramvaielor transformate in Armonii.
Problema, dupa cum zicea si Florin si sunt de acord cu el, este ca s-au pus o gramada de chestii care nu au fost testate inainte cum lucreaza impreuna, practic aceste tramvaie sunt pe post de test. Aici as fi preferat sa fi beneficiat de o reabilitare deja incercata, sa fi mers la sigur.
Asa cum ziceam, parti bune si parti proaste, cu speranta ca cele proaste sa fie rezolvata pe garantie. Per total, din punctul meu de vedere la banii astia e okish ce a iesit.
Nu ma bag foarte mult sa discut despre util vs frumos deoarece intram intr-un subiect abstract, filosofic in care fiecare o sa-si sustina partea. Pentru mine un lucru nu e de ajuns sa fie doar util, trebuie sa mai aiba acel ceva in plus, ceva care sa atraga, sa fie placut ochiului si sa-mi creasca nivelul de dopamina

In schimb, jos palaria in fata lor pentru ca au reusit sa cumpere tramvaie noi, cu podea joasa si pentru managementul OTL despre care am tot citit prin presa.
Aceasta postare a fost editata de RB93: 04 aprilie 2018 - 20:43
#198
Postat 04 aprilie 2018 - 20:54
#199
Postat 11 aprilie 2018 - 22:47





#200
Postat 11 aprilie 2018 - 22:48
Piata Magnoliei.





Parc de 1,5 hectare, cu pajiște și terenuri de sport, pe strada Ion Bogdan





Aceasta postare a fost editata de Raven: 11 aprilie 2018 - 22:54