✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR]
#681
Postat 24 februarie 2018 - 13:46
#682
Postat 25 februarie 2018 - 16:07
#683
Postat 27 februarie 2018 - 09:36

Citeaza
Potrivit şefului CJ Iaşi, Maricel Popa, vor fi trei curse aeriene pe săptămână pe ruta Iaşi-Cluj Napoca-Timişoara. „Vor fi trei curse pe săptămână între Iaşi, Cluj şi Timişoara. Am discutat cu şefii de la TAROM, cursele vor fi introduse de la sfârşitul lunii martie“, a declarat preşedintele CJ Iaşi, Maricel Popa, citat de news.ro. Anunţul a fost făcut la o dezbatere regională cu firmele de IT din Iaşi.
http://adevarul.ro/l...de3d/index.html
Aceasta postare a fost editata de DanielT: 27 februarie 2018 - 09:37
#684
Postat 27 februarie 2018 - 10:07
#685
Postat 28 februarie 2018 - 13:32
aeronews.ro: http://aeronews.ro/t...cluj-timisoara/
tarom.ro: https://tarom.ro/de-...aturi-de-romani
Preturi de la 40 EUR/segment.
Aceasta postare a fost editata de fastardul: 28 februarie 2018 - 13:40
#686
Postat 28 februarie 2018 - 13:36
La CLJ se zboara 1/3/5 iar la IAS 1/3/4/7. Zborurile sunt separate si operate cu ATR42 sau ATR72 (48-68 de locuri)
Prețurile încep de la 40 de eur un drum. Un tarif mai mult decât decent având în vedere că nu vorbim de un low-cost. În ultima perioadă și Blue Air mărise prețul biletelor.
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 28 februarie 2018 - 13:37
#687
Postat 28 februarie 2018 - 15:00
fastardul, la 28 februarie 2018 - 13:32, a spus:
aeronews.ro: http://aeronews.ro/t...cluj-timisoara/
tarom.ro: https://tarom.ro/de-...aturi-de-romani
Preturi de la 40 EUR/segment.
Pai parca nu erau rentabile sau nu sunt rentabile pentru BlueAir si le va rentabiliza Tarom-ul.
#688
Postat 28 februarie 2018 - 15:35
Aceasta postare a fost editata de Pelbartus: 28 februarie 2018 - 15:35
#689
Postat 01 martie 2018 - 00:37
#690
Postat 01 martie 2018 - 11:19
alex_19, la 01 martie 2018 - 00:37, a spus:
Nu chiar orice zbor

Oricum sper ca TAROM sa rentabilizeze rutele si sa le mentina.
#691
Postat 01 martie 2018 - 11:21
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 01 martie 2018 - 11:41
#692
Postat 01 martie 2018 - 13:16
#693
Postat 01 martie 2018 - 15:57
alex_19, la 01 martie 2018 - 11:21, a spus:
Intradevar, este de notorietate profitul TAROM

Sa le urez sa-si mentina profitul, ca doar asa ii cumpara Wizz sau sa le urez sa faca cum spui tu ca e pe hirtie ?
----
In scadere fata de 2016 dar in 2017: "Tarom estimeaza pierderi de 41,2 milioane lei în 2017, al zecelea an consecutiv de rezultate negative" - si sa nu justifici pierderile cu investitiile ca nu tine. Si ca sa comparam si dimensiunile "Tarom este al treilea transportator aerian de pasageri din România, din punct de vedere al numărului de pasageri transportați în 2016, pierzând piața locală în fața Wizz Air și Blue Air."
* citate: profit.ro
Aceasta postare a fost editata de STB: 01 martie 2018 - 16:12
#694
Postat 01 martie 2018 - 16:10
Valoarea -49 din 2015 a fost atinsa cu CEO Heinzmann (predictia era ca vor fi pe 0 si apoi pe profit in alti 3-5 ani) care a fost demis la scurt timp.
(sursa: blogul NWRadu.ro NWRadu)
Aceasta postare a fost editata de fastardul: 01 martie 2018 - 16:11
#695
Postat 01 martie 2018 - 19:20
Detaliez:
Cost de operare al unui zbor de o ora cu ATR (48 pax.): ~ 2.000 de eur. -> Cost de operare/pax: 41.6 eur.
Cost de operare al unui zbor de o ora B737-500 (125 pax.): ~5.300 de eur. -> Cost de operare/pax: 42.5 eur.
Cel mai ieftin bilet TAROM pe ruta TSR - IAS: 40 eur.
Cel mai ieftin bilet Blue Air pe ruta TSR - IAS: 29 eur. (in primele luni de la lansarea rutei cel mai ieftin bilet era 20 eur., adica 90 de lei). De reținut este si faptul că de 3 ori pe săptămână aeronava mai oprea și la CLJ, ceea ce creștea semnificativ costurile de operare și taxele de aeroport platite. (Iar pasagerii veniți în plus, cu aceleași bilete ieftine, nu compensau prea mult.) De aceea, conform orarului de vara 2018, publicat inițial, se renunța la operarea în triunghi. Urmau să rămână doar IAS-TSR (4/sapt) și IAS-CLJ (3/sapt).
În concluzie, Blue Air vindea primele bilete la 23 respectiv 14 eur. sub media necesară pentru a atinge limita de break-even. În timp ce TAROM va vinde la mai putin de 2 eur sub aceeasi limită.
TAROM se bazează pe faptul că deși biletele sunt ceva mai scumpe vor reusi să adune pe fiecare zbor 40-45 de pax. în condițiile în care Blue Air avea în medie 75-85 pax/zbor. Sigur, pretul mediu al biletelor vândute ar trebui să fie pe la 70-80 de eur. pentru a-și acoperi toate costurile și a face și profit.
De ce vindea Blue Air atât de ieftin? Dacă biletele erau 40 de eur. ar fi avut în medie doar 40-50 pax/zbor (supoziție). Mai bine reduci prețul ca să crești gradul de incărcare (până la urma sunt mai mulți plătitori) în așteptarea zilelor calde când ruta va intra pe profit. Se pare însă că zilele calde se lăsau așteptate.

Pentru a evita alte discutii inutile, mentionez ca datele prezentate mai sus au caracter orientativ și că lucrurile diferă, mai mult sau mai puțin, de la o companie la alta. În calcul intră printre altele tipul de operare, prețul combustibilului și vechimea aeronavelor.
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 01 martie 2018 - 19:39
#696
Postat 02 martie 2018 - 10:04
alex_19, la 01 martie 2018 - 19:20, a spus:
Era doar cu titlu informativ, cineva spusese ca Tarom nu a fost vreodata pe profit.
Aceasta postare a fost editata de fastardul: 02 martie 2018 - 10:08
#697
Postat 02 martie 2018 - 16:14
alex_19, la 01 martie 2018 - 19:20, a spus:
Detaliez:
Cost de operare al unui zbor de o ora cu ATR (48 pax.): ~ 2.000 de eur. -> Cost de operare/pax: 41.6 eur.
Cost de operare al unui zbor de o ora B737-500 (125 pax.): ~5.300 de eur. -> Cost de operare/pax: 42.5 eur.
Cel mai ieftin bilet TAROM pe ruta TSR - IAS: 40 eur.
Cel mai ieftin bilet Blue Air pe ruta TSR - IAS: 29 eur. (in primele luni de la lansarea rutei cel mai ieftin bilet era 20 eur., adica 90 de lei). De reținut este si faptul că de 3 ori pe săptămână aeronava mai oprea și la CLJ, ceea ce creștea semnificativ costurile de operare și taxele de aeroport platite. (Iar pasagerii veniți în plus, cu aceleași bilete ieftine, nu compensau prea mult.) De aceea, conform orarului de vara 2018, publicat inițial, se renunța la operarea în triunghi. Urmau să rămână doar IAS-TSR (4/sapt) și IAS-CLJ (3/sapt).
În concluzie, Blue Air vindea primele bilete la 23 respectiv 14 eur. sub media necesară pentru a atinge limita de break-even. În timp ce TAROM va vinde la mai putin de 2 eur sub aceeasi limită.
TAROM se bazează pe faptul că deși biletele sunt ceva mai scumpe vor reusi să adune pe fiecare zbor 40-45 de pax. în condițiile în care Blue Air avea în medie 75-85 pax/zbor. Sigur, pretul mediu al biletelor vândute ar trebui să fie pe la 70-80 de eur. pentru a-și acoperi toate costurile și a face și profit.
De ce vindea Blue Air atât de ieftin? Dacă biletele erau 40 de eur. ar fi avut în medie doar 40-50 pax/zbor (supoziție). Mai bine reduci prețul ca să crești gradul de incărcare (până la urma sunt mai mulți plătitori) în așteptarea zilelor calde când ruta va intra pe profit. Se pare însă că zilele calde se lăsau așteptate.

Pentru a evita alte discutii inutile, mentionez ca datele prezentate mai sus au caracter orientativ și că lucrurile diferă, mai mult sau mai puțin, de la o companie la alta. În calcul intră printre altele tipul de operare, prețul combustibilului și vechimea aeronavelor.
Daca ar fi doar cost de operare/pax ai aea dreptate, dar mai sunt si alte costuri / riscuri care intra in costul total costru la care Tarom exceleaza, din pacate. (Sa consideram doar faptul ca Tarom nu e un lowcost coraborat cu flota mica a tarom ...
Oricum sper sa ai dreptate si Tarom sa eficientizeze aceste rute

#698
Postat 02 martie 2018 - 23:43
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 02 martie 2018 - 23:43
#699
Postat 03 martie 2018 - 11:38
alex_19, la 01 martie 2018 - 19:20, a spus:
Doar o mica/mare corectie: oferta la 38-40 euro e foarte, dar foarte limitata, adica 2-3 bilete pe saptamana. Au rezervat niste cunoscuti doua bilete la pretul asta pentru inceputul lunii aprilie, (dupa ce i-am anuntat eu citind pe forum

Urmatorul pret e peste 65 de euro un drum.
Deci e gresit sa faci un calcul gandind ca toti pasagerii cursei platesc 40 de euro, de fapt in avionul respectiv fiind probabil doar 4-5 pasageri care beneficiaza de oferta asta, sau poate niciunul.

#700
Postat 03 martie 2018 - 12:03
La Tarom stiu ca pe aceasta ruta se vand 8 bilete la pretul de baza (40 eur.) După...