STP Timișoara Forum: ✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR] - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (98 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR]

#681 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2378
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 24 februarie 2018 - 13:46

Este echilibrul intre cerere si oferta. Principiul de baza al pietei libere. Avantajele..costa. Sunt si autocare si trenuri..cand vrem sa strabatem 2000 km in 3 ore ...platim cat se cere. Daca nu..ajungem in trei zile. Nici Ryanair nici Wizz nu sunt companii socialiste...daca au profit stau, daca vor castiga mai bine in alta parte pleaca...avionul pana la urma e un mijloc de transport de lux nu un mtc public...nu se plangea nimeni cand platea biletul la Concorde sa ajunga in 3 ore in loc de 8 ore de la New York in Londra...
0

#682 Useril este offline   brioti 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 03 iunie 13

Postat 25 februarie 2018 - 16:07

Iarta ma ca spun dar la ce preturi sunt Timisoara Bucuresti sau Timisoara Londra eu nu numesc avionul ceva de lux,gandeste te ca pentru oricare din destinatile de mai sus economisesti bani,timp si pentru Bucuresti...nervi
2

#683 Useril este offline   DanielT 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1535
  • Inregistrat: 06 aprilie 17

Postat 27 februarie 2018 - 09:36

Iete na :04: Sa asteptam acum si confirmarea de la Tarom.

Citeaza

Cursele TAROM de la Iaşi spre Timişoara şi Cluj vor fi reintroduse de la finalul lunii martie


Potrivit şefului CJ Iaşi, Maricel Popa, vor fi trei curse aeriene pe săptămână pe ruta Iaşi-Cluj Napoca-Timişoara. „Vor fi trei curse pe săptămână între Iaşi, Cluj şi Timişoara. Am discutat cu şefii de la TAROM, cursele vor fi introduse de la sfârşitul lunii martie“, a declarat preşedintele CJ Iaşi, Maricel Popa, citat de news.ro. Anunţul a fost făcut la o dezbatere regională cu firmele de IT din Iaşi.


http://adevarul.ro/l...de3d/index.html

Aceasta postare a fost editata de DanielT: 27 februarie 2018 - 09:37

1

#684 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 27 februarie 2018 - 10:07

Nu ar fi rău să se întâmple astfel dar oarecum inexactă formularea din titlu: Taromul nu are ce să reintroducă pe această relație.
2

#685 Useril este offline   fastardul 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 01 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 28 februarie 2018 - 13:32

TAROM anunta zboruri intre Iasi-Timisoara si Cluj-Timisoara

aeronews.ro: http://aeronews.ro/t...cluj-timisoara/
tarom.ro: https://tarom.ro/de-...aturi-de-romani

Preturi de la 40 EUR/segment.

Aceasta postare a fost editata de fastardul: 28 februarie 2018 - 13:40

4

#686 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 468
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 februarie 2018 - 13:36

Comunicat oficial TAROM: https://www.tarom.ro...aturi-de-romani

La CLJ se zboara 1/3/5 iar la IAS 1/3/4/7. Zborurile sunt separate si operate cu ATR42 sau ATR72 (48-68 de locuri)
Prețurile încep de la 40 de eur un drum. Un tarif mai mult decât decent având în vedere că nu vorbim de un low-cost. În ultima perioadă și Blue Air mărise prețul biletelor.

Aceasta postare a fost editata de alex_19: 28 februarie 2018 - 13:37

6

#687 Useril este offline   STB 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 21 august 15
  • Sexul:nespecificat

Postat 28 februarie 2018 - 15:00

Vezi postareafastardul, la 28 februarie 2018 - 13:32, a spus:

TAROM anunta zboruri intre Iasi-Timisoara si Cluj-Timisoara

aeronews.ro: http://aeronews.ro/t...cluj-timisoara/
tarom.ro: https://tarom.ro/de-...aturi-de-romani

Preturi de la 40 EUR/segment.


Pai parca nu erau rentabile sau nu sunt rentabile pentru BlueAir si le va rentabiliza Tarom-ul.
0

#688 Useril este offline   Pelbartus 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 29 aprilie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 februarie 2018 - 15:35

Vor folosi avioane mult mai mici fata de ce folosea BlueAir. Asta, asa, la o prima privire, c-or fi si alte aspecte.

Aceasta postare a fost editata de Pelbartus: 28 februarie 2018 - 15:35

0

#689 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 468
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 01 martie 2018 - 00:37

Orice zbor poate fi rentabil depinde totul de tipul aeronavelor, preturile practicate si marketingul. Iar TAROM sta sigur mai bine la primele doua.
1

#690 Useril este offline   STB 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 21 august 15
  • Sexul:nespecificat

Postat 01 martie 2018 - 11:19

Vezi postareaalex_19, la 01 martie 2018 - 00:37, a spus:

Orice zbor poate fi rentabil depinde totul de tipul aeronavelor, preturile practicate si marketingul. Iar TAROM sta sigur mai bine la primele doua.



Nu chiar orice zbor :). Da, aeronava poate sa fie un factor important dar TAROM nu sta deloc bine la "preturile practicate" (preturile practicate = costuri toatale de operare).
Oricum sper ca TAROM sa rentabilizeze rutele si sa le mentina.
0

#691 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 468
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 01 martie 2018 - 11:21

Ba sta bine la preturile practicate. Sunt mai mari decat la Blue Air dar nu anormal de mari pentru ruta, cerere si tipul de companie care sunt. Pe hartie raportul preturi vs. costuri de operare en mult mai bun. Daca vinzi foarte ieftin si reusesti sa umpli un avion mai mare nu inseamana neaparat ca vei avea profit.

Aceasta postare a fost editata de alex_19: 01 martie 2018 - 11:41

0

#692 Useril este offline   ioio_viola 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 17 septembrie 15
  • Sexul:masculin

Postat 01 martie 2018 - 13:16

Tarom nu cred ca a fost niciodata pe profit. parca oricum sunt subventionati de stat. ei trebuie sa mearga cu costuri care sa acopere cheltuiala si sa atraga clientii care mergeau cu low cost urile pana acum.
0

#693 Useril este offline   STB 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 21 august 15
  • Sexul:nespecificat

Postat 01 martie 2018 - 15:57

Vezi postareaalex_19, la 01 martie 2018 - 11:21, a spus:

Ba sta bine la preturile practicate. Sunt mai mari decat la Blue Air dar nu anormal de mari pentru ruta, cerere si tipul de companie care sunt. Pe hartie raportul preturi vs. costuri de operare en mult mai bun. Daca vinzi foarte ieftin si reusesti sa umpli un avion mai mare nu inseamana neaparat ca vei avea profit.


Intradevar, este de notorietate profitul TAROM :)
Sa le urez sa-si mentina profitul, ca doar asa ii cumpara Wizz sau sa le urez sa faca cum spui tu ca e pe hirtie ?


----
In scadere fata de 2016 dar in 2017: "Tarom estimeaza pierderi de 41,2 milioane lei în 2017, al zecelea an consecutiv de rezultate negative" - si sa nu justifici pierderile cu investitiile ca nu tine. Si ca sa comparam si dimensiunile "Tarom este al treilea transportator aerian de pasageri din România, din punct de vedere al numărului de pasageri transportați în 2016, pierzând piața locală în fața Wizz Air și Blue Air."

* citate: profit.ro

Aceasta postare a fost editata de STB: 01 martie 2018 - 16:12

0

#694 Useril este offline   fastardul 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 01 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 01 martie 2018 - 16:10

Tarom a fost pe profit pana in 2008, apoi a inceput sa resimta intrarea low costurilor in Romania fara sa ajusteze strategia.
Valoarea -49 din 2015 a fost atinsa cu CEO Heinzmann (predictia era ca vor fi pe 0 si apoi pe profit in alti 3-5 ani) care a fost demis la scurt timp.


(sursa: blogul NWRadu.ro NWRadu)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: grafic_profit_loss_tarom.png

Aceasta postare a fost editata de fastardul: 01 martie 2018 - 16:11

0

#695 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 468
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 01 martie 2018 - 19:20

Nu are sens să vii cu argumente despre profitabilitatea și organizarea companiei TAROM pentru că eu nu le-am adus în discuție. Nu susțin nici pe departe că ar excela la aceste capitole. Ceea ce am spus este faptul că teoretic această rută, operată în condițiile TAROM, are șanse mai mari să fie generatoare de profit. Pentru că au avioane mai mici, cu costuri de operare mai mici iar prețul de pornire al biletelor este cu aprox. 10 eur. mai mare.

Detaliez:
Cost de operare al unui zbor de o ora cu ATR (48 pax.): ~ 2.000 de eur. -> Cost de operare/pax: 41.6 eur.
Cost de operare al unui zbor de o ora B737-500 (125 pax.): ~5.300 de eur. -> Cost de operare/pax: 42.5 eur.

Cel mai ieftin bilet TAROM pe ruta TSR - IAS: 40 eur.
Cel mai ieftin bilet Blue Air pe ruta TSR - IAS: 29 eur. (in primele luni de la lansarea rutei cel mai ieftin bilet era 20 eur., adica 90 de lei). De reținut este si faptul că de 3 ori pe săptămână aeronava mai oprea și la CLJ, ceea ce creștea semnificativ costurile de operare și taxele de aeroport platite. (Iar pasagerii veniți în plus, cu aceleași bilete ieftine, nu compensau prea mult.) De aceea, conform orarului de vara 2018, publicat inițial, se renunța la operarea în triunghi. Urmau să rămână doar IAS-TSR (4/sapt) și IAS-CLJ (3/sapt).

În concluzie, Blue Air vindea primele bilete la 23 respectiv 14 eur. sub media necesară pentru a atinge limita de break-even. În timp ce TAROM va vinde la mai putin de 2 eur sub aceeasi limită.
TAROM se bazează pe faptul că deși biletele sunt ceva mai scumpe vor reusi să adune pe fiecare zbor 40-45 de pax. în condițiile în care Blue Air avea în medie 75-85 pax/zbor. Sigur, pretul mediu al biletelor vândute ar trebui să fie pe la 70-80 de eur. pentru a-și acoperi toate costurile și a face și profit.

De ce vindea Blue Air atât de ieftin? Dacă biletele erau 40 de eur. ar fi avut în medie doar 40-50 pax/zbor (supoziție). Mai bine reduci prețul ca să crești gradul de incărcare (până la urma sunt mai mulți plătitori) în așteptarea zilelor calde când ruta va intra pe profit. Se pare însă că zilele calde se lăsau așteptate. :)

Pentru a evita alte discutii inutile, mentionez ca datele prezentate mai sus au caracter orientativ și că lucrurile diferă, mai mult sau mai puțin, de la o companie la alta. În calcul intră printre altele tipul de operare, prețul combustibilului și vechimea aeronavelor.

Aceasta postare a fost editata de alex_19: 01 martie 2018 - 19:39

8

#696 Useril este offline   fastardul 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 01 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 02 martie 2018 - 10:04

Vezi postareaalex_19, la 01 martie 2018 - 19:20, a spus:

Nu are sens să vii cu argumente despre profitabilitatea și organizarea companiei TAROM pentru că eu nu le-am adus în discuție.



Era doar cu titlu informativ, cineva spusese ca Tarom nu a fost vreodata pe profit.

Aceasta postare a fost editata de fastardul: 02 martie 2018 - 10:08

0

#697 Useril este offline   STB 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 21 august 15
  • Sexul:nespecificat

Postat 02 martie 2018 - 16:14

Vezi postareaalex_19, la 01 martie 2018 - 19:20, a spus:

Nu are sens să vii cu argumente despre profitabilitatea și organizarea companiei TAROM pentru că eu nu le-am adus în discuție. Nu susțin nici pe departe că ar excela la aceste capitole. Ceea ce am spus este faptul că teoretic această rută, operată în condițiile TAROM, are șanse mai mari să fie generatoare de profit. Pentru că au avioane mai mici, cu costuri de operare mai mici iar prețul de pornire al biletelor este cu aprox. 10 eur. mai mare.

Detaliez:
Cost de operare al unui zbor de o ora cu ATR (48 pax.): ~ 2.000 de eur. -> Cost de operare/pax: 41.6 eur.
Cost de operare al unui zbor de o ora B737-500 (125 pax.): ~5.300 de eur. -> Cost de operare/pax: 42.5 eur.

Cel mai ieftin bilet TAROM pe ruta TSR - IAS: 40 eur.
Cel mai ieftin bilet Blue Air pe ruta TSR - IAS: 29 eur. (in primele luni de la lansarea rutei cel mai ieftin bilet era 20 eur., adica 90 de lei). De reținut este si faptul că de 3 ori pe săptămână aeronava mai oprea și la CLJ, ceea ce creștea semnificativ costurile de operare și taxele de aeroport platite. (Iar pasagerii veniți în plus, cu aceleași bilete ieftine, nu compensau prea mult.) De aceea, conform orarului de vara 2018, publicat inițial, se renunța la operarea în triunghi. Urmau să rămână doar IAS-TSR (4/sapt) și IAS-CLJ (3/sapt).

În concluzie, Blue Air vindea primele bilete la 23 respectiv 14 eur. sub media necesară pentru a atinge limita de break-even. În timp ce TAROM va vinde la mai putin de 2 eur sub aceeasi limită.
TAROM se bazează pe faptul că deși biletele sunt ceva mai scumpe vor reusi să adune pe fiecare zbor 40-45 de pax. în condițiile în care Blue Air avea în medie 75-85 pax/zbor. Sigur, pretul mediu al biletelor vândute ar trebui să fie pe la 70-80 de eur. pentru a-și acoperi toate costurile și a face și profit.

De ce vindea Blue Air atât de ieftin? Dacă biletele erau 40 de eur. ar fi avut în medie doar 40-50 pax/zbor (supoziție). Mai bine reduci prețul ca să crești gradul de incărcare (până la urma sunt mai mulți plătitori) în așteptarea zilelor calde când ruta va intra pe profit. Se pare însă că zilele calde se lăsau așteptate. :)

Pentru a evita alte discutii inutile, mentionez ca datele prezentate mai sus au caracter orientativ și că lucrurile diferă, mai mult sau mai puțin, de la o companie la alta. În calcul intră printre altele tipul de operare, prețul combustibilului și vechimea aeronavelor.


Daca ar fi doar cost de operare/pax ai aea dreptate, dar mai sunt si alte costuri / riscuri care intra in costul total costru la care Tarom exceleaza, din pacate. (Sa consideram doar faptul ca Tarom nu e un lowcost coraborat cu flota mica a tarom ...
Oricum sper sa ai dreptate si Tarom sa eficientizeze aceste rute :)
0

#698 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 468
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 02 martie 2018 - 23:43

Fix despre aceste aspect vorbeam. Pretul si tipul aeronavei cu care opereaza. Nu am adus in discutie nimic altceva...

Aceasta postare a fost editata de alex_19: 02 martie 2018 - 23:43

0

#699 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30207
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 03 martie 2018 - 11:38

Vezi postareaalex_19, la 01 martie 2018 - 19:20, a spus:

Cel mai ieftin bilet TAROM pe ruta TSR - IAS: 40 eur.

Doar o mica/mare corectie: oferta la 38-40 euro e foarte, dar foarte limitata, adica 2-3 bilete pe saptamana. Au rezervat niste cunoscuti doua bilete la pretul asta pentru inceputul lunii aprilie, (dupa ce i-am anuntat eu citind pe forum :beer2: ) ca in zilele urmatoare sa nu mai poata lua inca un bilet la acelasi pret, nemaiaparand aceasta oferta nici macar pentru 10 zile mai tarziu sau mai devreme.
Urmatorul pret e peste 65 de euro un drum.
Deci e gresit sa faci un calcul gandind ca toti pasagerii cursei platesc 40 de euro, de fapt in avionul respectiv fiind probabil doar 4-5 pasageri care beneficiaza de oferta asta, sau poate niciunul. -_-
0

#700 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 468
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 03 martie 2018 - 12:03

Calculul se referea la biletul mediu minim raportat la costurile unui zbor (nu la costurile totale). Nici Tarom nici Blue Air nu vindeau toate biletele la pretul de baza. Ceea ce spuneam este ca Blue Air începea să vândă bilete la jumatate din prețul mediu minim. Astfel, ei vindeau poate 30 de bilete pana pretul unui bilet ajungea la 40 de eur.
La Tarom stiu ca pe aceasta ruta se vand 8 bilete la pretul de baza (40 eur.) După...
1

Arata acest topic


  • (98 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi