Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#1902
Postat 13 decembrie 2017 - 16:56
LE: cam ciudat totusi treaba ce o spun pe site ca opereaza pe infrastructura moderna... nu stiu vreun operator privat sa fii construit vreun km de cale ferata de cand s-a privatizat activitatea de transport.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 13 decembrie 2017 - 16:58
#1904
Postat 16 decembrie 2017 - 22:58
Doppler, la 11 decembrie 2017 - 23:43, a spus:
Am mers degeaba la lansare, nu erau carti de vinzare pentru straini, spatiul din sala era insuficient chiar si pentru angajatii cfr dornici sa asiste, ce sa mai vorbim de straini sau presa.
Da, ai intuit corect: interesul a fost enorm, pina si autorul a fost luat prin surprindere

Incerc sa aflu numarul de telefon al omului, ca sa reusesc sa imi comand si eu unul ..
#1905
Postat 19 decembrie 2017 - 00:49
Ramificatia Pajura (langa Bucuresti Baneasa)
Tranzitand localitatea Titu
Tranzitand comuna Tartasesti
#1906
Postat 20 decembrie 2017 - 00:25
1. ce inseamna tran de rang I?
2. care e conceptul acele locomotive antemergatoare?
3. au fost locomotivele vopsite special?
#1907
Postat 20 decembrie 2017 - 00:41
– peste orice rang: trenuri de serviciu puse in circulatie pentru restabilirea circulatiei trenurilor;
– in ordinea rangului:
Rangul I – trenuri pentru care autoritatea de stat in transporturile feroviare dispune sa circule in acest rang;
Rangul II – trenuri intercity;
Rangul III – trenuri interregio;
Rangul IV – trenuri regio, trenuri mixte;
Rangul V – trenuri internationale de marfa, trenuri de marfa specializate pentru transportul marfurilor perisabile si/sau al vietatilor, trenuri de mesagerie, containere si coletarie;
Rangul VI – trenuri de marfa interregionale sau regionale, trenuri navete, trenuri marsrute, trenuri cu vagoane goale;
Rangul VII – trenuri de marfa care urmeaza sa manevreze pe sectie (locale), trenuri convoaie de manevra (in complexe feroviare), trenuri de serviciu, locomotive izolate.
Sursa
Trenul regal a avut prioritate peste tot, toate celelalte trenuri aflate in circulatie de pe traseu au fost oprite in cele mai apropiate gari pana la trecerea acestui tren
In vagoanele trenurile regal s-au aflat multe persoane importante din famiiile regale din Europa care au venit la Bucuresti, iar ca masura de sigurata s-a trimis locomotiva antemergatoare pentru a se evita orice eveniment nedorit (defectiuni ale cai de rulare, contracararee acte sabotaj, etc)
Sunt doar 2 locomotive GM vopsite asa cu ocazia unor reparatii.
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 20 decembrie 2017 - 00:43
#1908
Postat 20 decembrie 2017 - 10:07
Trenul in rangul I impune si alte masuri in parcurs: inchiderea TUTUROR pasajelor la nivel dupa trecerea antemergatorului pina dupa trecera trenului, masuri de paza la pasaje, poduri, viaducte etc.
Din ce se vede in filmarile pe youtube desi pasajele au fost inchise si asigurate, oamenii au fost lasati in preajma pasajelor.Probabil in alt context sau in alta tara , masurile ar fi fost mult mai drastice.
Personal nu cred ca vom mai vedea in curind un tren in rangul I in Romania.
#1909
Postat 15 februarie 2018 - 22:55
CFR DE-241.001-002

Pentru mărirea capacităţii de transport a liniei Ploieşti - Braşov, administraţia C.F.R. a comandat în anul 1936 la firma SULZER A.G. - Winterthur cea mai puternică locomotivă diesel - electrică care se putea realiza în perioda respectivă. Locomotiva a fost livrată în anul 1938 şi a fost utilizată ca prototip de încercare. În perioada dintre cele două războaie mondiale, ea a fost una dintre cele mai mari şi mai puternice locomotive diesel - electrice din lume. Locomotiva era constituită, ca şi locomotivele companiei franceze P.L.M. (Chemins de fer de Paris à Lyon et à Méditerranée), din două unităţi cuplate permanent (formula roţilor tip 2-Do-1 + 1-Do-2), cu denumirea seria CFR DE-241.001-002.
Locomotiva avea următoarele caracteristici:
- puterea instalată a celor două motoare DIESEL, construite de SULZER A.G. - Winterthur - 2 x 2200 CP = 4400 CP (2 x 1618 kW = 3236 kW);
- diametrul roţilor motoare - 1350 mm;
- diametrul roţilor libere - 1000 mm;
- lungimea locomotivei între tampoane - 29300 mm;
- greutatea locomotivei în serviciu - 230 tf;
- greutatea proprie (nealimentată) - 218 tf;
- greutatea aderentă - 148 tf;
- sarcina maximă pe osie - 19 tf/osie;
- forţa de tracţiune maximă - 36 tf (353 kN);
- forţa de tracţiune uniorară - 24,4 tf (la 33,5 km/h);
- forţa de tracţiune de durată - 17,4 tf (la 48 km/h);
- viteză maximă 100 km/h.
Motoarele DIESEL (12LDA31) au fost livrate de SULZER - Winterthur, partea mecanică a locomotivei a fost livrată de HENSCHEL & SOHN - Kassel, iar echipamentul electric a fost livrat de BBC BROWN BOVERI & CIE A.G. - Baden.
Locomotiva CFR DE-241.001-002 a fost repartizată depoului CFR - Braşov şi a fost utilizată, până la începerea celui de al doilea război mondial, la remorcarea trenurilor accelerate şi rapide pe traseul Bucureşti - Braşov.
În primii ani de după cel de al doilea război mondial a fost utilizată şi ca centrală electrică la Atelierele Griviţa Roşie din Bucureşti, a căror centrală electrică fusese avariată de bombardamentele aeriene din anul 1944.
sursa: Ing. Ilie Popescu - Căi ferate - Transporturi clasice şi moderne - Editura Ştiinţifică şi Enciclopedică-Bucureşti, 1987.
Locomotiva nu este functionala multe piese mecanice unicate de pe ea lipsind.
Fotografia este realizata din dep. Dej-Triaj
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 15 februarie 2018 - 23:12
#1910
Postat 15 februarie 2018 - 23:04

#1912
Postat 19 februarie 2018 - 16:15
Vatra Dornei
Băile Herculane
O compilație cu filmări din mai multe locuri din România
Aceasta postare a fost editata de andrei_tm: 19 februarie 2018 - 16:17
#1913
Postat 25 februarie 2018 - 22:16
In ani de dupa razboi, administratia CFR nu a uitat performantele in exploatare ale acestei masini unicat asa ca era un lucru firesc ca urmatoare masina diesel sa fie tot comandata to firmei SLM Wintherthur.
Mai jos aveti masina 060-DA-001 prima dintr-un lot de 6 bucatii comandante si livrate administratiei CFR in 1959. Este si singura din cele 6 masini originale care s-au pastrat si care a fost restaurata in 2008 (cu ocazia împlinirii a 10 ani de la înfiinţarea C.F.R. Marfă) şi adusă în starea iniţială (atât din punct de vedere tehnic, cât şi estetic) la I.R.L.U. Craiova.
In perioada cand au fost comandate cele 6 exemplare pentru CFR firma Wintherthur avea in lucru o comanda mare de masini electrice de tip AE6/6 pentru SBB (caile ferate elvetiene) de la care locomotivele contruite pt CFR inprumuta designul si o parte din partea mecanica.
Datorita rezultatelor foarte bune din exploatare alte 2483 de exemplare au fost produse (sub licenţă) la Electroputere Craiova, motorul diesel 12LDA28 fiind construit la Uzinele Reşiţa, iar boghiurile la Caromet Caransebeş. CFR a recepţionat un număr de 1404 unităţi (împărţite în 1998 între societăţile rezultate din destrămarea S.N.C.F.R.), alte 160 fiind folosite de unităţile industriale mari.
Fotografile sunt realizata tot in depoul Dej Triaj unde acesta masina este pastrata.


Placa uzinei constructoare:

Mai multe informatii tehnice se gasesc pe: https://www.derbysul...om/cfr2100.html
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 25 februarie 2018 - 22:19
#1914
Postat 25 februarie 2018 - 22:50
#1915
Postat 26 februarie 2018 - 00:16
#1917
Postat 26 februarie 2018 - 08:13
Din cite stiu placite lui 001 au trecut pe 009.
#1918
Postat 26 februarie 2018 - 10:12
#1919
Postat 27 februarie 2018 - 00:46
BogdanTm, la 25 februarie 2018 - 22:50, a spus:
Fata de alte administratii feroviare din Europa, CFR a renuntat relativ tarziu la tractiunea cu abur (undeva pe la sfarsitul anilor 70). Din pacate la noi multe masini valoroase nu s-au pastrat, au fost taiate sau lasate sa de degradeze iremediabil... In momentul de fata nu avem nici o masina cu abur in stare de functionare cu toate autorizatiile la zi.

Intre timp prin alte tari trenurile turistice cu masini ce au si un secol sunt la mare cautare...
"Crocodile" Ce 6/8
Locomotiva electrica fabricata in 1917
E7710
Locomotiva electrica fabricata in 1925
DR-Baureihe E 94
Locomotiva electrica fabricata in 1943
Be 4/6 12320 in Winterthur
Locomotiva electrica fabricata in 1921
Iar exemplele ar putea continua...
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 27 februarie 2018 - 00:54
#1920
Postat 27 februarie 2018 - 09:36