Panouri electronice de afișare în stație
#3421
Postat 22 ianuarie 2018 - 18:11
Din biografia domniei sale publica pe site-ul primariei
http://www.primariat...=4032§iune=
aflam ca practic si concret a lucrat doar la mentenanta la IIRUC in anii 80..asta concret insemnand probabil la tehnologia din acei ani schimbat diode si sigurante la statiile cu cartele perforate si inlocuit cutia cu hartie de listing...In rest titluri peste titluri intr-un lung sir...cum se zicea foarte bine cine stie face cine nu stie conduce.
Daca nici aici la noi pe forum nu ne-a explicat de 1 milion de miliarde de ori si domnul Florin si alti colegi cum e cu buclele de excludere, cum apar erorile de afisare datorita transmisiilor de date gps si a cartelelor de date, si tot restul..pana si ultimul cetatean din Teleorman ar pricepe la cat s-a scris de clar. Dar domnul profesor doctor academician inginer senator primar rector si cate o mai aduna in cursul vietii domniei sale...cu specializarea pe hartie "calculatoare si automatica"...nu pricepe. sau nu vrea sa priceapa. Cred ca are momente de extaz psihic maxim cand explica pe un ton savant si in limbaj elevat ziaristilor constiinciosi cu volute ale frazei, comparatii, parabole...concluziile domniei sale.
As I said before..I rest my case. It not worth it.
#3422
Postat 22 ianuarie 2018 - 19:54
Ebi, la 22 ianuarie 2018 - 08:23, a spus:
Sistemul, asa cum e construit, nu are cum sa arate eronat... Ca datele pot fi interpretate eronat, asta e clar. De ce? Deoarece informatia nu e completa, trebuind sa se afiseze numarul vehiculului si atunci ar intelege oricine de ce se afiseaza 15 minute ca dupa 5 minute sa vina MTC-ul in statie, de fapt fiind vorba de vehicule diferite, aflate in pozitii diferite fata de statia unde e panoul.
Panouri in statiile de capat nu isi au rostul, doar inducand in eroare calatorul, dar cum sa-i explici doamnei insistente ce nervoasa cere in petitie afisarea liniei 5 in Piata 700, ca minutele in care vine vehiculul ii vor fi afisate doar cand il vede deja cu ochiul liber.

Daca statia de capat e single, deci opreste acolo o singura linie, pot fenta sistemul (caz concret: statia AEM a liniei 9) spunandu-i ca panoul e pe sensul opus, dar si atunci, la timpul afisat trebuie adaugat cam cat ar sta in bucla vehiculul si daca sta 4-5 minute, iar injuraturi ca panoul arata tampenii.

Tot in acest caz, tramvaiul poate fi in bucla (considerata zona de excludere) iar panoul sa afiseze 15 minute, adica un tramvai ce se afla pe sensul spre AEM la 15 minute de capat. Desigur, calatorul nervos ar povesti d-lui primar ca el vedea tramvaiul cu ochiul liber si "tampitul" de panou afisa 15 minute.

Sigur, vina nu e a calatorului ca doar nu e softist, ci a noastra ca nu stim sa spunem nu la solicitari de genul acesta, explicand ca panoul va fi aproape inutil cuiva ce nu vrea sau nu poate sa inteleaga cum functioneaza.
P.S. Nu laud sistemul, nu spun ca e perfect (nu e), ci doar incerc sa explic unele situatii in care pare ca se afiseaza aberatii fara nicio legatura cu traficul, asa cum am tot facut-o in acest topic.
#3423
Postat 22 ianuarie 2018 - 22:59
Pe panoul de pe sensul opus Linia 5 a fost scoasa - probabil pt ca e statie terminala si ca microbuzul sa nu faca "bucla de intoarcere" cu calatori...

#3424
Postat 22 ianuarie 2018 - 23:55
#3425
Postat 23 ianuarie 2018 - 00:02
Mulțumim de înregistrare, e într-adevăr edificator.
Nu am deslușit clar, dar cred că vorbea de un proiect de separare a traficului auto obișnuit de cel de transport public, pentru a putea prezice sosirile în stații. Sper că am transcris exact fragmentul relevant:
1m33s a spus:
(Fac o paranteză off-topic: „citatele” din publicațiile menționate sunt de fapt adaptări; nu a spus „deprimant” ci „deranjant”, nici „tramvai” ci „autobuz”, și esențial e că se confirmă faptul că declarația a fost în contextul explicit de timpi inexacți, care sar fără logică aparentă, și nu al timpilor din ce în ce mai mari din versiunea din presă cu „peste 4 minute, peste 10 minute, peste 15 minute”. Vorba omului, halal standard jurnalistic.)
Nu văd un compromis ușor la problema asta veche cu timpii inexacți.
Cum spunea dl. Florin, sigur e nevoie de reproiectare.
Sper să se afișeze în continuare timpii pe liniile care nu au de obicei probleme de estimare, și că nu vor dispărea din aplicații.
Dacă STPT decide să nu se mai facă estimări, pentru că sunt imprecise în majoritatea cazurilor, aș vedea ca soluție ocolitoare:
- afișarea timpului trecut de la ultima plecare
- afișarea distanței următorului vehicul de pe linia respectivă (și rezolvată problema absurdă cu disparițiile în zonele de excludere)
- afișarea mai imprecisă a timpului până la următoarea sosire („2-5 minute”)
- afișarea timpilor estimați cu cote de pariuri (panourile vor scrie „Vizitați bet.stpt.ro” în loc de „Vizitați forum.ratt.ro”)
Apropo de ultima idee, Societatea ar putea face publice date de trafic, poate s-ar găsi cineva să îmbunătățească estimările.
Nu trebuie inteligență artificială, și nici un buget de un milion de dolari ca Netflix

#3426
Postat 23 ianuarie 2018 - 09:19
As vedea 2 variante plauzibile: fie cea de la troleibuze de acum (mi se pare destul de ok, mai ales daca se respecta graficele, si, in general, la tramvaie se respecta, si stim ca este posibil de realizat), fie, daca este posibil, atunci cand vehiculul este in zona de excludere sa se afiseze un numar fix de minute, in functie de distanta de la capat pana la statia unde se afisaza (poate ca timpul nu va fi cel exact, dar e mai bine, decat sa vad 12, 11, 10, 34, 33, 32, 9, 8, 7, etc.).
Situatia descrisa de primar, cea cu 3, 2, 1, 7, 10 min, eu n-am mai vazut-o in ultima vreme. Din cate stiu eu, asta se poate intampla doar in cazul in care vehiculul ajunge foarte aproape de statie si fie:
1. se blocheaza in trafic pentru foarte mult timp si timpii afisati incep sa creasca (sincer, nu am mai vazut asta de extrem de mult timp, chiar am impresia ca s-a umblat putin la algoritm sa fie mai putin sensibil la asemenea cazuri. De exemplu, ieri dimineata am vazut un 7 care a stat vreo 3 minute bune inainte de statia Brediceanu -> Catedrala ca sa astepte un tramvai 1 sa se bage in fata lui. In tot acest timp, aplicatia a afisat 1 min pentru statia Brediceanu, deci timpul nu a crescut).
2. ajunge intr-o zona in care pierde semnalul (din pacate sunt cateva zone de acest fel in oras), si atunci panoul "vede" urmatorul vehicul. (Poate ar trebui analizata cauza, impreuna cu cei responsabili de echipamente si gasita o solutie)
3. statia e desenata putin mai in "amonte" si vehiculul e vazut ca si cum ar fi trecut de statie (uneori e intentionat acest lucru cred. De exemplu, am observat asta la Posta Mare in statia lui 15. Cand troleibuzul ajunge in statie, se vad minutele ramase pana la urmatorul).
4. traseu temporar deviat care cauzeaza afisari eronate (de exemplu, la linia 14, cat timp a fost deviata, troleibuzele care mergeau spre I.I. de la Brad pe bucata deviata erau "vazute" de panourile de pe sens opus, ca si cum ar merge spre Baritiu (evident, timpii cresteau, pentru ca troleibuzul se departa. Problema s-a remediat acum la revenirea pe traseul normal). Aici am inteles ca e o problema care tine de desenarea traseului, care este un proces complicat si care nu se merita sa fie refacuta pentro o deviere temporara (aici, poate ar fi de ajutor o imbunatatire a acelei interfete prin care se face acea desenare pentru a usura aceasta munca, astfel incat sa se poata face pentru orice deviere - mai mare de 1-2 zile).
#3427
Postat 23 ianuarie 2018 - 18:59
Pentru restul sunt alte solutii. De exemplu lipsa de semnal. Plecand de la premiza ca un MTC, NU poate disparea de pe traseu, in momentul ca intre 2 statii acesta pierde semnalul, sa se treaca intr-o asa zisa simulare, pana reapare vehiculul in sistem, si nu sa se sara direct la urmatorul mtc. La fel, cu blocatul in trafic. Daca blocaj < 5 min, se ramane la timpul afisat, adica cat ar mai avea teoretic pana la sosirea in statie. Daca mtc-ul sta blocat >5 min, sa se afiseze un mesaj gen: mtc blocat in trafic, sau mai eu stiu ce. (sigur se gaseste o varianta buna).
Deci long story short, solutii exista, si am o impresie, ca daca vreo 10 insi de pe acest forum s-au pune la o masa, ar putea rezolva problemele de 10 mai bine, decat cu ceea ce ni se tot scot ochii de x ani deja. Vorba lui Florin, sistemul nu este chiar prost, ci este FOARTE prost implementat, si as risca sa zic, ca mai ca in bataie de joc, din partea Radcom.
#3428
Postat 23 ianuarie 2018 - 19:43

#3429
Postat 20 februarie 2018 - 16:34
#3430
Postat 20 februarie 2018 - 19:11
#3431
Postat 18 martie 2018 - 21:17
#3432
Postat 18 martie 2018 - 21:37
#3433
Postat 16 aprilie 2018 - 20:25

#3434
Postat 16 aprilie 2018 - 20:34
#3435
Postat 25 aprilie 2018 - 19:45
Panoul din statia lui 4, 5 si 7 de la intersectia cu Circumvalatiuni sens spre Torontal - afisa ieri o data din anul 2000, nu stiu daca sa rezolvat intre timp.
#3436
Postat 25 aprilie 2018 - 20:45

#3437
Postat 25 aprilie 2018 - 20:58
Da, o sa mai introducem si reclama la forum (rog fara teoria conspiratie, cum ca cineva ar fi dorit/dispus scoaterea ei...

#3438
Postat 26 aprilie 2018 - 22:28
#3439
Postat 01 mai 2018 - 20:13

Sent from my Pixel using Tapatalk
#3440
Postat 01 mai 2018 - 20:28