STP Timișoara Forum: Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar

#1901 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 13 decembrie 2017 - 16:00

Astazi am surprins unul dintre primele 2 trenuri cu Ford EcoSport plecate de la Craiova catre Germania (acesta) si Marea Britanie. Romanii mai trebuie sa astepte Eco Sport pina dupa prima jumatate a lunii ianuarie.



autohaus piske wolfenbüttel
(pt. google)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 01.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 02.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 03.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 04.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 05.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 06.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 07.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 08.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 09.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 10.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 11.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 12.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 13.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 14.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 15.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 16.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 17.jpg
  • Imagine atasata: Tren Ford Eco Sport - 2017.12.13 - 18.jpg

2

#1902 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 13 decembrie 2017 - 16:56

Interesanta firmulita care detine locomotiva. Vad ca sunt ai locului si opereaza din 2013. Ma mir ca nu i-am vazut pana acuma si ca nu au preluat ei ce face GFR prin zona.

LE: cam ciudat totusi treaba ce o spun pe site ca opereaza pe infrastructura moderna... nu stiu vreun operator privat sa fii construit vreun km de cale ferata de cand s-a privatizat activitatea de transport.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 13 decembrie 2017 - 16:58

0

#1903 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 13 decembrie 2017 - 17:00

Probabil se refera pe partea din afara tarii :04:
0

#1904 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 16 decembrie 2017 - 22:58

Vezi postareaDoppler, la 11 decembrie 2017 - 23:43, a spus:

Astazi a fosta lansata cartea care nu a putut fi cumparata decit de cine era pe lista, cfr-istii. Ciudat, probabil cererea a depasit asteptarea editurii.

Am mers degeaba la lansare, nu erau carti de vinzare pentru straini, spatiul din sala era insuficient chiar si pentru angajatii cfr dornici sa asiste, ce sa mai vorbim de straini sau presa.


Da, ai intuit corect: interesul a fost enorm, pina si autorul a fost luat prin surprindere :) Vestea cea buna este ca va scoate o noua transa in luna ianuarie a lui 2018. Un exemplar costa 50 de lei.

Incerc sa aflu numarul de telefon al omului, ca sa reusesc sa imi comand si eu unul ..
0

#1905 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 19 decembrie 2017 - 00:49

Trenul Regal ce a circulat sambata asta intre Bucuresti Baneasa si Curtea de Arges cu ocazia funeralilor Regelui Mihai. A circulat ca tren de rang I cu locomotiva antepremegatore pentru a a se evita orice eveniment nedorit.

Ramificatia Pajura (langa Bucuresti Baneasa)


Tranzitand localitatea Titu


Tranzitand comuna Tartasesti

9

#1906 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 20 decembrie 2017 - 00:25

Eu am cateva intrebari:

1. ce inseamna tran de rang I?
2. care e conceptul acele locomotive antemergatoare?
3. au fost locomotivele vopsite special?
1

#1907 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 20 decembrie 2017 - 00:41

Pentru stabilirea prioritatii in circulatia feroviara, fiecarui tren i se atribuie un rang, dupa cum urmeaza:

– peste orice rang: trenuri de serviciu puse in circulatie pentru restabilirea circulatiei trenurilor;

– in ordinea rangului:

Rangul I – trenuri pentru care autoritatea de stat in transporturile feroviare dispune sa circule in acest rang;
Rangul II – trenuri intercity;
Rangul III – trenuri interregio;
Rangul IV – trenuri regio, trenuri mixte;
Rangul V – trenuri internationale de marfa, trenuri de marfa specializate pentru transportul marfurilor perisabile si/sau al vietatilor, trenuri de mesagerie, containere si coletarie;
Rangul VI – trenuri de marfa interregionale sau regionale, trenuri navete, trenuri marsrute, trenuri cu vagoane goale;
Rangul VII – trenuri de marfa care urmeaza sa manevreze pe sectie (locale), trenuri convoaie de manevra (in complexe feroviare), trenuri de serviciu, locomotive izolate.

Sursa

Trenul regal a avut prioritate peste tot, toate celelalte trenuri aflate in circulatie de pe traseu au fost oprite in cele mai apropiate gari pana la trecerea acestui tren

In vagoanele trenurile regal s-au aflat multe persoane importante din famiiile regale din Europa care au venit la Bucuresti, iar ca masura de sigurata s-a trimis locomotiva antemergatoare pentru a se evita orice eveniment nedorit (defectiuni ale cai de rulare, contracararee acte sabotaj, etc)

Sunt doar 2 locomotive GM vopsite asa cu ocazia unor reparatii.

Aceasta postare a fost editata de Bobby: 20 decembrie 2017 - 00:43

4

#1908 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 20 decembrie 2017 - 10:07

Decalajul la plecare intre antemergator si tren a fost de 15 minute insa a crescut in parcurs deoarece trenul a circulat cu viteza redusa in multe statii.
Trenul in rangul I impune si alte masuri in parcurs: inchiderea TUTUROR pasajelor la nivel dupa trecerea antemergatorului pina dupa trecera trenului, masuri de paza la pasaje, poduri, viaducte etc.

Din ce se vede in filmarile pe youtube desi pasajele au fost inchise si asigurate, oamenii au fost lasati in preajma pasajelor.Probabil in alt context sau in alta tara , masurile ar fi fost mult mai drastice.

Personal nu cred ca vom mai vedea in curind un tren in rangul I in Romania.
4

#1909 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 februarie 2018 - 22:55

Prima locomotiva diesel din parcul CFR si una din cele mai puternice masini diesel din perioada interbelica...

CFR DE-241.001-002

Imagine atasata: IMG_1258R.jpg

Pentru mărirea capacităţii de transport a liniei Ploieşti - Braşov, administraţia C.F.R. a comandat în anul 1936 la firma SULZER A.G. - Winterthur cea mai puternică locomotivă diesel - electrică care se putea realiza în perioda respectivă. Locomotiva a fost livrată în anul 1938 şi a fost utilizată ca prototip de încercare. În perioada dintre cele două războaie mondiale, ea a fost una dintre cele mai mari şi mai puternice locomotive diesel - electrice din lume. Locomotiva era constituită, ca şi locomotivele companiei franceze P.L.M. (Chemins de fer de Paris à Lyon et à Méditerranée), din două unităţi cuplate permanent (formula roţilor tip 2-Do-1 + 1-Do-2), cu denumirea seria CFR DE-241.001-002.
Locomotiva avea următoarele caracteristici:
- puterea instalată a celor două motoare DIESEL, construite de SULZER A.G. - Winterthur - 2 x 2200 CP = 4400 CP (2 x 1618 kW = 3236 kW);
- diametrul roţilor motoare - 1350 mm;
- diametrul roţilor libere - 1000 mm;
- lungimea locomotivei între tampoane - 29300 mm;
- greutatea locomotivei în serviciu - 230 tf;
- greutatea proprie (nealimentată) - 218 tf;
- greutatea aderentă - 148 tf;
- sarcina maximă pe osie - 19 tf/osie;
- forţa de tracţiune maximă - 36 tf (353 kN);
- forţa de tracţiune uniorară - 24,4 tf (la 33,5 km/h);
- forţa de tracţiune de durată - 17,4 tf (la 48 km/h);
- viteză maximă 100 km/h.
Motoarele DIESEL (12LDA31) au fost livrate de SULZER - Winterthur, partea mecanică a locomotivei a fost livrată de HENSCHEL & SOHN - Kassel, iar echipamentul electric a fost livrat de BBC BROWN BOVERI & CIE A.G. - Baden.

Locomotiva CFR DE-241.001-002 a fost repartizată depoului CFR - Braşov şi a fost utilizată, până la începerea celui de al doilea război mondial, la remorcarea trenurilor accelerate şi rapide pe traseul Bucureşti - Braşov.

În primii ani de după cel de al doilea război mondial a fost utilizată şi ca centrală electrică la Atelierele Griviţa Roşie din Bucureşti, a căror centrală electrică fusese avariată de bombardamentele aeriene din anul 1944.

sursa: Ing. Ilie Popescu - Căi ferate - Transporturi clasice şi moderne - Editura Ştiinţifică şi Enciclopedică-Bucureşti, 1987.

Locomotiva nu este functionala multe piese mecanice unicate de pe ea lipsind.

Fotografia este realizata din dep. Dej-Triaj

Aceasta postare a fost editata de Bobby: 15 februarie 2018 - 23:12

6

#1910 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 15 februarie 2018 - 23:04

Eu credeam ca sunt doua locomotive, care pot funcționa și independent, unidirecțional. Frumoasa prezentare. :coolspeak:
0

#1911 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30184
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 februarie 2018 - 23:23

Foarte tare! ... la propriu. :coolspeak:
1

#1912 Useril este offline   andrei_tm 

  • Membru Senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 819
  • Inregistrat: 05 noiembrie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 19 februarie 2018 - 16:15

Câteva materiale video cu trenuri prin zăpadă/ninsoare:

Vatra Dornei



Băile Herculane



O compilație cu filmări din mai multe locuri din România


Aceasta postare a fost editata de andrei_tm: 19 februarie 2018 - 16:17

5

#1913 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 februarie 2018 - 22:16

Datorita inceperii celui de-Al Doilea Război Mondial si a situatiei Romaniei de atunci masina CFR DE-241.001-002 a ramas un prototip unicat, alte exemplare nemaifiind contruite.

In ani de dupa razboi, administratia CFR nu a uitat performantele in exploatare ale acestei masini unicat asa ca era un lucru firesc ca urmatoare masina diesel sa fie tot comandata to firmei SLM Wintherthur.

Mai jos aveti masina 060-DA-001 prima dintr-un lot de 6 bucatii comandante si livrate administratiei CFR in 1959. Este si singura din cele 6 masini originale care s-au pastrat si care a fost restaurata
in 2008 (cu ocazia împlinirii a 10 ani de la înfiinţarea C.F.R. Marfă) şi adusă în starea iniţială (atât din punct de vedere tehnic, cât şi estetic) la I.R.L.U. Craiova.

In perioada cand au fost comandate cele 6 exemplare pentru CFR firma
Wintherthur avea in lucru o comanda mare de masini electrice de tip AE6/6 pentru SBB (caile ferate elvetiene) de la care locomotivele contruite pt CFR inprumuta designul si o parte din partea mecanica.

Datorita rezultatelor foarte bune din exploatare alte
2483 de exemplare au fost produse (sub licenţă) la Electroputere Craiova, motorul diesel 12LDA28 fiind construit la Uzinele Reşiţa, iar boghiurile la Caromet Caransebeş. CFR a recepţionat un număr de 1404 unităţi (împărţite în 1998 între societăţile rezultate din destrămarea S.N.C.F.R.), alte 160 fiind folosite de unităţile industriale mari.

Fotografile sunt realizata tot in depoul Dej Triaj unde acesta masina este pastrata.

Imagine atasata: IMG_1.jpg

Imagine atasata: IMG_2.jpg

Placa uzinei constructoare:

Imagine atasata: 3.jpg


Mai multe informatii tehnice se gasesc pe: https://www.derbysul...om/cfr2100.html


Aceasta postare a fost editata de Bobby: 25 februarie 2018 - 22:19

7

#1914 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2365
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 25 februarie 2018 - 22:50

o masina rsmarcabila...ma bucur ca a fost conservata...din pacate ea 060 nu mai exista...la fel ca si multe aburosase..cfr si la partea de muzeu nu face nimic...060 a avut un accudent nefericit...aburoasele din pacate...au fost distruse din indiferenta....
1

#1915 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 26 februarie 2018 - 00:16

060-EA-001 a avut parte de un sfarsit teribil, insa cei de la Dej au vrut sa o salveze (din cate imi aduc aminte) pe 060-EA-007, insa cei de la Marfa au trimis-o la modernizare, si asa s-a mai pierdut un exempplar bun de muzeu... Bine ca au reusit sa o salveze pe 040-EC-001, se poate observa in prima poza. Acum nu stiu daca mai exista un exemplar de 060-EA care sa fie din punct de vedere tehnic la fel (sau aproape la fel) cu varianta originala. 007 stiu ca era destul de aproape de forma originala.
1

#1916 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 februarie 2018 - 01:44

Da, locomotiva 040-EC-001 e in spatele in masini 060-DA-001. Nu am avut cum sa-i fac o poza decenta si sa evit stalpul ala.

Imagine atasata: IMG_4.jpg

Imagine atasata: IMG_5.jpg


Aceasta postare a fost editata de Bobby: 26 februarie 2018 - 01:45

2

#1917 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 26 februarie 2018 - 08:13

Oare nu se putea salva pentru muzeu 0001?

Din cite stiu placite lui 001 au trecut pe 009.
0

#1918 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 26 februarie 2018 - 10:12

In urma accidentului din August 1990 locomotiva 060-EA-001 a fost grav afectată, s-a încercat repararea acesteia dar fără succes. O parte din echipamente au fost salvate, inclusiv plăcuțele. Ar mai fi locomotive de păstrat, o parte din ele, deși cu valoare istorică, au fost tăiate destul de recent (2014), iar altele precum 060-EB-001 nu pot fi restaurate complet datorită lipsei de componente.
0

#1919 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 februarie 2018 - 00:46

Vezi postareaBogdanTm, la 25 februarie 2018 - 22:50, a spus:

o masina rsmarcabila...ma bucur ca a fost conservata...din pacate ea 060 nu mai exista...la fel ca si multe aburosase..cfr si la partea de muzeu nu face nimic...060 a avut un accudent nefericit...aburoasele din pacate...au fost distruse din indiferenta....


Fata de alte administratii feroviare din Europa, CFR a renuntat relativ tarziu la tractiunea cu abur (undeva pe la sfarsitul anilor 70). Din pacate la noi multe masini valoroase nu s-au pastrat, au fost taiate sau lasate sa de degradeze iremediabil... In momentul de fata nu avem nici o masina cu abur in stare de functionare cu toate autorizatiile la zi. Imagine postata

Intre timp prin alte tari trenurile turistice cu masini ce au si un secol sunt la mare cautare...


"Crocodile" Ce 6/8
Locomotiva electrica fabricata in 1917




E7710
Locomotiva electrica fabricata in 1925



DR-Baureihe E 94

Locomotiva electrica fabricata in 1943



Be 4/6 12320 in Winterthur
Locomotiva electrica fabricata in 1921



Iar exemplele ar putea continua...

Aceasta postare a fost editata de Bobby: 27 februarie 2018 - 00:54

2

#1920 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 27 februarie 2018 - 09:36

Mie mi se pare tragic faptul ca unele tari din vest operează (deci sunt funcționale) locomotive cu abur ce au circulat la noi in țara. Poate la un moment dat le vom revedea pe căile noastre ferate, așa cum sunt ele cu bune și cu rele.
1

Arata acest topic


  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi