Voi fi mai scurt deoarece am încercat să scriu un post mai lung care s-a șters din păcate, încercând să deschid editorul complet.
Ideea sensurilor unice, de la care s-a pornit topicul, poate fi implementată pe noul Bulevard Pictor Ioan Zaicu - Demetriade, ce urmează să se lărgească la 4 benzi.
În prima fază, un sens poate fi de la Gh.Lazăr până la intersecția cu calea ferată spre Baader. Sensul invers se poate implementa prin OpenVille - Circumvalațiunii, pe străzi deja existente. Fiecare sens ar putea avea 4 benzi, sau 3 plus una specială pentru transport în comun, taxi etc. Următoarele faze ar putea fi extinderea sistemului pana la pasajul Jiul, apoi până la Podul Traian, și chiar Podul Mihai Viteazu (prin crearea unei bucle similare cu cea de la Traian și suspendarea parcului Catedralei deasupra noului traseu). Pentru fiecare fază este nevoie de o oarecare investiţie dar care pe termen lung va merita.
Principalele avantaje pe care le vad sunt:
- simplificarea intersecțiilor, implicit creșterea siguranței și fluidizarea lor prin unde verzi pe sensuri unice.
- temporar, nu va mai fi nevoie de pasaje subterane pentru intersecțiile cu Gh. Lazar si Bogdăneștilor, care pe termen lung vor duce la gâtuirea traficului. Banii economiști se pot duce spre exproprieri și crearea unui nou pasaj sub calea ferată pentru sensul opus, lângă benzinăria Mol.
- posibilitatea ca Circumvalațiunii să se modernizeze prin crearea unor adevărate piste de biciclete și zone pietonale, lățimea lui permițând acest lucru. Bulevardul paralel nu are nevoie de astfel de infrastructură fiind lipit de calea ferată.
Sunt curios ce dezavantaje s-ar găsi la o astfel de soluție.
Am atașat si câteva schițe pentru a fi mai clară propunerea
Aceasta postare a fost editata de BogdanP: 18 februarie 2018 - 16:15