Primele autobuze urbane ecologice au fost puse în funcţiune în România

Primele autobuze  ecologice pentru transport public au fost deja puse în funcţiune în  Râmnicu Vâlcea, în urma unei investiţii de aproape 300.000 euro.  Vehiculele au o autonomie de 200-300 km, sunt Euro 6 şi au o capacitate  de 16 locuri pe scaune si 20 în picioare.
Societatea de transport  public local a Primăriei Râmnicu Vâlcea - ETA SA - a primit trei  autobuze cu podea joasă pe gaz natural comprimat (CNG), contractate în  urma licitaţiei realizate în luna mai 2017, devenind astfel primul  operator de transport public urban din România care are în dotare astfel  de autobuze ecologice.
Autobuzele IVECO au  costat 1.430.000 lei (cca. 100.000 Euro fiecare) şi au fost  achiziţionate din fonduri proprii. Ele sunt propulsate exclusiv pe CNG  şi au o autonomie de 200-300 km, suficient pentru a putea realiza  programul de transport zilnic înainte de a trebui realimentate.  
Suplimentar faţă de economiile realizate în principal datorită  carburantului mai ieftin, vehiculele îndeplinesc standardul de poluare  EURO 6 şi pot reduce şi poluarea cu particule fine (cu peste 95%),  emisiile cu efect de seră, şi pot diminua poluarea fonică, îmbunătăţind  semnificativ calitatea vieţii locuitorilor municipiului, fie ei călători  sau doar pietoni.   Cu o capacitate de 16 locuri pe scaune si 20 în picioare, autobuzele au  toate caracteristicile de confort modern specifice clasei lor, printre  care: podea joasă pentru acces facil, climatizare, suspensii pneumatice  pe ambele axe.
...
Prin introducerea în  circulaţie a acestor autobuze, amprenta de carbon se va reduce cu cca  16% faţă de autobuzele anterioare, adică cu 9,6 tone CO2 la fiecare  100.000 km.   Diferenţa plătită în plus la preţul de achiziţie, comparativ cu un  autobuz cu motor diesel este de 5.000 de euro, suma care se poate  amortiza în aproximativ un an şi jumătate, la un rulaj lunar de 5.000  km, doar din preţul mai mic al combustibilului. În plus, se realizează  economii şi la întreţinere, pentru că motorul pe gaz are la bază motorul  pe benzină, care este mai uşor şi mai ieftin de întreţinut decât unul  diesel (-10%).   
Una dintre strategiile europene pentru sectorul  de transport este de a  înlocui gradual carburanţii din produse petroliere cu combustibilii  alternativi. Documentele instituţiilor europene, şi mai ales, Directiva  DAFI, transpusă recent în legislaţia naţională, poziţionează CNG între  opţiunile de carburanţi alternativi care vor înlocui, în  timp,carburanţii din produse petroliere şi care vor contribui alături de  celelalte surse de energie alternative, la reducerea efectului de seră  cauzat de emisiile de dioxid de carbon.   Conform directorului general ETA (companie beneficiară a celor 3  vehicule), Andi-Ştefan Davidescu, această achiziţie reprezintă doar  prima fază a unui program mai amplu de înnoire a flotei cu autobuze pe  CNG, plan ce are în vedere investiţii de cca. 10 milioane de Euro,  accesând fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2014—2020,  Axa prioritară 4, Obiectivul specific 4.1 - reducerea emisiilor de  carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe  planurile de mobilitate urbană durabilă.
 Citeste mai mult: 
adev.ro/p3shwz