Linia 5 Discutii despre linia 5
#321
Postat 18 octombrie 2017 - 20:04
Inteleg argumentatia cu incarcarea liniilor, dar mult mai usor se poate rezolva real problema prin acele "foto celule" care numara pasagerii ce urca in vehicul..in timp real se stie cati oameni calatoresc cu acel mtc pe fiecare portiune si la orice ora a zilei si in orice zi a saptamanii..
La partea cu biletele e intr-adevar o problema...dar daca din pacate asa de jos e gradul nostru de civilizatie hai sa reintroducem taxatorii.. cine plateste urca in mtc...ce a mers in anii 50 poate merge si acum daca atata putem...In plus cred ca ar fi mai eficienta o forma de suprataxare in loc de o amenda care e mult mai greu de incasat..daca nu platesc bilet de 2 lei si sunt controlat voi achita bilet de 20 de lei...si data viitoare ma gandesc de 2 ori sa mai ma urc in mtc fara bilet...si din nou avand datele personale in urma legitimarii la control sau la sectia de politie se poate pune popriri si calcula penalitati accesorii si majorari. Legi exista..din pacate nu se aplica..
#322
Postat 20 octombrie 2017 - 16:49
Personal nu am mai văzut picior de controlor prin Ronaț de vreo 5 ani!
#323
Postat 21 octombrie 2017 - 18:51
Leaga Ronatul de un nod important de transport in comun cu variante in multe directii. In plus, cei care stau chiar la capat de linie mai au varianta trecerii caii ferate si sa ia 18-le. Un autobuz cred ca face fata pe traseul acesta.
Nu stau in zona respectiva, dar ajung din cand in cand si m-am descurcat ok atat cand era 5, cat si acum cand trebuie sa folosesc minim 2 mtc. (atat pe varianta 4-microbuz cat si pe la solventul cu 18-le).
Garniturile care deserveau zona + vatmanii pot fi folositi acolo unde chiar e nevoie de o suplimentare a transportului pe sine.
#324
Postat 21 octombrie 2017 - 19:37
#325
Postat 21 octombrie 2017 - 19:44

Daca energia e obtinuta solar, eolian sau hidro e clar nepoluanta, dar daca e obtinuta in centrale pe sisturi, carbune sau nucleare, va exista poluare, doar ca nu direct pe strazile orasului.
#326
Postat 22 octombrie 2017 - 00:37
RB93, la 21 octombrie 2017 - 18:51, a spus:
Nu...
Si nu e vorba aici de poluare sau alte chestii asa complexe, sau de legaturi mai optime cu nu stiu ce alte linii. E vorba de prostie si dezinteres, iar tu vad ca ai uitat ce s-a intamplat in trecut, ori nu ti-a pasat. Cum sa mai ai incredere in sloganul "a pai aici erau degeaba, luam de aici si punem acolo unde e nevoie", cat timp incetul cu incetul au disparut remorcile de pe tramvaie pe motiv ca se mai face economie vara, cand s-a desfiintat un sens de pe 6 tot pe motiv ca era in plus si se iroseau resurse, asa ca s-au pus in alta parte, parte care uite acuma a fost inlocuita de autobuze. Pai daca o tinem tot asa ajungem sa canibalizam transportul public pana va ajunge Dunca sa ne transporte cu harburile lor. Autobuzul 5 nu face nici un mare serviciu situatiei actuale, chiar sunt curios de la ce linii de autobuz au disparut soferi ca sa fie acuma pentru 5.
Intr-un oras cat un paduche ajungem sa ne sufocam in trafic si sa petrecem deja ore pentru ca le zicem alesilor ca ne descurcam, iar ei poasa taie in continuare...
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 22 octombrie 2017 - 13:12
#327
Postat 22 octombrie 2017 - 12:57
1. la autobuze stam mult mai prost decat la tramvaie, de nu s-a facut nici un serviciu, ci o prostie
2. toti canditi intr-o cutie. Linia 5 nu inseamna doar Ronat- 700. Linia 5 insemanat 700 - Traian Traian - Banatul Banatul - Olimpia Olimpia - Balcescu Balcescu - Maria Maria - 700. Pe toate aceste portiuni, a ramas cu o linie mai putin. Aici este defapt problema, astfel trasportul devenint mult mai neatractiv ca si inainte. Daca ar fi macar linia 6, sa compenseze, nu ar zice nimeni nimic... Dar asa?!
#328
Postat 22 octombrie 2017 - 16:00
Dupa cum am mai zis, starea proasta a liniei necesita bani pentru mentinerea ei, suma de bani deloc neglijabila. In loc sa se arunce bani pe carpirea liniei, linie care oricum va fi refacuta de la 0, cred ca s-a preferat asa. Dar nu inseamna ca e desfiintata, sunt planuri pentru refacerea ei odata cu Pasajul Solventul si ducerea ei catre Gara de Nord, pe Str. Garii. Sigur, va dura mult pana atunci, dar din cate am inteles, cei de la Primaria fac deja dosarul pentru Fonduri Europene in acest sens.
Solutia aleasa era cu microbuzul, si cu un sofer / schimb. Dar la cererea lui Robu, linia a trebuit prelungita, necesitand acum 2 autobuze, astfel ca probabil unele linii vor fi afectate din cauza asta, dar daca asa a zis Robu...
#329
Postat 22 octombrie 2017 - 16:13
RB93, la 21 octombrie 2017 - 18:51, a spus:
Nu. Nu poți compara un tramvai cu un autobuz sub nici un aspect.
E altă discuție că tâmpiții de la PMT au cheltuit banii de tramvaie pe "alte investiții" și că un oraș normal și mai ales unul cu pretenții(gen Oradea!) ar băga bani serioși în tramvaie...
(Vă dați seama unde suntem dacă am ajuns să invidiem Oradea? Oradea!)
Florin.B RATT, la 21 octombrie 2017 - 19:44, a spus:
O sa vă distrug karma dar solarul și eolianul, dar în special solarul e dintre cele mai poluante sisteme de generare a electricitătii.


Hidro produce cel mai ecologic curent doar că are o capacitate de producție foarte limitată... Plus că scoaterea poluării din oraș sub orice formă, e benefică tuturor.
Chiar și așa între combustie internă și electric, aș pune banii pe electric! Zic asta pentru că aproape toate investițiile din infrastructura de transport în comun de la orașele care au ceva pretenții merg în direcția asta - tramvaie, metrou(unde există), troleee, baterii, hibride și abia pe urmă combustia!
Noi mergem înainte ca racul... investiții mnime în transport in comun și maxime în extinderea infrastructurii rutiere.
Până și extinderea o facem prost - lărgim rutele existente în loc să creem căi alternative

Visor, la 22 octombrie 2017 - 16:00, a spus:
Dupa cum am mai zis, starea proasta a liniei necesita bani pentru mentinerea ei, suma de bani deloc neglijabila. In loc sa se arunce bani pe carpirea liniei, linie care oricum va fi refacuta de la 0, cred ca s-a preferat asa. Dar nu inseamna ca e desfiintata, sunt planuri pentru refacerea ei odata cu Pasajul Solventul si ducerea ei catre Gara de Nord, pe Str. Garii. Sigur, va dura mult pana atunci, dar din cate am inteles, cei de la Primaria fac deja dosarul pentru Fonduri Europene in acest sens.
Nu știm dacă au depus vreun proiect în sensul ăsta, că pe ce zice Robu nu poți să dai nici o ceapă degenerată! Omul habar n-are de ce înseamnă urbanism, strategie de dezvoltare urbanistică, transport în comun... n-a citit nici măcar strategiile PMT pe care el le-a avizat și trimis la vot anul trecut! Să nu mai zic că primul proiect depus pentru finanțare a lui Robu a fost respins pentru că era greșit(Robu chiar a zis public că știa că-i greșit dar a sperat că "cei de la ADR nu vor observa"!) Și cu modernizarea asta în forță PMT a renunțat să-și mai prezinte public proiectele - nu știi ce se face, cum se face - totul e la secret! Deci chestia cu "nu e desființată" e tocmai pe invers - bye, bye!
Ai linia acolo, e utilizabila și o folosești doar pentru îmbunătățiri funciare în sensul creșterii cantitătii de fier din sol, lăsând-o să ruginească... mirific!
ps: "suma de bani deloc neglijabila" - aș fi și eu curos să aflu cât anume cheltuia RATT să întrețină linia. Ultima intervenție "de întretinere" a liniei tramvaiului 5 la care am asistat a avut în prim plan doi angajati - unul cu o rangă și altul cu o găleată: cu ranga se ridica traversa și cu mâna se punea piatră din găleată, bucată cu bucată! Cred că a fost... foarte costisitor!

Visor, la 22 octombrie 2017 - 16:00, a spus:
E un mister MARE cum și cine a gândit că un tramvai ce deservește trei cartiere de câteva mii de oameni poate fi înlocuit cu un "maxi-taxi"! Unul! Cât despre "prelungire" - nu vine la cererea lui Robu, e o petiție scrisă și semnată de mai mulți din Ronaț pe treaba asta... Cert e că pentru re-creerea condițiilor de transport în comun din 1947, din Ronaț nu mai pupă nici un vot!
#330
Postat 22 octombrie 2017 - 17:37
Visor, la 22 octombrie 2017 - 16:00, a spus:
Dupa cum am mai zis, starea proasta a liniei necesita bani pentru mentinerea ei, suma de bani deloc neglijabila.
Asta nu o sa o pup nici eu, sorry. Ce, cand unde? Vreau si cateva dovezi, ca asa pot spune si eu.
Nici macar sa zici ca vorbim de costuri indirecte pentru reparatiile tramvaielor nu poti vorbii, deoarece nici acelea numai exista!
#331
Postat 22 octombrie 2017 - 17:43

Presupun ca ai asistat si la desele deraieri ale tramvaielor in Ronat, nu? Hopurile simtite in interior la circulatia vagonului nu prezentau un punct de siguranta.

BTW: RATT nu schimba traseele cum vrea, orice modificare vine sau trebuie facuta, este aprobata de Comisia de Circulatie din cadrul Primariei. Deci, inseamna ca ei au fost de acord.

BTW2: Fiindca nu se valideaza calatoriile, ba mai mult pe linia 5 urcau multi spre capat, in loc in statiile spre centru, astfel ei trebuind sa valideze de doua ori. Dar evident, abia se valida o data.

#333
Postat 23 octombrie 2017 - 01:13
Visor, la 22 octombrie 2017 - 17:43, a spus:

Speranța nu ține loc de transparență, nici de dezbatere publică! Suntem totuși în anno domini 2017!
Un proiect prost odată aprobat, nu-l mai poți schimba... Dau ca exemplu semaforizarea - un proiect cu potențial dar făcut prost și implementat prost
Visor, la 22 octombrie 2017 - 17:43, a spus:

Eu vorbeam de costurile de întreținere... gen reparații minore pentru menținerea în parametrii optimi ai liniei. Din ce explicați în RATT se prefera "reparația capitală" adică nu facem nimic până crapă si atunci reparăm doar dacă sunt bani.
Ceea ce nu explică dacă în ultimii ani RATT a făcut întreținere pe linia lui 5 (în special la terasament) și cât a costat. Spuneți doar că e scump...
Visor, la 22 octombrie 2017 - 17:43, a spus:

Ouch ! Asta explică totul! Comisia aia e un cancer pentru oraș. Comisia e Robu în persoană... E inființată, reglementată, condusă de întâiul cetătean al orașului. El convoacă, el numește, el.... Sergiu Nicolaescu e un mic copil! E chiar mișto când îl vezi că se ascunde în spatele ei la decizii tâmpe!
Acum înțeleg de ce RATT merge ca naiba în ultimii ani... mai tre' să lămuresc ce liberal meritocrat vrea să-l preia la "privatizare"

Visor, la 22 octombrie 2017 - 17:43, a spus:

Asta cu validările ca referință e total aiurea...
Validările reprezintă numărul celor mai conștiincioși dintre călători, nu numărul total calătorilor(Serios vorbind, RATT mai are controlori?). Peste tot măsurătoarea se face altfel și principial trebuie ieșit din birou. Intr-o vreme existau numărătoare automate (în trolee dacă nu mă înșel), da mi-e frică


Cu ele, teoretic, aveam șansa să evităm achiziția hArmoniilor (Oradea! Mai zic odată Oradea)
#334
Postat 23 octombrie 2017 - 07:28
#335
Postat 23 octombrie 2017 - 09:29
#336
Postat 23 octombrie 2017 - 10:37
Visor, la 22 octombrie 2017 - 17:43, a spus:
Presupun ca ai asistat si la desele deraieri ale tramvaielor in Ronat, nu?
Presupun că există o aplicație/un program pentru pentru înregistrarea și urmărirea modului de rezolvare a defecțiunilor, cu tipuri de defecțiuni clar stabilite. S-ar putea afla (ușor) numărul de deraieri ale tramvaielor (ex: nr. total deraieri/an, nr. deraieri pe linie de tramvai/an). Tot așa am putea afla numărul de intervenții pentru mentenanța corectivă și implicit costurile aferente pentru fiecare linie de tramvai. De asemenea, presupun că RATT are întocmit un program anual de mentenanță preventivă din care se poate afla ce lucrări de mentenanță au fost/sunt programate în fiecare an și ce sume sunt alocate. Cu mențiunea ca lucrările planificate să fi fost și executate.
Locuiesc în Ronaț cam de 40 de ani și singura perioadă cu dese deraieri a fost în urmă cu vreo 10 ani. Îmi aduc aminte că în bucla de la capăt erau deraieri foarte dese! Angajații RATT au identificat și remediat problema și de atunci nu au mai fost deraieri în buclă. În rest…de câteva ori pe an am văzut/am auzit de mici intervenții la calea de rulare și foarte puține deraieri pe parcursul anilor între capăt și Balta Verde.
#337
Postat 23 octombrie 2017 - 11:11
Sa scoti tramvaiul si apoi sa bagi 2 autobuze, ca mai apoi sa justifici mutarea prin facere de bine, este un mare autogol. Sunt curios pe care linie se circula mai nasol odata cu cele 2 autobuze lipsa.
#339
Postat 23 octombrie 2017 - 16:04

#340
Postat 23 octombrie 2017 - 16:09


