Am fost un pic de raspunsul anterior, imi cer scuze. Un singur lucru am de spus: Multumesc.
Asa cum am spus in mesajul prezent va voi prezenta tramvaioul TATRA T4R, poze suplimentare vor urma in zilele ce urmeaza, inclusiv una cu spatele unui astfel de tramvai.
TATRA T4R
Cele mai bătrâne vagoane pe care RATB le are are in circulație la ora actuala și-au făcut datoria și încă o mai fac, probabil cele mai bune vagoane la vremea lor fiind niște vagoane aduse din import.
Istoria acestor vagoane începe in perioada comunista, mai exact in anul 1973 când in București ajunge vagonul 3301.
Cele 130 de vagoane TATRA au ajuns in București astfel:
1973: 3301
1974: 3302-3338, 3340-3348
1975: 3349-3431
Au fost garate in Depoul Militari, locul in care se afla și astăzi.
Date tehnice:
- Lungimea vagonului inclusiv tampoanele 15200 mm
- Lungimea caroseriei 14000 mm
- Latimea vagonului 2200 mm
- Inaltimea vagonului 3063 mm
- Distanta intre boghiuri 6400 mm
- Distanta intre osiile aceluiasi boghiu 1900 mm
- Locuri pe scaune 20
- Locuri in picioare 77
- Tipul motorului TE 022 B
- Puterea motoarelor: 4 * 40 kW
- Viteza maxima 65/55 km/h
De-a lungul timpului tramvaiele au suferit numeroase Reparații Capitale și au avut toate schemele de vopsire pe care ITB/RATB le-a avut, de la rosul ITB-ist la schema actuala RATB.
O poveste mai ciudata să-i zicem este cea a vagonului 3339 a cărui soarta nu se știe, sau mai bine spus unii nu o știu; acest vagon nu a ajuns niciodată la București, însă unele publicații germane susțin ca acest vagon ar fi ajuns in Rusia.
Toate vagoanele au supraviețuit pana in 1999 când RATB a hotărât modrrnizarea vagoanelor TATRA T4R. Primele doua vagoane modernizate au fost 3331 și 3394, acestea au fost unele din putinele vagoane care nu au mai prins schema actuala a RATB. De pe vagoanele "modernizate" se spune ca s-a luat șasiul și boghiurile, in realitate nu prea va pot spune ce și cât s-a luat de pe ele (2 boghiuri sigur s-au luat), dar pot spune ca in urma modernizarii a rămas multă tabla din vechile Tatre.
Tramvaiele modernizate (casate in programul BUCUR 1):
3318, 3331, 3336, 3342, 3345, 3346, 3347, 3360, 3394, 3396, 3408, 3414, 3418, 3424.
3001 - 3331+3394
3002 - 3342+3414
3003 - 3346+3347
3004 - 3336
3005 - 3318
3006 - 3396
3007 - 3424+3345
3008 - 3418+3360
3009 -
3010 -
3011 -
Revenind, după aceasta etapa din istoria tramvaielor TATRA T4R in anul 2012 începe o alta etapa, cea a casarii, astrel in anul 2013 sunt ridicate și casate 36 (inițial trebuiau ridicate 37, dar 3343 a scăpat și se afla și astăzi in depou) de tramvaie. Tramvaiele care au fost casate sunt:
3314; 3316; 3317, 3319; 3325, 3326, 3327, 3328; 3330; 3333; 3337; 3340; 3341; 3352, 3353, 3354, 3355; 3357; 3358, 3362, 3363, 3364, 3365, 3366; 3370; 3375, 3376, 3377; 3380; 3384; 3398; 3401; 3402; 3406; 3407; 3422 și 3431.
Pana astăzi nu a mai fost casat niciun tramvai, însă de pe 1 Septembrie 2017 in București nu mai circula cupluri de tramvaie TATRA T4R, asta după ce TATRA 3385 care era remorca într-un astfel de cuplu a luat foc in mers, in luna August.
In prezent tramvaiele sunt garate in Depoul Militari și circula pe liniile: 8, 11, 35, 44 și 47. Deși nu mai au voie pe linia 25, linia pe care au făcut legenda in ultimii ani, luna aceasta au mai scăpat de doua ori datorită parcului redus.
TATRA T4R 3324 pe linia 11.
inloc 39.jpg (166.81K)
Number of downloads: 0
Interiorul tramvaiului 3303
inloc 41.jpg (182.46K)
Number of downloads: 0
inloc 42.jpg (148.43K)
Number of downloads: 0
Cabina
inloc 43.jpg (170.91K)
Number of downloads: 0
Pedalele cu care sunt controlate aceste tramvaie
inloc 44.jpg (131.83K)
Number of downloads: 0
Aceasta postare a fost editata de GPS: 26 noiembrie 2018 - 18:01