mile, la 03 august 2017 - 14:37, a spus:
Ha, ha, ha...Sunt curios ce vor face cablistii cu tonele de cabluri agățate de stâlpii vechi când acești stâlpi vor dispărea din zona...
Sper că nu vor fi agățate de noii stâlpi care au primit și lămpile de sus, și pe cele de la semi-inaltime pentru iluminarea trotuarelor...
Este un prilej bun pentru a de forță dispariția cablurilor aeriene și ducerea lor în subteran pentru care s-au și făcut lucrările necesare in urma cu doi (trei) ani...
Reteaua de troleibuz a fost prinsa toata pe noii stalpi, iar celelalte cabluri au fost taiate si date jos de pe vechii stalpi. Acestea au fost stranse in doua gramezi, care se pot vedea pe jos, pe de o parte si de alta a strazii Jiul, la intersectie. Pe partea cu viaductul cateva cabluri au fost deja prinse de noii stalpi.
Parerea mea ca pentru cablurile subterane existente, cat si pentru multitudinea de cabluri aeriene, era mai ok sa se fi facut sub toate trotuarele, la o adancime considerabila (cat prevede legea) un canal cu vreo 3 camere: una pentru RATT (cablurile de alimentare 600 Vcc), una pentru ENEL (si iluminat public stradal), iar a 3-a pentru toate cablurile aeriene de telefonie, retea, fibra etc.).
Toate canalele sa fie prevazute cu guri de vizitare la o distanta de 12,5 m. De ce 12,5? Pentru ca intre doi stalpi media e de 25 m, astfel ca zonele de vizitare sa se afle pe trotuar, langa stalpi, si intre acestia la mijloc, sau doar in dreptul stalpilor la 25 m, daca nu e prea mult. Capacele de vizitare sa fie pur si simplu la nivelul trotuarului, sa nu incomodeze trecatorii, astfel schimbarea cablurilor defecte facandu-se foarte usor, fara sa se mai sparga pentru a ajunge la un cablu fisurat de ex.
Pur si simplu inlocuiesti bucata de cablu dintre doua guri de vizitare, o legi cu mansoane de legatura, iar cablul se poate impinge de la un capac al canalului la celalalt cu un sarpe de ex. Asta s-ar putea face de acum incolo, pe masura ce se vor reasfalta trotuarele. Cablurile nemaifiind imprastiate sub pamant, nu vor mai fi expuse la fisurarea lor accidentala de catre vre-un Dorel.
Se va sti exact ca sub trotuar vor fi toate cablurile de la toate firmele, si doar acolo. Bineinteles, cablurile putand avea tile pentru a fi etichetate, astfel la o interventie fiecare fima sa stie care sunt cablurile lor. Iar daca capacul de vizitare se afla langa stalpi, tot acolo se pot intersecta cablurile ENEL care pleaca la stalpul din imediata apropiere pentru iluminatul public. Iar la celelalte firme, la fel intersectarea cablurilor, si unde e nevoie, ies la suprafata pe langa stalp printr-o tubulatura prinsa de acesta, asa cum e metoda si acuma.
Probabil in alte tari cum ar fi Germania asa si este, pentru ca stalpii ce i-am vazut in oras erau toti "golasi", doar cu sarmele de sustinere a firelor de tramvai...