STP Timișoara Forum: Pasajul Solventul | Podul Solventul - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (50 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Pasajul Solventul | Podul Solventul Pasaj: Sylc cons Trans & as - in constructie | (pod in elaborare)

#221 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 10 iunie 2017 - 15:21

Vezi postareaPelbartus, la 09 iunie 2017 - 08:20, a spus:

Un eventual pasaj suprateran la Solventul ar trebui sa inceapa cam de la intersectia cu strada Dunarea. De acolo incepand ai pe o parte case, pe o parte blocuri. Cred ca e mult mai estetic un pasaj subteran.




Pornind de la aceasta afirmatie, am incercat sa fac niste comparatii intre pasajul suprateran din Calea Sagului, pasajul subteran LdV (Michelangelo) si locatia de la capatul Caii Bogdanestilor, respectiv locatia viitorului pasaj CF de la Solventu...


Daca pasajul suprateran din Calea Sagului are o lungime de 700 m iar pasajul subteran LdV are lungimea de circa 500 m cu plus, spatiul disponibil dintre strada Dunarea si strada Garii este de ... (maxim) 395 m desi ochiometric pare a fi mai mult...Cel putin asa aveam eu impresia...

Iata deci ca acest spatiu disponibil este substantial mai scurt decat celelalte doua locatii pomenite mai sus...Si daca punem la socoteala ca vom avea si o linie de tramvai care necesita o panta/rampa mai lina decat autovehiculele, atunci s-ar parea ca vom avea ceva probleme cu constructia acestui pasaj...Practic nu este lungime suficienta intre cele doua strazi pentru construirea lui...

De-a lugul timpului sustineam ca pasajul ar trebui sa fie suprateran si sa treaca inclusiv si peste strada Garii indreptandu-se la o oarecare inaltime (dedesupt s-ar putea amenaja locuri de parcare ale viitoarei zone rezidentiale sau ce seva construi pe acolo) pana la viitorul pod de peste Bega iar conexiunea cu strada Garii sa se faca prin bretele de coborare/urcare...Mai complicat ar fi pentru tramvai, respectiv conexiunile acestuia cu o eventuala linie de tramvai care sa vina de la Gara de Nord...


Am impresia ca inca nu sunt stabilite multe aspecte si detalii ale acestui pasaj, fie el si in varianta subterana...Si toate astea din cauza distantei mici dintre strada Dunarea si strada Garii...


Imagine atasata: pasajul cf solventul 01.jpg
1

#222 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1101
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 11 iunie 2017 - 20:29

Citind postarea de mai sus, preluand ideea dl. Mile, m-am gandit ca s-ar putea realiza un astfel de pasaj suprateran cu bretele asemanatoare pasajului din Freidorf... si intocmai cum este (era) acolo sa se realizeze urcarea/coborarea tramvaiului de pe pasaj fara a urma bucla pentru masini pentru a iesi spre strada Garii, iar dinspre Dambovita si Bogdanestilor sa se circule in linie dreapta pe sus, fara a se mai realiza o coborare a pasajului la mijlocul sau

Aceasta postare a fost editata de Fantoma Tramvaiului 3: 11 iunie 2017 - 20:30

0

#223 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 12 iunie 2017 - 11:57

Chiar vroiam sa spun, ca acum X ani, comunistii au rezolvat o problema, pe care nu o putem rezolva noi cu tehnica avuta azi?
Plus ca acolo urcau si coborau Timis-uri, iar aici ar urma prin teorie sa urce si coboare Armonii...
0

#224 Useril este offline   Pelbartus 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 29 aprilie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 iunie 2017 - 12:13

Apropo de acest pasaj, stiu ca Centura Sud ar urma sa treaca fix pe acolo. Stie cineva daca in proiect intra si reablitarea pasajului?

Sper ca centura nu va intepa Ovidiu Cotrus intr-un banal sens giratoriu si atat.

Aceasta postare a fost editata de Pelbartus: 12 iunie 2017 - 12:13

0

#225 Useril este offline   ioio_viola 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 17 septembrie 15
  • Sexul:masculin

Postat 12 iunie 2017 - 13:21

cum sa treaca centura sud pe acolo? centura se opreste la fabrica de zahar, nu vine la solventul.
0

#226 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 12 iunie 2017 - 13:45

Cred că se referea la pasajul din Freidorf.
0

#227 Useril este offline   ioio_viola 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 17 septembrie 15
  • Sexul:masculin

Postat 12 iunie 2017 - 14:20

ah my bad.

Nu se opreste in acel pasaj din ce inteleg eu din poza de mai jos:

Imagine postata

e rezolutie mai buna e aici: http://www.ratt.ro/f...ndpost&p=136579

Aceasta postare a fost editata de ioio_viola: 12 iunie 2017 - 14:22

0

#228 Useril este offline   Paul85 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 23 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 13 iunie 2017 - 10:58

Din ce vad pe schita, centura sud va traversa cu un pasaj suprateran atat DJ 591 (str. Polona) - cam prin zona unde se termina pasajul actual - cat si CF, si va avea o bretea de legatura spre pasajul actual.

Cat despre Solventul, problema mai mare o vad pe pertea cu str. Garii. Acolo sunt aprox. 100 - 120 m de la CF pana la strada. Nu stiu daca se poate cobori/urca pe o distanta atat de scurta. La Michelangelo sunt cam 160 - 170 m de la inceputul pasajului pana la intrarea in subteran (pasajul complet are in jur de 450m).
0

#229 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 13 iunie 2017 - 12:06

Vezi postareaPaul85, la 13 iunie 2017 - 10:58, a spus:

Din ce vad pe schita, centura sud va traversa cu un pasaj suprateran atat DJ 591 (str. Polona) - cam prin zona unde se termina pasajul actual - cat si CF, si va avea o bretea de legatura spre pasajul actual.

Cat despre Solventul, problema mai mare o vad pe pertea cu str. Garii. Acolo sunt aprox. 100 - 120 m de la CF pana la strada. Nu stiu daca se poate cobori/urca pe o distanta atat de scurta. La Michelangelo sunt cam 160 - 170 m de la inceputul pasajului pana la intrarea in subteran (pasajul complet are in jur de 450m).


La pasajul Jiul ai vazut ce abrupt este ? Cred ca e sub 30 de metri pe partea cu Republicii , si sub 40 de metri dincolo. Da, calea ferata e cam cu 1-2 metri peste nivelul strazii dar oricum ...
Sigur se poate alege o solutie pentru coborare, este destul spatiu gol pentru panta.
0

#230 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 13 iunie 2017 - 12:51

Este vorba de coborârea și mai ales urcarea tramvaielor pe înclinații abrupte...
Ne-a explicat undeva domnul Illes despre aceste înclinații maxim-admise pentru tramvaie...

PS Coborârea la Jiul nu incepe de la același nivel cu CF, nici de la -2, poate de la -3, -3,5 aproape chiar -4 m. Așa că comparația nu este edificatoare...
0

#231 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 13 iunie 2017 - 13:15

Calea Bogdanestilor, din cite imi aduc aminte, e mult mai coborita decit calea ferata, sa tot fie 4-7 metri.
0

#232 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1292
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 13 iunie 2017 - 15:56

Imagine atasata: DSC000056x.jpg
o poza de acum 2 ani( si acum tot asa arata zona )
calea ferata e cu cel putin 2 metri peste nivelul strazii
1

#233 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 13 iunie 2017 - 16:00

Nu cred că sunt 2 metri. Dacă reușesc să trec azi prin zonă, fac o poză.
0

#234 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 13 iunie 2017 - 22:25

Și eu zic la fel. Dinspre Solventu către CF poate fi o diferența de maxim 0,5 m iar dinspre Calea Bogdăneștilor catre CF diferența este mai mare, circa 1-1,5 m însă trebuie scoasa "groapa" din ecuație deoarece C Bogdăneștilor coboară între strada Dunărea și CF...
Este posibil să se fi dislocat pământul de acolo pentru ridicarea CF sau să fi fost cândva acolo o balta sau teren mlăștinos iar cu timpul desecat...
0

#235 Useril este offline   CristiPC 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 26 septembrie 16

Postat 14 iunie 2017 - 08:12

Ma gandeam daca ar fi oare fezabila, posibila o abordare in care pasajul sa subtraverseze si strada garii. Ar fi o solutie la inclinatia prea abrupta. E doar o idee...
Am incercat sa exemplific in urmatoarea imagine:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: solventul.jpg

Aceasta postare a fost editata de CristiPC: 14 iunie 2017 - 08:18

0

#236 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 14 iunie 2017 - 08:37

Sau pur si simplu rampa sa se faca pe Str. Garii pana la actuala bucla de troleibuz, tramvaiele luand virajul spre dreapta (sau/si stnga spre Dambovita), apoi deja pe pod. Iar in capatul celalalt, doar soseaua sa coboare mai abrupt pana la Str. Dunarea, tramvaiele putand cobori mai incolo, dupa intersectia cu Dunarea.
0

#237 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 14 iunie 2017 - 11:12

Da stati un pic, ca mie acuma imi pica fisa...
Asa-i ca stit, ca pasajele acestea subterane se pot executa si in curba... Deci defapt nu vad unde este problema. Pasajul coboara, iar mai apoi urca direct pe strada garii, cu tot cu tramvai. Problem solved!

Clar se pot executa si bretele pentru o viitoare continuoare catre Dambovita.
0

#238 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 14 iunie 2017 - 11:13

Vezi postareaCristiPC, la 14 iunie 2017 - 08:12, a spus:

Ma gandeam daca ar fi oare fezabila, posibila o abordare in care pasajul sa subtraverseze si strada garii. Ar fi o solutie la inclinatia prea abrupta. E doar o idee...
Am incercat sa exemplific in urmatoarea imagine:




De ani de zile sustineam cumva acest aspect si anume indiferent ca vom avea un pasaj suprateran sau subteran, ar fi bine ca acesta sa treaca dincolo de strada Garii, respectiv, intersectarea dintre pasaj si strada Garii sa fie una denivelata pentru ca in viitor va trebuia neaparat sa avem prelungita strada Garii pana la Centura de Vest si astfel s-ar crea o noua intrare/iesire in/din oras care ar reduce intr-o oarecare masura traficul de pe celelalte intrari/iesiri...
Deci, ar fi o abordare cu gandul la viitor si nu doar la prezent...


Iata, si din cauza acestor aspecte, luarea unei decizii asupra variantei de pasaj (subteran sau suprateran) nu este una simpla, pe baza de mofturi, ci o decizie mai complicata, respectiv gasirea unor solutii simple si optime in acelasi timp, de crearea legaturilor (bretelelor) intre pasaj (directia acestuia) si strada Garii, atat pentru traficul auto cat si pentru tramvaie...


Practic, pentru tramvaie ar trebui sa avem o intersectie in forma literei T. Indiferent din ce directie vi cu tramvaiul (Bogdanestilor, Dambovita sau Gara de Nord), sa ai in intersectie doua optiuni...

Vezi postareamile, la 13 iunie 2017 - 22:25, a spus:

Și eu zic la fel. Dinspre Solventu către CF poate fi o diferența de maxim 0,5 m iar dinspre Calea Bogdăneștilor catre CF diferența este mai mare, circa 1-1,5 m însă trebuie scoasa "groapa" din ecuație deoarece C Bogdăneștilor coboară între strada Dunărea și CF...



Revin cu argumentatie "foto" la afirmatiile mele de deasupra...imaginile sunt preluate de la o inaltime de 2,5 - 3 metri...


Se poate observa ca drumul coboara in zona buclei de tramvai si apoi urca catre CF insa urcarea nu este atat de proeminenta....

Imagine atasata: pasajul solventu 02.jpg


Imagine preluata chiar de pe sina buclei...Linistit se poate vedea masina de dincolo de CF si care este partial obturata de buruieni...

Imagine atasata: pasaj solventu 01.jpg


Deci, nici vorba de 4-7 metri diferenta de nivel pana la CF...
4

#239 Useril este offline   CristiPC 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 26 septembrie 16

Postat 14 iunie 2017 - 12:41

Ar putea fi gandit ca pasaj subteran pe directia str. Bogdanestilor si pasaj suprateran pe directia str. Garii astfel incat sa supratraverseze si CF. catre viitoarea centura. Am incercat grobian sa incropesc o schema, linia galbena reprezentand linia de tramvai. Nu imi dau seama daca ar fi suficienta distanta pentru coborarea tramvaiului ce vine din directia garii.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: solventul.jpg

Aceasta postare a fost editata de CristiPC: 14 iunie 2017 - 12:49

3

#240 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 14 iunie 2017 - 13:31

sau 2 variante mai SF:

1. pasaj subteran, dar linia de tramvai sa coboare mai repede/departe de CF, eventual cu o singura linie, cred ca nu ar fi asa mult trafic acolo incat sa fie nevoie de linie dubla

2. subteran pentru masini si suprateran pentru tramvai eventual cu o singura linie ca sa fie cat mai ingust si mai usor

pana la urma cel mai logic e sa fie auto subteran - inaltime redusa la o latime mai mare si tramvai suprateran - latime redusa ca inaltimea nu mai conteaza

Imagine postata

Imagine postata

2

Arata acest topic


  • (50 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi