STP Timișoara Forum: ⌚ Gara de Nord - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (30 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

⌚ Gara de Nord

#341 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 24 mai 2017 - 18:52

Deci dupa o "zugraveala" pe ici-colo a garii realizata odata cu instalarea noului sef la Regionala Timisoara in urma cu vreo 2 ani, zugraveala bine venita si care a repus cladirea garii pe linia de plutire, iata ca odata cu vizita din weekend-ul trecut al secretarului de stat din Min Transporturilor la Timisoara, acesta a spus vrute si nevrute de parca era in campanie electorala...

Printre multe nevrute a pomenit si de reabilitarea masiva a Garii de Nord din Timisoara, reabilitare care face parte dintr-un program national finantat de UE, program din care fac parte 46 de statii CFR din tara iar suma pusa la dispozitie este de 82 milioane de euro deci in medie sub doua milioane/gara...Cat va primi Timisoara vom vedea cand se vor defalca sumele...



Citeaza

Gara de Nord din Timisoara intra in reabilitare totala, din bani europeni

De Adrian Panduru la 22. mai 2017 09:25



Gara de Nord din Timișoara intră, în sfârșit în reparații capitale. Au mai fost făcute lucrări de reparații, pe ici, pe colo, de-a lungul timpului, dar acum va demara o reabilitare totală a porții feroviare de intrare în urbea de pe Bega. Reprezentanții Ministerului Transporturilor, aflați zilele trecute la Timișoara, nu au precizat însă suma care va fi alocată gării din Timișoara pentru reabilitare.


Conform secretarului de stat în Ministerul Transporturilor Dragoș Titeu, Gara de Nord din Timișoara va intra în reabilitare alături de alte 46 de staţii CFR din țară. Este vorba de un proiect european în valoare de 82,3 milioane de euro. Sumele nu au fost defalcate pentru fiecare gară în parte, dar urmează să se facă acest lucru.



tion
0

#342 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 24 mai 2017 - 20:15

Sa nu uitam ca acesti cretini din ministerul transporturilor (in general, nu conteaza cine a fost la guvernare sau va fi), au renovat o gara cu un milion de euro, gara prin care nu mai trece niciun tren de 8 ani, dar pentru o gara ca cea din Timisoara nu s-au gasit bani pana acum... :machine-gun:

Citeaza

Gara din comuna Campulung de Tisa, din Maramures, a fost inchisa in urma cu 8 ani, pentru simplul motiv ca prin localitate nu mai trece niciun tren, dar, cu toate acestea, in aceasta perioada a avut patru angajati - impiegati de miscare. Mai mult, acum trei ani, adica la cinci ani dupa ce a fost inchisa, gara a fost modernizata, pentru a raspunde cerintelor europene. Potrivit graiul.ro, investitia depaseste 1 milion de euro.

8

#343 Useril este offline   Paul85 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 23 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 mai 2017 - 14:08

Mai stiu un stat care a facut un intreg sat (fantoma) in apropierea granitei, ca vecinii lor (de la sud in cazul lor) sa vada cat de bine o duc ei si ce frumos e la ei in tara. Poate asta au vrut si ai nostri sa realizeze :rad:
1

#344 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 25 mai 2017 - 15:14

Cretini sigur nu sint, au avut ei un interes, ca si cu vinzarea vagoanelor din otel la pret de fier ordinar. Imagine postata

Verde la renovare:

Citeaza

588/24.05.2017
C.N. C.F.R. S.A.-SUCURSALA REGIONALA DE CAI FERATE TIMISOARA
GARII nr.2
Lucrari tip a - Amenajeri in incinta cladirii Garii de Nord - Reparatii cladire calatori, pardoseli si holul casei de bilete Statia C.F. Timisoara Nord

AC primaria tm
4

#345 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 26 mai 2017 - 00:19

Ha?

Ani de zile, gargara, nimic, face o vizita acest oricine, si dupa 2 zile apar stirea in presa, si autorizatia din nimic... Doar mie mi se pare ciudat?
0

#346 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2361
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 26 mai 2017 - 06:35

Vezi postareacseh_17, la 26 mai 2017 - 00:19, a spus:

Ha?

Ani de zile, gargara, nimic, face o vizita acest oricine, si dupa 2 zile apar stirea in presa, si autorizatia din nimic... Doar mie mi se pare ciudat?

Kriszti...poate chiar i-a "venit vremea". Adevarat ca se discuta de mult despre reabilitarea M900 ca parte a coridorului de transport... si dupa ce s-au incheiat lucrarile pe Bucuresti - Constanta si Bucuresti- Brasov..si se lucreaza in continuare pe partea spre Sighisoara, Deva...iata ca si Arad cu iesirea feroviara la Curtici a fost reabilitat..a venit randul si portiunii acesteia..
Stim toti cate blocaje au fost cu acea licitatie veche de reabilitare..contestata..judecata pana la tribunale europene.. poate acum avem noroc si se va face cat de cat ok...
0

#347 Userul este online   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 26 mai 2017 - 07:51

Sa nu fie cumva marul otravit, eu prin modernizare inteleg ca apar corpuri noi, peroane noi, reconfiguarea intregului ansamblu. Tare ma tem ca vin cu gresie, lavabil si termopane si cam asta este toata modernizarea.
Pana sa apara proiectul sa stim exact ce se v-a face povestim vorbe. Sper sa fie trecuta in SF-ul care este acum in lucru cu dublarea si modernizarea liniei prin oras, exista deja modelul constructiv la Arad care se poate copia, nu m-ar deranja deloc sa se implementeze acelasi proiect cu peroane inalte si la noi.
0

#348 Useril este offline   CristiPC 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 362
  • Inregistrat: 26 septembrie 16

Postat 28 iunie 2017 - 11:54

Am avut ocazia acum cateva zile sa ma intorc in Timisoara cu trenul, folosind astfel Gara de Nord. Recunosc, nu am mai folosit trenul de vreo 15 ani, tot de atunci nepasind in Gara de Nord.

Vazand gara dupa atatia ani, am avut impresia ca m-am intors in timp in anii '90. Este inadmisibil ca in anul 2017 gara cea mai importanta a unui oras de marimea Timisoarei sa arate in acest hal. Mi-a fost rusine ca cetatean al orasului pentru toti turistii care au trecere prin Gara de Nord. De la peroane, sala principala, caile de acces, exteriorul garii... totul este incremenit in timp. Poate doar spoiala de pe fatada exterioara, care nu spala cu nimic imaginea generala.

Din curiozitate am verificat cum arata si ce s-a investit in garile altor orase de marimea Timisoarei sau chiar orase mai mici. Un nou capitol la care stam extrem de prost comparativ cu majoritatea oraselor mari din Romania. Timisoara se pare ca e singurul oras mare unde nu s-a investit. Nu stiu daca e vorba de incompetenta, delasare, neputinta, indiferenta, toate la un loc, dar stiu ca in acest moment e o pata mare pe obrazul Timisoarei. Mai ales in perspectiva anului 2021, pentru ca nu cred ca se va face mare lucru pana atunci.

In alta ordine de idei, avem ghnionul ca exteriorul garii sa fie unul inghesuit, aglomerat, nu un exterior larg asa cum au de exemplu garile din Brasov, Cluj, Constanta sau Craiova. Acea cladire vis-a-vis de gara este urata, inutila, nefolosibila, fara valoare, nu stiu ce mai cauta acolo. Este clar nevoie din punctul meu de vedere ori de pasaje pietonale care sa ajute la descongetionarea traficului sau de un pasaj rutier prin fata garii, chiar o parcare subterana, nu foarte mare. Am creionat o idee de schita mai jos, cu un pasaj subteran paralel cu gara, pe toata lungimea garii si un sens giratoriu la nivelul strazii, cu cladirea aceea urata demolata, unde ar fi spatiu si de o micuta parcare subterana.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: gara.jpg

Aceasta postare a fost editata de CristiPC: 28 iunie 2017 - 11:56

7

#349 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 28 iunie 2017 - 13:04

Ești una din putinele voci de pe acest forum care vede discrepanta dintre situația noastră și situația din alte orașe similare Timișoarei...
Despre acea clădire inutilă am vorbit și eu ani de zile însă au fost voci pe forum care susțineau că n-ar trebui demolată, ci doar reabilitată, pentru că reprezintă un anume stil arhitectural. Nu contest acest lucru insa in mod cert locul ei nu este acolo. Ea era programată la demolare încă din '68-70 însă a scăpat de fiecare data. Inclusiv și în 1989 era pe punctul de-a fi demolată dar a scapat-o revoluția și astfel CFR-ul (stat în stat) a pus din nou mana pe ea, fiind proprietarul ei...
3

#350 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 28 iunie 2017 - 14:04

Parcarea cu plata are o capacitatea de vreo 20 de locuri si gasesti locuri disponibile. Pe vremuri trenurile de Bucuresti aveau 14 vagoane, acum 4. In lipsa (re)aparitiei trenurilor de navetisti gara o sa ramina fara calatori.
0

#351 Useril este offline   CristiPC 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 362
  • Inregistrat: 26 septembrie 16

Postat 28 iunie 2017 - 20:29

Vezi postareamile, la 28 iunie 2017 - 13:04, a spus:

Ești una din putinele voci de pe acest forum care vede discrepanta dintre situația noastră și situația din alte orașe similare Timișoarei...
Despre acea clădire inutilă am vorbit și eu ani de zile însă au fost voci pe forum care susțineau că n-ar trebui demolată, ci doar reabilitată, pentru că reprezintă un anume stil arhitectural. Nu contest acest lucru insa in mod cert locul ei nu este acolo. Ea era programată la demolare încă din '68-70 însă a scăpat de fiecare data. Inclusiv și în 1989 era pe punctul de-a fi demolată dar a scapat-o revoluția și astfel CFR-ul (stat în stat) a pus din nou mana pe ea, fiind proprietarul ei...


Nu stiu care e statutul acelei cladiri, nu cunosc istoricul ei, doar remarc ca pare parasita, inutila si fara perspective in acea locatie. Demolarea ei ar crea un spatiu care s-ar putea utiliza in multe feluri in preajma garii, un exemplu dand in postarea mea de mai sus. Dar daca CFR este proprietarul asa cum spui, lucrurile vor ramane mult timp de acum incolo in aceeasi stare din pacate.
0

#352 Useril este offline   CristiPC 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 362
  • Inregistrat: 26 septembrie 16

Postat 28 iunie 2017 - 20:37

Vezi postareaDoppler, la 28 iunie 2017 - 14:04, a spus:

Parcarea cu plata are o capacitatea de vreo 20 de locuri si gasesti locuri disponibile. Pe vremuri trenurile de Bucuresti aveau 14 vagoane, acum 4. In lipsa (re)aparitiei trenurilor de navetisti gara o sa ramina fara calatori.


Probabil ai dreptate, dar in nici un caz asta nu inseamna ca gara trebuie lasata in stadiul actual, sau sa nu se gandeasca o reamenajare a intersectiei cu un pasaj, gandind ca pe acolo in viitor va trece mare parte din traficul de intrare/iesire spre centura de vest. Si in acest moment pare extrem de aglomerata zona in intersectie.
1

#353 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 29 iunie 2017 - 09:51

Vezi postareaCristiPC, la 28 iunie 2017 - 20:29, a spus:

Dar daca CFR este proprietarul asa cum spui, lucrurile vor ramane mult timp de acum incolo in aceeasi stare din pacate.



(Si) din aceste motive aceasta cladire a scapat mereu de la demolare...


Vezi postareaCristiPC, la 28 iunie 2017 - 20:37, a spus:

Probabil ai dreptate, dar in nici un caz asta nu inseamna ca gara trebuie lasata in stadiul actual, sau sa nu se gandeasca o reamenajare a intersectiei cu un pasaj, gandind ca pe acolo in viitor va trece mare parte din traficul de intrare/iesire spre centura de vest. Si in acest moment pare extrem de aglomerata zona in intersectie.



Daca se ajunge la concluzia ca aceasta gara nu va mai fi vreodata folosita la actuala capacitate, atunci ea poate fi redusa, micsorata, cu mai putine linii de peron, etc.,...N-are rost sa ti ocupata locatia cu lucruri nefolositoare...
Dar eu nu cred ca ii va scadea importanta mai ales in contextul in care UE pedaleaza pe transportul feroviar, si de calatori, si de marfa...

Norocul nostru ca suntem in UE si ne mana din spate caci altfel ne-am intoarce la Burebista si Decebal...



@CristiPC

Iti mai dau un "pont" despre care am mai scris pe forum si s-ar putea ca pe unii colegi sa-i plictisesc deja...

Cladirea de peste drum de OMV de la Electromotor, cea care iasa pana la sosea de ramane un trotuar lat de mai putin de 1 m, era sa fie si ea demolata probabil in 1990 daca nu venea revolutia...In decembrie 1989 era deja parasita si chiar cu geamuri lipsa sau sparte...Pentru a fi inlocuita, s-a construit in spatele ei o alta cladire similara care era terminata in 1989...
Dar, cum spuneam, a venit revolutia cu ea in picioare iar CFR-ul (tot el fiind proprietar) s-a simtit din nou stapan pe ea si a renovato si iata sta si in ziua de azi in drum, stranguland optic cel putin bulevardul Republicii in acea zona...
0

#354 Useril este offline   CristiPC 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 362
  • Inregistrat: 26 septembrie 16

Postat 29 iunie 2017 - 11:18

De acord, in cazul in care se ajunge la concluzia ca actuala capacitate nu mai este de actualitate gara isi poate micsora capacitatea odata cu o ulterioara modernizare. De desfiintat mi-e greu sa cred ca se va desfiinta, intr-adevar UE pune accent pe transportul feroviar si cred ca bine face.

Referitor la acea cladire de pe trotuar, am remarcat-o si eu acum cativa ani. Chiar imi amintesc ca gandisem atunci ca daca nu era acea cladire ar fi putut fi amenajate 3 benzi de circulatie pe acea directie de la pasajul Jiul pana la gara. Acum uitandu-ma pe google earth observ si acea cladire din spate, identica ca si dimensiuni. Nu stiu la ce foloseste CFR aceste cladiri, dar eu le vad ca o piedica a dezvoltarii orasului in zona.
2

#355 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2361
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 29 iunie 2017 - 11:53

Daca nu ma insel, si cldirea vis a vis de cea iesita in afara..adica cea din statia de taxi unde este chioscul RATT e tot a cfr ului...e vorba de cea care "ia privelistea" locatarilor din blocul din spate. Iata asadar ca in aceiasi intersectie cfr blocheaza in trei laturi extinderea si fluidizarea circulatiei...
3

#356 Useril este offline   Bodo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 354
  • Inregistrat: 24 ianuarie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 18 iulie 2017 - 16:24

Poze de aziImagine postataImagine postataImagine postataImagine postataImagine postataImagine postataImagine postata

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
3

#357 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 18 iulie 2017 - 18:47

Vezi postareaBogdanTm, la 29 iunie 2017 - 11:53, a spus:

Daca nu ma insel, si cldirea vis a vis de cea iesita in afara..adica cea din statia de taxi unde este chioscul RATT e tot a cfr ului...e vorba de cea care "ia privelistea" locatarilor din blocul din spate. Iata asadar ca in aceiasi intersectie cfr blocheaza in trei laturi extinderea si fluidizarea circulatiei...



Tocmai in aceste zile aceasta cladire se imbraca cu schele. Si asta dupa ce in urma cu un an-doi a fost schimbat acoperisul ei...

Cred ca mai repede va fi demolat blocul de 8 etaje (din spate) decat aceasta cladire a CFR-ului cu doua etaje...Fie si peste 100 de ani... :Facepalm_emote_gif:
1

#358 Useril este offline   DanielT 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 06 aprilie 17

Postat 10 august 2017 - 12:24

Citeaza

Va fi de nerecunoscut. Cum se schimba Gara de Nord din Timisoara. Foto


„In acest moment, la Statia CF Timisoara Nord se executa lucrari de inlocuire a pardoselii din holul caselor de bilete cu piatra naturala, granit, se vor instala usile de la intrare si iesire din statie cu actionare tip fotocelula, iar la treptele de acces in statie se va folosi andezit. Toate aceste lucrari sunt executate din surse proprii ale Regionalei CF Timisoara„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro, Alexandru Simu, director al regionalei CFR Timisoara.


http://www.opiniatim...017#OptmGallery[598c324c2f6a3]/6/

Sunt multe poze in articol cu stadiul lucrarilor. Si inca o data ma uit cu tristete la cum arata gara inainte de bombardament si la ce au putut pune in loc. :(

Aceasta postare a fost editata de DanielT: 10 august 2017 - 12:27

0

#359 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 10 august 2017 - 12:32

Imagine postata

In imaginea asta vad mai mult un Mall decat o gara...
0

#360 Useril este offline   DanielT 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 06 aprilie 17

Postat 10 august 2017 - 12:38

Nu-mi dau seama daca e o randare sau un photoshop bine facut, ca in nici-un caz nu arata asa acum. :intrebare:
0

Arata acest topic


  • (30 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi