radutm, la 27 aprilie 2017 - 16:45, a spus:
acel pod e aur curat in traficul actual. nu contesta nimeni ca sunt si alte necesitati, dar ca sa spui ca nu aduce imbunatatiri trebuie sa ai o doza mare de subiectivism. acel articol de pe radio timisora e foarte subiectiv, nu e o analiza specializata. nu se face nicio referire la capacitatea de trafic unde lucrurile sunt matematic in favoarea oricarui pod nou peste bega. nici argumentele de oportunitate nu prea stau in picioare. in zonele aglomerate, orice infrastructura noua aduce imbunatatiri, iar ideea ca doar zona solventul este o solutie este eronata, pentru ca cele doua nu se exclud reciproc si nici nu inseamna ca automat solventul rezolva problema traficului prin zona jiul. asta ca sa nu intram in detalii de gen efect multiplicator in trafic, impactul asupra rutelor folosite de soferi, proiectiile de dezvoltare in acea zona in urmatorii 10-20 de ani etc etc...
traficul nu se va mai fluidiza in Timisoara, asa cum ne imaginam noi, probabil niciodata. pentru ca, in actualul ritm de crestere, toate investitiile in infrastructura noua vor fi depasite intr-o perioada mai scurta sau mai lunga de timp. este o axioma faptul ca odata cu sporirea capacitatii infrastructura creste si intensitatea traficului.
mai pe scurt, intr-un scenariu ideal, in care in urmatorii 5 ani s-ar face si centura sud, si podul de la solventul si inchiderea completa a inelelor, intr-o perioada de 5-10-15 ani, s-ar reveni probabil la acelasi grad de congestionare, daca economia orasului isi mentine trendul actual.
Corecta argumentatia (sunt de aceeasi parere)!

...
Bogdi94, la 27 aprilie 2017 - 21:52, a spus:
Eu as zice ca ar fi identica si ca localitatiile din jur vor continua sa creasca , per ansamblu orasul va fi tot asa pe la 310 000 si zona metropolitana zic ca va creste cu vreo 10000 -30000 in functie de dinamica ( parerea mea)
As spune doar ca cei 10000-30000 noi rezidenti din zona metropolitana tot in oras vor veni zilnic, fie la servici, fie la diferite servicii publice sau private. Am in vedere scolile-facultatile, servicii din domeniul sanitar, cultural, evenimente de tot felul, etc.,...practic infrastructura orasului se va aglomera in continuare...chiar daca populatia orasului ramane relativ constanta (310 000 loc).
Citate de pe
Radio Timisoara
Citeaza
Traficul în pasajul Jiul din Timişoara se va închide săptămâna viitoare. Primarul Nicolae Robu a anunţat în emisiunea Bună dimineața, Vest de la Radio Timişoara, că începe cea mai amplă operaţiune din cadrul proiectului, respectiv introducerea culeei sub calea ferată, prin dislocarea pământului din perimetrul respectiv. Primarul Timișoarei estimează că întreaga lucrare din zona pasajului Jiul va fi finalizată în luna septembrie.
Citeaza
Primarul Nicolae Robu a mai precizat că din 9 mai vor fi reluate lucrările pe strada Popa Şapcă. În acest sens, există posibilitatea închiderii traficului pe străzile Popa Șapcă și Aristide Demetriade.
Citeaza
Primarul Nicolae Robu a mai subliniat că a discutat cu reprezentanţii CFR despre un proiect ce vizează extinderea cu încă o linie a sistemului feroviar care traversează oraşul.
La ultimul citat apare o idee noua! Se pare ca s-a renuntat la metrou si se doreste dublarea liniei existente...Practic s-a renuntat si la scoaterea liniei de tren din oras...Interesanta schimbare de macaz!
Personal sunt deacord cu aceasta schimbare, mai ales ca am fost mereu impotriva scoaterii caii ferate din oras, la fel cum am fost si impotriva "ingroparii" ei in subteran...
Nu stiu ce (cine) l-a facut pe primar sa-si schimbe macazul, insa bine a facut!...