Linia Expres 7
#1261
Postat 10 aprilie 2017 - 13:59
#1262
Postat 10 aprilie 2017 - 15:24
timis2, la 10 aprilie 2017 - 13:37, a spus:
Ianinte primeai abonament un carton mic pe care stampilau numarul liniei si gata nu mai murea nimeni.
Ai ratat discutia cu minim 8 ani. S-a purtat la introducerea sistemului de ticketing. Un inceput ar fi acest topic.
Ideea este ca datele din ticketing iti pot arata clar si lamurit chestii pe care un simplu abonament pe carton nu ti le poate spune : CE linii sunt folosite, si CAND.
Nu ca nu s-ar vedea si "ochiometric". Evident ca daca scoti cativa observatori prin orase, poti sa-ti dai si singur seama ca "holy shit, lumea calatoreste in jurul orei 8-9 dimineata". Dar pe langa asta, poti vedea diverse spike-uri care altfel ar ramane invizibile, spre exemplu grupuri de elevi care ies de la scoala in jurul pranzului (era fain intr-o vreme sa mergi cu 33u prin Sinaia la ora 12), grupuri de batranei care merg la piata, imi mai imaginezi si tu exemple.
Daca tot vrem sa fim "nemti", atunci hai sa fim nemti, si sa stim niste date concrete pe care discutam.
Aceasta postare a fost editata de dAImon: 10 aprilie 2017 - 15:34
#1263
Postat 10 aprilie 2017 - 19:06
Nu stiu de cand sunt, dar astazi am observat ca exista niste stickere cu urcare si coborare langa usile corespunzatoare. Cam mici si nu prea iasa in evidenta cu backgroundul si fontul respectiv, parerea mea. Ar trebui ceva mare, cu un contrast puternic, lipit pe usa sa se vada atat din exterior cat si din interior.
#1264
Postat 10 aprilie 2017 - 19:29

#1265
Postat 10 aprilie 2017 - 19:37
#1267
Postat 10 aprilie 2017 - 19:43
RB93, la 10 aprilie 2017 - 19:06, a spus:
Nu stiu de cand sunt, dar astazi am observat ca exista niste stickere cu urcare si coborare langa usile corespunzatoare. Cam mici si nu prea iasa in evidenta cu backgroundul si fontul respectiv, parerea mea. Ar trebui ceva mare, cu un contrast puternic, lipit pe usa sa se vada atat din exterior cat si din interior.
Exista de mult, insa sunt mai greu observabile. Si mi-e mi-a spus Florin de existenta lor acum cateva luni, desi cu siguranta erau de muuult lipite.
Pe unele trolee sunt maaaari, chiar pe usi lipite, dar ce folos!? Oricum se coboara si urca pe toate usile.
#1270
Postat 10 aprilie 2017 - 20:27
timis2, la 10 aprilie 2017 - 13:37, a spus:
Ianinte primeai abonament un carton mic pe care stampilau numarul liniei si gata nu mai murea nimeni.
Acuma toti mosii si babele ridica sacosele sa valideze gratuitatea apoi si abonatii si incurca lumea la urcare in loc sa fie foarte clar ca cei cu bilet urca direct in fata la compostor, ceilalti pe celelalte usi, iar la mijloc sa mai fie un validator pentru cei care platesc cu cardul.
Abia ce se obisnuise lumea ca autobuzele alea lungi au compostor la usa a II-a ca mai nou le-au scos. Vine expresul la gara, buluc lumea la mijloc si incepe o foiala sa mearga in fata sa composteze, aia din fata dau sa avanseze spre mijloc si gata, ajunge expresul in Iosefin si cu putin noroc cobori fara sa compostezi.
Te-ai trezit si tu vorbind...
Cum sa spui ca validarea e inutila!? S-a explicat mai sus, fara validari nu ai idee cine si unde circula. Culmea ca la altii nimeni nu comenteaza, doar la noi sunt probleme de genul...
Eu as face urmatoarea faza. O saptamana as pune exact atatea MTC-uri pe toate liniile, cata lume valideaza. Sa vedem ce iese? (pe langa scandal)
De bine de rau 'mosii si babele' valideaza, pentru ca PRICEP... Al naibii astia mai tineri, care cica se considera inteligenti, nu pricep...

#1273
Postat 10 aprilie 2017 - 21:20
BogdanTm, la 09 aprilie 2017 - 21:34, a spus:
Ce urmatoarea saptamana?...De ieri nu se mai valida!...

Aseara m-am intors din centru in Freidorf cu autobuzul de 18:45 din statia (pod) Mihai Viteazul (a intarziat vreo 2 minute maxim). Pana sa cobor, au urcat vreo 20 de persoane, vreo 6- 7 doar la colt cu bv. Dambovita, insa doar vreo 7-8 persoane au validat maxim din cele 20. Din cele 6-7 urcate la Dambovita, doar doua au validat, restul si-au rotit ochii prin autobuz si s-au asezat repede ca niste "vite" obosite...Sa ma ierte vitele reale!...
Despre urcare la prima usa nici nu se pune problema. Doar vreo 5-6 persoane au folosit aceasta usa fara sa ma includ si pe mine cu sotia...Si nu erau aglomerate nici statiile si nici autobuzul...
Am impresia ca ar fi necesara reintroducerea taxatorilor vreo 10 ani de zile si abia apoi eventual sa trecem din nou pe autotaxare...

#1274
Postat 10 aprilie 2017 - 22:15
#1275
Postat 11 aprilie 2017 - 10:44
#1276
Postat 11 aprilie 2017 - 11:25
Paul85, la 11 aprilie 2017 - 10:44, a spus:
Nu spui, dar tot spui

#1277
Postat 11 aprilie 2017 - 17:23
Nu respecti regula, la detaliu, esti ars! Uite un exemplu simplu: biletul electronic de la wizz air trebuie tiparit de acasa pe un A4. Fiica mea a tiparit de pe site o confirmare, dar nu era ce trebuia tiparit. Nicio problema! Cei de la wizz de pe BUD (Budapesta) i-au printat ei foaia respectiva, pentru "doar" 15 euro. De ce trebuie foaia cand oricum esti in sistem, sau de ce nu o tiparesc chiar ei acolo? Nu conteaza. Regula spune ca trebuie sa o ai si gata, iar daca nu o ai, platesti.
#1278
Postat 11 aprilie 2017 - 20:07
Lumea a progresat si avem solutii moderne de transmitere a unor mesaje iar unul la indemana celor de la RATT este tocmai sistemul de anuntare a statiilor care poate fi folosit si in acest scop...
Ori, cum soferii nostri (romani sau timisoreni in special) sunt deranjati tocmai de acest sistem, n-au decat sa traga ponoasele...n-au decat sa se vaite de salarii mici, de calatori necivilizati, de mizeria facuta de acestia in mtc-uri, de injuraturile primite cel mai adesea in mod gratuit si mai ales de la neica-nimeni, etc.,...
Ani de zile sustineam ca lipseste un "dialog" intre RATT si calatori, dialog neonorat de-a lungul anilor de conducerea RATT-ului, in mod deosebit de cand a venit dl. Goia in post de director...
Iata, din acest motiv am apreciat in mod deosebit soferul din relatarea lui Visor de azi dimineata, care indemna calatorii din autobuz sa-si valideze calatoriile iar reactia unora a fost pozitiva, lucru deasemenea de apreciat...Acei calatori si-au dat seama ca cineva si-a manifestat interesul ca ei sa valideze si au procedat intocmai...Poate ca unii au facut acest gest si de frica unui inopinat control...Nici nu conteaza acest aspect, el fiind secundar, cel principal ramane ca ei au reactionat pozitiv...
Daca prin SAS s-ar face si indemnuri la validare (cu explicatiile necesare chiar), sunt absolut sigur ca numarul validarilor ar creste destul de spectaculos...
Dar la RATT n-are cine sa se ocupe de aceste aspecte, preferandu-se afisele ca in urma cu 50 de ani...

#1279
Postat 11 aprilie 2017 - 20:44





Perfect de acord cu tot ce ati scris in postarea dumneavoastra. E drept ca sunt salarii mici si conditii grele de munca la RATT, dar neindeplinirea sarcinilor de serviciu..e sanctionata si in Codul Muncii. Plus ca e vorba doar de a apasa pe cateva butoane la capat de linie..nu de a spala si matura mtc ul dupa fiecare tura...cum spuneati si dumneavoastra nu exista bunavointa si atat timp cat conducerea tolereaza...atitudinea..se perpetueaza. Facem ce vrem...ca asa avem noi chef...din pacate...
#1280
Postat 11 aprilie 2017 - 21:01
Am convingerea ferma ca nicio metoda de anuntare, afisare, mediatizare, etc, nu va avea alte rezultate decat cele de pana acum.

Ultima chestie de genul acesta, de care ne-am lovit, a fost limitarea sistemului de afisare a traseului din G-uri, sistem pe care noi il folosim pentru afisarea reclamelor. Sigur ca si acest sistem nu a fost gandit si construit pentru asa ceva, dovedindu-se ca spatiul de pe memoria sa interna (neaccesibila utilizatorilor) e unul limitat, utilizarea sa la maxim ducand la nefunctionarea sistemului. Desigur ca aceasta memorie ar fi arhisuficienta daca s-ar folosi doar la afisarea traseelor, a pozitiei vehiculului si a statiilor ce urmeaza, adica scopului pentru care a fost construit si instalat pe vehicul. (culmea, de niste elvetieni)