Florin.B RATT, la 17 aprilie 2017 - 21:12, a spus:
Ma gandesc ca acostarea mai problematica fata de Venetia, s-ar datora faptului ca se face pe o apa curgatoare.
Eu mai degraba cred ca din cauza debarcaderelor prea scurte in raport cu lungimea vaporaselor. La lungimea vaporaselor de 13,5 m cred ca era necesar si un debarcader cam de aceeasi lungime astfel ca varful vaporasului sa se sprijine in debarcader iar apoi cu spatele sa se apropie si "lipeasca de acesta. Ori in situatia noastra, acostarea se face fara nici un punct de sprijin "rigid", totul desfasurandu-se din manevrele abile sau mai putin abile ale pilotului...
BogdanTm, la 17 aprilie 2017 - 22:13, a spus:
Domnul Mile nu stiu cat este e decizie proasta ..sau o alegere inspirata...Avand in vedere ca aceste vaporase de termopan oricum se incalzesc la greu plutind cu magica viteza de 5 km / ora..si ca asa cum ati observat direct si dumneavoastra dureaza aproape o ora strabaterea canalului..in conditiile in care nu avem inca operatiuni standard de acostare si plecare din fiecare statie... Plus ca imaginea naturala este dezolanta...iar cei care il folosesc in scop de transport public in comun chiar nu doresc sa vada zilnic si timp indelungat ruinele de pe margine...Clima instalata pe ele oricum va face fata cu greu...cei carora li se intersecteaza privirea cu ele de pe mal nu vad de ce le-ar pasa de gradul de incarcare..la fel ca si la autobuze..nu ma ajuta sa vad ca E1 e plin cand vreau sa ajung din Circumvalatiunii la Gara sau in Sagului...ma inghesui si eu pe undeva in el si validez cu cardul trecut din mana in mana...Faptul ca arata ca o barja cu oglnzi (rima e buna vorba lui Toma Caragiu)...obiectiv nu e vina producatorului. Ce s-a cerut in caietul de sarcini...aia s-a facut...
Pelicanul care a trecut prin foc...avea si punte superioara descchisa pentru a se putea admira peisajul...pentru doritori. Desi imi amintesc ca acea punte superioara deschisa pe care se punea vara si o prelata uneori si compartimentul inchis din spate erau incadrate in "clasa 2" la valoarea biletului. Cel mai scump bilet "clasa 1" era pentru compartimentul inchis de la prova navei. Se pare ca tovarasii aveau gusturi mai bune decat epigonii lor jalnici...
Sunt curios Bogdan daca ai mers macar o data cu vreun vaporas din cele 7?...ca sa te exprimi in cunostiinta de cauza...
In primul rand aceste vaporase nu au fost gandite ca niste vaporase turistice iar Robu si multi altii care cred ca vor navali turistii pentru a se plimba cu ele, se inseala...
Si asta din mai multe motive:
-primul motiv ar fi chiar acesta ca n-au fost concepute constructiv pentru asa ceva...
-stalpii dintre geamuri sunt atat de grosi incat nu poti vedea mai nimic in fata decat doar pe geamul tau perpendicular pe directai de mers sau daca ocupi un loc in fata, mai vezi ceva in culori naturale prin cele 3 geamuri ale pilotului, geamuri care din fericire n-au fost acoperite cu "oglinzi"
-lipsa unui orar extrem de clar
-si daca un astfel de orar ar exista, el nu s-ar respecta intocmai din varii motive
-lipsa unor imagini atractive de-a lungul canalului:
-diguri inalte si pe deasupra neingrijite
-pomi multi, desi, inalti, care obstructioneaza orice imagine a unor cladiri, nu prea multe ce-i drept, dar si acelea cu tencuiala cazuta si neingrijite
-malurile daluite reparate nu de mult incep sa se lase deja in cateva locuri, crescand si vegetatia printre dale...
-mizerie aruncata de persoane necivilizate, incepand cu peturi, paturi, haine,...am vazut si o dormeza aruncata la marginea apei, carcase de frigidere...etc.,...
-multe ruine de fabrici de-a lungul canalului...
Viteza aprobata prin oras este de
12 km/h. Desi aceste vaporase pot dezvolta o viteza substantial mai mare, regulamentul de navigatie pe Bega a limitat acest lucru la 12km/h pentru a proteja malurile care nici n-au fost gandite pentru a se face navigatie pe Bega in actuala varianta constructiva a lor...
@ Bogdan
"Oglinzile" nu le-am imputat producatorului ci unei minti luminate locale. Il banuiesc pe Robu dar nu sunt foarte sigur de acest lucru...Nu cred ca "oglinzile" au fost prevazute in CS...
Lumea chiar se uita de pe maluri, se "binocleaza", si adesea fac si cu mana insa habar n-au daca este cineva inauntru sau nu. Il vad doar pe capitan...
Sunt convins ca si tu faceai (cel putin in perioada copilariei) cu mana Pelicanului (oamenilor de pe el) sau trenurilor cand treceau prin apropierea ta...Acum te faci ca habar nu ai de asemenea exprimari de sentimente...si faci o comparatie nepotrivita cu E1 in orele de varf...
Personal prefer o imagine urata insa "naturala" uneia si urate, si denaturate, intunecate ziua in amiaza-mare...