STP Timișoara Forum: Transport Naval - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (57 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Transport Naval - parte a proiectului de transport intermodal.

#601 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2402
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 19 martie 2017 - 15:20

Vezi postareadAImon, la 17 martie 2017 - 13:16, a spus:

Eu unul ma gandesc brusc la o alta chestie:

Poate ca Robu pune in acest fel presiune pe Apele Romane. Nu-i nici prima si nici ultima "lupta" administrativa, cand diverse departamente (din aceeasi institutie) sau diverse institutii diferite refuza sa conlucreze.



Oh daa....e specialist in pus presiune..pe retele de socializare. Tocmai de aceea viitoarea capitala culturala europeana in ultimii 4 ani inca nu are o amarata de sala polivalenta, nu e in stare sa intretina cateva fasii verzi sau sa puna gazon intre liniile de tramvai...ca la noi clima nu permite..si peisagisti e nestiutori..dar la Szeged clima...ingaduie..uimitor...de bazine de innot nu mai zicem nimic...si ne vaicarim ca cea mai poli dintre poli nu e sponsorizata....asta e...
Chiar e asa de greu sa aloce o ora din viata sa vada pe National Geographic....mega structuri? Bine..ei construiesc...nu se prefac...
0

#602 Useril este offline   Pelbartus 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 29 aprilie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 20 martie 2017 - 09:22

Sunt mai multe probleme de rezolvat inainte de a da drumul la transportul pe Bega, probleme care, din pacate, au fost lasate la urma de Primarie pe modelul "dam drumul si vedem noi cum o fi". O sa enumar cateva dintre ele.

1. Problema alimentarii vaporaselor. Cum si unde se alimenteaza?
2. Vaporasele au toalete. Ce se intampla cu dejectiile? Cum si unde se scot afara?
3. La nivelul actual al apei, nu este sigur ca doua vaporasele sa treaca unul pe langa celalalt, pentru ca risca sa se loveasca de maluri sau de pietrele din apropierea malurilor.
4. Nivelul apei trebuie ridicat. Pentru asta ai nevoie de o ecluza functionala la Sanmihai si/sau cineva de la barajul Surduc sau Costei care sa dea drumul la apa.

Ce am expus mai sus sunt lucruri pe care le-am aflat de curand, din surse sigure sa zicem, si care foarte probabil au ajuns si la urechile lui Robu prin cei de la Apele Romane. Dar din amatorism, el anunta ca da drumul la circulatie. Tot amatorism mi se pare si aruncatul banilor pe 8 vaporase in loc de unul sau doua, inainte de a parcurge toate etapele din "roadmap".

Neamtul masoara de noua ori si taie o data, noi taiem de noua ori si a zecea oara masuram daca a iesit bine.

PS: Partea cu barajul Surduc nu am inteles-o nici eu, poate are cineva mai multe detalii despre legatura dintre baraj si Bega.

Aceasta postare a fost editata de Pelbartus: 20 martie 2017 - 09:25

3

#603 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 20 martie 2017 - 20:53

Barajul Surduc are si rol de rezerva de apa pentru Timisoara.
Prin calcule se determina momentul si volumul de apa ajuns la Timisoara in functie de deschiderea stavilelor sau a vanelor de la Surduc(nu stiu ce tip de baraj cu ce deschideri).
0

#604 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30270
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 24 martie 2017 - 19:18

Gata de lasare la apa:

Imagine atasata: 20170324_143844.jpg
2

#605 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2402
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 24 martie 2017 - 20:55

Respect pentru munca celor din ratt care le-au ocrotit si conservat peste iarna. Sa vedem daca tov Bojin ne da apa...poate era dragut sa cumparam aeroglisoare...sa mearga si pe malurile amenajate cand canalul e secat...si daca tot vrem vehicule hibride...in Budapesta exista hidrobuze...cand e apa..plutesc...cand nu..merg pe roti ... :coolspeak:
2

#606 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 02 aprilie 2017 - 20:19

Vezi postareaPelbartus, la 20 martie 2017 - 09:22, a spus:

Sunt mai multe probleme de rezolvat inainte de a da drumul la transportul pe Bega, probleme care, din pacate, au fost lasate la urma de Primarie pe modelul "dam drumul si vedem noi cum o fi". O sa enumar cateva dintre ele.

1. Problema alimentarii vaporaselor. Cum si unde se alimenteaza?
2. Vaporasele au toalete. Ce se intampla cu dejectiile? Cum si unde se scot afara?
3. La nivelul actual al apei, nu este sigur ca doua vaporasele sa treaca unul pe langa celalalt, pentru ca risca sa se loveasca de maluri sau de pietrele din apropierea malurilor.
4. Nivelul apei trebuie ridicat. Pentru asta ai nevoie de o ecluza functionala la Sanmihai si/sau cineva de la barajul Surduc sau Costei care sa dea drumul la apa.

Ce am expus mai sus sunt lucruri pe care le-am aflat de curand, din surse sigure sa zicem, si care foarte probabil au ajuns si la urechile lui Robu prin cei de la Apele Romane. Dar din amatorism, el anunta ca da drumul la circulatie. Tot amatorism mi se pare si aruncatul banilor pe 8 vaporase in loc de unul sau doua, inainte de a parcurge toate etapele din "roadmap".

Neamtul masoara de noua ori si taie o data, noi taiem de noua ori si a zecea oara masuram daca a iesit bine.

PS: Partea cu barajul Surduc nu am inteles-o nici eu, poate are cineva mai multe detalii despre legatura dintre baraj si Bega.





Problema alimentarii vaporaselor am ridicat-o si eu inca in urma cu niste ani si am dat si o solutie, valabila la acea vreme. Si anume benzinaria de pe Tudor Vladimirescu care prin amplasarea unei pompe chiar la malul apei si prin constructia unui debarcader in acest scop, putea deservi foarte bine aceste ambarcatiuni plus altele private...Insa dupa o perioada acea benzinarie s-a si inchis. Nu cunosc motivele...



Legat de toalete (care banuiesc eu sunt pentru echipaj si nu publice, respectiv pot fi si publice atunci cand transporta grupuri organizate pe trasee mai lungi), da, acestea trebuie si golite iar cei care au intocmit si aprobat caietul de sarcini, probabil ca s-au si gandit la o solutie tehnica pentru golire...Daca nu, atunci vai de capul lor...



Nivelul apei Begai pe raza orasului si pana la NH Sanmihaiu Roman se comporta ca la o vana din baie unde avem acea scurgere de "prea-plin" care este pozitionata la anumita inaltime...Daca deschidem robinetii de la vana din baie (cu dopul de la scurgere pus), vana se va umple pana la "prea-plin" iar apoi va curge in canalizare. Daca inchidem robinetii, nivelul din vana va ramane constant...
Bega fiind un canal de apa curgatoare, cata apa vine dinspre Topolovat, tot atata se duce mai departe peste stavilarul provizoriu de la Sanmihaiu Roman...Oricine merge la Sanmihaiu Roman, poate vedea despre ce este vorba...

Dar iata si cateva poze cu stavilarul provizoriu...Acest stavilar mentine actualul nivel al apei de pe raza orasului...Se poate observa ca daca s-ar face un stavilar mai inalt, apa poate iesi din senal...Practic cand s-a construit acest stavilar provizoriu, s-a ales un nivel ridicat si nu unul scazut...


Imagine atasata: bega 20.03.2016  004.jpgImagine atasata: bega 20.03.2016  005.jpgImagine atasata: bega 20.03.2016  006.jpg


Imagine atasata: bega 20.03.2016  007.jpgImagine atasata: bega 20.03.2016  008.jpgImagine atasata: bega 20.03.2016  013.jpg




Iata si doua poze cu stavilarul variabil, oscilant, reglabil, care este scos din functiune inca din 2012, prin ocolirea lui, scos din functiune pentru reparatii neefectuate nici in 2017...Si cand va fi reparat acest stavilar, nivelul apei nu va putea fi ridicat semnificativ pentru ca apa va urca pe maluri, va iesi din matca, insa fara a produce inundatii deoarece exista si diguri, mult mai inalte care n-ar permite inundarea terenurilor agricole...Deci avem parte de niste tromboane politice...


Imagine atasata: bega 20.03.2016  009.jpgImagine atasata: bega 20.03.2016  010.jpg




Un vaporas sau doua sunt mult mai scumpe per bucata (facute la comanda) decat 7 vaporase (si nu 8)...
5

#607 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30270
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 03 aprilie 2017 - 11:34

Se pun vaporasele pe apa: Imagine atasata: 20170403_092622.jpg
5

#608 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 aprilie 2017 - 11:00

Azi dimineata 3 vaporase (Decebal, Traian si Savoya) erau la "locatia" din centru (podul Mitropolit Andrei Saguna - Bul Mihai Viteazu colt cu Splaiul Tudor Vladimirescu)...
0

#609 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 14 aprilie 2017 - 14:25

A apărut în presă (TION) regulamentul de navigare pe Bega. Urmează a fi discutat și aprobat în ședința a CL Timișoara și apoi trimis la Ministerul Transporturilor...pentru aprobare...



LE

Citeaza

Regulament de navigatie si semnalizare pe Bega. Viteza maxima a vaporaselor va fi de 12 km/h

De Roxana Deaconescu la 14. aprilie 2017 11:40 Reactualizat la: 14. aprilie 2017 12:13


Autoritățile locale au reușit să pună în sfârșit la punct un regulament de navigație și semnalizare pe Canalul Bega. Acesta reglementează circulația ambarcațiunilor pe canal, dar și semnalizarea care trebuie făcută pentru pornirea sistemului de transport public naval. Regulamentul trebuie să fie aprobat de către Consiliul Local Timișoara, dar și de către Ministerul Transporturilor.





TION
1

#610 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1300
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 14 aprilie 2017 - 14:53

http://www.tion.ro/p...inviere/1815782
stie cineva care e orarul de functionare a vapoterelor?
0

#611 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30270
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 14 aprilie 2017 - 18:32

Facandu-se probe, nu e chiar un orar fix. Cred ca doar intreband in statia 5 (la Flora) pe cineva, vei putea afla cand si cum circula. Eu nu am primit niciun anunt sau comunicat in sensul asta.
1

#612 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 14 aprilie 2017 - 20:16

Iata si regulamentul de care pomeneam mai sus...

Merita citit (chiar si pe sarite) pentru a vedea ca lucrurile in domeniul navigatiei nu sunt chiar atat de simple precum par...Evident ca acest regulament se refera la navigatia tuturor categoriilor de ambarcatiuni care au dreptul de-a intre pe Bega si nu doar la cele 7 vaporase atat de hulite de unii...

Prin elaborarea si aprobarea lui atat in CL cat si la Min. Transporturilor, se va face un pas insemnat pentru reluarea navigatiei pe Bega...
1

#613 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 17 aprilie 2017 - 18:13

Vezi postareaThe Mechanic, la 14 aprilie 2017 - 14:53, a spus:

http://www.tion.ro/p...inviere/1815782
stie cineva care e orarul de functionare a vapoterelor?



Da, am aflat eu!...

In fiecare zi intre orele 15 si 19, cu curse din ora in ora...Acest orar este trecut intr-un mod simplist pe o foaie A4 scris cu pixul iar foaia lipita pe geamul chioscului din statia de vaporase Catedrala Mitropolitana...


Intamplator sau nu ( :naughty1: ) eram pe acolo la ora 14:40 si cand am aflat ca urmeaza ca de la ora 15 sa plece prima cursa, am ramas pe loc si astfel am facut prima cursa in amonte de statia de plecare. Anul trecut am avut parte doar de curse in aval si 4 la numar!...

Cursa de azi de la ora 15 (plecarea a fost chiar la 15 fix, ca la japonezi la trenuri) a mers in amonte pana la Uzina Electrica si a durat (fara nici o oprire 25-26 minute, cam 1 minut intoarcerea la uzina si apoi 18-19 minute intoarcerea cu tot cu acostare. Deci de la plecare pana la sosire cam 45 minute...

Am coborat si apoi am urcat din nou si am mers in aval pana la ultima statie, cea de langa podul Modos, unde imediat dupa debarcaderul statiei s-a si intors vaporasul...Ca timp a facut 16-17 minute + 1 minut intoarcerea si a acostat in centru peste alte 22 de minute, adica la 16:40...


Putem observa ca navigatul in amonte dureaza mai mult ca timp decat navigatul in aval, ceea ce era si de asteptat...

Daca adunam timpii inregistrati de mine, vom avea nevoie de 47-49 minute de la podul Modos pana la Uzina Electrica iar in sens invers, in aval deci, vom avea nevoie de 35-37 minute. Deci avem o diferenta de peste 10 minute intre "urcat" si "coborat" la o distanta de vreo 7,3 km, si fara opriri in statiile de pe traseu...

Daca plecarea din statii este relativ facila, acostarea in statii este cam dificila. Astazi participau la aceasta operatie 3 persoane in afara de pilot...o persoana de pe "uscat" si alte doua de pe vaporas. Ma gandesc ca in cazul unui transport in comun regulat, n-am putea avea un personal atat de numeros...
Si atunci trebuie studiat ce nu este in regula, respectiv facuta o comparatie cu acostarea vaporetelor din Venetia unde doar o persoana opereaza aceasta acostare in afara de pilot. Cel putin asa se vede din filmuletele postate pe YT...


Avand in vedere aceste aspecte, ma cam intreb cum va functiona transportul in comun cu vaporasele in conditia in care avem 9 statii iar distanta dintre doua dintre ele este cam mica...Am in vedere statiile Sfanta Maria si Catedrala Mitropolitana...


O anomalie grosolana mi se pare numele dat statiei din dreptul strazii Vulturilor, care initial mi se pare ca asa a si fost denumita ca acum sa se numeasca statia Constantin Brancoveanu...Zic anomalie pentru ca nu vad absolut nici o legatura intre marele domn si statia de vaporeto respectiva...
Aproape aceeasi anomalie o avem prin numirea statiei de la Prefectura (podul Decebal, Baile Neptun) cu numele lui Corneliu Coposu, desi bulevardul omonim este prin apropiere, totusi nu ajunge nicidecum nici la statia cu pricina si nici macar la pod...


Ramane in picioare marea prostie cu geamurile intunecate si oglindate, denaturandu-se imaginea naturala iar cei care vad vaporasele de pe maluri habar n-au daca ele sunt cu calatori sau sunt goale...Se uita ca la o barja imbracata in oglinzi care trece pe apa...
3

#614 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30270
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 aprilie 2017 - 21:12

Ma gandesc ca acostarea mai problematica fata de Venetia, s-ar datora faptului ca se face pe o apa curgatoare.
0

#615 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2402
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 17 aprilie 2017 - 22:13

Vezi postareamile, la 17 aprilie 2017 - 18:13, a spus:

Ramane in picioare marea prostie cu geamurile intunecate si oglindate, denaturandu-se imaginea naturala iar cei care vad vaporasele de pe maluri habar n-au daca ele sunt cu calatori sau sunt goale...Se uita ca la o barja imbracata in oglinzi care trece pe apa...

Domnul Mile nu stiu cat este e decizie proasta ..sau o alegere inspirata...Avand in vedere ca aceste vaporase de termopan oricum se incalzesc la greu plutind cu magica viteza de 5 km / ora..si ca asa cum ati observat direct si dumneavoastra dureaza aproape o ora strabaterea canalului..in conditiile in care nu avem inca operatiuni standard de acostare si plecare din fiecare statie... Plus ca imaginea naturala este dezolanta...iar cei care il folosesc in scop de transport public in comun chiar nu doresc sa vada zilnic si timp indelungat ruinele de pe margine...Clima instalata pe ele oricum va face fata cu greu...cei carora li se intersecteaza privirea cu ele de pe mal nu vad de ce le-ar pasa de gradul de incarcare..la fel ca si la autobuze..nu ma ajuta sa vad ca E1 e plin cand vreau sa ajung din Circumvalatiunii la Gara sau in Sagului...ma inghesui si eu pe undeva in el si validez cu cardul trecut din mana in mana...Faptul ca arata ca o barja cu oglnzi (rima e buna vorba lui Toma Caragiu)...obiectiv nu e vina producatorului. Ce s-a cerut in caietul de sarcini...aia s-a facut...
Pelicanul care a trecut prin foc...avea si punte superioara descchisa pentru a se putea admira peisajul...pentru doritori. Desi imi amintesc ca acea punte superioara deschisa pe care se punea vara si o prelata uneori si compartimentul inchis din spate erau incadrate in "clasa 2" la valoarea biletului. Cel mai scump bilet "clasa 1" era pentru compartimentul inchis de la prova navei. Se pare ca tovarasii aveau gusturi mai bune decat epigonii lor jalnici...
0

#616 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 18 aprilie 2017 - 10:21

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 17 aprilie 2017 - 21:12, a spus:

Ma gandesc ca acostarea mai problematica fata de Venetia, s-ar datora faptului ca se face pe o apa curgatoare.




Eu mai degraba cred ca din cauza debarcaderelor prea scurte in raport cu lungimea vaporaselor. La lungimea vaporaselor de 13,5 m cred ca era necesar si un debarcader cam de aceeasi lungime astfel ca varful vaporasului sa se sprijine in debarcader iar apoi cu spatele sa se apropie si "lipeasca de acesta. Ori in situatia noastra, acostarea se face fara nici un punct de sprijin "rigid", totul desfasurandu-se din manevrele abile sau mai putin abile ale pilotului...


Vezi postareaBogdanTm, la 17 aprilie 2017 - 22:13, a spus:

Domnul Mile nu stiu cat este e decizie proasta ..sau o alegere inspirata...Avand in vedere ca aceste vaporase de termopan oricum se incalzesc la greu plutind cu magica viteza de 5 km / ora..si ca asa cum ati observat direct si dumneavoastra dureaza aproape o ora strabaterea canalului..in conditiile in care nu avem inca operatiuni standard de acostare si plecare din fiecare statie... Plus ca imaginea naturala este dezolanta...iar cei care il folosesc in scop de transport public in comun chiar nu doresc sa vada zilnic si timp indelungat ruinele de pe margine...Clima instalata pe ele oricum va face fata cu greu...cei carora li se intersecteaza privirea cu ele de pe mal nu vad de ce le-ar pasa de gradul de incarcare..la fel ca si la autobuze..nu ma ajuta sa vad ca E1 e plin cand vreau sa ajung din Circumvalatiunii la Gara sau in Sagului...ma inghesui si eu pe undeva in el si validez cu cardul trecut din mana in mana...Faptul ca arata ca o barja cu oglnzi (rima e buna vorba lui Toma Caragiu)...obiectiv nu e vina producatorului. Ce s-a cerut in caietul de sarcini...aia s-a facut...
Pelicanul care a trecut prin foc...avea si punte superioara descchisa pentru a se putea admira peisajul...pentru doritori. Desi imi amintesc ca acea punte superioara deschisa pe care se punea vara si o prelata uneori si compartimentul inchis din spate erau incadrate in "clasa 2" la valoarea biletului. Cel mai scump bilet "clasa 1" era pentru compartimentul inchis de la prova navei. Se pare ca tovarasii aveau gusturi mai bune decat epigonii lor jalnici...





Sunt curios Bogdan daca ai mers macar o data cu vreun vaporas din cele 7?...ca sa te exprimi in cunostiinta de cauza...


In primul rand aceste vaporase nu au fost gandite ca niste vaporase turistice iar Robu si multi altii care cred ca vor navali turistii pentru a se plimba cu ele, se inseala...
Si asta din mai multe motive:
-primul motiv ar fi chiar acesta ca n-au fost concepute constructiv pentru asa ceva...
-stalpii dintre geamuri sunt atat de grosi incat nu poti vedea mai nimic in fata decat doar pe geamul tau perpendicular pe directai de mers sau daca ocupi un loc in fata, mai vezi ceva in culori naturale prin cele 3 geamuri ale pilotului, geamuri care din fericire n-au fost acoperite cu "oglinzi"
-lipsa unui orar extrem de clar
-si daca un astfel de orar ar exista, el nu s-ar respecta intocmai din varii motive
-lipsa unor imagini atractive de-a lungul canalului:
-diguri inalte si pe deasupra neingrijite
-pomi multi, desi, inalti, care obstructioneaza orice imagine a unor cladiri, nu prea multe ce-i drept, dar si acelea cu tencuiala cazuta si neingrijite
-malurile daluite reparate nu de mult incep sa se lase deja in cateva locuri, crescand si vegetatia printre dale...
-mizerie aruncata de persoane necivilizate, incepand cu peturi, paturi, haine,...am vazut si o dormeza aruncata la marginea apei, carcase de frigidere...etc.,...
-multe ruine de fabrici de-a lungul canalului...

Viteza aprobata prin oras este de 12 km/h. Desi aceste vaporase pot dezvolta o viteza substantial mai mare, regulamentul de navigatie pe Bega a limitat acest lucru la 12km/h pentru a proteja malurile care nici n-au fost gandite pentru a se face navigatie pe Bega in actuala varianta constructiva a lor...

@ Bogdan

"Oglinzile" nu le-am imputat producatorului ci unei minti luminate locale. Il banuiesc pe Robu dar nu sunt foarte sigur de acest lucru...Nu cred ca "oglinzile" au fost prevazute in CS...
Lumea chiar se uita de pe maluri, se "binocleaza", si adesea fac si cu mana insa habar n-au daca este cineva inauntru sau nu. Il vad doar pe capitan...
Sunt convins ca si tu faceai (cel putin in perioada copilariei) cu mana Pelicanului (oamenilor de pe el) sau trenurilor cand treceau prin apropierea ta...Acum te faci ca habar nu ai de asemenea exprimari de sentimente...si faci o comparatie nepotrivita cu E1 in orele de varf... :Facepalm_emote_gif:

Personal prefer o imagine urata insa "naturala" uneia si urate, si denaturate, intunecate ziua in amiaza-mare... :D
0

#617 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 18 aprilie 2017 - 11:32

In alta ordine de idei, ieri dupa ce am facut de la ora 16 o tura cu vaporasul din centru pana in statia Ardealul (podul Modos), dupa ce am revenit acasa cu autobuzul, am luat aparatul foto si m-am dus la podul Modos in ideea de a face poze (si un filmulet) cu vaporasul cand va reveni dupa ora 18...

Ei bine, la ora 18 si 6 minute se vedea deja in departare ca vine insa cand a ajuns la vechiul golf de la Solventu, a facut o intoarcere dintr-o bucata, lasandu-ma ... cu ochii in soare, ca sa nu zic cu "buzele umflate"... :Facepalm_emote_gif:



Imagine atasata: 17.04.2017  01.jpgImagine atasata: 17.04.2017  02.jpgImagine atasata: 17.04.2017  03.jpgImagine atasata: 17.04.2017  04.jpg
3

#618 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30270
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 18 aprilie 2017 - 17:44

Mile, dimensiunea debarcaderelor e cam cu cantec... Cica sunt considerate ambarcatiuni si au anumite standarde in care sa se incadreze (nu stiu daca asta le limita dimensiunile actuale sau nu, doar spun ce am auzit despre statutul lor, lucru ce m-a mirat la vremea respectiva).

Despre orar am mai scris: oficial sunt in probe, legislatia nepermitand mai multe deocamdata. Stiu ca exista deja si grafice pentru cazul in care se va circula normal.
0

#619 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 18 aprilie 2017 - 19:30

Când am pomenit de "orar" în postarea mea #616, aveam in vedere un eventual orar stabilit pentru turiști și turism de agrement atunci când vaporasele vor intra în legalitate deplină. Acel orar mai mult nu va fi respectat decât respectat. Și asta din diverse motive, obiective și mai ales subiective. Doar la eventualele grupuri organizate aduse de agenții de turism de va respecta orarul...
Și cel cu Corabia Piratilor avea orar însă nu-l respecta decât întâmplător...

M-ai făcut tare curios cu graficele de circulație pentru vaporașe...Un lucru este cert; nu pot avea abateri mari față de grafic!...
S-a ținut cont la elaborarea graficelor că în amonte merg mai încet decât în aval?...
0

#620 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30270
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 18 aprilie 2017 - 20:10

Nu, din cate vad, s-a cxalculat la 34 de minute o semitura si 5 minute pauza la capat, egal pe ambele sensuri, dar inainte de a critica, trebuie sa mentionez ca sunt doar niste grafice care inca nu au fost testate sau puse in practica si e clar ca pana la faza aceea pot suferii multe modificari.

Orele de lucru tin cont de reglementari cu totul diferite fata de cele ale MTC-urilor clasice, un criteriu deosebit fiind ora la care rasare sau apune soarele:

Luna Ora răsărit soare Ora apus soare
Ianuarie 08:16 17:01
Februarie 07:57 17:40
Martie 07:14 18:21
Aprilie 07:16 20:03
Mai 06:23 20:42
Iunie 05:49 21:17
Iulie 05:49 21:28
August 06:17 21:04
Septembrie 06:55 20:14
Octombrie 07:32 19:16
Noiembrie 07:15 17:23
Decembrie 07:56 16:54

De exemplu in octombrie, probabil nu se va putea naviga inainte de ora 7:30 sau mai tarziu de ora 19:16.
0

Arata acest topic


  • (57 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi