Transport Naval - parte a proiectului de transport intermodal.
#581
Postat 12 martie 2017 - 11:04
Din cate retin, o explicatie simplista a legii respective este ca Apele Romane controleaza tot cursul unei ape, nu se pot da bucati din acel curs in administrarea altei entitati (gen .. o primarie locala, sau o regie de transport). Deci e obligatoriu ca Apele Romane sa taie si sa spanzure in tot ce inseamna transport pe Bega, si pe portiunea din Timisoara, si in rest in afara orasului.
#583
Postat 12 martie 2017 - 13:37
dAImon, la 12 martie 2017 - 11:04, a spus:
Din cate retin, o explicatie simplista a legii respective este ca Apele Romane controleaza tot cursul unei ape, nu se pot da bucati din acel curs in administrarea altei entitati (gen .. o primarie locala, sau o regie de transport). Deci e obligatoriu ca Apele Romane sa taie si sa spanzure in tot ce inseamna transport pe Bega, si pe portiunea din Timisoara, si in rest in afara orasului.
Nu sunt specialist in drept. Ar fi interesant de vazut daca aceasta asociere ar putea fi cumva inclusa in ideea de transport metropolitan. Cumva in genul in care fosta IRTA avea linii extra urbane...care mergeau si pe teritoriul orasului. Sau mai recent cu liniile "m"..troleibuze care merg si in oras si in afara lui. Pentru transport urban s-ar putea folosi sistemul de ticketing..pentru un viitor (sper inca in cursul vietii mele) in care vaporasele ar putea ajunge si pana in Serbia dupa reabilitarea nodului hidrotehnic ar fi valabila si plata in plus...
E cumvsa logic ca apele romane sa administreze fluxul de apa ....ma dernajeaza ca domnul Bojin are tona de idei doar cand nu e in functie de decizie...cat a fost in consiliul judetean nu s-a facut concret NIMIC. asadar...propaganda politica ...si zero absolut...
#584
Postat 12 martie 2017 - 13:44

#585
Postat 12 martie 2017 - 21:46
#586
Postat 13 martie 2017 - 13:21
Si eu sunt de parere ca trebuie umblat la legislatie insa acest demers se va dovedi a fi unul foarte dificil si de durata...
Nu cred ca Apele Romane ar trebui sa devina operatori de transport...Aceasta institutie trebuie sa ofere aprobarile necesare tertilor pentru a opera pe caile navigabile sau chiar pe lacuri apartinatoare Apelor Romane...Apele Romane trebuie sa creeze regulamente, sa impuna anumite conditii necesare pentru buna functionare a serviciilor de transport pe apa, fie de marfa, fie de turism sau chiar transport in comun cum este cazul nostru...
Adica putem vorbi de ceva sinonim cu caile ferate romane care-si pun infrastructura la dispozitia operatorilor de transport pe calea ferata in termeni si conditii impuse de CFR Infrastructura, prin regulamente...
Caile navigabile ar trebui sa fie un bun comun folosite in conditii impuse de administratorul lor, conditii stabilite prin regulamente, si nu administratorul sa fie neaparat el insusi implicat in aceste transporturi prin a fi proprietar al ambarcatiunilor sau in mod obligatoriu actionar in firmele infiintate ca aperatori de transport naval...
Cred ca si din cauza acestor legi stufoase din domeniu mostenite din perioada comunista, marina de la Orsova este goala de ambarcatiuni...La fel si Bega...In mod cert daca Bega se afla pe teritoriu unui alt stat vest-european, era arhiplina de ambarcatiuni de tot felul...
Legat de Bojin, pot spune ca acest om nu-i in stare sa duca nimic la bun sfarsit...Este doar un incurca-lume...
#587
Postat 13 martie 2017 - 20:23
Ce se intampla din 1 Aprilie cu vaporasele de pe Bega, la Timisoara! Anuntul primarului Nicolae Robu!
Exact cum spune si titlul, domn` primar a anuntat azi ca vrea sa dea drumul la transport (pacaleala?!


#588
Postat 13 martie 2017 - 21:08
Citeaza
Exact ce scriam mai sus. Sincer, sper sa fie chiar asa si sa le dam drumul.
#589
Postat 13 martie 2017 - 23:55
Dar barca electrica?
Dar Corabia Piratilor?
Sportivii si lebedele cu pedale?
#590
Postat 14 martie 2017 - 13:32

Pe de alta parte se auto invita la "masa gata pusa"...aducand si el o...scobitoare...
Insa o problema serioasa din punctul meu de vedere raman acele folii (sau ce-or fi) de un albastru inchis aplicate pe geamurile vaporaselor, folii care intuneca in mod neplacut imaginea privind din interior catre exterior...Am mai scris despre aceste lucruri...
#591
Postat 16 martie 2017 - 23:22
Citeaza
banatulazi.ro
#592
Postat 16 martie 2017 - 23:30
cseh_17, la 16 martie 2017 - 23:22, a spus:
Alta investitie "inteligenta". Dumnezeule...oare tot bugetul nostru se va toca la nesfarsit pe vise si idei nerealizabile? Pff...

#593
Postat 17 martie 2017 - 13:16
Poate ca Robu pune in acest fel presiune pe Apele Romane. Nu-i nici prima si nici ultima "lupta" administrativa, cand diverse departamente (din aceeasi institutie) sau diverse institutii diferite refuza sa conlucreze.
Poate ca barajul lu' peste chiar trebuie reparat. Poate ca Apele Romane treneaza lucrarile respective, fiindca fie n-au chef sa se apuce, sau cine stie ce probleme interne au. Fara vaporase, toate discutiile sunt sterile. Acum ca avem vaporasele, primarul are brusc un leverage, poate sa iasa la rampa si sa puna "Ok, noi am vrea sa facem lucrul X, dar exista un blocking point la Apele Romane".
Stiu, e doar un scenariu..
#594
Postat 17 martie 2017 - 13:26
Orice regie de transport in comun din tara si nu numai, sanatoasa la cap s-ar fi mandrit sa fie "dotata" cu forme variate de mijloace de transport in comun...
Atat timp cat actualul sef de la RATT aflat la conducere de vreo 8-9 ani de zile a miscat foarte putin lucrurile din loc sau mai bine zis le-a tinut pe loc daca nu chiar invers, atunci este clar ca toate aceste mijloace noi de transport intrate in dotarea RATT sunt o povara imensa pentru actuala conducere...
De ce n-a iesit domnul Goia in public sa se planga de toate ce i se baga pe gat de catre primar de-a lungul timpului?...El fugea de fapt de presa cu orice imprejurare...Doar Robu il aducea de maneca in fata presei cu diferite ocazii...
Citeaza
Pai nu stiu cati km se puteau reabilita insa in mod cert pe banii dati pe "trocarici electrici" atat de des invocati se puteau cumpara maxim 4 usi de ULF...
Chiar nu te inteleg ca dupa ce vorbeai cu atata nostalgie despre Pelican, iata, acum cand avem 7 pelicani mai mici si cand se pune problema unui transport in comun regulat, iti stau in gat aceste vaporase...si tie, si altora...Cu banii de pe acest 7 vaporase se putea achizitiona 3/4 dintr-un ULF vienez...Consider ca mai castigati suntem cu 7 vaporase iar daca transportul cu ele se va materializa, vom fi mult timp singurul oras din tara si putine din Europa cu asa ceva, respectiv cu linie de transport in comun regulat pe apa...Lucru mare!...
Legat de nivelul apei invocat de Bojin, acesta este unul stabil in actualele conditii...Oricine se deplaseaza la ecluza, poate constata acest lucru....Acolo in momentul de fata este un baraj fix care mentine nivelul actual constant, si asta se intampla de prin 2012, cu mici fluctuatii (in sus) total nepericuloase dupa perioade ploioase...
Deci, vorbele lui bojin in acest context sunt apa de ploaie sau praf in ochi...Este vorba de fapt de o lupta politica, de polite de platit...
#595
Postat 17 martie 2017 - 13:33
mile, la 17 martie 2017 - 13:26, a spus:
Daca si parca, se plimbau pe-o barca... Iar daca nu, cu ele in gat vom ramane. Prefer sa se fi reabilitat calea de rulare a tramvaielor mai intai, si mai apoi sa avem fantezii cu vaporase, care de altfel sac in depou, sau pe apa, si pe care le putem maxim privi.
Eu zic ca trbuie sa avem prioritati, si NU exista contextul conform careia aceste vaporase ar fi fost una.
P.S. Ce s-a intamplat cu imaginea din semnatura dvs. ca numai apare?

#596
Postat 17 martie 2017 - 14:09
Nici n-au avut m observat
#597
Postat 17 martie 2017 - 17:27
Ideea este că fiecare avem în gândurile noastre cate o lista cu priorități...Este bine atunci când de pe lista fiecăruia se realizează cate ceva...
Sunt curios ce se afla pe lista d-lui Goia? Ce priorități are?...
Nici n-am observat că nu-mi apare imaginea la semnătură...N-am umblat pe la setări...
#598
Postat 17 martie 2017 - 17:34

#599
Postat 19 martie 2017 - 12:18
dAImon, la 17 martie 2017 - 13:16, a spus:
Poate ca Robu pune in acest fel presiune pe Apele Romane. Nu-i nici prima si nici ultima "lupta" administrativa, cand diverse departamente (din aceeasi institutie) sau diverse institutii diferite refuza sa conlucreze.
Poate ca barajul lu' peste chiar trebuie reparat. Poate ca Apele Romane treneaza lucrarile respective, fiindca fie n-au chef sa se apuce, sau cine stie ce probleme interne au. Fara vaporase, toate discutiile sunt sterile. Acum ca avem vaporasele, primarul are brusc un leverage, poate sa iasa la rampa si sa puna "Ok, noi am vrea sa facem lucrul X, dar exista un blocking point la Apele Romane".
Stiu, e doar un scenariu..
Pai cam asa stau lucrurile...
Stavilarul (mobil) de la ecluza (Sanmihaiu Roman) trebuie neaparat reparat insa el este in acest moment "pe uscat", adica scos din functiune inca de prin 2012, cursul apei fiind deviat de atunci prin camera ecluzei iar la intrare in camera s-a construit un baraj fix temporar pana se repara stavilarul mobil (pe verticala)...Iata ca din 2012 si pana acum nu s-a miscat un deget (pe teren) in acest sens desi fostul si actualul director de la Apele Romane Banat a fost si timp de 4 ani presedinte CJT (2012-2016), timp in care avea niste fraie mult mai mari in mana iar director la Ape ramanand in aceasta perioada un adjunct de-al sau, actualul director tehnic Luci Ervin, adica exact omul potrivit pentru aceasta problema....Ce situatie mai potrivita putea fi decat aceasta pentru a reabilita un nod hidrotehnic aflat la 10 km de centrul Timisorii pe un canal fost navigabil si care se doreste a redeveni navigabil...deocamdata doar cu vorbe...
PS Exista materiale foto destule pe "Bulevardul Bega"...
#600
Postat 19 martie 2017 - 15:09
mile, la 19 martie 2017 - 12:18, a spus:
Stavilarul (mobil) de la ecluza (Sanmihaiu Roman) trebuie neaparat reparat insa el este in acest moment "pe uscat", adica scos din functiune inca de prin 2012, cursul apei fiind deviat de atunci prin camera ecluzei iar la intrare in camera s-a construit un baraj fix temporar pana se repara stavilarul mobil (pe verticala)...Iata ca din 2012 si pana acum nu s-a miscat un deget (pe teren) in acest sens desi fostul si actualul director de la Apele Romane Banat a fost si timp de 4 ani presedinte CJT (2012-2016), timp in care avea niste fraie mult mai mari in mana iar director la Ape ramanand in aceasta perioada era un adjunct de-al sau, actualul director tehnic Luci Ervin, adica exact omul potrivit pentru aceasta problema....Ce situatie mai potrivita putea fi decat aceasta pentru a reabilita un nod hidrotehnic aflat la 10 km de centrul Timisorii pe un canal fost navigabil si care se doreste a redeveni navigabil...deocamdata doar cu vorbe...
PS Exista materiale foto destule pe "Bulevardul Bega"...
Si uite asa ce au f...tut bolsevicii de "frica" titoistilor in anii 50...mai putin si trece un secol si nu se poate (vrea) repara..indrepta..utiliza.. Intr-o decizie de moment s-a intrrerupt circulatia pe canal, s-a astupat stavilarul ..ce au facut austriecii acum un secol si ceva..nu suntem in stare sa reparam. Lasa...facem studii de fezabilitate...Urmasii lor politici fac doar gargara...si cauta banii parandarat. Deja m-am consolat ..pacat...Am avut sansa sa calatoresc cu defunctul Pelican in anii 80..mai exact in 1984...cand cursa turistica intorcea la podul Modos..dar cineva din grupul de pe vas l-a convins pe capitan sa ne duca pana la Sanmihai.. O amintire frumoasa..canalul cu partea "salbatica"...si oprirea la ecluza..astupata...cand unul din copiii care eram pe vas a intrebat...de ce nu mergem mai departe..un pasager slobod de gura..a zis.....ca sa nu fugim in vest

Aceasta postare a fost editata de BogdanTm: 19 martie 2017 - 15:11