aseara era blocat si giratoriul din parcarea mall-ului din cauza cozilor
Indicatoare, marcaje și semnalizări rutiere managementul traficului in oras
				
						#1281
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 13 februarie 2017 - 09:59
aseara era blocat si giratoriul din parcarea mall-ului din cauza cozilor
				
						#1282
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 13 februarie 2017 - 12:39
 MHN, la 13 februarie 2017 - 00:12, a spus:
MHN, la 13 februarie 2017 - 00:12, a spus: 
Doar un semafor îi poate organiza.
Sensurile giratorii sunt făcute tocmai pentru a asigura prioritate egală tuturor și pentru a anula timpii morți dați de semafoare. Puteți observa că atunci când nu sunt vârfuri de trafic, într-un sens giratoriu sunt semnificativ mai puține mașini decât într-o intersecție semaforizată. La orele de vârf se formează cozi de mașini indiferent de modul în care e organizată intersecția.
Nu circul foarte frecvent prin zona pieții Mărăști, dar când o fac (cu mașina, de regulă seara după serviciu pe la 18:30 sau sâmbăta la prânz, momente când orașul nu este tocmai gol) observ că mașinile circulă bine și nici nu trec mulți oameni pe jos. Dimineața posibil să fie altă situație, dacă așa ziceți, așa o fi, dar vă iluzionați când credeți că ar fi mai bine cu semafoare. Și mai vreau să vă spun că atunci când se pune un semafor pentru pietoni, asta însemnă că ei își pierd prioritatea ce o aveau pe zebră. Iar timpii de trecere sunt de multe ori sfidători, câteva secunde pentru oamenii pe jos, zeci de secunde sau chiar minute pentru cei aflați în mașini.
Cum spunea cineva mai sus, prostia cu semafoarele în girații e ilustrată perfect de funcționarea de la sensul aflat la mall-ul din Calea Șagului, unde indiferent de oră se formează cozi inutile, care nu existau înainte de pornirea semafoarelor.
				
						#1283
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 13 februarie 2017 - 12:50
Aceasta postare a fost editata de tm87blo: 13 februarie 2017 - 12:50
				
						#1284
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 13 februarie 2017 - 13:20
				
						#1285
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 13 februarie 2017 - 23:07
				
						#1286
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 19 februarie 2017 - 11:44
Venind de pe Pestalozzi > Corneliu Coposu cu ideea de a ajunge pe strada Cluj la Michelangelo (deasupra) era roșu la semafor, eram primu. S-a făcut verde i-am dat ușor, am făcut stânga pe verde iar ultimul semafor de pe Michelangelo era roșu. Cu 3-4 secunde înainte să primesc verde la Vidu în față era deja verde, eram grăbit, am plecat tare între timp fiind puține mașini la Vidu și eliberându-se rapid coloana s-a făcut roșu după încă vreo 5 secunde cât mi-a luat mie să ajung la semafor. Binențeles, nu era nici un pieton, a fost un ciclu dinacela mort ca pe Rebreanu cu verde scurt urmat de roșu și iar verde la mașini în 2-3 secunde.
Deci s-ar putea totuși să existe o speranță că sistemul va funcționa bine într-o zi, sper doar să nu fie doar o nimereală și era careva pe la butoane la pupitru.
A mai apărut și mizeria asta de articol astăzi:
Definitia traficului din Timisoara: este mai lent decat in alte orase
Citeaza
sursa: tion.ro (link în titlu)
Aceasta postare a fost editata de Raoul94: 19 februarie 2017 - 11:46
				
						#1287
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 19 februarie 2017 - 12:02
Citeaza
Si cum am mai spus in trecut, asta se datoreaza neindemanarii,lipsei de experienta, etc si foarte putin prudentei, dar toata lumea a sarit sa-mi spuna ca nu e asa.
Adaptarea la "cutumele" locale, nu va face decat sa scada viteza medie de deplasare, facand lumea sa injure si mai tare sistemul de semaforizare, deci eu zic ca acesta (sistemul) trebuie sa impuna ritmul de deplasare, nu adormitii, neatentii, vorbitorii la mobil, etc, din trafic.
				
						#1288
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 19 februarie 2017 - 21:59
Acea remarca a sefului Swarco, citez "În medie, ce am observat, aici, conducătorii auto se deplasează cu viteze medii mai mici decât în sudul țării sau decât în Iași, Constanța, de exemplu" nu este nicio surpriza, ba este chiar o banalitate.
Este un fapt cunoscut ca temperamentul oamenilor difera foarte mult de o parte si de alta a Carpatilor. Banatenii au un temperament care se apropie de cel central-european, in timp ce regatenii se apropie mai mult de temperamentul balcanic. S-au facut numeroase studii pe tema asta si psihologi, comportamental, socilogic, Romania e impartita pe aceste linii.
Ca traficul din Timisoara e mai lent decat la Iasi sau la Constanta este un lucru, dar intrebarea este daca Timisoara are un trafic mai lent sau mai rapid decat la Szeged/Budapesta/Viena/Nurnberg, pastrand proportiile si conditiile. Nu cred ca Iasi si Constanta sunt un model de civilizatie in trafic la care sa ne raportam, cum nu este nici Bucurestiul.
Daca la temperament lucrurile sunt clare, la capitolul "indemanare" nu pot sa citez vreun studiu, dar opinia mea este ca tot in zona noastra soferii sunt mai indemanatici si mai disciplinati, pentru ca si scolile de soferi sunt mai riguroase iar obtinerea carnetului este mai dificila decat dincolo de Carpati.
Cu totul altfel ar fi raspuns intrebarilor domnul de la Swarco daca ar fi avut la palmares macar 3-4 orase mari occidentale unde sa fi implementat sistemul de coordonare a traficului... Ca dumnealui a venit la Timisoara pregatit cu setarile pentru Iasi si Constanta inseamna ca n-a studiat suficient problema.
Aceasta postare a fost editata de radutm: 19 februarie 2017 - 22:07
				
						#1289
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 19 februarie 2017 - 22:32
				
						#1290
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 20 februarie 2017 - 00:16
Aceasta postare a fost editata de The Mechanic: 20 februarie 2017 - 00:18
				
						#1291
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 20 februarie 2017 - 01:40
 radutm, la 19 februarie 2017 - 21:59, a spus:
radutm, la 19 februarie 2017 - 21:59, a spus: 
Ca traficul din Timisoara e mai lent decat la Iasi sau la Constanta este un lucru, dar intrebarea este daca Timisoara are un trafic mai lent sau mai rapid decat la Szeged/Budapesta/Viena/Nurnberg, pastrand proportiile si conditiile. Nu cred ca Iasi si Constanta sunt un model de civilizatie in trafic la care sa ne raportam, cum nu este nici Bucurestiul.
Pot sa spun din proprie experienta, ca viteza cu care se circula in Arad, Oradea sau Cluj-Napoca nu difera cu nimic de ce am vazut la sud de Carpati (Tr. Severin, Craiova, Pitesti). Acelasi stil agresiv de a conduce, limitele de viteza sunt pentru ''fraieri'', pe banda 2 se merge cu minim 70 kmh. Exemplul extrem este Brasovul, unde impresia este ca ai nimerit cu masina in mijlocul unui raliu urban si nu pe un drum public.
Prin comparatie cu restul oraselor tarii, Timisoara este oarecum o exceptie, cu un trafic cat de cat civilizat si soferi (foarte) rabdatori. As zice ca se aseamana mult cu stilul de condus din Serbia. Din fericire, la noi se merge mai alert decat in Ungaria (in Szeged, de exemplu), unde e ceva firesc sa vezi soferi care circula sub limita de viteza. Sa fii la iesirea din oras, pe banda 2 si sa circuli cu 45 km/h e totusi un pic enervant.
Aceasta postare a fost editata de Ivan Kolovoz: 20 februarie 2017 - 01:40
				
						#1292
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 20 februarie 2017 - 22:15
				
						#1293
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 21 februarie 2017 - 09:18
				
						#1294
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 21 februarie 2017 - 09:40
De exemplu, doar de la momentul licitației și până azi au trecut vreo 2 ani, perioadă în care tehnologia a avansat iar soluția dezvoltată de Swarco, în mod cert a suferit îmbunătățiri, nu cred c-a stat pe loc.
Cred că se înțelege la ce mă refer.
				
						#1295
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 21 februarie 2017 - 12:13
Undă verde sau „full adaptive”?
În peste o sută de intersecții din oraș au fost montate automate de trafic, care ajută sistemul să calculeze singur care este varianta cea mai bună pentru ca șoferii să nu stea aiurea la cozi. Există, practic, două variante, susțin specialiștii. Una pune accentul pe unda verde, iar alta pe eliberarea cozilor din intersecții. Încă se dezbate ce variantă este mai bună pentru Timișoara, deși cei implicați înclină deja spre cea de-a doua.
Zilele acestea se lucrează de zor la prioritizarea mijloacelor de transport în comun. Se va face astfel încât, pentru început, pe Bd. Liviu Rebreanu, tramvaiele de pe linia 9 să se miște mai repede. În prezent, în Timișoara funcționează unda verde pe mai multe bulevarde.
adrian-vulpescu-manager-tehnic-firma-swarco
„Pasul imediat următor va fi să încercăm să facem același lucru cu automatele de trafic, să trecem pe «full adaptive». Automatele de trafic, pe de o parte, primesc informații de la detectorii de trafic, iar pe de altă parte primesc informații de la intersecțiile vecine, astfel încât în fiecare ciclu de semaforizare se încearcă adaptarea duratelor de verde. Pe de o parte, eliberează cozile din intersecții, iar pe de altă parte asigură, atunci când acest lucru este posibil, coridoare de undă verde. Diferența față de modul de lucru cu programe fixe, acesta fiind tot un mod de lucru adaptiv, în sensul că intersecțiile și atunci comunică între ele, dar în «full adaptive» accentul este pus pe eliberarea cozilor din intersecții. Odată eliberate cozile, în măsura în care geometria străzilor și volumul de trafic permit asta, se încearcă asigurarea în continuare a undei verzi. Deci, în modul de lucru «full adaptive», sistemul încearcă mai degrabă să elibereze cozile din fiecare intersecție și în subsidiar să asigure unda verde. Spre deosebire de celălalt mod de lucru, care este în funcțiune în momentul de față, care încearcă în primul rând asigurarea undei verzi și apoi eliberarea cozilor”, ne-a explicat Adrian Vulpescu, manager tehnic al firmei Swarco Traffic România.
Așadar, pe unele bulevarde am putea avea undă verde, iar pe altele s-ar putea merge pe eliberarea cozilor din intersecții. Asta ar însemna că, în unele intersecții, șoferii vor sta și la semafoare, deși se află pe bulevardele cu prioritate.
„Noi încercăm să balansăm dorința legitimă a unui conducător auto, care se așteaptă ca pe un bulevard important să prindă undă verde și să nu stea la coadă, dar pe de altă parte lucrurile trebuie privite global. În general, în modul de lucru «full adaptive», care pune accentul pe eliberarea cozilor din intersecții, repet, global vorbind, sistemul e mai eficient. Cu alte cuvinte, traficul se desfășoară mai bine din punct de vedere global. Vorbim, de fapt, de o arie care este supusă controlului, nu de tronsoane individuale de undă verde. Și atunci, din punct de vedere al controlului pe întreaga arie, de cele mai multe ori este mai eficient sistemul «full adaptive», pentru că, în medie, aceasta este o expresie foarte importantă, se asigură o deplasare mai fluentă a plutoanelor de autovehicule. Asta în detrimentul scăderii undei verzi pe anumite bulevarde. Dar global, la nivelul municipiului, există un câștig mai mare, de regulă, dacă se folosește sistemul «full adaptive», decât dacă se implementează două sau trei coridoare de undă verde și atât”, ne-a mai spus Vulpescu.
În cele din urmă, decizia va fi luată de cei din primărie, ajutați de specialiștii în trafic de la firma care implementează întreg sistemul în Timișoara. Sistemul „full adaptive” însă, poate fi aplicat cu succes la Timișoara, iar cei care se ocupă de asta susțin că va funcționa foarte bine pe marile bulevarde: Take Ionescu, Liviu Rebreanu, Sever Bocu, Calea Aradului. De acolo ar putea dispărea așadar unda verde.
				
						#1296
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 21 februarie 2017 - 14:15
Initial am crezut ca a fost un accident cumplit cu morti si raniti mai ales ca dinspre pasaj au venit ambulante si masini de politie.
Explicatia este incredibila, semaforul de la SCT.
				
						#1298
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 21 februarie 2017 - 14:50
				
						#1299
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 21 februarie 2017 - 16:03
				
						#1300
						
								 
							  
								
						
					
				
				Postat 21 februarie 2017 - 17:52

 Ajutor
 Ajutor
 
			
		 
			
			















