Armonia GT4MT Tramvaie modernizate la Astra Arad si Electroputere Pascani
#1702
Postat 22 decembrie 2016 - 10:12
MNU, la 21 decembrie 2016 - 19:29, a spus:
Revin cu o rectificare. Se pare ca si la vechile tramvaie "pivotul" e separat, doar ca suruburile nu sunt asa vizibile avand aceeasi culoare (vopsea, rugina sau murdarie) cu bratele si ranforsarile din jur.
Astept cu interes rezultatul investigatiei.
#1704
Postat 22 decembrie 2016 - 11:25

#1706
Postat 22 decembrie 2016 - 15:02
Chagall, la 22 decembrie 2016 - 11:35, a spus:

Aia erau nemti...si le faceau cum trebuie..nu doar ca sa fie si sa ramana de unde sa dea parandaratul la partid...ca doar nu de buni ce au fost au castigat licitatia cu dedicatie...dar daca DNA sforaie..
#1708
Postat 22 decembrie 2016 - 20:06
Viva Fm Iasi
PS: si nu, nu e cine credeti voi.
LE: Eu zic ca secretul anumitor frustrari, ale unui anumit fost membru au fost elucidate. ...sau ma rog, impunerii adevarului, mai adevarat decat adevarul si care nu are nici o picatura de subiectivism...
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 22 decembrie 2016 - 20:15
#1709
Postat 22 decembrie 2016 - 20:51

#1710
Postat 22 decembrie 2016 - 21:12
Se leaga oarecum pentru mine si anumite lucruri mai bine acuma in ceea ce priveste proiectarea acestor tramvaie. La Pascani nu cred ca au departament de "design", asa ca probabil au apelat la un colaborator apropiat (domnul din interviu), sa le gaseasca o forma mai speciala pentru ceea ce vroiau sa realizeze. Schita, apoi a ajuns la VRG care a adaptat proiectul pentru productie. Adica la sedinta (de obicei dimineata, cel putin unde lucru eu asa e cand apare un proiect mai important), se discuta ce si cum se imparte si se va produce. Ce tehnici de productie se vor folosii, ce materiale, unde se face rabat la calitate pentru a nu intra pe pierdere sau pe egal. Cel putin asta e explicatie care o gasesc pentru mine.
LE: o mica observatie ca se nu se mai confunde termenii:
-design: e cand faci doar forma produsului si cam atat. Conturul lui, silueta, si aspectul;
-design industrial: e cand faci forma, doar ca in prima faza o faci pentru aspect, iar apoi ii dai functionalitate, o adaptezi pentru a incorpora o componenta de exemplu;
-proiectare: aici cred ca e evident, e mai mult treaba unui inginer. Inseamna gasirea unei solutii tehnice fara a tine cont de aspect, se i-a in calcul doar buna functionare a componentelor din ansamblu, si e treaba designerului sa faca o forma care sa le incorporeze.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 22 decembrie 2016 - 21:16
#1711
Postat 22 decembrie 2016 - 22:31
Gygyman6, la 22 decembrie 2016 - 21:12, a spus:
Nu a contestat nimeni asta, dar nu vad ce legatura e intre tramvaiul lor si proiectarea Armoniei, doar daca lucreaza pentru firma de care spuneam. Oricum, ma opresc aici, neavand nicio intentie sa mai bagam in discutie pe cineva pe care nu-l stim. Voiam doar sa inteleg ce contributie a avut la constructia Armoniei, dar mai bine renunt, decat sa-mi fie gresit inteleasa intentia, asa cum ne-am obisnuit deja.
#1712
Postat 23 decembrie 2016 - 18:18
#1713
Postat 23 decembrie 2016 - 18:29
#1714
Postat 23 decembrie 2016 - 20:07
1. anuntarea statiilor lipsa.
2. o problema care am mai intalnit-o si la un alt arad , sunetul de bormasina la demarare, accelerere si oprire. Sursa? Rezolvarea?
#1715
Postat 23 decembrie 2016 - 20:16
Stiti ca AFER prin AGIFER intocmeste un raport in cazul uno r evenimente feroviare.
http://afer.ro/documents/afer.html
http://www.agifer.ro...nts/agifer.html
#1716
Postat 25 decembrie 2016 - 09:01
#1717
Postat 25 decembrie 2016 - 15:21
Sint convins ca majoritatea incidentelor sau accidentelor in care sint implicate tramvaie sint cercetate de politie dupa codul rutier, insa daca au nevoie de aviz AFER, m-am gindit ca poate incidentele care implica parti componente ar putea fi cercetate de AFER.
Altfel la ce este nevoie de aviz AFER? ce verifica si ce avizeaza AFER daca dupa aceea nu mai are nici o competenta?
Cineva facea o comparatie cu cazul avioanelor unde un simplu bolt defect a condus la o tragedie, acuma nu trebuie sa vina AFER sa constate ca prinderea cu doua suruburi a unui cuplaj recuperat de un tramvai vechi poate duce la cedarea cuplajului in mers si astfel sa recomande verificari sau modificari la alte tramvaie aflate in circulatie in tara , bla, bla?
#1718
Postat 25 decembrie 2016 - 22:50
#1719
Postat 26 decembrie 2016 - 13:09
Nu am gasit ca ar avea competente la tramvaie, cel mult acorda asistenta si efectueaza expertize.
http://www.afer.ro/d...sprenoi-ro.html