Indicatoare, marcaje și semnalizări rutiere managementul traficului in oras
#1241
Postat 20 decembrie 2016 - 15:54
- Calea Aradului + Calea Sever Bocu/Timiș
- Calea Aradului + Str. Amurgului/Miresei
- Calea Aradului + Str. Liege/Liniștei
Astea erau sincronizate și chiar mereau bine, de mulți ani.
Deci, faza de verde de la intersecția cu Piața Verde a fost scurtată mult de tot.
Poate că lucrează experții la unda verde pe sensul invers, dar părerea mea este că fac o mare greșeală.
Io cred c-ar trebui ca toate căile de penetrație să aibă mai întâi asigurată unda verde pe sensul dinspre centrul orașului spre exterior.
Abia apoi, în măsura în care mai este posibil dpdv tehnic, să fie asigurate fluxuri de undă verde și pe sensurile de deplasare inverse, adică dinspre marginea orașului spre centru.
#1242
Postat 20 decembrie 2016 - 16:28
tm, la 20 decembrie 2016 - 15:29, a spus:

din pacate il injur zilnic , de mai multe ori, in functie de cate ori prind rosu la semafoare inutile cum e cel de la capatul bv. Dambovita sau giratoriul Mocsoni, sau cele pentru pietoni care au logica doar cu buton
#1243
Postat 20 decembrie 2016 - 16:50
#1244
Postat 20 decembrie 2016 - 17:59
tm, la 20 decembrie 2016 - 11:07, a spus:
...
Poate ca s-a brevetat calmatorul de trafic fara denivelare, cu semafor. Nu se mai strica amortizoarele si pivotii, acum avem probelele cu ambreiajul.

De urmarit daca a crescut traficul pe str. Felix pentru a evita semafoarele de pe Miresei, Liege sau Alexandrescu.

#1245
Postat 20 decembrie 2016 - 20:56
#1246
Postat 20 decembrie 2016 - 21:20
#1247
Postat 20 decembrie 2016 - 22:44
Doppler, la 20 decembrie 2016 - 17:59, a spus:

De urmarit daca a crescut traficul pe str. Felix pentru a evita semafoarele de pe Miresei, Liege sau Alexandrescu.

Pe Alexandrescu e coada pana dincolo de strada Pelbartus chiar aproape de Strada loichita.Inainte n ajungea la N Table
#1248
Postat 20 decembrie 2016 - 23:01
In continuare sustin ca e o mare ineptie acel verde separat la tramvai. Va dau un exemplu: pe pod, catre Dorobantilor tramvaiul statea la rosu dupa un autoturism care voia sa faca stanga. S-a facut verde pt tramvai... masina nu s-a miscat, cum era normal... apoi verde la masini dar masina a putut face stanga abia cand au primit rosu cei ce veneau dinspre Modern. Acel verde separat la tramvai, aduce o multime de "timpi morti".
#1249
Postat 20 decembrie 2016 - 23:06

#1250
Postat 21 decembrie 2016 - 21:02
Something is very wrong here!!!
Pe langa semaforizarea excesiva care nu e DELOC ADAPTIVA/INTELIGENTA, sunt extrem de multe masini in trafic. De asemenea, o mare de oameni in Iulius Mall concomitent cu trafic aproape blocat in tot orasul. M-am uitat la numerele de inmatriculare in parcare la Iulius Mall, sunt aproape sigur ca zilele astea avem foarte multe masini din afara orasului/judetului, venite "in vizita" la cumparaturi in Timisoara.
#1251
Postat 21 decembrie 2016 - 21:55
Azi la Jiul, spre Gara, pe la 12.00, nu mai era coada deloc, si asta doar pentru ca s-a dat drumul la acea banda laterala. Dar cum va fi cand va fi gata pasajul? E aritmetica simpla ca va fi mai bine. Unda verde, culmea, functioneaza peste tot unde a fost implementata, si le-am probat deja pe toate. Probabil ca vor urma si altele, sa vedem.
Isteriile generale sunt facile, e usor sa te lasi dus de ele, dar au mai fost si altele si s-au stins asa cum au aparut, cel mai bun exemplu fiind pasajul Michelangelo, apocalipsa pe pamant la acea vreme...
#1252
Postat 21 decembrie 2016 - 22:17
1. la Podul Uzinei, azi iarasi coada pana la Cimitirul Buziasului. Anul trecut sigur nu era asa. Si nu imi dau seama care e problema... totusi acolo e "dopul" pentru ca de cca doua saptamani nu mai e coada la Modern. Temporizarea la pod pare neschimbata.
2. Pe Take Ionescu sa faci stanga spre Baader era coada pana la IPJ. Anul trecut nu erau cozile astea.
3. Exact in spatele meu s-a inchis bariera de la Baader. Ce sa vezi? Pana am ajuns la Divizia 9 Cavalerie, niste cetateni venind dinspre Demetriade, au blocat intersectia Demetriade/Div. 9 Cavalerie... coada era pana la Dedeman.
4. Mai nou coada de pe Demetriade pentru dreapta pe Ap. Petru si Pavel se intinde frecvent pana la Linde.
5. Au aparut cozi consistente pe Aradului pe sensul spre iesire... anul trecut nu erau asa de lungi.
#1253
Postat 21 decembrie 2016 - 22:36
1. Pe Calea Sagului, spre iesirea din oras, se circula mult mai fluent, chiar si atunci cand este maxim de trafic, nu mai sunt blocajele care erau inainte;
2. La Hotel Continental cele doua semafoare pentru pietoni fac toti banii, trebuiau infiintare de acum 20 de ani, se simte diferenta;
3. In Iosefin, pe Dragalina, spre gara, nu se mai sta la acel semafor de la pod ca inainte, era criminal;
4. O banda in plus pe Popa Sapca si in zona mall-ului fac deja diferenta, si latirea inca nu e gata;
5. Banda pe linia de tramvai din 700 a fost inspirata, permite sa iesi rapid din zona, fata de cozile care se faceau la semaforul cu Circumvalatiunii;
6. La fel si banda provizorie de la Catedrala
7. In Complex acea banda in plus si cateva treceri de pieton anulate au schimbat radical traficul, rar se mai fac cozi
Acuma fiecare vine cu interpretarea lui subiectiva, in functie de experientele din trafic, dar nu sunt chiar asa simple lucrurile. Plus ca, vorbim de ultimii ani in care economia orasului e in continua crestere, cu nr. de masini in trafic in crestere rapida si practic un nou boom economic care duce implicit si la o mobilitate mai mare. Si conditiile generale s-au mai schimbat fata de acum cativa ani, asa ca o interventie care era suficienta acum 3 ani, azi devine insuficienta.
Aceasta postare a fost editata de radutm: 21 decembrie 2016 - 22:47
#1254
Postat 21 decembrie 2016 - 22:47
#1255
Postat 21 decembrie 2016 - 23:48
brioti, la 21 decembrie 2016 - 22:47, a spus:
Eu m-am referit la iesirea din oras, nu la intrarea in oras. Acolo e demult asa, dar la fel era si pe partea cealalta, in perioada asta era coada de pe la cimitir pana la Turist, acum nu mai e chiar asa, se circula mai fluent, nu mai prinzi atatea semafoare (in primul rand pentru ca s-a semaforizat intersectia de la Turist).
Plus ca exemplul tau este extrem: cine se asteapta ca intr-adevar sa apara minuni dimineata cand e varful de trafic, cand toata lumea pleaca la munca intr-un arc de timp de 30 minute, se inseala. Asta nu se poate rezolva din semnalizare, poate doar cu trecerea masiva la transportul in comun, cum au facut altii din tari mai avansate...
Aceasta postare a fost editata de radutm: 21 decembrie 2016 - 23:48
#1256
Postat 22 decembrie 2016 - 06:29
#1257
Postat 22 decembrie 2016 - 06:38
radutm, la 21 decembrie 2016 - 23:48, a spus:
Plus ca exemplul tau este extrem: cine se asteapta ca intr-adevar sa apara minuni dimineata cand e varful de trafic, cand toata lumea pleaca la munca intr-un arc de timp de 30 minute, se inseala. Asta nu se poate rezolva din semnalizare, poate doar cu trecerea masiva la transportul in comun, cum au facut altii din tari mai avansate...
Eu ziceam ca e mai mare....Si nu la fel....Eu nu am treaba cu iesirea din oras pentru ca n am centura sa ma duc pe a .Daca inainte de semafor pana la Profi făceam 7 minute acum fac 12.Si la Dâmbovița cu ana ipătescu e la fel.
#1258
Postat 22 decembrie 2016 - 11:51
radutm, la 21 decembrie 2016 - 22:36, a spus:
1. Pe Calea Sagului, spre iesirea din oras, se circula mult mai fluent, chiar si atunci cand este maxim de trafic, nu mai sunt blocajele care erau inainte;
2. La Hotel Continental cele doua semafoare pentru pietoni fac toti banii, trebuiau infiintare de acum 20 de ani, se simte diferenta;
3. In Iosefin, pe Dragalina, spre gara, nu se mai sta la acel semafor de la pod ca inainte, era criminal;
4. O banda in plus pe Popa Sapca si in zona mall-ului fac deja diferenta, si latirea inca nu e gata;
5. Banda pe linia de tramvai din 700 a fost inspirata, permite sa iesi rapid din zona, fata de cozile care se faceau la semaforul cu Circumvalatiunii;
6. La fel si banda provizorie de la Catedrala
7. In Complex acea banda in plus si cateva treceri de pieton anulate au schimbat radical traficul, rar se mai fac cozi
Acuma fiecare vine cu interpretarea lui subiectiva, in functie de experientele din trafic, dar nu sunt chiar asa simple lucrurile. Plus ca, vorbim de ultimii ani in care economia orasului e in continua crestere, cu nr. de masini in trafic in crestere rapida si practic un nou boom economic care duce implicit si la o mobilitate mai mare. Si conditiile generale s-au mai schimbat fata de acum cativa ani, asa ca o interventie care era suficienta acum 3 ani, azi devine insuficienta.
Ceea ce faci tu, este sa cauti bobul de bine, din farfuria de rau.
Din cele 7 puncte, doar 3 sunt legate de semaforizare, iar 1 legat de o iesire din oras, care sa fim sinceri, pe putinti incalzeste. Restul sunt datorita sau urmare a unor lucrari, care s-ar fi realizat si fara semaforizarea excesa, si fara inteligenta.
#1259
Postat 22 decembrie 2016 - 17:58
#1260
Postat 22 decembrie 2016 - 18:22