Doamne fereste... chiar voiam sa fiu ironic. Se pare ca nu mi-a iesit.
ai ridicat "mingea la fileu" primarului...doar sti ca orice e rau in orasul nostru e din vina astrelor care s-au aliniat invers..a psd ului..a lui Basescu..a lui Trump..a boschetarilor..a vantului..oricine in afara de "il duce"...i-ai dat ideea sa gaseasca suspectul de serviciu..desi se poate discuta daca datorita "sincronizarii" inteligente...a fost nevoie de asa frana brusca.....
Acum e adevarat ca si la "dezastre in aer" pe NG am vazut accidente cumplite in care avionul s-a prabusit pentru ca un singur surub a cedat..exact cand nu trebuia..si la componenta vitala pentru aparat...poate dreptatea e la mijloc. Reabilitare facuta cu nepricepere si fara experienta..traseu invechit..erori de "pilotaj" si semaforizare proasta...se aduna toate ..si rezultatul..e ..ceea ce vedem..
Am citit si eu articolul... asa e cand se folosesc suruburi de grupa 4.6 .
Revenind la treburi mai serioase, vatmanul clar nu are nici o vina la faza asta ci doar executantii modernizarii care au folosit materiale neconforme planului. S-a eliberat oare pentru acel surub un certificat de calitate? Daca intr-adevar surubul e de vina, as fi curios daca are stantat pe cap grupa si daca da, din care face parte .
Singurul element pe care, hai sa nu dam vina, este calea de rulare, care in zona este mai ca noua...
Elektriska, la 19 decembrie 2016 - 18:57, a spus:
Am citit si eu articolul... asa e cand se folosesc suruburi de grupa 4.6 .
Revenind la treburi mai serioase, vatmanul clar nu are nici o vina la faza asta ci doar executantii modernizarii care au folosit materiale neconforme planului. S-a eliberat oare pentru acel surub un certificat de calitate? Daca intr-adevar surubul e de vina, as fi curios daca are stantat pe cap grupa si daca da, din care face parte .
Si fiind vorba de o licitatie publica, ar trebuii sa ai acces la aceasta informatie...
Sincer, eu cand am spus ca vatmanul e de vina, ma gandeam la altceva. Exista un personaj, care latra continuu si varsa laturi in stanga si dreapta si pentru el, sigur va fi de vina vatmanul. De fapt, la fel de bine va fi maistrul din depou, infrastructura, dispecerul, forta de atractia a lunii... orice, doar sa nu fie firma "lu' peste prajit" care a gandit si executat reabilitarea.
Si fiind vorba de o licitatie publica, ar trebuii sa ai acces la aceasta informatie...
Wow, chiar asa de in detaliu nu cred ca se putea da o informatie, sunt anumite regule de confidentialitate pe care producatorul le are cu fiecare furnizor de piese, cel mult apare furnizorul de suruburi in acest caz, dar serii si alte lucruri se pot afla doar intr-o ancheta, de care noi sigur nu vom avea parte...
Toate ca toate acest lucru nu avea voie sa se intample, rablele astea de 50 de ani nu au patit asa ceva, nici macar nu s-a rupt vreunul in 2 la un macaz, nici macar wegmanurile cu remoraca nu au plesnit, si slava cerului, s-a tras de ele cand eram in liceu, se faceau la propriu evantai in Libertatii cand veneau pline si opreau brusc. Eu unul sunt satul de prostiile astea, pentru mine era clar de la bun inceput ca vom avea si noi parte de un Boeing LRV dar romanesc si ca se vor incerca musamalizarea multor chestii. Pe mine ma interseaza totusi care tramvai a fost implicat, stiu ca primul de la Arad avea o problema la articulatie...
Si pentru ca un astfel de incident nu poate scapa din nou de discutia despre transparenta. Pun aici un clip gasit acum o saptamana, cu ramele electrice de la Stadler, construite pentru sarbi. Astia de ce nu sunt asa speriati de concurenta? nu fac parte din piata asta asa "acerba" si "competiva".
LE: si un mic "heads up" pentru "ingerasul" nostru care ne urmareste deacolo de sus de la tion: nimeni din cei care au comentat pe marginea subiectului, nu e angajat al regiei. E indeajuns ca intr-un catun indepartat suntem injurati si se tot bat campii (ca doar aia a mai ramas acolo... campii), nu vrem sa n-i se puna o eticheta pe care nu o avem macar de catre presa. Suntem doar membrii, unii locuim in oras, unii nu, ce ne aduce aici impreuna este interesul pentru transportul public si telul de a-l face mai bun prin opinii, sugestii si cand este posibil actiuni.
00303? (3513) Imi parea in stare buna, chiar nu ma asteptam, si cum a mai scris un coleg pe pagina anterioara, nu e ultimul (din pacate) 3504 ii paraie articulatia si 3517 nu stiu cat mai rezistain forma actuala.
Citeaza
Vatmanul a pus o frână bruscă, pentru că a ajuns la roșu la semafor
Mm..da.. frana brusca inaintea semaforului cu vreo 20 de metri si in panta, si sa nu imi spuna cineva ca de la intersectie pana in locul respectiv (~60m) a ajuns sa prinda 50-60km/h sa necesite frana de urgenta, cel putin fraza respectiva poate fi crezuta de "cetateanul obisnuit".
Si ca exemplul lui Gigi, am vazut n+1 teste cu "de la 100 la 0 in k secunde", si revin cu intrebarea: a existat vreun test de stres cu, daca nu unul intreg, cel putin o jumatate sau o bucata din aceste tramvaie, ma refer la teste gen cele de airbag ca la autoturisme, ma gandesc ca nu. Poate si acele "teste" nocturne cu primele modele sa fi fost doar niste plimbari prin oras in noapte, dar pentru ca nimeni nu la vazut in teste, putem doar sa vorbim.
Celor care au senzatia ca tramvaiele astea sunt facute in garajul din spatele casei tin sa le amintesc faptul ca zilnic circula pe reteaua de cale ferata din Romania sute de vagoane produse la cele doua fabrici, fara a fi implicate in incidente. De asemenea, reamintesc ca atat vehiculele feroviare in sine, cat si echipamentele, piesele si tot ce se foloseste pentru fabricarea vehiculelor feroviare sunt supuse procedurilor de omologare si totul se supune drastic unor zeci de prevederi normative. Si asta nu e joaca de copii, caci vorbim de siguranta a sute si mii de oameni in timpul deplasarii vehiculelor feroviare.
Pana la urma, nu stiu sa fi scris cineva ca aceste firme nu ar fi unele bune, singurul comentariu e ca 'romanul' tot 'roman' ii, adica lucreaza de cat ii platit, sa vedeti ca daca am dubla pretul, ar dubla si ei calitatea, asa ca in concluzie, noi cerem mult pe bani putini, asa ca sa ne bucuram de hetch-urile rezultate.
Citeaza
pe forumul RATT e festival de cretinism
Cel putin aici e o multime, un grup, nu e Radu Banciu vorbind la tv IN LUMEA LUI, si restu doar se uita, ca cine comenteaza in dezacord cu el e injurat si amenintat, pana la urma mai trebuie sa acceptam ca si gresim.
Ca idee... cand s-a testat cu sacii de nisip (sau cum s-au facut testele), s-a gandit cineva sa incarce vagonul "asimetric"? Adica sa puna sacii numai in zona de mijloc... sau la extremitati... sau mai multi la o extremitate (proportional cu un nr de X persoane) si restul gol... etc?
Accidentul de azi, tare mi se pare o situatie din aceea cu un cumul de factori. De ex: un soc petrecut in trecut care sa fi afectat sasiul... o incarcare inegala a vagonului... si o franare puternica (irelevant motivul) care sa fi fost "picatura ce a umplut paharul". E doar o ipoteza.
Aceasta postare a fost editata de MNU: 19 decembrie 2016 - 23:15
Parerea mea de nespecialist, e ca ori boghiul unu a franat maxim blocand rotile pe cand boghiul doi nu frana deloc sau chiar motorul (boghiului doi) era comandat in continuare si de asta s-a rupt ce s-a rupt.
Am avut ocazia sa vad Autenticul umplut cu saci, si cred ca si in armoni au procedat la fel: cate un sac in picioare pe fiecare scaun, si unul langa altul culcati pe podea, adica exact simetric.
Acum 2 saptamani am vazut un wegmann retragandu-se in depou, avea ambele boghiuri de la remorca blocate si nu am observat nici-o fortare a vagonului, cei drept e un stres mare asupra componentelor dar a rezistat. Din cate stiu, la modelele GT4, articulatia, deoarece sustine o mare parte a greutati vagonului, este una din cele mai dure piese, sau asa ar trebui sa fie.
Cel putin aici e o multime, un grup, nu e Radu Banciu vorbind la tv IN LUMEA LUI, si restu doar se uita, ca cine comenteaza in dezacord cu el e injurat si amenintat, pana la urma mai trebuie sa acceptam ca si gresim.
Acest nesimtit depaseste orice limita a bunului simt.
tin sa le amintesc faptul ca zilnic circula pe reteaua de cale ferata din Romania sute de vagoane produse la cele doua fabrici, fara a fi implicate in incidente.
Si comparam un mar cu o ceapa? hai sa nu intram in derizoriu si sa scoatem din context. Un vagon de tren, e un vagon de tren, e tras de locomotiva si cam atat. Nu are motoare de tractiune si nici articulatie (excludem pe moment Acvilele, pentru ca alea sunt mai rare), e o platforma rigida fabricata in mare parte din otel. Un tren e facut sa fie greu de la "mama natura" pentru ca atunci cand e lung sa nu plesneasca de pe linie in curbe. Pe langa asta nici Astra si nici VFU nu fac de la 0 ceva, totul e pe baza de licenta sau carpeli. E ca si cand cumpar un set lego, arunc cutia, construiesc dupa instructiuni, cateva piese le bag la buzunar sa le vand separat iar setul care ramane il vand la pretul setului original.
Citeaza
Din cate stiu, la modelele GT4, articulatia, deoarece sustine o mare parte a greutati vagonului, este una din cele mai dure piese, sau asa ar trebui sa fie.
Stai linistit, romanii vor avea grija ca asta sa nu se mai intample
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 19 decembrie 2016 - 23:23
Deci situatia este oricum grava, egal din ce punct de vedere o luam.
Fie ca a cedat doar o piesa cheie, care NU avea voie sa cedeze;
Fie ca scenariul lui Florin este real, si prin urmare a cedat si o frana/piesa care controleaza frana/acceleratia, iar prin urmare a cedat si articulatia.
Oricum ar fi, dupa parerea mea, chiar si in cazul in care un tramvai primeste un soc din sptele articulatiei, acesta ar trebuii maidegraba sa deraieze decat sa se rupa, prin asta fiind dovedita si rezistenta articulatiei. Cum bine spune dan.s, vorbim de GT4, adica tramvaie fara boghiu sub articulatie, deci mai vulnerabile.
Comentez doar dupa ce vad in poze, dar e clar ca boghiul unu era cu rotile blocate (indiferent de motiv (poate un reductor defect) pe cand al doilea nu frana deloc si poate chiar motorul antrena in continuare partea de dupa articulatie. Repet, e parerea mea de nespecialist.
Offtopic: Ce s-ar intimpla daca si la macarale bolturile ar fi facute la strung din materiale si cu metode "omologate" asemenea materialului rulant fabricat undeva in Romania?
Poate aceste imagini sint concludente pentru a aprecia ce a cedat: