STP Timișoara Forum: Indicatoare, marcaje și semnalizări rutiere - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (88 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Indicatoare, marcaje și semnalizări rutiere managementul traficului in oras

#1181 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 decembrie 2016 - 08:37

Noua ne-au spus ca un super-computer, pe baza unor statistici, predictii, date privind pozitia vehiculelor noastre, (ale RATT, desigur) etc. Cred totusi ca datele vin si de la bucle, care se comporta ca niste numaratoare. Ca acestea inca nu sunt legate la sistem, e posibil, dar nu afirm asa ceva, neavand informatii sigure despre asta. Datele de la mtc-uri sunt trimise prin reteaua de telefonie mobila, fiecare vehicul fiind monitorizat cu precizie de sistem.
Probabil ca si operatorii umani vor putea introduce date care sa modifice deciziile computerului, (bazate pe ce vad ei in imaginile preluate de camere) dar nu vor putea actiona direct asupra sistemului de semaforizare.
Pe moment insa, se pare conform declaratiilor citate aici, ca s-a stabilit din pix care sens sa fie considerat prioritar, deci sa aiba unda verde, in detrimentul celuilalt, deci fix-pix. :)
0

#1182 Useril este offline   MNU 

  • Ex member
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Guests
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 21 septembrie 16
  • Sexul:masculin

Postat 08 decembrie 2016 - 09:21

Sunt extrem de dezamagit de ce a iesit. E un mare rahat chestia asta. Mai ales ca nu exista senzoristica si algoritm in intersectie.

Buclele pe iesirea din intersectie sunt fix "frectie la picior de lemn". Faptul ca bucla de la trecerea de pietoni de la Conti (Grozavescu) numara ca au trecut 20 de masini nu ajuta cu nimic daca nu stii cate vor catre Michelangelo si cate continua dreapta pe Bratianu. Iar noaptea e si mai rau daca nu ai idee cate masini "solicita" sa INTRE intr-o intersectie. Daca nu e MTC in coloana ce faci? Stai ca prostu' pana vine unul?

#1183 Useril este offline   th3lurker 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 487
  • Inregistrat: 11 decembrie 13

Postat 08 decembrie 2016 - 09:25

Vezi postareaMNU, la 08 decembrie 2016 - 05:59, a spus:

In cazul asta, daca tu spui ca nu camerele controleaza sistemul de semafoare... bucle inductive pe INTRARI in intersectii n-avem... ATUNCI, CINE DECIDE pe care sens e unda verde?

Sa nu-mi spui ca sistemul e controlat manual din centrul de management, ca merg direct la DNA, DIICOT si cine se mai ocupa de fonduri europene risipite. As putea baga mana in foc ca nu asa cerea caietul de sarcini.


V-am spus de zvonurile care le-am auzit, nu direct, dar de la cineva important in primarie. Initial softul trebuia sa fie unul de care am auzit lucruri bune, SCATS. SWARCO a sugerat sa se foloseasca solutia software a lor, primarul a acceptat. Dupa ce s-a semnat, SWARCO a zis ca softul lor nu este capabil sa gestioneze un numar asa mare de intersectii, asa ca totul sa va face manual.

Aceasta postare a fost editata de th3lurker: 08 decembrie 2016 - 09:26

0

#1184 Useril este offline   MNU 

  • Ex member
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Guests
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 21 septembrie 16
  • Sexul:masculin

Postat 08 decembrie 2016 - 09:32

Asta ar fi un sistem primitiv... fara algoritm pe video surveillance.



Iar asta nu are nevoie de bucle inductive, doar "eticheteaza" toate elementele in miscare (masini, pietoni) si pe baza unui algoritm stabileste directiile prioritare.


Aceasta postare a fost editata de Doppler: 08 decembrie 2016 - 10:27


#1185 Useril este offline   Paul85 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 23 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 08 decembrie 2016 - 11:13

Eu nu inteleg de ce trebuie sa se faca verde in ambele sensuri deodata? E clar ca asa nu vei avea unda verde in ambele sensuri. Si din moment ce exista o viteza de deplasare prestabilita, e clar ca verdele apare pe rand, nu deodata in toate intersectiile. Daca verdele ar aparea deodata, ultimii care pleaca de la intersectia 1, n-ar mai prinde verde la intersectia 2, etc. Dar se poate face unda verde pe ambele sensuri cu conditia ca in anumite intersectii sa se faca verde separat pe cele 2 sensuri (cum e la Brancoveanu, desi acolo e din alte motive).

Pe de alta parte, desi unda verde prezentata in video a fost pe directia C. Sagului -> AEM, ideea era ca fiecare sens va avea unda verde din timp in timp, in functie de aglomeratie. Nu cred ca era vorba ca unda verde sa ramana doar pe sensul C. Sagului -> AEM.
0

#1186 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 08 decembrie 2016 - 12:53

problema cea mai mare pe care o vad e legata de aceste modificari in timp real

normal ar fi sa existe un soft care sa gestioneze asta, de ex:
- bucla inductiva sesizeaza masini care stau la iesirea din intersectie, ar trebui sistemul sa bage un delay la semaforul din spate ca sa nu plece masinile si sa blocheze intersectia
- senzorii si camerele dau input sistemului si sistemul corecteaza semafoarele normale plus cele intermintente sa se adapteze in functie de numarul de masini care asteapta la semafor
etc

voi spuneti ca sistemul nu face fata din cauza ca avem prea multe semafoare si ca se face manual ??? e absurd, nu ai cum sa faci asta manual, iti trebuie niste genii care sa lucreze 24/7 acolo, unul pentru fiecare bulevard daca nu pt fiecare intersectie
deci practic sitemul a fost din start proiectat prost, necorelat si nu functioneaza. banii au fost platiti, fonduri europene consumate si de fapt ce avem ? mai mult trafic, mai multe cozi, mai multe intarzieri, mai multa poluare.

ar trebui pus DNA imediat pe cei care au proiectat, aprobat si implementat proiectul !
4

#1187 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 08 decembrie 2016 - 13:17

Cam așa arată traficul în Timișoara, după ce au fost injectați artificial miliarde de euro.

Imagine postata

Sursa: Traffix Index
Despre cum se calculează Traffic Congestion Index (ce vedeți și pe Google Maps, layer-ul traffic) aici.

Aceasta postare a fost editata de Raoul94: 08 decembrie 2016 - 13:20

1

#1188 Useril este offline   MNU 

  • Ex member
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Guests
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 21 septembrie 16
  • Sexul:masculin

Postat 08 decembrie 2016 - 13:59

Am auzit azi dimineata la Radio Timisoara ca din IGPR si Ministerul Afacerilor Interne va veni in curand "un pachet de masuri" referitor la folosirea unor "mijloace fixe de supraveghre a traficul si sanctionarea" soferilor pentru incalcarea legii (asta era exprimarea, aproximativ)... deci, atentie ca in Timisoara, a doua zi dupa intrarea in valabilitate, se pot folosi camerele de viteza si cele pentru intrat pe rosu in intersectie.

La intrarea pe rosu, atentie mare celor care se pun in fata coloanei de pe banda a doua (in general) ca sa faca loc celor care vor sa faca dreapta pe verde intermitent. S-ar putea sa aiba surprize.

Aceasta postare a fost editata de MNU: 08 decembrie 2016 - 14:00


#1189 Useril este offline   th3lurker 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 487
  • Inregistrat: 11 decembrie 13

Postat 08 decembrie 2016 - 14:16

Vezi postareaElphax, la 08 decembrie 2016 - 12:53, a spus:

voi spuneti ca sistemul nu face fata din cauza ca avem prea multe semafoare si ca se face manual ??? e absurd, nu ai cum sa faci asta manual, iti trebuie niste genii care sa lucreze 24/7 acolo, unul pentru fiecare bulevard daca nu pt fiecare intersectie
deci practic sitemul a fost din start proiectat prost, necorelat si nu functioneaza. banii au fost platiti, fonduri europene consumate si de fapt ce avem ? mai mult trafic, mai multe cozi, mai multe intarzieri, mai multa poluare.

ar trebui pus DNA imediat pe cei care au proiectat, aprobat si implementat proiectul !


Pai se face manual, dar cum zici si tu, cat se poate face manual? Se observa clar ca sistemul nu merge adaptiv cand stai singur la semafor noaptea, primesc verde tramvaie care nu sunt acolo. Au stat zile in sir "specialistii" sa calculeze unde verzi pe care un sistem adaptiv le-ar calcula intr-o fractiune de secunda.
Toate trecerile de pietoni din intersectiile care fac parte din sistem ar fi trebuit dotate cu butoane. Asa pot sa motiveze ca nu-s variabili timpii pentru ca nu stiu daca sunt sau nu pietoni, si atunci nu poti sa nu dai verde daca nu e masina, ca daca e un pieton?

Astept si eu DNA-ul.....

Aceasta postare a fost editata de th3lurker: 08 decembrie 2016 - 14:16

3

#1190 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 08 decembrie 2016 - 17:40

Vezi postareaMNU, la 08 decembrie 2016 - 13:59, a spus:

Am auzit azi dimineata la Radio Timisoara ca din IGPR si Ministerul Afacerilor Interne va veni in curand "un pachet de masuri" referitor la folosirea unor "mijloace fixe de supraveghre a traficul si sanctionarea" soferilor pentru incalcarea legii (asta era exprimarea, aproximativ)... deci, atentie ca in Timisoara, a doua zi dupa intrarea in valabilitate, se pot folosi camerele de viteza si cele pentru intrat pe rosu in intersectie.

La intrarea pe rosu, atentie mare celor care se pun in fata coloanei de pe banda a doua (in general) ca sa faca loc celor care vor sa faca dreapta pe verde intermitent. S-ar putea sa aiba surprize.


Pentru a contesta radarele lor omologate de masurat viteza masinilor de pe toate benzile si inclusiv viteza vintului trebuie sa ne montam, asemenea rusilor, camere de bord. Imagine postata
0

#1191 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 decembrie 2016 - 20:13

S-a inteles gresit... Nu se face manual comanda semafoarelor. Am spus doar ca operatorii pot influenta algoritmul incarcat pe computer. Adica pot da o comanda sa zicem, atunci cand e un accident si il vad pe camere, dar tot computerul va lua decizia si va executa comanda. Am mai spus ca deocamdata s-a facut din pix stabilirea sensurilor pt. unda verde, nefiind stabilita dinamic in functie de realitatea de pe teren.
1

#1192 Useril este offline   MNU 

  • Ex member
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Guests
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 21 septembrie 16
  • Sexul:masculin

Postat 08 decembrie 2016 - 20:27

Ma indoiesc de asta, deoarece se merge in continuare pe temporizari fixe. In descrierea lui Robu, tot asta spune... tot el foloseste termenul "empiric". "Empiric" se stabilesc niste intervale fixe... care se ajusteaza apoi tot "empiric"... asta a fost, aproximativ, descrierea oferita de Robu. De cand a inceput implementarea nu a fost folosit NICIODATA termenul de "senzor" sau "adaptiv".

Cum se procedeaza pentru o sesizare la DNA? Exista vreun birou local?

LE: am gasit. Au birou in Timisoara. Serviciul teritorial Timișoara
Timișoara, Str. Martin Luther nr. 2, cod 300054, jud. Timiș
Telefon: 0372.777.849 Fax: 0256.221.421

Aceasta postare a fost editata de MNU: 08 decembrie 2016 - 20:30


#1193 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2373
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 08 decembrie 2016 - 21:18

Da, sediul lor este in cladirea de sticla sediul fostei schele de petrol cea de langa bastion si hotelul Continental...
Daca tot vine revelionul poate ii uram "la multi ani cu executare" :rad_masa: :rad_masa: :coolspeak:
0

#1194 Useril este offline   MNU 

  • Ex member
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Guests
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 21 septembrie 16
  • Sexul:masculin

Postat 08 decembrie 2016 - 21:29

Eu ca cetatean ma simt de-a dreptul furat. Pe langa suma, care e ridicol de mare pentru ce s-a obtinut, mai sunt furat zilnic cu zeci de minute din timpul meu, mai ales atunci cand stau ca prostul la un semafor, si nu trece NIMENI pe verdele celorlalte directii.

In alta ordine de idei, asa cum am mai spus, sunt aproape convins ca nu astea erau specificatiile din caietul de sarcini. Nu in anul 2016 cand exista sisteme adaptive performante sau "n" variante de setare, ori de configurare a sistemelor deja instalate.

Aceasta postare a fost editata de MNU: 08 decembrie 2016 - 21:31


#1195 Useril este offline   Paul85 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 23 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 08 decembrie 2016 - 22:24

Vezi postareaMNU, la 08 decembrie 2016 - 20:27, a spus:

Ma indoiesc de asta, deoarece se merge in continuare pe temporizari fixe. In descrierea lui Robu, tot asta spune... tot el foloseste termenul "empiric". "Empiric" se stabilesc niste intervale fixe... care se ajusteaza apoi tot "empiric"... asta a fost, aproximativ, descrierea oferita de Robu. De cand a inceput implementarea nu a fost folosit NICIODATA termenul de "senzor" sau "adaptiv".


Ba cum sa nu, exact cuvintele "adaptiv" si "dinamic" le foloseste Robu aici:

Citeaza

„Avem încă patru luni la dispoziție pentru ca sistemul să auto-învețe din traficul real al Timișoarei. Sistemul nostru este unul foarte evoluat, adaptiv, el nu are un algoritm pe care software-ul său îl înglobează, parametri prestabiliți, ci parametrii sistemului se ajustează pe măsură ce acesta cunoaște traficul real din oraș. Acea mulțime de camere video, 230 parcă sunt, transmit în permanență sistemului de control informații privind traficul real pe diversele artere. Și așa este conceput și realizat acest software încât în cadrul algoritmilor pe care îi înglobează, diverșii parametri se modifică dinamic în timpul funcționării, astfel încât într-un anumit moment să se ajungă la valorile ce asigură optimul..."

Ce-i drept, articolul e de la 1 iulie: tion

Sau altul mai recent

Citeaza

„Suntem în momentul fericit al inaugurării și orașul beneficiază deja de beneficiile pe care proiectul le produce. Beneficii vor fi și în continuare, pe zi ce trece tot mai multe. Așa cum am spus, abia săptămâna trecută în primele zile s-a dat drumul la sincronizarea semafoarelor și, în continuare, acest proces va fi fără sfârșit. Sunt două regimuri de lucru: un regim în care se poate merge pe timpi ficși și să se asigure undă verde dacă se respectă viteza legală și un regim mai evoluat (…) un regim adaptiv unde timpii de semaforizare pot fi schimbați astfel încât fluența să fie maximizată”, a spus Robu.


Robu mereu foloseste exact termenul de adaptiv. Eu asta vreau sa vad, partea adaptiva a sistemului
0

#1196 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 decembrie 2016 - 23:08

Vad in citat ca s-ar baza pe camere si repet: nu cred asta. De ce? Deoarece camerele sunt mobile, au functii PTZ (pan–tilt–zoom), adica un operator poate roti camera 360°, o poate inclina, poate face zoom. Sigur ca sistemul stie unde e camera amplasata, dar cum ar putea sti un computer, chiar un AI fiind, incotro a rotit operatorul camera? (o poate roti spre o cladire, de exemplu, spre trecerea de pietoni, sau sa dea zoom pentru a vedea in detaliu numarul de inmatriculare a unui vehicul) Sa nu-mi spuneti ca au senzori giroscopici, magnetici, etc, ca nu e asa. Sunt niste banale camere PTZ Dome de la Hikvision.
Camerele fixe s-ar putea folosi la asta intr-adevar, dar astea sunt putine si e clar ca rolul lor e sa-i "vada" pe cei ce trec pe rosu.
Sigur ca nu cunosc sistemul si ce scriu e doar parerea mea, bazata pe ce am vazut si testat in centrul de management. Am mai vazut pe o harta vehiculele noastre, dar e clar ca inca nu e functionala detectia lor si modificarea dinamica a semaforizarii, astfel incat sa incerce pe cat posibil sa le dea verde. Stau troleibuzele noastre si autobuzele de pe E7 si E8 in fata la Electro, in coloana, de uita soferul pe ce linie a fost planificat... :Facepalm_emote_gif:

Initial ne-au dat ca termen data de 1 noiembrie... Acum vad ca la acest termen se mai adauga inca 3 luni. Asteptam...
2

#1197 Useril este offline   MNU 

  • Ex member
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Guests
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 21 septembrie 16
  • Sexul:masculin

Postat 09 decembrie 2016 - 07:34

Poate ca in modul "adaptiv" operatorul nu mai are control asupra camerei. Chiar e mega-simplu de implementat intr-un soft bazat pe un algoritm. Lucrez la un proiect care are extrem de multe similitudini cu un sistem de genul asta.

#1198 Useril este offline   Paul85 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 23 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 09 decembrie 2016 - 11:56

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 08 decembrie 2016 - 23:08, a spus:

Am mai vazut pe o harta vehiculele noastre, dar e clar ca inca nu e functionala detectia lor si modificarea dinamica a semaforizarii, astfel incat sa incerce pe cat posibil sa le dea verde. Stau troleibuzele noastre si autobuzele de pe E7 si E8 in fata la Electro, in coloana, de uita soferul pe ce linie a fost planificat... :Facepalm_emote_gif:


Bun, la autobuze si la troleibuze e mai greu fara benzi dedicate. Probabil se vor supune la aceleasi reguli ca si masinile. Dar nici macar la tramvaie (macar acolo unde au cale si semafor complet separat) nu functioneaza. Si chiar si acolo se putea rezolva cu niste senzori in linie, nu trebuia nu stiu ce sistem avansat.
0

#1199 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 09 decembrie 2016 - 14:49

Vezi postareaMNU, la 08 decembrie 2016 - 20:27, a spus:

LE: am gasit. Au birou in Timisoara. Serviciul teritorial Timișoara
Timișoara, Str. Martin Luther nr. 2, cod 300054, jud. Timiș
Telefon: 0372.777.849 Fax: 0256.221.421


Daca chiar o iei in serios pe asta cu reclamatia, sa ne tii la curent! ;)
0

#1200 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 09 decembrie 2016 - 14:58

Si iata ca Robu o tine tare pe a lui:

Citeaza

BILANȚUL LA ZI AL SISTEMULUI DE CONTROL COMPUTERIZAT AL SEMAFORIZĂRII -UN NOU PROIECT DE SUCCES IMPLEMENTAT DE ADMINISTRAȚIA ROBU (PNL)
Dragi prieteni, ceea ce vă prezint acum sunt lucruri palpabile, pe care oricine le poate verifica pe teren. Ele îi lasă fără replică, într-un ridicol total, pe toți cârcotașii, și în mod special pe cei ce au încercat să obțină voturi blamând acest sistem, care, în curând, va fi consacrat drept una dintre mândriile Timișoarei. Dar, hai să trecem la concret și să spunem ce ne oferă el la ora actuală:
1. Undă verde pe Simion Bărnuțiu-Tache Ionescu, de la Calea Dorobanților până la Girația Punctele Cardinale
2. Undă verde pe Liviu-Rebreanu-Iosif Bulbuca, de la Calea Șagului până la Girația AEM
3. Undă verde pe Proclamația de la Timișoara-I.C. Brătianu-Michelangelo, de vis-a-vis de Hotel Continental (str. Martin Luther) până la Girația Michelangelo
4. Undă verde pe Cluj-Arieș, de la Girația Michelangelo până la Spitalul Județean
5. Undă Verde pe Calea Lipovei (Calea Sever Bocu), de la Intrarea dinspre Dumbrăvița până la Girația Galeria 1
6. Undă verde pe Antenei-Popa Șapcă, de la Girația Galeria 1 până la Girația Punctele Cardinale
7. Undă verde pe Calea Aradului, de la Intrarea dinspre Arad până la Girația Mărăști (parțial funcțională, va fi făcută integral funcțională în acest weekend)
Începând de săptămâna viitoare, se vor face unde verzi și pe sensurile de ieșite din oraș. Pe acestea, viteza de undă verde va fi de 60 Km/h, în condițiile în care ieri s-a decis ca pe aceste sensuri viteza maximă legală să fie de 70 Km/h.
Îmbunătățirile în trafic sunt mari, dragi prieteni, dar ele vor fi din ce în ce mai mari, pe măsură ce semafoarele inteligente vor intra în funcțiune în plenitudinea capabilităților lor și pe măsură ce celelalte proiecte de modernizare și dezvoltare a infrastructurii de mobilitate a orașului vor fi finalizate: lărgirea subpasajelor Jiul și Popa Șapcă, construirea de noi pasaje la Solventul (în Vest) și Behela (în Est), lărgirea la 4 benzi a podurilor cu 2 benzi, construirea de noi poduri (Jiul, Solventul, Behela, Ilsa), realizatea inelelor 4 și 2, realizarea Centurii Sud, etc. TOATE ACESTEA VOR DEVENI REALITATE ÎN URMĂTORII 4 ANI!
Dacă apreciați undele verzi și celelalte proiecte menționate, dați Like și Share.
Dacă nu le apreciați, postați textul "Ne-ați umplut de semafoare! Păcat că peste 75% din timișoreni vă apreciază și vă susțin!" :))

1

Arata acest topic


  • (88 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi