STP Timișoara Forum: Linia Expres 7 - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (73 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Linia Expres 7 Evaluare topic: -----

#1161 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 05 decembrie 2016 - 12:47

Am mers azi cu E7 dinspre Freidorf spre centru pana la Brancoveanu unde aveam treaba...
La intoarcere (dupa 10-15 minute) am prins acelasi autobuz iar cand am incercat sa validez calatoria (cu portofel electronic), apartul mi-a urat "calatorie placuta" cu mesajul ca validarea a fost efectuata...


Stau si ma intreb despre ce-o fi vorba cand eventualele incasari sunt lasate sa se strecoare printre degete?...

-despre nepasare/indiferenta crasa din partea conducerii RATT?...
-despre nepricepere in folosirea sistemului de ticheting?...
-sau despre chestiuni intentionate, facute cu un anumit scop?...


Este ca si cum te duci intr-o autoservire, iti iei niste produse iar la casa ti se spune ca le-ai platit deja si esti...liber sa pleci!... :Facepalm_emote_gif:

Astfel de situatii impreuna cu situatiile in care pur si simplu nu functioneaza sistemul de ticheting (din varii motive relatate si pe forum) duc la pagube majore pentru regie. La aceste pagube daca adaugam si calatori fraudulosi care sunt in numar insemnat, iata, ajungem la o paguba de peste 50%...
2

#1162 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 05 decembrie 2016 - 13:05

E chestie veche asta, si pe toate liniile. Se pare ca la capat de linie nu expira validarile, ci dupa un anume timp.
0

#1163 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 05 decembrie 2016 - 13:15

Ceea ce e si mai ingrijorator este faptul ca se stie de secole de problema, si nu prea se misca vre-un deget in scopul remedierii...
0

#1164 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30184
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 decembrie 2016 - 13:59

Parerea mea e ca fara validare si la coborare (bineinteles asta impreuna cu taxare diferentiata, in functie de numarul de statii), nu se va rezolva, dar e doar parerea mea.
0

#1165 Useril este offline   Paul85 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 23 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 05 decembrie 2016 - 15:05

Probabil problema nu e rezolvata din cauza liniilor care nu au un capat propriu-zis (1, 2, 5 la Meteo, 6 la Maria si in Traian, 40 la Stuparilor). Altfel, nu cred ca ar fi vreo problema ca toate validarile sa expire in momentul in care MTC-ul ajunge in acea zona de excludere de la capat. Ma gandesc ca momentan, validarile expira dupa un timp similar cu o semitura pe acea linie (poate putin mai mare).

O solutie care nu ar include validarea la coborare ar fi prevalidarea, pe un nr fix de statii (la validare ai o optiune in care alegi cate statii vei circula, evident cu taxare diferentiata, iar validarea expira dupa parcurgerea numarului ales de statii), sau pe un timp cum am vazut in alte orase (exista bilete/validari cu valabilitate in minute ex. 20, 30, 40 min. etc, indiferent cate mtc-uri schimbi intre timp, dar asta ar starni anumite probleme atunci cand MTC-urile ar sta blocate in trafic).
0

#1166 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 05 decembrie 2016 - 15:53

Vezi postareaPaul85, la 05 decembrie 2016 - 15:05, a spus:

Probabil problema nu e rezolvata din cauza liniilor care nu au un capat propriu-zis (1, 2, 5 la Meteo, 6 la Maria si in Traian, 40 la Stuparilor).


S-ar putea alege pus si simplu o statie unde sa expire validarea, indiferent daca acea statie reprezinta o bucla sau nu. In cazul din urma s-ar expira in capatul "virtual". Dar la cat de dese sunt modificarile la noi ar fi prea mult de lucru probabil asa ceva, cu alegerea statiilor pentru terminarea tuturor validarilor de pe o semitura.
0

#1167 Useril este offline   MNU 

  • Ex member
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Guests
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 21 septembrie 16
  • Sexul:masculin

Postat 05 decembrie 2016 - 16:14

La fel e si la E2. Eu il folosesc tot timpul plecand de la biserica de pe Ap. Petru si Pavel dar linia "incepe" de la Stuparilor (statia urmatoare). Daca s-ar "reseta" validarea la bucla (in cazul asta Stuparilor) ar trebui, fie sa validez de doua ori, fie sa circul fara validare o statie.

In anii '90, in Karlsruhe am vazut validare bazata pe timp. Mi s-a parut cea mai tare chestie. Stii ca faci sub 30 minute pana la destinatie, validezi calatorie de 30 de minute si poti schimba oricate linii. Daca faci mai mult de 30 minute, folosesti calatorie de o ora. Nu mai stiu care erau variantele dar aveau tot felul de combinatii (un adult, un copil, un adult+un copil, etc... fiecare cu varianta de 1/2 ora, o ora...).

Aceasta postare a fost editata de MNU: 05 decembrie 2016 - 16:14


#1168 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2364
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 05 decembrie 2016 - 21:51

Ideea e faina..dar cu inteligenta semafoarelor noastre..gandeste-te de pilda acum in decembrie cand incepe nebunia cu cumparaturi de craciun si revelion..daca mai e si zi cu ploaie sau ninsoare...si faci cu e2 de pila 40 de minute de la Posta Mare pana la Mall..s-a dus naibii optiunea cu tarifare pe timp. La cum merge momentan la noi cea mai legala si decenta solutie ramane abonamentul general..validezi si nu ai stres ..
1

#1169 Useril este offline   qew 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 161
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 05 decembrie 2016 - 22:44

Nu se duce naiba nimic. Pui atat bilete cu anumita durata(20/330/40 - depinde in care poti si schimba) si pui si bilete cu o singura calatorie la preturi putin diferite. Acest sistem se foloseste in multe tari.
1

#1170 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 05 decembrie 2016 - 23:38

Da, numai ca in alte tari se circula altfel... -_-
0

#1171 Useril este offline   qew 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 161
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 decembrie 2016 - 00:06

Sau nu, si dincolo exista intarzieri la autobuze fiindca nici ei nu sunt supraoameni sa previzioneze tot, si nici la ei nu este sistemul prefcet dar macar te ajuta.

Exemplu metrou Varsovia unde am optiunea de bilet de 20 de minute. E super buna, doar ca are lacune , in caz ca nimeresti sa intarzie vreun metrou sa iti expire lejer cele 20 de minute fiindca se considera validarea din momentul in care intri in statie. Si eu am patit-o validand si a avut metroul intarziere si am stat dupa el 10 minute practic mai ramanand cu doar 10 minute de calatorit.

Azi m-am intors dintr-un minitur in Europa si am vazut si simtit pe propria piele niste blocaje in Stokholm si Cracovia.

Ca un offtopic, cu sistemu cu unda verde mi-am dat seama ca s-au aruncat prea multi bani pe un sistem prea complex.
0

#1172 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 06 decembrie 2016 - 00:11

Pe care nimeni nu pare sa-l inteleaga, si sa il utilizeze... - as mai adauga eu.
0

#1173 Useril este offline   Paul85 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 23 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 decembrie 2016 - 12:52

Pai trebuia sa fie un sistem inteligent de semaforizare, nu doar un sistem tip unda verde.

Si eu sunt de parere ca validarea pe timp ar putea functiona doar in cazul in care trensportul public ar avea benzi dediacate si prioritate, astfel incat timpii sa fie rezonabili si previzibili. De aia am spus si varianta de pretaxare pe statii (nu neaparat la nivel de 1 statie, ar putea fi si pe trepte 1, 3, 5, 10, 20), diferenta ar fi ca taxarea pe timp ar permite si schimbarea mijlocului de transport, pe cand cea pe statii, nu. Dar cea pe statii ar fi probabil mai usor de implementat pe ceea ce avem acum, si parerea mea e ca ar fi mai eficienta decat validarea la coborare, pentru ca ar solicita o singura apasare in plus pe ecranul validatorului la urcare, pe cand validarea la coborare ar crea aglomeratie in zona validatoarelor si la cobborare.
0

#1174 Useril este offline   qew 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 161
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 decembrie 2016 - 13:39

Functioneaza bine mersi sistemul in orase fara benzi pentru autobuze. E o facilitate in plus, si i functie de trafic poti sa iti calculezi tu cat ai avea nevoie. Ca is de 30 de minute ,de 60 de 90 samd, precum si cu o singura calatorie. Efectiv ti se ofera flexibilitate.
1

#1175 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 decembrie 2016 - 13:44

Ideea cu validarea pe minute este una buna, orice idee care sa faca o oarecare "dreptate" in aprecierea valorii calatoriei este buna, dar... daca asta implica interactiunea cu validatorul, din pacate, in momentul actual nu ar merge din prisma faptului ca lumea nu e "educata" in vederea folosirii validatorului. Ori de cate ori merg cu un mtc imi vine sa ma zgariu pe ochi cand vad cum valideaza lumea. Deabea reusesc unii sa o faca pe aia simpla, cand se ajunge la cea pe propria raspundere... Chiar sunt curis, in prima faza, la altii cand s-au implementat cardurile, validau cu poseta, geamantanul, plasa sau isi validau hainele? sau existau abtibilde cu instructiuni si erau pedepsite cumva arogantele astea?
2

#1176 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2364
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 06 decembrie 2016 - 17:43

da am vazut si eu secvente cu imbratisarea validatorului de catre pensionari in special..poate un motiv ar fi si abundenta de hoti de buzunare..asa ca nu prea ai curajul sa scoti portofelul la vedere in mtc urile noastre...
0

#1177 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 decembrie 2016 - 19:25

Unora poate le este frica acuma, dar "fenomenul" asta de "James Bond" care is valideaza capotul este de mult timp, chiar din epoca aia "cand era ceva mai bine". De cate ori nu era aglomerat, prindeam loc taman langa validator, aveam bunul simt sa las loc in preajma lui cat era posibil, ma puneam pe mine intr-o pozitie incomoda, doar ca sa vina vreun Daniel Craig sa isi valideze izmenele... nu, imi pare rau dar nu, asa nu facem nimica, daca vrem un trasnport civilizat. Si sincer primii la care m-am gandit cand am scris postarea nici macar nu au fost pensionarii, ba din contra, persoane mai tinere 30-40-50 de ani.

PS: tin sa mentionez ca nu m-i s-a furat vreodata ceva in vreun mtc, si au fost multe dati cand purtam portofelul la vedere, dar ca sa vezi, eram constient ca e la vedere si tineam de el cumva, nu il lasam de izbeliste. Un crocodil nu va sarii niciodata din balta daca nu e vreo gazela pe marginea ei...
1

#1178 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 06 decembrie 2016 - 19:31

Vezi postareaqew, la 06 decembrie 2016 - 13:39, a spus:

Functioneaza bine mersi sistemul in orase fara benzi pentru autobuze. E o facilitate in plus, si i functie de trafic poti sa iti calculezi tu cat ai avea nevoie. Ca is de 30 de minute ,de 60 de 90 samd, precum si cu o singura calatorie. Efectiv ti se ofera flexibilitate.


La altii centrul orasului este strabatut in principal de tramvaie, autobuzele avand rolul de a conecta periferiile cu tramvaiul.
0

#1179 Useril este offline   qew 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 161
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 decembrie 2016 - 20:35

@cseh: Check Varsovia, Gdansk, chiar si Wroclaw si Cracovia le-as incadra aici. Si Stockholm bineinteles care e full de linii de autobuz in centru(si nu, nu aveau benzi doar pentru ele). Si astea is exemple ce le-am trait pe viu. Si aici vorbim de orase cu o populatie mult mai mare decat Timisoara.
0

#1180 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 06 decembrie 2016 - 22:34

Vorbim de orase din EST! Nu cred ca daca vorbesti de un transport eficient, vorbesti de orase din est. CLAR, si Budapesta are un transport BUN, insa nu neaparat eficient. Am stat in statie si la ei, de mi s-a facut acru, cu autobuzul la nici 200m de la nas, doar pentru ca statea in coada.

Dar daca vrei exemple din est, cu acelasi principiu: Praga

Köln, Düsseldorf, Dortmund, Brügge, Amsterdam, Brüxelles, Oostende, Roterdam, Nancy, Frankfurt, Mannheim, Ludwigshafen etc.

Sunt la fel orase in care traiesc si in care am fost.

Si aici vorbim doar de organizarea transportului, si nu si de restul aspectelor, cum ar fi validare si etc.
0

Arata acest topic


  • (73 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi