STP Timișoara Forum: Indicatoare, marcaje și semnalizări rutiere - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (88 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Indicatoare, marcaje și semnalizări rutiere managementul traficului in oras

#1101 Useril este offline   radutm 

  • Membru Senior ***
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 518
  • Inregistrat: 09 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 22 noiembrie 2016 - 14:13

Am probat unda verde de pe Rebreanu la 13:40 si confirm ca functioneaza. Practic, poti sa vezi cum, rand pe rand, urmatorul semafor se face verde, cei care stau pornesc si cand ajungi in urmatoarea intersectie te deplasezi fluent. I-adevarat, pentru zmeii din trafic e moartea pasiunii, la fel si pentru maestrii in acrobatii auto, dar in economia drumului, parcurgi mai repede tot bv. Rebreanu cu unda verde si viteza medie mica, decat in reprize de viteza mare alternate cu opriri la semafoare. Plus ca, pe langa timpul mai scurt, se simte un confort sporit si predictibilitate mai mare.

#1102 Useril este offline   MNU 

  • Ex member
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Guests
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 21 septembrie 16
  • Sexul:masculin

Postat 22 noiembrie 2016 - 14:25

Si eu am testat-o pe la 12:50 in directia C. Sagului > AEM si a fost super. Rosu doar la prima intersectie dupa care verde pe toata distanta.

Cu o ora mai devreme, in sens invers a fost exact opusul... rosu ca fiecare a 2-lea sau al 3-lea semafor, dar asa cum am mai spus-o, e de asteptat sa nu ai unda verde pe ambele sensuri.

Nota: cativa pietoni trecand in fuga si cam dezorientati pe trecerile de pietoni desfiintate.

Aceasta postare a fost editata de MNU: 22 noiembrie 2016 - 14:25


#1103 Useril este offline   zawasp 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 29 aprilie 15

Postat 22 noiembrie 2016 - 17:17

Eu am testat-o deja de duminica seara, pe aceeasi directie (C. Sagului -> AEM). Rosu s-a facut doar la intersectia cu C. Martirilor, probabil din cauza traficului de pe aceasta din urma.

Nu stiu exact cum functioneaza algoritmul de sincronizare, insa pare diferit de ce-am vazut prin vest (Budapesta, Viena): semafoarele trec pe verde in ordinea sensului de deplasare (cel mai apropiat se face primul verde, apoi urmatorul, mai indepartat, si tot asa). Sistemul implementat in Budapesta (fix invers - primul semafor cu verde e cel mai indepartat) mi se pare mai eficient, deoarece da sansa celor care asteapta la semafoarele din fata sa plece primii, "golind" respectiva intersectie de trafic pana cei din spate ajung in dreptul ei. Astfel se previne si "gatuirea" provocata de cei care pleaca mai tarziu / mai incet de pe loc.

Aceasta postare a fost editata de zawasp: 22 noiembrie 2016 - 17:18

1

#1104 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 noiembrie 2016 - 22:53

Intersectia strazii Calan cu Torontalului. Aici a aparut un semafor cu buton pentru pietoni in urma procesului de iluminare al orasului cu semafoare. (In configuratia actuala se putea pune si un semafor pt masini spre Calan corelat cu posibilitatea de a putea merge si la stanga - fata de obligatoriu dreapta cum e acum)

Am observat urmatorul "fenomen": daca nu sunt masini care sa treaca peste bucla inductiva sau trec rar, de la solicitare si pana se face verde trec maxim 20 - 30 secunde. Daca sunt masini ai de asteptat minute bune...(vad 4-le cum face bucla si pleaca si eu stau la semafor).

Iar cum dimineata este coloana de masini la intersectia cu Miresei / Cetatii care ajunge pana la trecerea asta si inevitabil mai stau si pe bucla inductiva e clar ca pietoni vor primii verde foarte greu.
1

#1105 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 noiembrie 2016 - 23:41

Vezi postarearadutm, la 22 noiembrie 2016 - 14:13, a spus:

I-adevarat, pentru zmeii din trafic e moartea pasiunii, la fel si pentru maestrii in acrobatii auto, dar in economia drumului, parcurgi mai repede tot bv. Rebreanu cu unda verde si viteza medie mica, decat in reprize de viteza mare alternate cu opriri la semafoare.

De ce? S-a scos limita de 70 si s-a revenit la 50? Sa inteleg ca daca incerci sa mergi cu viteza legala admisa pe acest tronson de drum esti zmeu sau acrobat? (acrobat nici nu ai avea de ce sa fi daca cei ce vor sa mearga mai incet ar pastra prima banda) De ce unda verde nu ar putea fi adaptata vitezei legale de pe acel tronson? Pe alte drumuri, unde viteza legala e 50 km/h, va trebui sa mergem cu 25 ca sa beneficiem de unda verde?

Stiu, cam multe intrebari... :)

In fata spitalului Victor Babes pare sa se fi anulat trecerea de pietoni, ramanand doar cea din dreptul Clinicii Cardio, semaforizata. Cu toate ca indicatoarele au disparut, marcajul pe carosabil a ramas, deci pietonii trec ca si pana acum, cu toate ca la 15-20 de metri e o trecere semaforizata. Stie cineva care e statusul acestei treceri? :intrebare:

Vezi postareaBobby, la 22 noiembrie 2016 - 22:53, a spus:

... in urma procesului de iluminare al orasului cu semafoare.

:rad_masa: :coolspeak: Ar merge si un semafor gigant langa acel felinar din 700, purtand inscriptia: "Primul oras din lume iluminat cu semafoare".
1

#1106 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 23 noiembrie 2016 - 00:17

Trecerile de pietoni desfiintate trebuie sablate, nu acoperite cu vopsea neagra, pentru ca cele care nu sint proaspat marcate bat spre gri inchis, poti sa iti dai seama ca nu mai sint decit daca cauti si nu gasesti prin copaci ascuns semnul de trecere de pietoni.

Desincronizarea semaforul Elba cu cel de la Dragalina creste si mai mult. Pleci cit se poate de relaxat de la poarta Elba si tot trebuie sa opresti la Gara pina se face verde. Imagine postata
0

#1107 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 23 noiembrie 2016 - 09:14

Vezi postareaDoppler, la 23 noiembrie 2016 - 00:17, a spus:

Trecerile de pietoni desfiintate trebuie sablate, nu acoperite cu vopsea neagra, pentru ca cele care nu sint proaspat marcate bat spre gri inchis, poti sa iti dai seama ca nu mai sint decit daca cauti si nu gasesti prin copaci ascuns semnul de trecere de pietoni.

Desincronizarea semaforul Elba cu cel de la Dragalina creste si mai mult. Pleci cit se poate de relaxat de la poarta Elba si tot trebuie sa opresti la Gara pina se face verde. Imagine postata


da, este f f aiurea ca trebuie sa te mai opresti odata
in schimb dimineata sunt tot mai mari cozile dupa acel semafor, sunt masinile bara la bara de la gara pana la viaduct, in curand se va bloca intersectia ...
0

#1108 Useril este offline   radutm 

  • Membru Senior ***
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 518
  • Inregistrat: 09 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 23 noiembrie 2016 - 09:45

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 22 noiembrie 2016 - 23:41, a spus:

De ce? S-a scos limita de 70 si s-a revenit la 50? Sa inteleg ca daca incerci sa mergi cu viteza legala admisa pe acest tronson de drum esti zmeu sau acrobat? (acrobat nici nu ai avea de ce sa fi daca cei ce vor sa mearga mai incet ar pastra prima banda) De ce unda verde nu ar putea fi adaptata vitezei legale de pe acel tronson? Pe alte drumuri, unde viteza legala e 50 km/h, va trebui sa mergem cu 25 ca sa beneficiem de unda verde?

Stiu, cam multe intrebari... :)

Nu inteleg logica asta: daca s-a dat drumul la unda verde trebuie neaparat sa fie si in limita la 70 km/h. Limita de 70 s-a introdus acum cativa ani pentru a mai fluidiza traficul, in conditiile existente pana acum. Cu unda verde, conditiile se schimba, deci nu vad nicio problema ca limita sa se intoarca la 50 km/h, daca acum avem alti parametri care asigura un trafic imbunatatit fata de varianta precedenta. Oricum, limita de 70 in oras ar trebui sa fie o exceptie, ea se stabileste ca masura extraordinara fata de prevederile codului rutier care impun 50 km/h in localitate. Si, chiar daca va ramane 70km/h, asta nu-i impiedica pe cei care vor sa mearga in aceasta limita, dar nu inseamna ca si unda verde ar trebui sa fie neaparat adaptata la 70. Intre cele doua variante, primaria ar trebui sa mearga spre revenirea la normalitate: 50 km/h, pentru ca deja in Timisoara se merge cu niste viteze mult peste limita bunul simt (70 pe Rebreanu inseamna frecvent 80-100).

Aceasta postare a fost editata de radutm: 23 noiembrie 2016 - 09:46


#1109 Useril este offline   MNU 

  • Ex member
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Guests
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 21 septembrie 16
  • Sexul:masculin

Postat 23 noiembrie 2016 - 09:52

Am o intrebare... totusi, daca limita asta de 70 km/h e pe toata lungimea de la Sagului pana la AEM, de ce nu s-a configurat "unda verde" macar pentru 60 sau 65 km/h?

Sau, daca sistemul e inteligent, sa o schimbe in 60-65 cand traficul o permite si sa se scada la 45-50 cand e aglomerat.

Aceasta postare a fost editata de MNU: 23 noiembrie 2016 - 09:53


#1110 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 23 noiembrie 2016 - 14:58

Vezi postareaElphax, la 23 noiembrie 2016 - 09:14, a spus:

da, este f f aiurea ca trebuie sa te mai opresti odata
in schimb dimineata sunt tot mai mari cozile dupa acel semafor, sunt masinile bara la bara de la gara pana la viaduct, in curand se va bloca intersectia ...


Te rog sa numai folosesti presucurtari de acest gen ;)
0

#1111 Useril este offline   th3lurker 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 487
  • Inregistrat: 11 decembrie 13

Postat 23 noiembrie 2016 - 15:45

Inca nu-s convins de sistem. Sa calculez unda verde pe cate o artera puteam cu google maps si o foaie de hartie.
Unda verde nu inseamna sistem inteligent.
Sa se schimbe semaforizarea in functie de ora din zi si nr de masini inseamna sistem inteligent. Sa nu dea verde la tramvaie, masini si pietoni inexistententi inseamna sistem inteligent.
Asta vreau sa vad. Altfel sunt milioane de euro aruncate pe geam si ar fi momentul sa isi asume cineva raspunderea, nu sa fim mintiti in fata.
3

#1112 Useril este offline   radutm 

  • Membru Senior ***
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 518
  • Inregistrat: 09 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 23 noiembrie 2016 - 17:24

Din punct de vedere tehnic, sistemul este capabil sa faca toate cele promise, nu incape niciun dubiu. Banii ni i-a dat UE, altfel nu ne-am fi permis implementarea lui. Problema este daca Primaria are sau nu capacitatea sa il gestioneze. Au trecut mai multe termene anuntate de municipalitate, insa acum ne indreptam cu pasi rapizi spre termenul final, de maxim 3 luni de la punerea in functiune, dupa care nu mai exista nicio scuza. Progresele facute pana acum sunt mediocre si mi-e teama ca in ritmul asta rezultatul final va fi un mare esec.

Acelasi lucru se pare ca s-a intamplat si la Bucuresti. Am auzit-o pe Firea intr-un interviu, ieri seara, spunand ca au un contract de 100.000 de euro pe luna (!) cu o firma care se ocupa de monitorizarea traficului (ei au un sistem inteligent mult mai extins, doar partial functional) care nu isi face treaba si nu are niciun interes sa se ocupe punctual de problema traficului, ci doar sa incaseze banii.

Asta e si teama mea: ca ni se dau acum cateva rezultate usor de digerat pentru soferul obisnuit - respectiv unda verde pe cateva bulevarde mari, dupa care se va da vina pe complexitatea sistemului si lipsa de specialisti pentru a fi pasat, pe bani grei, unei foarte competente si norocoase firme. Ne bucuram de unda verde, insa, cum a spus si th3lurker mai sus, ea este doar o componenta a sistemului inteligent. Restul componentelor nu se prea vad.

Aceasta postare a fost editata de radutm: 23 noiembrie 2016 - 17:27


#1113 Useril este offline   Lupul 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 22 iunie 16

Postat 24 noiembrie 2016 - 08:32

Semafoarele de pe str. Closca intersectii cu strazile Ioan Plavosin, Macilor si Herta. Dupa ce ai trecut de intersectia Closca cu Cetatii, iesirea spre Sacalaz.

Am mai trecut de cateva ori pe acolo. Sunt in continuare desincronizate. Stau 8-10-12 masini la semafor pe Closca si de pe strazile laterale ies 1-2-3 masini.

Inainte de semaforizarea "inteligenta", cele 3 semafoare erau sincronizate. Strazile laterale aveau si ele un timp de access, mai rar si mai scurt.

Sincer ma depaseste. Senzatia este ca tot sistemul asta este "inteligentizat" de niste amatori. Sunt de acord ca nu poate fi multumita toata lumea, si foarte repede. Dar str. Closca are 4 benzi, clar este prioritara fata de stradutele laterale. Si inainte exista sincronizare :)
0

#1114 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 24 noiembrie 2016 - 11:26

Vezi postareaLupul, la 24 noiembrie 2016 - 08:32, a spus:

...
Senzatia este ca tot sistemul asta este "inteligentizat" de niste amatori.
...


Nu am inteles pe cine trebuie sa injuram, un operator privat sau controlat de Primarie. Cine gestioneaza sistemul? La Bucuresti e privat. Cit costa pe luna/an? Degeaba sistemul a costat milioane de euro daca angajezi personal necaclificat cu salariu mic (firma privata) sau tot necalificat dar pe pile, cu salariu mare (bugetari).

Acum 2 seri un camion turcesc a ajuns la Pasajul Jiul dupa ce s-a plimbat pe la Mocionni, Maria, Podul Decebal, Catedrala, Liceul Piarist. Si asta pentru ca indiferentii din comisia de circulatie de ani de zile nu sint in stare pe calea Sagului sa puna un indicator de circulatie ARAD dreapta. Tot traficul de tranzit trebuie dirijat pe Rebreanu. Orasul nu are nevoie de trafic de tranzit prin centru, nici macar autoturisme. Cei aflati in tranzit nu isi doresc sa viziteze orasul pas cu pas.

Imagine atasata: Sagului-Rebreanu - 2015.09.01 - 01.jpg Imagine atasata: Semnalizari rutiere - 2015.05.11 - 01.jpg Imagine atasata: Semnalizari rutiere - 2015.05.11 - 02.jpg
4

#1115 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 24 noiembrie 2016 - 13:20

Semnalizarea rutieră e tot varză. La fel ca acum 10 ani.
0

#1116 Useril este offline   CristiPC 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 26 septembrie 16

Postat 24 noiembrie 2016 - 16:55

Daca e asa, nu e prea OK.

http://www.tion.ro/c...i-smurd/1738088
0

#1117 Useril este offline   ioio_viola 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 17 septembrie 15
  • Sexul:masculin

Postat 24 noiembrie 2016 - 17:37

„Stimate domnule Robu, în 22 noiembrie ați prezentat «încă o stradă cu undă verde» parcurgând 4,1 km în șase minute, așadar o viteză medie de deplasare de 41 km/h. Întrucât ceilalți participanți la trafic nu sunt atât de norocoși încât să circule doar la ora 13 și doar pe o arteră a orașului, pe această pagină se poate compara traficul din întregul oraș, de la o anumită oră, cu traficul de la aceeași oră, dintr-o zi dinainte de lansarea undei verde (1 noiembrie). Graficele traficului din Timișoara, generate folosind o sursă externă – Google Maps – nu relevă nicio îmbunătățire a traficului în oraș (per ansamblu, nu pe o stradă, la o anumită oră). Mai mult, traversarea orașului în timpul zilei se face în continuare în minimum 25 de minute (fiind vorba de aproximativ 8 km, rezultă o viteză medie de deplasare de maximum 19,2 km/h). Vă solicit, pe această cale, transparentizarea monitorizării traficului din Timișoara. Îmi este imposibil să cred că un sistem care a costat 6 milioane de euro nu are un modul de raportare, care să evidențieze îmbunătățirile aduse de acest sistem inteligent de semaforizare”, se arată în scrisoarea deschisă semnată de Tudor Bastea.

Șoferii care folosesc site-ul realizat de IT-istul timișorean pot afla care sunt cele mai aglomerate artere din Timișoara, dar și orele de vârf de trafic. Potrivit datelor de pe pagină, orele cele mai cumplite pentru șoferi sunt la 8 dimineața, când oamenii merg spre locurile de muncă, și 18, când timișorenii se întorc de la servicii.

Tudor Bastea îi cere primarului să facă publice rapoartele ieșite din sistemul de management al traficului.

„Sistemul acesta deștept de semaforizare ar trebui să aibă și el niște rapoarte, niște concluzii, din care să rezulte dacă s-a îmbunătățit traficul sau nu. Îi cer să le facă publice, să ne spună dacă orașul e mai descongestionat sau nu”, ne-a spus Bastea.

Edilul susține că site-ul creat de fostul lui student nu calculează cum trebuie și că datele corecte vor fi scoase la iveală de o aplicație care să își ia informațiile direct din sistemul de trafic management.

„Acel individ care a creat pagina nu înțelege nimic, de fapt, din ce a făcut el. El nu știu ce informații manipulează, este mai mult decât zero. Sistemul acela nu are senzoristică, el ia în seamă numărul de telefoane mobile existente în zona respectivă, cu opțiunea de locație activată… (…) Vom avea la un moment dat o aplicație care va da rezultate din datele noastre, oferite de senzori”, a explicat, recent, Robu. :Facepalm_emote_gif:

tion
0

#1118 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 24 noiembrie 2016 - 20:50

Vezi postareaCristiPC, la 24 noiembrie 2016 - 16:55, a spus:

Daca e asa, nu e prea OK.

http://www.tion.ro/c...i-smurd/1738088

Intarzierile la interventie a ambulantelor si pompierilor se datoreaza in mare parte si lucrarilor la doua pasaje in paralel, nu doar semaforizarii. Am mai scris asta, dar cine sa asculte. -_-
1

#1119 Useril este offline   Ivan Kolovoz 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 07 decembrie 14

Postat 24 noiembrie 2016 - 22:51

Vezi postareaioio_viola, la 24 noiembrie 2016 - 17:37, a spus:

„Acel individ care a creat pagina nu înțelege nimic, de fapt, din ce a făcut el. El nu știu ce informații manipulează, este mai mult decât zero. Sistemul acela nu are senzoristică, el ia în seamă numărul de telefoane mobile existente în zona respectivă, cu opțiunea de locație activată… (…) Vom avea la un moment dat o aplicație care va da rezultate din datele noastre, oferite de senzori”


Nu am nimic cu Robu, dar aceasta este atitudinea tipica a omului care a facut o achizitie scumpa si care apoi realizeaza ca este de o utilitate extrem de limitata (punctual, cateva treceri cu trafic pietonal intens care au fost semaforizate). Si totusi iese sa apere sistemul, ca doar un e un ''produs'' cumparat cu bani grei si care musai trebuie folosit, desi el nu aduce imbunatatiri sesizabile timpului petrecut in trafic.

Da, orasul poate fi strabatut in 25 minute (in zilele lucratoare, intre orele 10-16), presupunand ca treci de fiecare semafor la primul verde si ca nu incluzi in traseu strazile unde se circula greu din cauza santierelor in lucru: Jiul si Popa Sapca.

Parere personala: videoclipul postat de primar, in care a parcurs intregul bulevard Rebreanu/Bulbuca in 6 minute pe unda verde este pur noroc. Nu stiu daca le-a iesit filmarea din prima, sau au mers inainte-inapoi pe ruta Sagului-AEM de mai multe ori pana au ajuns la rezultatul dorit.
2

#1120 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 25 noiembrie 2016 - 00:55

Ma dezamageste cu fiecare incercare de a justifica esecul executantului, de parca e Primarul e vinovat pentru ca firma cu patronul arestat are muncitorii subcontractorului disparuti de pe santier sau ca o firma cu experienta (fata de cea de la Bucuresti) nu este in stare sa asambleze si sa programeze componentele sistemului de control al traficului.

O corporatie cu cifra de afaceri de miliarde de dolari categoric are metode mai bune de a masura viteza de deplasare decit un SRL care utilizaza citeva zeci de bobine ingropate in asfalt. In Timisoara sint peste 100,000 de contribuitori la statisticile google si nu este important daca intr-o coloana se masoara viteza a 25% sau 100% dintre masini. In plus google masoara fluenta traficului pe toate strazile, nu doar prin citeva intersectii. Un cadru didactic de la calculatoare stie asta si nu vad de ce vrea sa ne abureasca.

Astazi a fost anulata o trecere de pietoni de pe Bratianu. Acelasi lucru a trebuit sa se faca si linga Catedrala pentru a scadea timpul de asteptare din intersectie. De reprosat ora la care s-a facut lucrarea, firmele private isi trimit muncitorii pentru marcaje sau stergeri noaptea, cind traficul nu este aglomerat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Bratianu - Michelangelo - 2016.11.24 - 01.jpg
  • Imagine atasata: Bratianu - Michelangelo - 2016.11.24 - 02.jpg
  • Imagine atasata: Bratianu - Michelangelo - 2016.11.24 - 03.jpg
  • Imagine atasata: Bratianu - Michelangelo - 2016.11.24 - 04.jpg
  • Imagine atasata: Bratianu - Michelangelo - 2016.11.24 - 05.jpg
  • Imagine atasata: Bratianu - Michelangelo g00gle eath.jpg

0

Arata acest topic


  • (88 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi