Indicatoare, marcaje și semnalizări rutiere managementul traficului in oras
#1101
Postat 22 noiembrie 2016 - 14:13
#1102
Postat 22 noiembrie 2016 - 14:25
Cu o ora mai devreme, in sens invers a fost exact opusul... rosu ca fiecare a 2-lea sau al 3-lea semafor, dar asa cum am mai spus-o, e de asteptat sa nu ai unda verde pe ambele sensuri.
Nota: cativa pietoni trecand in fuga si cam dezorientati pe trecerile de pietoni desfiintate.
Aceasta postare a fost editata de MNU: 22 noiembrie 2016 - 14:25
#1103
Postat 22 noiembrie 2016 - 17:17
Nu stiu exact cum functioneaza algoritmul de sincronizare, insa pare diferit de ce-am vazut prin vest (Budapesta, Viena): semafoarele trec pe verde in ordinea sensului de deplasare (cel mai apropiat se face primul verde, apoi urmatorul, mai indepartat, si tot asa). Sistemul implementat in Budapesta (fix invers - primul semafor cu verde e cel mai indepartat) mi se pare mai eficient, deoarece da sansa celor care asteapta la semafoarele din fata sa plece primii, "golind" respectiva intersectie de trafic pana cei din spate ajung in dreptul ei. Astfel se previne si "gatuirea" provocata de cei care pleaca mai tarziu / mai incet de pe loc.
Aceasta postare a fost editata de zawasp: 22 noiembrie 2016 - 17:18
#1104
Postat 22 noiembrie 2016 - 22:53
Am observat urmatorul "fenomen": daca nu sunt masini care sa treaca peste bucla inductiva sau trec rar, de la solicitare si pana se face verde trec maxim 20 - 30 secunde. Daca sunt masini ai de asteptat minute bune...(vad 4-le cum face bucla si pleaca si eu stau la semafor).
Iar cum dimineata este coloana de masini la intersectia cu Miresei / Cetatii care ajunge pana la trecerea asta si inevitabil mai stau si pe bucla inductiva e clar ca pietoni vor primii verde foarte greu.
#1105
Postat 22 noiembrie 2016 - 23:41
radutm, la 22 noiembrie 2016 - 14:13, a spus:
De ce? S-a scos limita de 70 si s-a revenit la 50? Sa inteleg ca daca incerci sa mergi cu viteza legala admisa pe acest tronson de drum esti zmeu sau acrobat? (acrobat nici nu ai avea de ce sa fi daca cei ce vor sa mearga mai incet ar pastra prima banda) De ce unda verde nu ar putea fi adaptata vitezei legale de pe acel tronson? Pe alte drumuri, unde viteza legala e 50 km/h, va trebui sa mergem cu 25 ca sa beneficiem de unda verde?
Stiu, cam multe intrebari...

In fata spitalului Victor Babes pare sa se fi anulat trecerea de pietoni, ramanand doar cea din dreptul Clinicii Cardio, semaforizata. Cu toate ca indicatoarele au disparut, marcajul pe carosabil a ramas, deci pietonii trec ca si pana acum, cu toate ca la 15-20 de metri e o trecere semaforizata. Stie cineva care e statusul acestei treceri?

Bobby, la 22 noiembrie 2016 - 22:53, a spus:


#1106
Postat 23 noiembrie 2016 - 00:17
Desincronizarea semaforul Elba cu cel de la Dragalina creste si mai mult. Pleci cit se poate de relaxat de la poarta Elba si tot trebuie sa opresti la Gara pina se face verde.

#1107
Postat 23 noiembrie 2016 - 09:14
Doppler, la 23 noiembrie 2016 - 00:17, a spus:
Desincronizarea semaforul Elba cu cel de la Dragalina creste si mai mult. Pleci cit se poate de relaxat de la poarta Elba si tot trebuie sa opresti la Gara pina se face verde.

da, este f f aiurea ca trebuie sa te mai opresti odata
in schimb dimineata sunt tot mai mari cozile dupa acel semafor, sunt masinile bara la bara de la gara pana la viaduct, in curand se va bloca intersectia ...
#1108
Postat 23 noiembrie 2016 - 09:45
Florin.B RATT, la 22 noiembrie 2016 - 23:41, a spus:
Stiu, cam multe intrebari...

Nu inteleg logica asta: daca s-a dat drumul la unda verde trebuie neaparat sa fie si in limita la 70 km/h. Limita de 70 s-a introdus acum cativa ani pentru a mai fluidiza traficul, in conditiile existente pana acum. Cu unda verde, conditiile se schimba, deci nu vad nicio problema ca limita sa se intoarca la 50 km/h, daca acum avem alti parametri care asigura un trafic imbunatatit fata de varianta precedenta. Oricum, limita de 70 in oras ar trebui sa fie o exceptie, ea se stabileste ca masura extraordinara fata de prevederile codului rutier care impun 50 km/h in localitate. Si, chiar daca va ramane 70km/h, asta nu-i impiedica pe cei care vor sa mearga in aceasta limita, dar nu inseamna ca si unda verde ar trebui sa fie neaparat adaptata la 70. Intre cele doua variante, primaria ar trebui sa mearga spre revenirea la normalitate: 50 km/h, pentru ca deja in Timisoara se merge cu niste viteze mult peste limita bunul simt (70 pe Rebreanu inseamna frecvent 80-100).
Aceasta postare a fost editata de radutm: 23 noiembrie 2016 - 09:46
#1109
Postat 23 noiembrie 2016 - 09:52
Sau, daca sistemul e inteligent, sa o schimbe in 60-65 cand traficul o permite si sa se scada la 45-50 cand e aglomerat.
Aceasta postare a fost editata de MNU: 23 noiembrie 2016 - 09:53
#1110
Postat 23 noiembrie 2016 - 14:58
Elphax, la 23 noiembrie 2016 - 09:14, a spus:
in schimb dimineata sunt tot mai mari cozile dupa acel semafor, sunt masinile bara la bara de la gara pana la viaduct, in curand se va bloca intersectia ...
Te rog sa numai folosesti presucurtari de acest gen

#1111
Postat 23 noiembrie 2016 - 15:45
Unda verde nu inseamna sistem inteligent.
Sa se schimbe semaforizarea in functie de ora din zi si nr de masini inseamna sistem inteligent. Sa nu dea verde la tramvaie, masini si pietoni inexistententi inseamna sistem inteligent.
Asta vreau sa vad. Altfel sunt milioane de euro aruncate pe geam si ar fi momentul sa isi asume cineva raspunderea, nu sa fim mintiti in fata.
#1112
Postat 23 noiembrie 2016 - 17:24
Acelasi lucru se pare ca s-a intamplat si la Bucuresti. Am auzit-o pe Firea intr-un interviu, ieri seara, spunand ca au un contract de 100.000 de euro pe luna (!) cu o firma care se ocupa de monitorizarea traficului (ei au un sistem inteligent mult mai extins, doar partial functional) care nu isi face treaba si nu are niciun interes sa se ocupe punctual de problema traficului, ci doar sa incaseze banii.
Asta e si teama mea: ca ni se dau acum cateva rezultate usor de digerat pentru soferul obisnuit - respectiv unda verde pe cateva bulevarde mari, dupa care se va da vina pe complexitatea sistemului si lipsa de specialisti pentru a fi pasat, pe bani grei, unei foarte competente si norocoase firme. Ne bucuram de unda verde, insa, cum a spus si th3lurker mai sus, ea este doar o componenta a sistemului inteligent. Restul componentelor nu se prea vad.
Aceasta postare a fost editata de radutm: 23 noiembrie 2016 - 17:27
#1113
Postat 24 noiembrie 2016 - 08:32
Am mai trecut de cateva ori pe acolo. Sunt in continuare desincronizate. Stau 8-10-12 masini la semafor pe Closca si de pe strazile laterale ies 1-2-3 masini.
Inainte de semaforizarea "inteligenta", cele 3 semafoare erau sincronizate. Strazile laterale aveau si ele un timp de access, mai rar si mai scurt.
Sincer ma depaseste. Senzatia este ca tot sistemul asta este "inteligentizat" de niste amatori. Sunt de acord ca nu poate fi multumita toata lumea, si foarte repede. Dar str. Closca are 4 benzi, clar este prioritara fata de stradutele laterale. Si inainte exista sincronizare

#1114
Postat 24 noiembrie 2016 - 11:26
Lupul, la 24 noiembrie 2016 - 08:32, a spus:
Senzatia este ca tot sistemul asta este "inteligentizat" de niste amatori.
...
Nu am inteles pe cine trebuie sa injuram, un operator privat sau controlat de Primarie. Cine gestioneaza sistemul? La Bucuresti e privat. Cit costa pe luna/an? Degeaba sistemul a costat milioane de euro daca angajezi personal necaclificat cu salariu mic (firma privata) sau tot necalificat dar pe pile, cu salariu mare (bugetari).
Acum 2 seri un camion turcesc a ajuns la Pasajul Jiul dupa ce s-a plimbat pe la Mocionni, Maria, Podul Decebal, Catedrala, Liceul Piarist. Si asta pentru ca indiferentii din comisia de circulatie de ani de zile nu sint in stare pe calea Sagului sa puna un indicator de circulatie ARAD dreapta. Tot traficul de tranzit trebuie dirijat pe Rebreanu. Orasul nu are nevoie de trafic de tranzit prin centru, nici macar autoturisme. Cei aflati in tranzit nu isi doresc sa viziteze orasul pas cu pas.



#1117
Postat 24 noiembrie 2016 - 17:37
Șoferii care folosesc site-ul realizat de IT-istul timișorean pot afla care sunt cele mai aglomerate artere din Timișoara, dar și orele de vârf de trafic. Potrivit datelor de pe pagină, orele cele mai cumplite pentru șoferi sunt la 8 dimineața, când oamenii merg spre locurile de muncă, și 18, când timișorenii se întorc de la servicii.
Tudor Bastea îi cere primarului să facă publice rapoartele ieșite din sistemul de management al traficului.
„Sistemul acesta deștept de semaforizare ar trebui să aibă și el niște rapoarte, niște concluzii, din care să rezulte dacă s-a îmbunătățit traficul sau nu. Îi cer să le facă publice, să ne spună dacă orașul e mai descongestionat sau nu”, ne-a spus Bastea.
Edilul susține că site-ul creat de fostul lui student nu calculează cum trebuie și că datele corecte vor fi scoase la iveală de o aplicație care să își ia informațiile direct din sistemul de trafic management.
„Acel individ care a creat pagina nu înțelege nimic, de fapt, din ce a făcut el. El nu știu ce informații manipulează, este mai mult decât zero. Sistemul acela nu are senzoristică, el ia în seamă numărul de telefoane mobile existente în zona respectivă, cu opțiunea de locație activată… (…) Vom avea la un moment dat o aplicație care va da rezultate din datele noastre, oferite de senzori”, a explicat, recent, Robu.

tion
#1118
Postat 24 noiembrie 2016 - 20:50
#1119
Postat 24 noiembrie 2016 - 22:51
ioio_viola, la 24 noiembrie 2016 - 17:37, a spus:
Nu am nimic cu Robu, dar aceasta este atitudinea tipica a omului care a facut o achizitie scumpa si care apoi realizeaza ca este de o utilitate extrem de limitata (punctual, cateva treceri cu trafic pietonal intens care au fost semaforizate). Si totusi iese sa apere sistemul, ca doar un e un ''produs'' cumparat cu bani grei si care musai trebuie folosit, desi el nu aduce imbunatatiri sesizabile timpului petrecut in trafic.
Da, orasul poate fi strabatut in 25 minute (in zilele lucratoare, intre orele 10-16), presupunand ca treci de fiecare semafor la primul verde si ca nu incluzi in traseu strazile unde se circula greu din cauza santierelor in lucru: Jiul si Popa Sapca.
Parere personala: videoclipul postat de primar, in care a parcurs intregul bulevard Rebreanu/Bulbuca in 6 minute pe unda verde este pur noroc. Nu stiu daca le-a iesit filmarea din prima, sau au mers inainte-inapoi pe ruta Sagului-AEM de mai multe ori pana au ajuns la rezultatul dorit.
#1120
Postat 25 noiembrie 2016 - 00:55
O corporatie cu cifra de afaceri de miliarde de dolari categoric are metode mai bune de a masura viteza de deplasare decit un SRL care utilizaza citeva zeci de bobine ingropate in asfalt. In Timisoara sint peste 100,000 de contribuitori la statisticile google si nu este important daca intr-o coloana se masoara viteza a 25% sau 100% dintre masini. In plus google masoara fluenta traficului pe toate strazile, nu doar prin citeva intersectii. Un cadru didactic de la calculatoare stie asta si nu vad de ce vrea sa ne abureasca.
Astazi a fost anulata o trecere de pietoni de pe Bratianu. Acelasi lucru a trebuit sa se faca si linga Catedrala pentru a scadea timpul de asteptare din intersectie. De reprosat ora la care s-a facut lucrarea, firmele private isi trimit muncitorii pentru marcaje sau stergeri noaptea, cind traficul nu este aglomerat.