Extindere pasaj Jiul | Construire podul Jiul in continuarea strazii (pasaj finalizat) constructor: PORR | (pod in elaborare)
#721
Postat 21 noiembrie 2016 - 14:13
Schiță din OT mi se pare ușor copilăroasă...Prea multe lucruri nu se potrivesc cu realitatea din teren, este cam superficială...Din aceste motive am anumite rezerve ca ar fi din proiect...
Însă dacă este pe bune, atunci vor fi multe probleme nerezolvate cu acest nou pod...
#722
Postat 21 noiembrie 2016 - 14:43
#724
Postat 21 noiembrie 2016 - 20:36

Pe partea cu Splaiul Tudor Vladimirescu, in dreptul viitorului pod e un bazin de inot si niste terenuri de sport... Sa inteleg ca ii expropriaza? E terenul primariei?
#725
Postat 22 noiembrie 2016 - 09:36
Nici pe departe nu critic un astfel de demers, dupa cum s-ar putea intelege la prima vedere. Este binevenit orice progres chiar daca in acest caz vorbim de unul nu foarte mare...Si cu pasi marunti si punctuali se poate progresa...In acest context mi-ar placea sa avem alegeri la doi ani sau chiar anuale...

MNU, la 21 noiembrie 2016 - 14:43, a spus:
Ma mir ca iti scapa niste aspecte elementare cand ne referim la aceasta schita...sau desen tehnic, ce-o fi?...
Doar daca o comparam cu desenele pasajului Jiul postate mai sus, vom putea sesiza o discrepanta mare in sensul ca desenele pasajului sunt realizate in mod profesional, cu suprapunerea noului proiect peste situatia existenta, cu toate cotele date, mergand pana la redarea traverselor de cale ferata...
In cazul "schitei" cu podul, in afara de scoaterea in evidenta si marcarea celor 4 benzi nu vedem mare lucru...
Unul neavizat nici nu-si da seama ca este vorba de un pod...Senalul navigabil este extrem de slab reprezentat, abia il vezi daca-l cauti insistent...Trebuiau reprezentate atat albia inferioara cat si cea superioara...
Apoi, de la malul stang pana la carosabilul de pe Tudor Vladimirescu avem o distanta de aprox 60 de metri, distanta de care se putea profita intr-un fel sau altul...Se putea creea chiar un (semi)sens giratoriu cu doua benzi FARA SEMAFOARE in sens, deci o solutie (mai) superioara decat cea din schitele mele iar fata de solutia "oficiala" (prezentata in schita) nici nu mai vorbesc, creindu-se astfel o fluidizare a traficului....
Apoi lipsesc coborarile si urcarile pentru pistele de biciclisti, piste atat de mult trambitate cu orice ocazie, respectiv legatura dintre pistele de pe pod cu pista de pe malul stang al Begai, lucru reprezentat de mine in schitele mele...
Apoi, avem raze foarte mici la ambele iesiri de pe pod, in concluzie si pistele de biciclisti vor fi facute cam la 900 (colturoase) precum avem numeroase exemple pe Carol I in Iosefin unde nici daca mergi pe langa bicicleta nu te poti incadra la schimbarea directiei de mers, virajele fiind la 900...Daca esti biciclist, sti ce inseamna acest lucru?...
Chiar ma mir ca n-ai observat aceste aspecte negative care par minore poate la prima vedere insa care vor produce destul discomfort cand lucrarea va fi gata...Iata de ce am zis ca este o schita copilaroasa, facuta de amatori si nu de o firma serioasa precum a prezentat-o primarul. Si mai ales ca primarul (si eu) isi doreste un pod emblematic...Din schita nu reiese nimic emblematic, nici macar nu se vede ca-i vorba de un pod...
Legat de aspectul comentat de tine ca acest pod va aduce mai multe masini in zona centrala si astfel vor creste ambuteiajele, nu pot fi in totalitate de-acord cu el deoarece numarul masinilor din zona centrala este relativ constant (in conditiile unui parc auto constant) si atunci putem deduce ca masinile care vor folosi acest pod, respectiv acest traseu, nu vor mai folosi alte trasee, vor lipsi de pe alte trasee actuale. Vor lipsi de la Punctele Cardinale de exemplu, sau vor lipsi din fata Catedralei, sau din fata Spitalului de Copii...
Sunt absolut deacord ca prioritatea in constructia podurilor era alta, respectiv podul si pasajul Solventu, dar daca in alte zone sunt probleme mari cu identificarea proprietarilor terenurilor, decat sa se astepte la nesfarsit pentru clarificari, este bine ca se face macar si acest pod...total neavenit din punctul tau de vedere...

S-ar putea ca si in aceasta locatie sa ne trezim cu probleme legate de teren si atunci sa vezi iarasi amanari...
#726
Postat 22 noiembrie 2016 - 10:45
1. Proiectul nu este unul comun. Proiectul podului este realizat de altcineva (probabil specializat in poduri).
2. Schita prezentata nu e in format electronic precum schitele "profesioniste" ale pasajului CF... e o poza (facuta probabil cu telefonul) de cei de la Opinia Timisoarei.
3. Daca esti atent pistele de biciclete sunt acolo... se vede jumatate gri jumatate galben partea aferenta circulatiei pitonilor/biciclistilor. Galbenul e pentru biciclisti (dupa racordurile vizibile pentru traversari).
Sunt de acord ca sunt raze mici si ca ca podul este unul inghesuit acolo pentru ca nu avea ce cauta acel pod acolo in primul rand. De asemenea, sunt de acord ca se puteau face niste racorduri mai largi pe partea sudica dar precis s-au zgarcit la exproprieri.
In continuare sustin ca e o mare tampenie inchiderea inelului II in acest mod pentru ca nu ai cum sa duci traficul de pe Circumvalatiunii pe aceasta strada...

Sau sa spui ca ajuti tranzitul N<>S cu un pod de 4 benzi pe aceasta strada...


Ma intriga schimbarea ta de atitudine cu 180 de grade... cu ceva timp in urma erai impotriva lui aproape din aceleasi motive ce le prezint eu acum.
Aceasta postare a fost editata de MNU: 22 noiembrie 2016 - 10:46
#727
Postat 22 noiembrie 2016 - 10:55
#728
Postat 22 noiembrie 2016 - 13:06
Pe malul sudic nu imi amintesc cum e.
#729
Postat 22 noiembrie 2016 - 13:11
Si podul de la Jiul va fi util din toate punctele de vedere - pentru traficul strict local, pentru traficul de tranzit pe axa nord (pentru ca degreveaza traficul local de pe axele majore), pentru ca ofera optiuni in situatii de blocaje etc etc. Nu este intr-o zona marginala a orasului, este in centrul retelei stradale, asa ca atunci cand va fi dat in folosinta acest pod veti vedea ca va fi plin tot timpul. Ruta pe Splaiul Vladimirescu pare inutila azi, dar cand va intra in calculele soferilor va deveni ceva banal, cotidian.
Aceasta postare a fost editata de radutm: 22 noiembrie 2016 - 13:11
#730
Postat 22 noiembrie 2016 - 13:22
Dar mai plin (de fapt mai tranzitat) si mai util ar fi fost unul la strada Bobalna, de exemplu... sau tot pe inelul II dar pe partea dinspre Piata Badea Cartan.
#731
Postat 22 noiembrie 2016 - 14:35
#732
Postat 22 noiembrie 2016 - 15:14
Intre aceste doua lucrari, ar trebui reabilitat podul Muncii si extinse podurile din Badea Cartan si Dragalina la 4 benzi.
#734
Postat 23 noiembrie 2016 - 09:12
Pelbartus, la 22 noiembrie 2016 - 15:14, a spus:
Intre aceste doua lucrari, ar trebui reabilitat podul Muncii si extinse podurile din Badea Cartan si Dragalina la 4 benzi.
era mai important sa faca podul de pe Dragalina la 2 benzi pe sens - si asta ar dura 5-6 luni maxim
Aceasta postare a fost editata de Elphax: 23 noiembrie 2016 - 09:13
#735
Postat 23 noiembrie 2016 - 12:16
MNU, la 22 noiembrie 2016 - 10:45, a spus:
1. Proiectul nu este unul comun. Proiectul podului este realizat de altcineva (probabil specializat in poduri).
2. Schita prezentata nu e in format electronic precum schitele "profesioniste" ale pasajului CF... e o poza (facuta probabil cu telefonul) de cei de la Opinia Timisoarei.
Raspunde-mi clar daca sti, schita prezentata in OT este realizata de firma care proiecteaza podul sau nu? Face parte schita respectiva din proiect sau nu? Este o schita oficiala sau nu?
Nu te tot invarti ca mata in jurul cozii ca nu pricep nimic din ce spui/scri...
Nu m-am legat de calitatea foto a imaginii/schitei ci de continutul imaginii/schitei, de ceea ce mi/nu mi se arata in ea...
3. Daca esti atent pistele de biciclete sunt acolo... se vede jumatate gri jumatate galben partea aferenta circulatiei pitonilor/biciclistilor. Galbenul e pentru biciclisti (dupa racordurile vizibile pentru traversari).
Pai am vazut ca nu sunt orb si tocmai de aceea m-am si legat de aceste aspecte...
Sunt de acord ca sunt raze mici si ca ca podul este unul inghesuit acolo pentru ca nu avea ce cauta acel pod acolo in primul rand. De asemenea, sunt de acord ca se puteau face niste racorduri mai largi pe partea sudica dar precis s-au zgarcit la exproprieri.
Iata, lucruri pe care nu le-ai vazut la prima mana, care-ti scapau la prima vedere, le vezi acuma si esti si de-acord cu ele...

In continuare sustin ca e o mare tampenie inchiderea inelului II in acest mod pentru ca nu ai cum sa duci traficul de pe Circumvalatiunii pe aceasta strada...
Daca nu l-ai lua pe NU asa de hotarat in brate, incet-incet ti-ai da seama ca gresesti si ca nu este totul atat de negru precum ti se pare acum...

Sau sa spui ca ajuti tranzitul N<>S cu un pod de 4 benzi pe aceasta strada...
O exprimare defectuoasa sau mai degraba voit defectuoasa. Vrei sa induci ideea ca 4 benzi de pe pod se duc intr-o strada cu o singura banda...Podul este in dublu sens, doua benzi incoace si doua incolo...Iar una dintre benzi duce in Miron Costin iar cealalta duce pe Tudor Vladimirescu catre 16 Decembrie 1989...Iar alte doua benzi vin dinspre 16 Decembrie 1989 prin fata UMF si ambele trec podul spre strada Jiul,....In varianta unui sens giratoriu pe malul stang, se poate merge si spre Miron Costin (varianta abordata de locatarii strazii)...
Deci, raspunsul meu este DA, in varianta expusa de mine prin schitele (mele) de mai sus sau prin construirea unui sens giratoriu pe Tudor Vladimirescu prin care sa se poata aborda si strada Miron Costin schimbandu-i-se sensul unic actual...
Conform schitei prezentate in OT, multe aspecte lasa de dorit si am mentionat cateva dintre ele...

Daca se va dovedi ca se vor forma cozi mari pe aceasta strada, o parte din soferi o vor evita si vor ocoli pe la Palatul Apelor si acolo vor face dreapta pe 16 Decembrie 1989...Altii vor merge in continuare pe Splaiul Nicolae Titulescu iar altii pe la gara...Practic apare o varianta in plus intre Circumvalatiunii si Calea Sagului, ceea ce nu poate fi decat un lucru pozitiv...

Ma intriga schimbarea ta de atitudine cu 180 de grade... cu ceva timp in urma erai impotriva lui aproape din aceleasi motive ce le prezint eu acum.
Pai tocmai am spus-o (personal) ca dupa o analiza mai profunda am ajuns la alte concluzii decat cele initiale, lucru pe care ti-l doresc...poate-poate...(deci n-ai descoperit America:D)...
Uneori am impresia ca uneori ma "plagiezi", vi cu niste idei pe care le-am expus pe aici cu niste ani in urma fara sa le fi vazut/citit pe undeva pana atunci...
Dar iata doar doua chestiuni care m-au facut sa ma razgandesc si sa te intrig...
De multe ori am fost nevoit sa vin dinspre Mihai Viteazul pe Tudor Vladimirescu, sa fac dreapta la 16 Decembrie 1989, sa traversez podul Traian (Sf Maria) si apoi iarasi dreapta prin pasaj, pe Splaiul Nicolae Titulescu si apoi pe Jiul spre Circumvalatiunii...
Altadata, veneam in sens invers iar dupa ce traversam podul aveam nevoie de stanga pe Vladimirescu spre Parvan insa aveam interzis virajul la stanga...Pe langa faptul ca aceste trasee erau intortocheate, nici nu puteam face stanga dupa pod...
Cu noul pod, aceste neajunsuri sunt rezolvate foarte elegant, iar timpul necesar parcurgerii noului traseu se injumatateste crescand si siguranta in trafic...totul devenind mult mai simplu...
Insa conform schitei din OT, repet, raman chestiuni nerezolvate...
MNU, la 22 noiembrie 2016 - 13:06, a spus:
Pai du-te pana acolo ca sa vezi si sa fi in cunostinta de cauza...
Pe malul apei trebuia sa treaca si pista conform proiectului initial, lucru care nu s-a materializat insa am ramas cu o alee de maxim 1 m latime, insuficienta pentru a se plimba doua persoane alaturate. Iar daca din sens invers mai vin alte persoane, atunci se aplica "sirul indian"...si ti se taie pofta de plimbare...
Cu ocazia construirii noului pod, s-ar putea prelungi si pista de pe mal de la Podul Traian pana aici si se puteau face conexiunile cu pistele de pe pod, lucru despre care am pomenit si mai sus...
Iar daca nu se vor face aceste jonctiuni, atunci iarasi nu este vorba de un blestem (dupa cum te-ai exprimat in alta parte) ci de multa prostie...
MNU, la 22 noiembrie 2016 - 13:22, a spus:
Deci va fi utilizat!... Pai daca este utilizat, de ce-ar fi neavenit?....
... sau tot pe inelul II dar pe partea dinspre Piata Badea Cartan.
Banuiesc ca te referi la cel de la Ilsa...Daca DA, atunci putem observa ca si acest pod se afla in aceesi situatie din punct de vedere al locatiei ca si Podul Jiul...Dar despre acesta in urmatoarea mea postare...Este si acesta binevenit...
Ar mai fi unul necesar dincolo de Piata Badea Cartan, in dreptul strazii Samuil Micu. Cel putin o pasarela ar fi bine-venita, mai ales dupa deschiderea/investitia Lidl de acolo...
#736
Postat 23 noiembrie 2016 - 12:54
Sa asteptam si sa vedem cum va fi edificat podul prezentat in schita si cum va fi el plin cu masini care stau. Stau pentru ca traficul se intersecteaza si se gatuie la capatul lui intr-un mod care nu ajuta nici unul dintre fluxuri.
Punctul nevralgic acolo este capatul sudic al podului, intersectia de acolo. Intersectia arata asa din tot felul de constrangeri date de locatia podului si (probabil) zona expropriata. M-as bucura sa ai dreptate (sa nu fie asta proiectul) si, mai mult, sa iti fie luata in considerare solutia prezentata mai sus.
Si ca sa nu mai ai senzatia ca esti "plagiat" voiam sa-ti dau "ignore"... dar se pare ca nu e posibil. Cred ca voi lua o pauza.
#737
Postat 23 noiembrie 2016 - 13:04



#738
Postat 26 noiembrie 2016 - 17:25
23 noiembrie:
26 noiembrie:
#739
Postat 26 noiembrie 2016 - 22:22


Iata, chiar daca se investesc fonduri considerabile in modernizarea (largirea strazilor) orasului, vom avea parte in continuare de aspecte urate (vezi "cotetul" lipit alan-dala cine stie cand si cu ce scop de acea cladire impunatoare)...Si avem mai peste tot astfel de exemple...