✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR]
#421
Postat 21 octombrie 2016 - 13:05
1. Daca aduce ryanair o a 2-a aeronava se stie, la nivel de discutie/zvon ce rute va opera? se va si mari frecventa al rutele actuale?
2. Wizzu are de gand se reactioneze la concucrenta ryanair pe timisoara? ceva rute noi, sa le ia fata celor de la ryanair? Ma gandesc c-ar fi loc, daca la cluj opereaza 5 aeronave.
3 Se intrevede vreun nou zbor de linie in afara de Bucuresti si Muenchen? Ma enerveaza monopolul Lufthansa, de multe ori nu gasesti bilete sau sunt scumpe. Ar putea skyteam-ul sa ofere legatura spre un hub important al lor Paris, Amsterdam sau chiar sa intre si oneworld, mai ales ca s-au ridicat vizele pt canada si probabil se vor ridica si cele de SUA.
#424
Postat 22 octombrie 2016 - 22:35
funky, la 21 octombrie 2016 - 13:05, a spus:
1. Daca aduce ryanair o a 2-a aeronava se stie, la nivel de discutie/zvon ce rute va opera? se va si mari frecventa al rutele actuale?
2. Wizzu are de gand se reactioneze la concucrenta ryanair pe timisoara? ceva rute noi, sa le ia fata celor de la ryanair? Ma gandesc c-ar fi loc, daca la cluj opereaza 5 aeronave.
3 Se intrevede vreun nou zbor de linie in afara de Bucuresti si Muenchen? Ma enerveaza monopolul Lufthansa, de multe ori nu gasesti bilete sau sunt scumpe. Ar putea skyteam-ul sa ofere legatura spre un hub important al lor Paris, Amsterdam sau chiar sa intre si oneworld, mai ales ca s-au ridicat vizele pt canada si probabil se vor ridica si cele de SUA.
Eu nu pot să zic mare lucru despre Ryanair decât că ar fi vorba de o a doua aeronavă din toamana anului viitor. Ceea ce ma incurajează să cred asta, este și faptul că tot atunci vor să mute sosirle în noul terminal și să folosească spațiul rămas gol tot pentru plecări. Înca o aeronavă bazată la TSR, cu infrastructura actuala, e aproape imposibil. Nu am informații clare despre viitoare rute, dar aș miza pe Spania și Marea Britanie și poate înca ceva înspre Nordul Europei, unde există încă cerere.
Despre Wizz Air nu știu nimic. Sincer, și eu m-aș fi asteptat să văd o replică mai serioasă din partea lor, dar poate așteaptă și ei extinderea. În orice caz, cel puțin până toamna viitoare nu apar noutăți serioase. Veștile pentru vara viitoare aduc cateva frecvențe în plus și una în minus.
Venetia-Treviso: 3/7 -> 2/7
Bologna: 2/7 -> 3/7
Vlancia: 2/7 -> 3/7
Baza de la TSR nu e atât de profitabilă ca cea de la CLJ și nici nu va fi vreodată. Nu exista bazin de captare suficient de mare pentru atâtea aeronve. Dacă la CLJ e loc de 6-8 (actual: 5 Wizz Air și 2 Blue Air) la noi nu sunt astfel speranțe. CLJ are o arie de captare de aproape 5 mil. de pasageri iar noi, cu chiu cu vai, strângem 2,5 mil. Pe lângă asta, există concurența incontestabilă a Budapestei și al Belgradului, aeroporturi cu care nu poți concura. În contextul unor legături foarte bine puse la punct cu cele două aeroporturi, nu vom vedea niciodată "minuni" de la TSR.
Se tot dezbate despre un nou zbor de linie pentru conexiuni dar ninmic clar. Lutfhansa se ține tare, Sky Team e cumva prezent pe aeroport cu Tarom, care oferă conexiuni bunicele și chiar mai ieftine decât Lufthansa, pentru destinații europene. Ceea ce ar trebui să ne fie clar, este faptul că niciuna din marile companii care deschid rute pentru pasagerii de conexiune nu se va arunca la TSR înainte de a intra pe CLJ. Noi ne aflăm, ca și pozițonare geografică, într-un mic triunghi cu colțurile la Budapesta, Belgrad și Cluj. E absurd să vii mai întai la TSR când poți să mergi la CLJ care îți deschide oprtunități de la Bistrița, Satu Mare și până aici, în zonă, la Deva. Exemplul cel mai bun este Turkish care, după zeci de tatonări, a ales să zboare de la CLJ. Dacă traficul din zona noastră se va dezvolta îndeajuns de mult încât să renteze și un zbor de la noi probabil el va apărea.
Pe termen lung însă, TSR poate rămâne și în urma Iașului care și el, se află în mijlocul Molodovei, cu acces dircet la 4 miloane de oameni. Și momentul nu e chiar așa departe:
În 2015 aeroportul IAS a avut 340.000 de pax, anul acesta va înregistra un trafic de aproximativ 850.000 de pax, iar proiecția pentru 2017 este de 1.150.000.
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 23 octombrie 2016 - 12:06
#425
Postat 23 octombrie 2016 - 10:46
Mereu am sustinut constructia unui aeroport nou undeva intre Timisoara si Arad (Vinga probabil), asezat atat pe langa autostrada cat si pe langa calea ferata pentru a fi cat mai accesibil publicului, construit la standarde actuale, fara tot felul de cotete...Intr-o astfel de situatie bazinul sau ar fi crescut pana spre Oradea, cu mult dincolo de Deva iar in sud pana la Dunare si MH, DJ si GJ...+ ceva pasageri "ocazionali" din Serbia si Ungaria...
Evident ca acum este tardiv un astfel de demers...
#426
Postat 23 octombrie 2016 - 11:54
In plus, nu orice locatie se preteaza la constructia unei infrastructuri aeroportuare. O zona de dealuri cum sunt la Vinga, inseamna cantitati imense de material de dislocat pentru a netezi o suprafata necesara unui intreg aeroport.
Vad ca inca sunt unii care viseaza la o zona metropolitana Arad+Timisoara... ignorand distanta dintre cele doua, istoria celor doua dar si cifrele recente ale recensamintelor.
Aceasta postare a fost editata de MNU: 23 octombrie 2016 - 11:56
#427
Postat 23 octombrie 2016 - 15:29
aeroport, sala polivalenta, stadion, infr. rutiera, mall, IT, constructii cartiere, divertisment, concerte ,etc.
Imi este greu sa recunosc dar asta este realitatea de azi.
Am scris aceasta remarca plecand de la ce se preciza mai sus de aeroporturi ca la CJ este piata mai mare fata de TM datorita zonei si dezvoltarea ei.
Trimis de pe al meu SM-A300F folosind Tapatalk
Aceasta postare a fost editata de udar: 23 octombrie 2016 - 15:31
#428
Postat 23 octombrie 2016 - 16:10
Cata vreme elitele din 14 judete se scolesc la Cluj si se raporteaza la el ca la un centru cultural si economic, influenta pe care Clujul o are in politica romaneasca nu poate fi decat mult mai mare decat cea a Timisoarei. Numarul de ministri si prim-ministri, parlamentari dati de Cluj in ultimii 100 de ani depaseste cu mult ceea ce poate da Timisoara si Banatul.
Chestia se confirma si dupa 1989, cand Clujul s-a reafirmat pe scena politica nationala, cot la cot cu Iasiul, in timp ce Timisoara a cazut in dizgratie - din cauza ca a rezistat orientarii postcomuniste si pentru ca a fost izolata politic.
Clujul are si o mare traditie in scoala politica si filosofica, in stiintele sociale, pe cand Timisoara este un oras cu traditie tehnica si industriala. De aici deriva si influenta diferita pe care cele doua orase o joaca in formarea de elite, de oameni de stat si politici nationale, prin Legislaturi si Guverne.
Boc nu a fost o intamplare, iar investitiile publice atrase cu precadere catre Cluj au fost si ele o consecinta a influentei pe care orasul o joaca in ansamblu si nu (doar) a deciziilor personale luate de Boc. Sa nu uitam ca si actualul prim-ministru este tot un produs al Clujului. Presedintele tarii este si el scolit la Cluj...iar exemplele pot continua pe masura ce coboram la nivel de ministri, parlamentari, secretari de stat, directori de institutii centrale etc.
Pe termen lung, asta inseamna ca la Cluj vom vedea al doilea mare pol economic al tarii si s-ar putea sa vedem o detasare neta fata de Timisoara si Iasi, daca pe plan local nu se iau masuri pentru a tine pasul. In aviatie, pe langa faptul ca acolo va fi aeroportul nr2. pe tara, cu exceptia lui 2021, nu cred ca numarul de pasageri de pe TSR se va mai apropia de cel generat de CLJ. Iar constructia autostrazilor in Transilvania nu va face decat sa accelereze polarizarea traficului aerian pe aeroportul din Cluj.
Aceasta postare a fost editata de radutm: 23 octombrie 2016 - 16:12
#429
Postat 23 octombrie 2016 - 17:38
Mie imi este bine asa si, in plus, cand ma uit peste gard la vecini, incerc sa ma inspir in ce as putea face sa imi fie MIE mai bine, nu in ce as putea face sa-i intrec.
Aceasta postare a fost editata de MNU: 23 octombrie 2016 - 17:39
#430
Postat 23 octombrie 2016 - 18:34

Iata ca clujenii nu sunt multumiti cu ce au si vor mai mult si mai sus. Doar asa se progreseaza si doar asa ti pasul cu ceilalti competitori...
Apropo de un aeroport pe la Vinga, am dat exemplul cu Vinga ca fiind la jumatatea distantei dintre Arad si Timisoara insa autostrada si calea ferata sunt cele esentiale in apropierea unui aeroport...Oricum, alegerea unei locatii de aeroport o fac diversi specialisti din diferite domenii si nu eu sau noi pe forum...
Pe de alta parte, cate sume de bani s-au pompat in ATV si in aeroportul din Arad din '90 incoace, in mod cert se puteau apuca de un aeroport nou...Asa ne-am ales cu niste cotete si la Timisoara, si la Arad...
Orgoliile de interes local intre Timisoara si Arad ar trebui sa dispara pentru totdeauna, nu duc la nimic bun...Si da, eu inca "visez" la polul de dezvoltare Timisoara-Arad. Cred ca este singura modalitate prin care zona poate creste economic in mod dinamic...
Avem numeroase exemple nu departe de noi unde s-au construit aeroporturi noi la distante mici fata de aeroporturile vechi, ramanand amandoua in functiune...Iar exemplul cel mai la indemana este Bucurestiul cu Baneasa si Otopeni iar in urma cu cativa ani se dorea constructia a inca unui aeroport mare in sudul capitalei...
@radutm
Citeaza
Pai Clujul este de pe acum al doilea pol economic al tarii, nu mai trebuie sa asteptam ca sa vedem acest lucru...
#431
Postat 23 octombrie 2016 - 19:02
#432
Postat 23 octombrie 2016 - 19:57
Pe de o parte spui ca-i OK cat ai azi iar pe de alta parte speri ca maine vei avea mai mult decat azi iar poimaine mai mult decat maine, si tot asa...
Imi scapa o astfel de logica...

#433
Postat 23 octombrie 2016 - 20:14
Aceasta postare a fost editata de radutm: 23 octombrie 2016 - 20:18
#434
Postat 23 octombrie 2016 - 20:26
#435
Postat 23 octombrie 2016 - 20:29
Citeaza
Corect! Buna observatie!...
Citeaza
Pai cam in toate postarile mele in acest sens gandesc si eu...Pentru mine, care sunt in pragul pensionarii (stati linistiti, inca nu sunt schilodit mental...

#436
Postat 23 octombrie 2016 - 20:31
Da, imi doresc ca Timisoara sa evolueze... da, imi doresc mai mult raportat LA MINE... nu ma intereseaza ce fac altii decat daca pot invata din experienta lor in caz ca au ce oferi. Nu m-as simti onorat daca Timisul ar da un PM, care dupa aia sa pompeze cat poate din bugetul national in cel al judetului.
Si aici as dori sa inchei discutia.
#437
Postat 23 octombrie 2016 - 21:03
MNU, la 23 octombrie 2016 - 20:31, a spus:
Aici...
Citeaza
Da, imi doresc ca Timisoara sa evolueze... da, imi doresc mai mult raportat LA MINE...
Exact asta face si clasa politica care ne conduce...Se raporteaza doar la ei si mult mai putin la popor...Nu ajungem nicaieri daca ne gandim fiecare ca doar noua sa ne fie bine...Trebuie sa ne gandim ca tuturor sa ne fie mai bine, si tot mai bine, si sa fie bine si generatiilor care vin...Acum se pun bazele pentru un trai bun pentru generatiile care vin...prin masuri corecte pentru comunitate...
#438
Postat 23 octombrie 2016 - 21:20
Clar?
#439
Postat 23 octombrie 2016 - 22:16
Aceasta postare a fost editata de minny: 23 octombrie 2016 - 22:21
#440
Postat 23 octombrie 2016 - 22:28
Acum cca 1 an am pus o intrebare in acest sens pe un alt forum, si am aflat ca ar fi ceva intelegere semnata, intre Romania si Turcia, ca Turkish si Tarom sa opereze un numar egal de relatii si ca nu s-ar putea. Dar ipoteza a fost infirmata cand a aparut relatia Cluj-N. - Istanbul. Inca mai sper la introducerea legaturii Timisoara - Istanbul.
Aceasta postare a fost editata de MNU: 23 octombrie 2016 - 22:51