STP Timișoara Forum: Indicatoare, marcaje și semnalizări rutiere - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (88 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Indicatoare, marcaje și semnalizări rutiere managementul traficului in oras

#861 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 11 octombrie 2016 - 08:42

Pregătirea caietului de sarcini a durat vreo 8 ani.
1

#862 Useril este offline   MNU 

  • Ex member
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Guests
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 21 septembrie 16
  • Sexul:masculin

Postat 11 octombrie 2016 - 08:54

Cred ca au expirat trei generatii diferite de algoritmi de calcul de trafic pana au reusit ei sa-l puna in implementare. Un proiect din "epoca pietrei" a "inteligentei" in dirijarea traficului.

#863 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30207
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 octombrie 2016 - 20:10

Vezi postareaPelbartus, la 11 octombrie 2016 - 08:34, a spus:

... Swarco parca, nu au nicio vina, ei doar instaleaza si pun in functiune ce s-a licitat ...

Da, din punct de vedere legal asa e, dar din punct de vedere moral, puteau spune "mai oameni buni, ce vreti voi e o mare tampenie in proportie de 50% si automat ne vom face si noi (SWARCO) de ras, plus ca vom avea si frigiderele permanent pline de carne".
0

#864 Useril este offline   Pelbartus 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 29 aprilie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 octombrie 2016 - 08:33

Foarte posibil sa gandeasca asa, dar fiind proiect pe fonduri europene nu stiu ce mai poti schimba la el. Ce s-a aprobat se face...

Si daca nu ar monta toate instalatiile pe baza proiectului si licitatiei, ar veni DNA-ul peste Primarie sau firma.
0

#865 Useril este offline   Paul85 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 23 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 octombrie 2016 - 09:34

Vezi postareamile, la 10 octombrie 2016 - 10:35, a spus:

Dar sa vezi cum am stat eu ieri (duminica) ca PIETON la semafoarele de la cap 2 Dambovita...Aveam de traversat pe doua laturi si erau secunde bune cand stateam pe loc atat eu cat si cele cateva masini aflate pe acolo...n-avea nimeni verde, poate doar tramvaiul care nu se afla in intersectie...


Din pacate, am observat si eu ca la multe intersectii se pierd secunde bune cu toate! semafoarele pe rosu. La altele, secventele sunt aiurea, si nu reflecta realitatea din teren. Sper ca atunci cand se va da drumul sistemului adaptiv, nu se va face verde la tramvai (acolo unde are o faza separata) decat atunci cand sta unul la semafor.

Un exemplu de secvente care mi se par airea e in Piata Traian unde sunt 3 faze:
1. verde pe directia N-S (Dacilor si Stefan cel Mare au verde in acelasi timp), inclusiv pietoni;
2. verde pt Ion Mihalache (Bicaz) spre 3 August si pietoni pe directa E-V
3. verde pt Bd-ul 3 August
4. rosu pe toate directiile de stai si te uiti ca prostu :nervos: (nu glumesc, sta pe rosu vreo 10-15 secunde)

Realitatea:
-multe dintre masinile (si tramvaiele) de pe Stefan cel Mare vireaza stanga spre B-dul 3 August si asteapta sa treaca cei care vin de pe Dacilor, astfel pe Stefan cel Mare se formeaza o coada pana la Ciclop.
-dinspre str. Ion Mihalache de regula vin doar tramvaie (2, 10), rareori vin masini. Astfel, chiar daca de pe B-dul 3 August multe masini vireaza stanga spre Dacilor, ar fi mai ok daca axa E-V ar primi verde in acelasi timp pe ambele directii, sau mai bine, primesc verde in acelasi timp, dar pt cei care vin dispre 3 August verdele tine mai mult, si cei de pe axa N-S ar putea primi verde pe rand (mai ales ca daca vine un 4 si un 1 acum ele au verde in acelasi timp, dar evident ca nu vor putea patrunde deodata in intersectie, si se blocheaza).
Un alt aspect ar fi pozitionarea semafoarelor (si trecerii) de pietoni care traverseaza B-dul 3 August in Piata Traian. Daca este relativ utila pentru cei care au treaba in statia de tramvai, este groaznic de enervanta pentru cei care vor sa se deplaseze pe axa N-S, si multa lume trece in continuare pe la coltul strazii.
O problema similara este pe podul din Badea Cartan, unde o masina care doreste sa vireze la stanga spre politie ii va bloca pe toti de pe pod din spatele ei.
Pe Take Ionescu / Filipescu au verde in acelasi timp cei care vin de pe Filipescu si vireaza dreapta pe Take Ionescu si cei care vin de pe Take Ionescu si vireaza stanga pe Filipescu. Acolo se blocheaza pentru ca multi de pe Take Ionescu vor sa intoarca 180 de grade tot pe Take Ionescu, nu sa vireze stanga, si, evident, trebuie sa acorde prioritate celor care vin de pe Filipescu.

Acum, eu nu stiu cat de adaptiv este sistemul asta. Daca poate schimba si fazele de semaforizare (ma refer la care semafoare se fac verde in acelasi timp si la ordine) sau doar timpii. Dar eu zic ca in multe cazuri si fazele ar trebui regandite.

Cat despre semafoarele cu buton, in cazul intersectiilor propriu-zise (nu treceri de pietoni semaforizate) mi se par o prostie. De exemplu, la parcul poporului (3 August), ca sa traversezi liniile de tramvai, trebuie sa apesi pe buton si la urmatorul verde al masinilor pe acea directie (Mircesti - J. Lonovici) primesti si tu verde. Daca nu apesi, nu se face verde la pietoni, doar la masini. Deci butonul in sine nu schimba nimic la timpii de semaforizare. Stiu ca ideea era ca masinile care vin dinspre Mircesti sau Lonovici vor vira spre B-dul 3 August mai mult si daca nu se face verde la pietoni e mai usor sa vireze, dar la ce "trafic" e in intersectia aia...

Astea sunt aspecte care inca se pot studia si remedia, si sper ca se si face treaba asta. In rest, e clar ca nu vor renunta la semafoare (cel putin nu deocamdata).
3

#866 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30207
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 12 octombrie 2016 - 19:07

Vezi postareaPelbartus, la 12 octombrie 2016 - 08:33, a spus:

...nu stiu ce mai poti schimba la el. Ce s-a aprobat se face...

Pai tocmai! Nu trebuia inceput fara modificari majore ale proiectului, vechi de ani de zile, depasit deja moral inainte de a-l incepe.

Fiind mai toata ziua in probe cu un vagon, am vazut cateva chestii incredibile de care nu stiam pana acum. De exemplu: in fata la Bega a rasarit o noua trecere de pietoni (la 15 metri de alta), de asemenea a pornit si semaforul dedicat pietonilor din Mocioni, acolo, tramvaiul opreste in mijlocul intersectiei :crazy: la semaforul dedicat lui, masinile si autobuzele asteptand eliberarea acesteia, dupa ce in prealabil au acordat prioritate tramvaiului. O super gandire cu... spatele. :censored:

Cam asa arata intersectia din apropierea magazinului Bega (masinile stateau, sa nu credeti ca erau in miscare):

Imagine atasata: 20161012_110820.jpg

Cum testele continua pe toate liniile de tramvai, probabil voi mai veni si cu alte imagini zilele urmatoare.
0

#867 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10602
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 12 octombrie 2016 - 22:17

Imagine postata Unde este acum semafor, cu citeva luni in urma, pietonii erau amendati pentru ca traversau pe la coltul strazii fara sa fie constienti ca masinile care mergeau cu 10km/h in cautarea unui loc de parcare sau tramvaiele care vin la 5 minute pot sa ii calce. Imagine postata

Cu santierul de la Jiul am ajuns pe Dragalina si ma minunez de semaforul de la pod care nu se mai face verde (pentru cei de pe Dragalina). Are camere pentru tramvaie si... nu vad o reactie din partea inteligentei artificiale. E drept ca face parte din proiectul vechi.
0

#868 Useril este offline   Pelbartus 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 29 aprilie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 13 octombrie 2016 - 08:30

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 12 octombrie 2016 - 19:07, a spus:

Pai tocmai! Nu trebuia inceput fara modificari majore ale proiectului, vechi de ani de zile, depasit deja moral inainte de a-l incepe.


E asemanator cu proiectul reabilitarii malurilor Begheului unde stim cate ineptii au aparut, doar ca nu ne lovim de ele in fiecare zi. Cred ca nimeni din primarie habar nu avea ce scrie in proiectul de management al traficului, sunt aproape sigur de asta. Sunt multi incompetenti pe acolo care au ramas si vor ramane pe functii/posturi.

Si daca totusi incercau sa faca schimbari in 2012-2014, cred ca se pierdea finantarea din fonduri europene.
3

#869 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 13 octombrie 2016 - 18:07

cel mai fain e semaforizat giratoriul de la p-ta Iosefin
giratoriul ala are 7 metri in diametru, 4 semafoare, toata lumea sta aiurea si asteapta

am vazut totusi o schimbare buna, cand intri in oras pe Sagului exista inca parte din breteaua pe dreapta de pe care poti sa o iei pe Bujorilor, si evident ca au pus semafor. Acolo initial era din nou un loc unde stateai la rosu fara motiv. Acum au facut cativa metri de banda suplimentara pt dreapta si intermitent. ( oricum nu respectam si faceam dreapta indiferent ce zicea semaforul ...)
1

#870 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30207
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 13 octombrie 2016 - 20:57

Au rezolvat si Piata Maria... :Facepalm_emote_gif: Desigur si tramvaiul sta la coada, ca doar are grafic lejer... :censored:

Imagine atasata: 20161013_102602.jpg Ora 10:26 (sa nu zica cineva ca era ora de varf)
3

#871 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 14 octombrie 2016 - 13:08

lasa ca e bine ca se face ceva ...
1

#872 Useril este offline   brioti 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 03 iunie 13

Postat 14 octombrie 2016 - 21:30

Te contrazic.Acolo de pe bujorilor ieseai mâine daca nu era semafor.Practic iarna ne bucuram că se puneau calmatoarele. ca sa iesim si noi
0

#873 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30207
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 14 octombrie 2016 - 23:31

Pai, cred ca asta spunea si el... :eusa_think:
0

#874 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10602
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 15 octombrie 2016 - 08:24

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 13 octombrie 2016 - 20:57, a spus:

Au rezolvat si Piata Maria... :Facepalm_emote_gif: Desigur si tramvaiul sta la coada, ca doar are grafic lejer... :censored:

Atasament 20161013_102602.jpg Ora 10:26 (sa nu zica cineva ca era ora de varf)


Inainte de santierul de la Pasajul Jiul mergeam din Circumvalatiunii in Brancoveanu pe Circumvalatiunii - Jiul - Piata Maria - Sinaia - 16 decembrie - Brancoveanu. Acum am incercat tot felul de variante. Pe Dragalina imi termina nervii semaforul care nu este prioritar pentru strada principala - Dragalina. Pe la Elba ma intorc pentru ca la semaforul ala inutil oricum astept mai putin decit la cel de pe Dragalina. La ducere merg pe Nemoianu si am 2 alternative, pe Mihai Viteazu sau pe la Maria. Acest semafor din Piata Maria ma face sa aleg varianta pe Mihai Viteazu. Este total aiurea, pornesti pe verde la pod si... trebuie imediat sa te opresti la semafor. De ce Imagine postata l-au pus? Cind trecea un tramvai, masinile opreau. Pentru ca erau treceri de pietoni, majoritatea soferilor conduceau cu atentie.

Pe vremuri cautam drumul cel mai scurt. Dupa ce a inceput sa fie aglomeratie, cautam rute mai libere. Acum trebuie sa invatam alternative la drumurile zilnice pe care sa avem cit mai putine semafoare. Imagine postata

Astept cu nerabdare semafoare in Piata Balcescu si in sensul giratoriu de la Aem. Imagine postataImagine postata
2

#875 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30207
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 octombrie 2016 - 12:56

Sincer, cred ca e nevoie de o campanie anti semaforizare, altfel fac astia cu noi ce vor, dar n-ai cu cine, mai ales ca vad ca sunt si fani ai acestei aberatii.:(
1

#876 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 octombrie 2016 - 14:21

De când au băgat mizeriile astea peste tot practic, la orice oră stai în trafic de îți vine să verși. Iar de fiecare dată semafoarele au alte "frecvențe" de undă verde (că deh, d'aia îs inteligente). Pe Rebreanu diferă semaforizarea de la o zi la alta, vorbesc în intervalul 23:00 - 24:00 (când se întâmplă să circul zilnic pe acolo); câteodată prind verde aproape tot Rebreanu (majoritatea timpului în sensul C. Șagului - AEM) alte dăți stau la fiecare semafor; același interval orar, viteza e de fiecare dată aproximativ aceiași. Zilele trecute un coleg a făcut din C. Șagului (Profi) - Iulius Mall 55 de minute în jur de ora 20:00.

La mine în Calea Girocului de când au pus semafoare în "intersecția" de la Piața Girocului (C. Martirilor cu Martir Ioan Stanciu) tot timpul e coadă din semafor în semafor și claxoane întruna. Nu mai menționez că pe Martir Ioan Stanciu sunt parcate și mașini total aiurea TOT TIMPUL iar dacă vii pe verde (de pe Martirilor) și vrei să faci dreapta (spre Secția II Poliție) din cauza celor care stau la ROȘU din sens opus și a mașinilor parcate nu ai cum să treci. Plus mai e și stația de taxi pe Martirilor cu 7 locuri, unde mai tot timpul sunt 10-15 taxiuri, mașini parcate, troleibuze, autobuze - au făcut un haos total. Dar m-am obișnuit de fiecare dată când taxi-urile încurcă circulația să dau un apel la Poliția Locală să vină să facă curățenie + amenzile de rigoare. Am trimis și o sesizare la primărie în legătură cu parcările aiurea - în semafor, să văd ce se întâmplă.
4

#877 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 15 octombrie 2016 - 15:44

Ieri am facut cu autobuzul de conventie 1 ora si 3 minute intre Freidorf, statia Pacii de pe Andreescu si pana in poarta fabricii de la Padurea Verde...


Urcarea mea in autobuz s-a produs la ora 13:44 iar coborarea in fata portii la ora 14:47. De la poarta la pontator se mai fac unu-doua minute iar pontajul trebuie facut pana la 14:50...


Aproximativ 25-30 minute am facut de la Spitalul pentru Copii pana la Clinicile Noi (Piata Marasti)...

Nu-mi aduc aminte sa fi depasit vreodata 60 de minute pentru acest traseu (Freidorf-Padurea Verde) in peste 7 ani de zile... :Facepalm_emote_gif:

Si nici n-a fost timp ploios!....
2

#878 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30207
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 octombrie 2016 - 18:46

Curg petitiile si la noi pe site, cam toata lumea reclamand ca in ultima vreme nu se mai respecta niciun grafic... Cum in ultima saptamana am umblat in probe pe mai multe linii de tramvai, vad clar cu ce se lupta vatmanii si asta in conditiile in care testele le facem in afara orelor de varf, adica iesim pe la 9:30 si ne intoarcem pe la 13. E clar ca vatmanii inca au noroc, fata de soferii de troleibuz sau autobuz, acestia neavand o cale dedicata doar lor.
0

#879 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 octombrie 2016 - 19:18

Linia 2 are ~60 de semafoare pe traseul ei, dus-întos. 60 x 30 de secunde MINIM faceți și voi un calcul. Hai că înțeleg că mașinile stau mult în trafic, că mno adevărul e că sunt și multe în ultima perioadă. Dar nu se face ABSOLUT NIMIC pentru prioritizarea transportului public mai ales în condițiile Timișoara 2021. Tramvaiele indiferent de ce unde cum, ar trebui să aibă undă verde FĂRĂ discuții. Iar troleibuzele/autobuzele ar trebui să aibă cel puțin calea de rulare (adică banda 1 în majoritatea cazurilor) impecabilă.
0

#880 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30207
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 octombrie 2016 - 19:45

Cineva, foarte optimist, spunea ca inca nu sunt inteligente, dar din 1 noiembrie (Ziua Mortilor :04: ) vor deveni brusc inteligente. Asteptam sa vedem si de aceea eu comentez doar amplasarea lor si numarul exagerat, nu si inteligenta care lipseste, zice-se temporar.
3

Arata acest topic


  • (88 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi