✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR]
#402
Postat 08 octombrie 2016 - 09:39
Ian: 64,555
Feb: 67,284
Mar: 78,051
Apr: 80,493
Mai: 86,614
Iun: 92,850
Iul: 101,423
Aug: 101,204
Sep: 125,872 (+42% fata de 2015: ~88,700)
Total: 798,346 (711.769) +12,2%
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 08 octombrie 2016 - 09:39
#403
Postat 09 octombrie 2016 - 19:48
#404
Postat 10 octombrie 2016 - 10:23
- nu funcționa o barieră de la intrare și una de la ieșirea din parcare, deci haos
- parcarea și toată zona din dreapta T2 arată neîngrijit (garduri ruginite, dale vălurite, etc)
- or mărit puțin spațiul din terminalul de la interne
Într-adevăr întreaga zonă pare mică, înghesuită și mai nou, neîngrijită.
#405
Postat 10 octombrie 2016 - 12:36
mile, la 09 octombrie 2016 - 19:48, a spus:
Să nu uităm că în anul de glorie 2011 aerportul a avut un trafic de 1.202.000 Bineînteles, acei mulți pasageri erau cei de conexiune ai Carpatair. Cu toate astea absolut toți erau coborâți din avioane și înghesuiți în terminalul care era chiar mai mic decât acum. Luând în considerare acest lucru, aș spune că lucrurile înca nu sunt grave, în condițiile în care traficul aeroportului, pe anul curent, va fi undeva în jurul a 1.150.000 - 1.175.000 de pasageri. Probleme mai mari sunt la security check (zonă care nu era folosită de pasagerii de conexiune ai Carpatair) unde întradevar în orele de varf pierzi 30-35 de min. la coadă.
E drept, că s-au făcut niște extinderi, destul de improvizate, după zona de security. Practic, au creat o anticamera înainte de a merge la avion. În felul acesta, pot începe îmbarcarea mai repede, deși avionul înca nu e pregatit. Ai trecut de verifcarea biletului și stai în anticameră până vine să te ia autobuzul care te duce la avion. Între timp s-a eliberat o bună bucata din sala mare de așteptare.
În orice caz, greul vine la anul. Până atunci mai intra în funcțiune a 2 cursă zilnică către București și cele 5 frecvențe/săpt către Bergamo ale Ryanair. În plus, Blue Air va opera de 2 ori pe săpțămână zboruri către Constanța din Iunie și se pare că tot ei vor introduce o a doua frecvență zilnică către Iași/Cluj din orarul de vara 2017. Prima merge foarte bine. Iar lista rămâne deschisă pentru lunile ce vor urma.
Eu estimez în 2017 un trafic de 1.550.000 - 1.600.000 de pasasgeri. Astfel, dacă în Septembrie 2016 am avut 125.000 de pasageri probabil că în August 2017 ne vom apropia de 150.000 de pasageri.
Pe scurt ai dreptate! E nevoie de o aerogara nouă, din temelii. Nu alte extinderi și cârpeli.
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 10 octombrie 2016 - 12:54
#406
Postat 10 octombrie 2016 - 15:22
#407
Postat 10 octombrie 2016 - 22:17
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 10 octombrie 2016 - 22:17
#409
Postat 12 octombrie 2016 - 10:18
#410
Postat 13 octombrie 2016 - 15:50
In Masterplanul de Transporturi care tinteste banii din exercitiul bugetar 2016-2020 este prevazuta si construirea unui nou terminal pe Aeroportul International Timisoara, precum si a unuia cargo.
Iar dezvoltarea aerogarii este si unul dintre punctele importante ale orasului care peste 5 ani va fi Capitala Culturala a Europei, spune viceprimarul Timisoarei Dan Diaconu.
„Din punct de vedere al traficului aerian, sunt prevazute modernizari si un nou terminal de calatori la Aeroportul Timisoara, pentru ca deja e foarte aglomerat. Apare in Masterplanul de Transporturi, in valoare de 168 milioane de euro si ne bazam ca guvernul se va tine de cuvant din acest punct de vedere. Era vorba de un nou terminal de calatori si unul cargo. Ar insemna foarte mult, daca acum simtim deja ca acest aeroport este foarte aglomerat. Au intrat si cele doua companii low cost, ganditi-va ca deja una dintre ele are o investitie de 100 milioane de euro in baza din Timisoara, deci cu siguranta vom avea nevoie de o crestere a capacitatii aeroportului„, a declarat, pentru opiniatimisoarei.ro, viceprimarul Dan Diaconu.
Numai ca, in timp ce Primaria isi pune nadejdea in Guvern si UE, cei din conducerea aeroportului din Timisoara nu asteapta dupa banii care vin sau nu de la Bucuresti si s-au apucat deja de treaba pe venituri proprii.
Directorul Aeroportului International „Traian Vuia” din Timisoara, Dan Idolu a declarat pentru opiniatimisoarei.ro ca s-a intocmit studiul de fezabilitate pentru un nou terminal de calatori care va fi construit chiar langa salonul oficial si, mai mult decat atat, au inceput lucrarile la extinderea parcarii pentru acest nou terminal.
„Ce e in Masterplan nu e in nicio faza, dar pe cont propriu am elaborat un studiu de fezabilitate privind construirea unui terminal de sosiri curse externe, cu o suprafata de aproximativ 3000 mp, din surse proprii, care va fi finalizat pana in 30 septembrie 2017. Cel putin asa ne-am propus noi sa incepem anul viitor orarul de iarna cu noul terminal. Noul terminal ne-ar costa cam 2,5 milioane de euro din venituri proprii, deci nu accesam proiectul mare care va fi cu totul, cu platforma. Al nostru e ceva mai modest„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Dan Idolu care a adaugat ca „putem interpreta ca e cuprins in Masterplan, dar noi deja am inceput sa facem lucruri ca nu putem sta asa„.
Noul terminal va avea 3 benzi pentru bagaje, 7 filtre de control de frontiera si o zona libera mai generoasa
„Ne-am propus sa incepem orarul de iarna 2017 cu un nou terminal de sosiri externe si terminalul sosiri existent in aerogara se va dezafecta si vom face o zona publica mai mare, cu functiuni de plecari curse externe. (…) Va fi o cladire simpla, eficienta, cu spatii largi, deschise. Ne vom putea compara cu Verona sau Bergamo„, a mai declarat pentru opiniatimisoarei.ro directorul Aeroportului Timisoara.
Masterplanul de transporturi prevede si construirea unui terminal cargo, un mic intermodal pentru transportul de marfuri.
„In masterplan e prevazut un terminal intermodal, ceva ce depaseste conditia noastra, e o varianta alternativa la cel de la Remetea Mare sau poate fi complementar, intr-o alta varianta„, a mai adaugat Idolu.
Ne indreptam spre 2 milioane de pasageri pe an in Aeroportul Timisoara
Anul acesta se va incheia cu o cifra impresionanta in privinta numarului de calatori prin aerogara din Timisoara. Conducerea aeroportului estimeaza ca anul 2016 aduce 1,2 milioane de calatori, iar anul 2017 va aduce 1,7-1,8 milioane de calatori. Piata deservita este de 2 milioane – 2,5 milioane de calatori, iar pana in anul 2021 cand Timisoara va fi Capitala Culturala Europeana sunt sanse extrem de mari ca aceasta cifra sa fie atinsa.
Si la transportul de marfuri a crescut ponderea, cu 60% fata de anul trecut.
Surs: opiniatimisoarei.ro
#411
Postat 13 octombrie 2016 - 17:58
la Cluj s-au construit asa :
mai 2008 - nou Terminal de pasageri sosiri, suprafaţă de 10.812 mp, dispus pe 3 nivele şi e dotat cu 3 benzi de procesare a bagajelor, iar capacitatea de procesare este de 2.000.000 pasageri/an şi 750 pasageri/oră de vârf.
mai 2009 - noul Terminal de pasageri Plecări, suprafaţă de 16.150 mp, structurat pe 3 nivele şi dotat cu 24 ghişee de check-in, 6 porţi de îmbarcare, iar capacitatea sa de procesare este de 1.500.000 pasageri/an şi 750 pasageri/oră de vârf.
si cica vor sa mai faca unul care costa 52 de milioane pe noul MastePlan
daca e sa comparam cifrele, ma tem ca ce vor sa faca acum la Timisoara din fonduri proprii este la scara f mica
#412
Postat 13 octombrie 2016 - 18:41
Autoritățile speră la un terminal de dimensiuni serioase, complet nou, în vederea anului 2021.
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 13 octombrie 2016 - 19:10
#413
Postat 13 octombrie 2016 - 18:42
#414
Postat 13 octombrie 2016 - 19:24
Cu toate astea, e departe de investițiile necesare pentru 2021 și de promisiunile din masterplan.
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 13 octombrie 2016 - 19:30
#415
Postat 13 octombrie 2016 - 19:35
#417
Postat 13 octombrie 2016 - 21:44

#418
Postat 13 octombrie 2016 - 23:29
Rezervări 14.10
TSR - OTP: 188 pax.
OTP -TSR: 180 pax.
TSR - HHN: 189 pax. (sold out)
HHN - TSR: 189 pax. (sold out)
TSR - STN: 187 pax.
STN - TSR: 181 pax.
Aeronava are o capacitate de 189 de locuri
Ieșiri: 564/567 (99,5%)
Intrări: 550/567 (97,0%)
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 13 octombrie 2016 - 23:37
#419
Postat 14 octombrie 2016 - 08:14
A mai fost cineva in aeroportul din Cluj? Am decolat asta vara spre Spania din Cluj si noul terminal de plecari mi s-a parut mult sub cel de la noi. Dupa ce am trecut de verificari, am intrat intr-o hala (sau hangar) plina cu scaune si un singur bar care nici macar nu era deschis. O data ce s-a aglomerat, abia te mai puteai misca. Singurul spatiu ok mi s-a parut a fi zona de check-in, unde suprafata e mult mai mare decat la noi.
Am ramas cu impresia ca TSR are mult mai mult staif, desi spatiul e ceva mai mic, dar structurat pe 2 nivele.
#420
Postat 20 octombrie 2016 - 22:34

În alta ordine de idei, Ryanair merge ceas de la TSR!
Rezervări pentru mâine, 21.10:
TSR - OTP: sold out
OTP - TSR: sold out
TSR - HHN: sold out
HHN - TSR: 188 pax.
TSR - STN: sold out
STN - TSR: sold out
Aeronava are 189 de locuri
Intrări: 567 / 567 pax. (100%)
Ieșiri: 566 / 567 pax. (99,8%)
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 20 octombrie 2016 - 22:45