Indicatoare, marcaje și semnalizări rutiere managementul traficului in oras
#862
Postat 11 octombrie 2016 - 08:54
#863
Postat 11 octombrie 2016 - 20:10
Pelbartus, la 11 octombrie 2016 - 08:34, a spus:
Da, din punct de vedere legal asa e, dar din punct de vedere moral, puteau spune "mai oameni buni, ce vreti voi e o mare tampenie in proportie de 50% si automat ne vom face si noi (SWARCO) de ras, plus ca vom avea si frigiderele permanent pline de carne".
#864
Postat 12 octombrie 2016 - 08:33
Si daca nu ar monta toate instalatiile pe baza proiectului si licitatiei, ar veni DNA-ul peste Primarie sau firma.
#865
Postat 12 octombrie 2016 - 09:34
mile, la 10 octombrie 2016 - 10:35, a spus:
Din pacate, am observat si eu ca la multe intersectii se pierd secunde bune cu toate! semafoarele pe rosu. La altele, secventele sunt aiurea, si nu reflecta realitatea din teren. Sper ca atunci cand se va da drumul sistemului adaptiv, nu se va face verde la tramvai (acolo unde are o faza separata) decat atunci cand sta unul la semafor.
Un exemplu de secvente care mi se par airea e in Piata Traian unde sunt 3 faze:
1. verde pe directia N-S (Dacilor si Stefan cel Mare au verde in acelasi timp), inclusiv pietoni;
2. verde pt Ion Mihalache (Bicaz) spre 3 August si pietoni pe directa E-V
3. verde pt Bd-ul 3 August
4. rosu pe toate directiile de stai si te uiti ca prostu

Realitatea:
-multe dintre masinile (si tramvaiele) de pe Stefan cel Mare vireaza stanga spre B-dul 3 August si asteapta sa treaca cei care vin de pe Dacilor, astfel pe Stefan cel Mare se formeaza o coada pana la Ciclop.
-dinspre str. Ion Mihalache de regula vin doar tramvaie (2, 10), rareori vin masini. Astfel, chiar daca de pe B-dul 3 August multe masini vireaza stanga spre Dacilor, ar fi mai ok daca axa E-V ar primi verde in acelasi timp pe ambele directii, sau mai bine, primesc verde in acelasi timp, dar pt cei care vin dispre 3 August verdele tine mai mult, si cei de pe axa N-S ar putea primi verde pe rand (mai ales ca daca vine un 4 si un 1 acum ele au verde in acelasi timp, dar evident ca nu vor putea patrunde deodata in intersectie, si se blocheaza).
Un alt aspect ar fi pozitionarea semafoarelor (si trecerii) de pietoni care traverseaza B-dul 3 August in Piata Traian. Daca este relativ utila pentru cei care au treaba in statia de tramvai, este groaznic de enervanta pentru cei care vor sa se deplaseze pe axa N-S, si multa lume trece in continuare pe la coltul strazii.
O problema similara este pe podul din Badea Cartan, unde o masina care doreste sa vireze la stanga spre politie ii va bloca pe toti de pe pod din spatele ei.
Pe Take Ionescu / Filipescu au verde in acelasi timp cei care vin de pe Filipescu si vireaza dreapta pe Take Ionescu si cei care vin de pe Take Ionescu si vireaza stanga pe Filipescu. Acolo se blocheaza pentru ca multi de pe Take Ionescu vor sa intoarca 180 de grade tot pe Take Ionescu, nu sa vireze stanga, si, evident, trebuie sa acorde prioritate celor care vin de pe Filipescu.
Acum, eu nu stiu cat de adaptiv este sistemul asta. Daca poate schimba si fazele de semaforizare (ma refer la care semafoare se fac verde in acelasi timp si la ordine) sau doar timpii. Dar eu zic ca in multe cazuri si fazele ar trebui regandite.
Cat despre semafoarele cu buton, in cazul intersectiilor propriu-zise (nu treceri de pietoni semaforizate) mi se par o prostie. De exemplu, la parcul poporului (3 August), ca sa traversezi liniile de tramvai, trebuie sa apesi pe buton si la urmatorul verde al masinilor pe acea directie (Mircesti - J. Lonovici) primesti si tu verde. Daca nu apesi, nu se face verde la pietoni, doar la masini. Deci butonul in sine nu schimba nimic la timpii de semaforizare. Stiu ca ideea era ca masinile care vin dinspre Mircesti sau Lonovici vor vira spre B-dul 3 August mai mult si daca nu se face verde la pietoni e mai usor sa vireze, dar la ce "trafic" e in intersectia aia...
Astea sunt aspecte care inca se pot studia si remedia, si sper ca se si face treaba asta. In rest, e clar ca nu vor renunta la semafoare (cel putin nu deocamdata).
#866
Postat 12 octombrie 2016 - 19:07
Pelbartus, la 12 octombrie 2016 - 08:33, a spus:
Pai tocmai! Nu trebuia inceput fara modificari majore ale proiectului, vechi de ani de zile, depasit deja moral inainte de a-l incepe.
Fiind mai toata ziua in probe cu un vagon, am vazut cateva chestii incredibile de care nu stiam pana acum. De exemplu: in fata la Bega a rasarit o noua trecere de pietoni (la 15 metri de alta), de asemenea a pornit si semaforul dedicat pietonilor din Mocioni, acolo, tramvaiul opreste in mijlocul intersectiei


Cam asa arata intersectia din apropierea magazinului Bega (masinile stateau, sa nu credeti ca erau in miscare):

Cum testele continua pe toate liniile de tramvai, probabil voi mai veni si cu alte imagini zilele urmatoare.
#867
Postat 12 octombrie 2016 - 22:17


Cu santierul de la Jiul am ajuns pe Dragalina si ma minunez de semaforul de la pod care nu se mai face verde (pentru cei de pe Dragalina). Are camere pentru tramvaie si... nu vad o reactie din partea inteligentei artificiale. E drept ca face parte din proiectul vechi.
#868
Postat 13 octombrie 2016 - 08:30
Florin.B RATT, la 12 octombrie 2016 - 19:07, a spus:
E asemanator cu proiectul reabilitarii malurilor Begheului unde stim cate ineptii au aparut, doar ca nu ne lovim de ele in fiecare zi. Cred ca nimeni din primarie habar nu avea ce scrie in proiectul de management al traficului, sunt aproape sigur de asta. Sunt multi incompetenti pe acolo care au ramas si vor ramane pe functii/posturi.
Si daca totusi incercau sa faca schimbari in 2012-2014, cred ca se pierdea finantarea din fonduri europene.
#869
Postat 13 octombrie 2016 - 18:07
giratoriul ala are 7 metri in diametru, 4 semafoare, toata lumea sta aiurea si asteapta
am vazut totusi o schimbare buna, cand intri in oras pe Sagului exista inca parte din breteaua pe dreapta de pe care poti sa o iei pe Bujorilor, si evident ca au pus semafor. Acolo initial era din nou un loc unde stateai la rosu fara motiv. Acum au facut cativa metri de banda suplimentara pt dreapta si intermitent. ( oricum nu respectam si faceam dreapta indiferent ce zicea semaforul ...)
#872
Postat 14 octombrie 2016 - 21:30
#874
Postat 15 octombrie 2016 - 08:24
Florin.B RATT, la 13 octombrie 2016 - 20:57, a spus:



Inainte de santierul de la Pasajul Jiul mergeam din Circumvalatiunii in Brancoveanu pe Circumvalatiunii - Jiul - Piata Maria - Sinaia - 16 decembrie - Brancoveanu. Acum am incercat tot felul de variante. Pe Dragalina imi termina nervii semaforul care nu este prioritar pentru strada principala - Dragalina. Pe la Elba ma intorc pentru ca la semaforul ala inutil oricum astept mai putin decit la cel de pe Dragalina. La ducere merg pe Nemoianu si am 2 alternative, pe Mihai Viteazu sau pe la Maria. Acest semafor din Piata Maria ma face sa aleg varianta pe Mihai Viteazu. Este total aiurea, pornesti pe verde la pod si... trebuie imediat sa te opresti la semafor. De ce

Pe vremuri cautam drumul cel mai scurt. Dupa ce a inceput sa fie aglomeratie, cautam rute mai libere. Acum trebuie sa invatam alternative la drumurile zilnice pe care sa avem cit mai putine semafoare.

Astept cu nerabdare semafoare in Piata Balcescu si in sensul giratoriu de la Aem.


#875
Postat 15 octombrie 2016 - 12:56

#876
Postat 15 octombrie 2016 - 14:21
La mine în Calea Girocului de când au pus semafoare în "intersecția" de la Piața Girocului (C. Martirilor cu Martir Ioan Stanciu) tot timpul e coadă din semafor în semafor și claxoane întruna. Nu mai menționez că pe Martir Ioan Stanciu sunt parcate și mașini total aiurea TOT TIMPUL iar dacă vii pe verde (de pe Martirilor) și vrei să faci dreapta (spre Secția II Poliție) din cauza celor care stau la ROȘU din sens opus și a mașinilor parcate nu ai cum să treci. Plus mai e și stația de taxi pe Martirilor cu 7 locuri, unde mai tot timpul sunt 10-15 taxiuri, mașini parcate, troleibuze, autobuze - au făcut un haos total. Dar m-am obișnuit de fiecare dată când taxi-urile încurcă circulația să dau un apel la Poliția Locală să vină să facă curățenie + amenzile de rigoare. Am trimis și o sesizare la primărie în legătură cu parcările aiurea - în semafor, să văd ce se întâmplă.
#877
Postat 15 octombrie 2016 - 15:44
Urcarea mea in autobuz s-a produs la ora 13:44 iar coborarea in fata portii la ora 14:47. De la poarta la pontator se mai fac unu-doua minute iar pontajul trebuie facut pana la 14:50...
Aproximativ 25-30 minute am facut de la Spitalul pentru Copii pana la Clinicile Noi (Piata Marasti)...
Nu-mi aduc aminte sa fi depasit vreodata 60 de minute pentru acest traseu (Freidorf-Padurea Verde) in peste 7 ani de zile...

Si nici n-a fost timp ploios!....
#878
Postat 15 octombrie 2016 - 18:46
#879
Postat 15 octombrie 2016 - 19:18
#880
Postat 15 octombrie 2016 - 19:45
