mile, la 02 octombrie 2016 - 13:49, a spus:
Iata ca doar la o singura si prima schimbare majora a unei linii, deja apar si nemultumiti...
Cum bine spuneati acum ceva ani toti vroiam schimbari, dar totodata dupa schimbarile care au avut loc, fara explicatii, multi ne-am creat o frica. Cand s-a scos un sens de pe 6 si a intrat linia 5, nu a existat vreo explicatie despre de ce se face acel lucru, s-a mers pe ideea ca erau tramvaie putine si parcul nu mai facea fata. Pe urma celalt sens de pe 6 a fost schimbat ca sa fie in simetrie cu 5 pana la Balta verde si ca sa tina loc si fostei linii 10... Ambele schimbari facute din neajunsuri despre care nu s-a mai vorbit si despre care nu vedeam pe nimeni sa se zbada sa le rezolve.
Timpul a trecut si a venit ziua mult asteptatei reabilitari a liniei de pe Stefan cel Mare, modificare la care unii am vazut oportunitatarea de a reinstaora linia 6 asa cum era inainte. Reabilitarea a fost incheiata, am capat linia 6... dar cu consecinta ca am capat linia 10 in formatul actual, din nou fara explicatii. Totodata multi sustineau ca linia e utila (chit ca doar aduce oameni in Balcescu nu ii si duce inapoi in Torontal), dar nici una dintre acele persoane nu a sugerat vreodata, pana la modificarea lui 6, ca ar avea nevoie de o legatura Torontal-Balcescu. Pe mine lasandu-ma sa cred ca daca maine se creeaza un alt traseu, iar anumitor oportunisti cu gura cusuta le comvine, vor sarii imediat sa isi apare modificarea aparuta daca aceasta este pusa in primejdie, negandindu-se de 2 ori daca e utila sau nu in plan general.
Eu cred ca asta e in mare parte motivul de ce lumea nu mai vrea schimbari, pentru ca pentru fiecare pas inainte s-au facut mereu 2 inapoi, fara explicatii, fara socoteala si cu multa aroganta.
Cat despre longevitatea traseelor. Am spus acum mai multi ani, ca primaria ar trebuii sa aiba un interes major in a improspata zonele din jurul liniilor de transport, in special a celor de tramvai, in mare parte din motive economice. E mai util sa dai o autorizatie de constructie pentru un asamblu de cladiri care ar creea locuri de munca in incinta acestora, in imediata vecinatate a unei linii de transport, deoarece e mai usor pentru cei care lucreaza acolo sa ajunga la servici, asa fiind si mai usor sa indemni oamenii sa si foloseasca transportul public. Eu sunt de parere ca o linie poate supravietuii si peste 100 de ani, mai ales una care deserveste multe comunitati si cartiere, ma uit la metroul londonez, cel mai vechi din lume, care s-a tot extins, si unde s-au inchis foarte putini km de linie (tunele).
Cel putin asta e opinia mea, frica mea de ce schimbarea lui 7 imi ridica neliniste. Daca nimic rau nu se intampla, cred ca schimbarea e poate una binevenita dupa mult timp si cred ca logica modificarii ar trebuii sa fie practic extinderea, nu mai fidelizezi o linie respectiva doar unei comunitati, ci o prelungesti sa deserveasca mai multe. Ramane de vazut ce va urma, pentru ca potential ar fi, dar ma indoiesc ca cineva "acolo" sus il vede si are vreun plan care sa si pice bine la oameni.