VTM de SUD (Centura de Sud) finalizat
#342
Postat 23 septembrie 2016 - 20:17
„Conform proiectelor prevăzute în Masterplan, CNADNR SA are ca obiectiv realizarea variantei de ocolire Timişoara Sud. În prezent, municipiul Timişoara beneficiază de varianta de ocolire nord şi autostradă. Varianta de Ocolire Timişoara Sud va fi tronsonul care va completa varianta de ocolire a Timişoarei între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega şi nodul rutier pe DN 6 la km 549+076 de unde se desprinde Varianta de Nord existentă. Aşa cum este prevăzut în Master Planul General de Transport, se estimează că lucrările vor demara în perioada 2017-2018. Astfel, ţinând cont de necesitatea revizuirii documentaţiilor de proiectare şi obţinerea Autorizaţiei de Construire, cât şi de finalizarea procedurilor de expropriere, estimăm că lansarea licitaţiei pentru execuţie va avea loc în semestrul II al anului 2017. În această etapă, este necesară revizuirea din punct de vedere tehnic şi actualizarea din punct de vedere economic a documentaţiilor utile pentru emiterea Hotărârii de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi îndeplinirea cerinţelor Comisiei Europene în vederea obţinerii fondurilor care servesc realizării acestui obiectiv”, se arată într-un răspuns al Companiei de Drumuri, adresat la scrisoarea deschisă adresată de primarul Timişoarei pe această temă.
Conform CNADNR, în această perioadă se analizează documentaţia existentă în acest proiect, în vederea promovării spre execuţie.
„În prezent este în analiză documentaţia existentă în vederea identificării studiilor necesare a fi revizuite pentru a fi adaptate la noile normative/reglementări/STAS-uri (Studiu de Trafic, Analiza Cost Beneficiu, evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere şi auditul de siguranţă rutieră, etc.), în vederea promovării spre execuţie a obiectivului în cel mai scurt timp. În cadrul contractului de servicii de proiectare «Asistenţă tehnică pentru elaborarea studiului de fezabilitate, proiectului tehnic, detaliilor de execuţie şi documentaţia de atribuire pentru variantele de ocolire Timișoara Sud» au fost elaborate Studiul de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, cu Detalii de Execuţie şi Documentaţia de atribuire. Precizăm faptul ca acest contract de servicii a fost finalizat în anul 2011 în conformitate cu prevederile legale şi normele tehnice ce erau în vigoare la momentul respectiv”, se mai arată în răspunsul Companiei de Drumuri.
Studiul de fezabilitate va trebui refăcut, mai spun cei de la CNADNR, din următoarele motive: Este necesară verificarea şi adaptarea structurilor la noile cerinţe prevăzute de Normativul privind documentaţiile geotehnice pentru construcţii NP 074 revizuit în anul 2014; Este necesară verificarea şi adaptarea structurilor la noile cerinţe prevăzute de Codului de proiectare seismică P 100 revizuit în anul 2013; Este necesară verificarea şi adaptarea structurii rutiere la prevederile Normativului AND 605 privind proiectarea şi punerea în operă a mixturilor asfaltice revizuit în anul 2014; Este necesară verificarea şi adaptarea structurii rutiere la traficul recenzat în anul 2015; Este necesară revizuirea Devizului general – întocmit în baza noilor liste de cantităţi ce vor rezulta în urma revizuirii şi adaptării proiectului, a revizuirii preţurilor unitare 2016; Eventualele modificări ale traseului existent în conformitate cu situaţia actuală din teren.
Un alt răspuns care poate fi interpretabil este că de fapt finanţarea ar fi asigurată pe următorul ciclu financiar. Obiectivul ar costa 522 de milioane de lei.
„Menţionăm faptul că prin cuprinderea obiectivului în perioada de finanţare 2014 – 2020 (POIM), sursa de finanţare pentru acest obiectiv este securizată (asigurată).
Contractarea acesteia este rezultatul elaborării aplicaţiei de finanţare, a depunerii la Ministerul Fondurilor Europene, ulterior aprobării acesteia fiind semnat contractul de finanţare. În ceea ce priveşte valoarea totală a acestui obiectiv, vă aducem la cunoştinţă faptul că în conformitate cu avizul CTE-MTI nr. 116/125 din data de 19.11.2012 valoarea totală a investiţiei este de 521.787.000 lei cu TVA, reprezentând costurile aferente execuţiei lucrărilor, achiziţiei terenurilor necesare, serviciilor de consultanţă, asistenţă tehnică şi proiectare, protecţia mediului şi asigurarea utilităţilor necesare proiectului. Subliniem faptul că această valoare este estimativă, valoarea finală va fi cunoscută la momentul finalizării procedurilor de achiziţie publică şi semnarea contractelor cu societăţile comerciale declarate câştigătoare”, precizează CNADNR.
__________________________________________________________________________________
- de ce nu specifica numarul de benzi? sau sa vedem o harta...
- anul trecut pe tabelul din masterplan centura costa 200 de milioane de euro, acum costa 116, dar acum o saptamana spuneau " 16,8 kilometri de drum, cu 48 de milioane de euro" (ultima varianta a masterplanului)
- studiul de fezabilitate fiind facut in 2011, nu mai corespunde cu standardele si preturile de azi (multumita

Din ce am inteles pana acum, vom vedea primul utilaj la lucru in 2018(cel mai repede), dar centura va fi finalizata in 2022...
#343
Postat 24 septembrie 2016 - 07:58
Ma intreb cand naiba isi vor da seama factorii decidenti ca o astfel de abordare este mult mai scumpa decat daca s-ar face din start la doua benzi pe sens...
In mod cert traficul in viitor va creste si in nici un caz nu va stagna sau regresa si asta mai ales in jurul unei localitati mari si in continua dezvoltare...
Apoi, adaugarea ulterioara a inca unei benzi presupune din nou un proiect, alte licitatii atat pentru proiectare cat si pentru executie, deranjarea traficului in mod grosolan pe perioada insemnata de timp (probabil vreun an de zile) cand se va construi largirea, aducerea din nou a utilajelor grele si a materialelor necesare pentru largire, o posibila expropiere suplimentara de terenuri daca nu s-a facut acest lucru corespunzator (poate in mod intentionat) la primul val de expropieri, etc.,...
Si iata cum sumele de bani risipite doar pentru pregatirea largirii ar fi acoperit in mare parte constructia celor doua benzi suplimentare din start...
Daca s-ar face pe 4 benzi din prima, avand in vedere ca avem si autovehicule (sau soferi) mai lente in trafic, n-ar fi probleme la depasiri (s-ar evita accidentele pe care le avem acum pe cei 12 km de centura), cei lenti nu i-ar incurca pe cei care se deplaseaza la viteze maxime admise, si ... toata lumea ar fi fericita, circuland lejer multi ani de-acum incolo...
In cazul unei singure benzi pe sens, dupa cum se doreste de CNADNR, toate avantajele descrise mai sus pica, se vor crea ambuteiaje mai mici sau mai mari la anumite ore, cei aflati in aceste situatii vor injura, si iata ca dupa o investie care ar trebui sa rezolve niste chestiuni de trafic, le va rezolva doar partial, pentru ca niste factori decizionali nu doresc sa faca cum ar trebui sa faca...Umbla cu jumatati de masura...
Altii vor spune ca mai bine si doua benzi decat deloc...In acest caz cel putin nu sunt de-acord cu astfel de pareri...
#344
Postat 24 septembrie 2016 - 08:40
Aceasta postare a fost editata de sbogdan: 24 septembrie 2016 - 08:40
#345
Postat 24 septembrie 2016 - 20:38
Da, am fost acolo si eram sigur ca ma voi intalni cu vreun coleg insa n-a fost sa fie...
Am ajuns fix la ora 11 ... fara 3 minute. Nu era absolut nimeni (in afara de mine) care sa stea pe loc, in asteptare...Toti erau in miscare pe diferite directii...
Initial am crezut ca am gresit ora. Dupa o scurta verificare a orei am crezut ca poate am gresit ziua. Poate maine era programat mitingul...
La un moment au inceput sa se tot adune ... porumbeii. Multi si tot mai multi!... Cineva le dadea de mancare...
Pe la 11 si 10-15 l-am zarit prin zona pe vicele Dan Diaconu. Atunci am inceput sa ma linistesc. Eram eu si el!... Deja era ceva!....
Peste 1 minut-doua il zaresc si pe Primar insotit de cateva persoane...Deja eram 6-7 mitingisti! Lucru mare si imbucurator!...

Si abia apoi-apoi a inceput sa navaleasca lumea asa ca ne-am adunat vreo 100, 100 si ceva poate!...Sau NU!...
Am beneficiat si de un echipaj de la Pompieri si unul de la Smurd (tot pompieri) pentru orice eventualitate. Erau acolo si vreo 10 politisti insa acestia sau mai ascuns dupa una-alta sa NU para ca au venit si ei la miting...
Cam asta a fost atmosfera...
Acum, la modul serios, ma intreb unde au fost cei care cu orice ocazie injura tot ce le sta in cale, legat de centura, unde au fost "comentatorii" de pe TION sau OT sau de pe FB sau chiar voi, colegii mei de forum care ani de zile scrieti si sunteti nemultumiti de faptul ca nu avem aceasta centura dar nici nu v-a trecut prin cap sa participati la miting. Nu este obligatorie participarea insa daca-ti pasa, te implici cumva...Daca nu-ti pasa, atunci de ce sa mai expui nemultumirea in scris pe te miri unde...In mod cert nu un miting va grabi realizarea centurii insa cu o asemenea participare ne facem si de ras...

Si apoi mai vorbim de cultura si de Capitala Europeana a Culturii...
A fost un miting usor ridicol avand in vedere ca "obiectivul era unul maret si ca se dorea a fi un semnal (de alarma)

La PROTV nici n-a fost pomenita "intrunirea"...
#346
Postat 24 septembrie 2016 - 21:14

Si eu am ramas dezamagit de participare...
Multi comentatori, putini "muncitori"...


#347
Postat 24 septembrie 2016 - 23:21
mile, la 24 septembrie 2016 - 07:58, a spus:
Suntem la mana Guvernului si institutiilor de tot felul din subordine, undeo avem prea putini simpatizanti, proportional cu reprezentativitatea mica a banatenilor/timisorenilor in executiv. Nici vorba sa se gandeasca la 2 benzi pe sens, si au spus-o foarte clar: investitiile se fac (mai ales) in baza valorilor de trafic din recensaminte si nu in baza unor proiectii viitoare sau evolutii ipotetice cauzate de modernizarea "in avans".
Dar, exista si in abordarea Guvernului un sambure de adevar. Pe cat este de daunator pentru noi traficul de tranzit de pe zona sud, inca nu are valori de patru benzi (ar putea avea in cativa ani), si din acest punct de vedere trebuie sa ne consolam cu o banda pe sens. Investitia trebuie vazuta intr-o logica dinamica. Timisoara este o forta, are un potential enorm, asta inseamna ca benefiicile aduse acum de o centura simpla depasesc pierderile economice cauzate de o largire la patru benzi intr-un viitor mediu-lung.
Plus ca mai este si o chestie politica. Dupa ce ne-am plans de 10 ani ca Guvernul nu ne face centura, acum sa venim sa spunem ca trebuie dn start cu 4 benzi, inseamna sa fim nerealisti. A fost si o greseala a noastra ca am mers pana acum cu proiectul intregii centuri, cand puteam, in anii astia, sa il fragmentam in segmente mai mici si mai usor de abordat financiar, si astfel aveam sanse mai mari sa primim , totusi, ceva. Tot insistand cu proiectul cap-coada ne-am ales cu nimic.
#348
Postat 25 septembrie 2016 - 08:17
Referitor la subiectul 2 benzi vs 4 benzi...
Am un "deja vu". Va amintiti despre aceeasi discutie la tronsonul de NV? Va amintiti cum s-a blocat executia pentru ca s-a trezit cineva la relicitare ca trebuie reproiectat la 4 benzi? Singurele chestii schimbate au fost sensurile giratorii cu 2 benzi si intrarile/iesirile cu 2 benzi pe sens. Dar asta a adaugat o intarziere la cea existenta. Si azi ce avem? Un sector de centura dublat de o autostrada. Sectorul de sud nu are nevoie de 4 benzi azi. Pana va avea nevoie vom avea probabil A9. Sectorul de sud are o singura nevoie... SA FIE GATA IERI!!!
Aceasta postare a fost editata de MNU: 25 septembrie 2016 - 14:33
#349
Postat 25 septembrie 2016 - 09:00
Deci da, sa se facă cat mai repede chiar și cu o banda
#350
Postat 25 septembrie 2016 - 13:01
#351
Postat 25 septembrie 2016 - 14:29
Trimis de pe al meu SM-A300F folosind Tapatalk
#352
Postat 25 septembrie 2016 - 21:09
Legat de 4 benzi sau 2, daca e ca aia de nord e deja acceptabil, desi inca jumate de metru si erau 2 benzi si acolo.
Am trecut si eu pe la meeting, am stat 2 minute ca eram cu ala micu care nu are rabdare, dezamagire totala, ai zice ca nu meritam centura. Ne plangem dar cand e ceva de facut suntem comozi. Atunci asta e, stam in trafic cu tirurile...
#353
Postat 25 septembrie 2016 - 23:05

#354
Postat 26 septembrie 2016 - 05:08
Nu ti-ai rupt o ora din timp acum, o sa pierzi mii in trafic pe viitor...
#355
Postat 26 septembrie 2016 - 08:36
Apoi, toată treaba asta cu mitingul din 24 Septembrie mi se pare ciudată, fiind vorba despre un eveniment planificat și organizat necorespunzător (abordare, locație, moment, promovare, etc.), de către filiala locală sau județeană a PNL Timiș. De aia eu n-am participat.
#356
Postat 26 septembrie 2016 - 09:20
MHN, la 26 septembrie 2016 - 08:36, a spus:
Apoi, toată treaba asta cu mitingul din 24 Septembrie mi se pare ciudată, fiind vorba despre un eveniment planificat și organizat necorespunzător (abordare, locație, moment, promovare, etc.), de către filiala locală sau județeană a PNL Timiș. De aia eu n-am participat.
in plus erau si 2 evenimente sportive la ora respectiva in oras ... recunosc ca m-am dus la meci, nu am vrut sa fac "audienta" lui Robu si sa cer o centura care tocmai a fost confirmata de CNADNR ca se face din 2017
dar este clar ca electoratul lui Robu nu e cel de pe facebook, acolo sunt cativa de fatada, daca 10% din "fanii" lui veneau la miting, erau cel putin dublu ca numar
#357
Postat 26 septembrie 2016 - 10:01
La o solicitare anterioara, acelasi CNADNR a raspuns cu argumente ca se va realiza in 2022-2023. Interventia lui Catalin Drula i-a facut sa "se intorca ca la Ploiesti".
Ce scapa multi din vedere este faptul ca CNADNR si-a pregatit "o portita de scapare". SF-ul trebuie reactualizat deoarece o gramada de normative s-au schimbat intre timp. Pana se pregateste licitatia de reactualizare SF... pana se pregateste SF-ul... dupa aceea pregatire licitatie pentru executie... eu nu vad inceperea lucrarilor mai devreme de 2018, la cum se misca lucrurile la noi. In plus, strategia cu executia in 2017-2018 presupune fonduri din alte surse care, din cate stiu nu-i putem avea, deci... despre ce vorbim aici?
Ah, inca ceva, Catalin pleaca din functie dupa alegeri... un detaliu foarte important.
#359
Postat 26 septembrie 2016 - 12:57
Ai sintetizat foarte bine:
- Istoria celorlalte proiecte CNADNR de până acum nu ne lasă să avem încredere în planificările realizate de către această instituție
- Informații contradictorii provenite de la CNADNR în decurs de 10 zile
- Consilierul Guvernului pe domeniul transporturi are meritul de a detensiona situația, fără certitudinea însă că planul pentru anul 2017 va rămâne nemodificat sau că va fi posibil de implementat întocmai.
#360
Postat 26 septembrie 2016 - 15:47
mile, la 24 septembrie 2016 - 20:38, a spus:
Acum, la modul serios, ma intreb unde au fost ... colegii mei de forum care ani de zile scrieti si sunteti nemultumiti de faptul ca nu avem aceasta centura dar nici nu v-a trecut prin cap sa participati la miting. Nu este obligatorie participarea insa daca-ti pasa, te implici cumva...Daca nu-ti pasa, atunci de ce sa mai expui nemultumirea in scris pe te miri unde...In mod cert nu un miting va grabi realizarea centurii insa cu o asemenea participare ne facem si de ras...

Si apoi mai vorbim de cultura si de Capitala Europeana a Culturii...
Din punctul meu de vedere, ai mare dreptate cand spui ca a fost un miting ridicol, dar se pare ca privim altfel lucrurile. Astfel de initiative trebuie sa vina din partea cetatenilor, este un act de civism, nu trebuie sa vina primarul cu astfel de initiative. Pe facebook, a inceput sa se miste ceva cu pagina ''Vrem centura pentru Timisoara'' si chiar eram incurajat ca cineva are de gand sa se implice si sa facem ceva mai mult decat a comenta in mediul online. Dupa o scurta perioada, goana dupa like-uri si target-ul impus imi aducea aminte de primar, pentru ca apoi, cu amar sa constat ca adminii acestei pagini chemau oamenii la miting-ul organizat de Robu. Cand am dat like acestei pagini, speram ca initiativa va veni din randul catorva cetateni ai acestui oras si ca politicul nu va avea nici o influenta. Speram ca o sa fie o actiune civica, dar din pacate nu a fost asa. Desi sunt convins ca intentiile au fost bune, atata timp cat acest miting a fost organizat impreuna cu primarul si conducerea PNL, din punctul meu de vedere si-a pierdut orice fel de identitate cu societatea civila si multi care ar iesi in strada, au ales sa n-o faca. A fost un esec din start! Nici organizarea n-a excelat, n-am inteles graba cu care s-a facut (se mai putea astepta 1-2 saptamani) si mai ales ora.